לימודים וקריירה
תגובות (119 תגובות ב-70 דיונים)
70. יש הרבה אנשים שאני מכיר שכן למדו דרך לימודי הליב"ה >>
והם צריכים לשפר מלא דברים דרך מכונים פרטיים או כמו שאני למשל במכינה במכללה האקדמית גליל מערבי.
* אורי כהן   08/08/16 | 18:29
69. שאדון מרדכי בלוי, ששייך לפלג הכי קיצוני המגזר החרדי, לא ידבר בשם כולנו
אני חרדית סטנדרטית (לא, לא נושרת אדון בלוי), ומכירה כמוני עוד הרבה, שמפריע להם שבתלמודי תורה לא לומדים ליב"ה והופכים את הגברים שלנו לנכים. נכון, האידיאל הוא שמי שיכול- ילמד תורה, אבל האמת היא שהרוב לא יכולים, אבל אז כשהם רוצים ללמוד ולצאת לשוק העבודה-הם נאבקים בשיניים, תוך כדי שהם צריכים לפרנס משפחה ולטפח אותה. רובם לא מצליחים, ואין כזה דבר רופא שלא יודע אנגלית, גם רופא חרדי, אז אל תקשקש, ואל תדבר בשם כולנו. הברירה היחידה שלי תהיה ללמד את ילדיי בעצמי, עד שמשהו ישתנה.
* חרדית   07/08/16 | 10:36
68. גם אני לא רוצה צבא מיסים.בואו ניקים מפלגה שאומרת לא לא לא
* מתארגנים?????   07/08/16 | 06:22
67. לא כדאי תמיד לצאת לאקדמיה-אין לזה ביקוש-עדיף ללמוד מקצועות כמו טכנאי חשמל, מיזוג, מוסכניק ועוד
רק קשרים עוזרים לא לימודים.
* אקדמאים מרווחים מינימום היום   07/08/16 | 04:30
66. למה החילונים משקיעים כ"כ הרבה זמן בללמוד על אלילי יון?? למה לא
את הנושא הזה לא הצלחתי להבין-הרי ללמוד על כל האלילים המטופשים של יון זה נורא פרימיטיבי ולא נותן כלום. זה לא היסטוריה של אבותינו, אפילו לא של ארה"ב החשובה אז למה ללמוד את זה? אשמח ממש להבין.
* ללמוד יהדות במקום או חגי ישראל?   07/08/16 | 04:27
65. אני בחור ישיבה עים אפס השכלה וסימתי את המבחן בדקה וללא טעויות
* י׳   07/08/16 | 02:50
64. בקצב הזה 20% מהאוכלוסייה יפרנסו את השאר...
עזבו את זה שהחדרים מוליכים שולל על ידי המנהיגים החלאות שלהם שיודעים שיהיה להם קל יותר לשלוט עליהם ככה ועזבו את זה שלכל ילד יש זכות (כן, ללמוד זו זכות!) ללמוד לימודי ליבה. אני בן 16 עכשיו ואני באמת מפחד ממה שקורה בארץ, כשאני אהיה מבוגר ואהיה חלק משוק העבודה אחוז האוכלוסייה החרדית יגדל ואיתו אחוז החרדים שצריך לפרנס כי הם לא מסוגלים לעבוד יגדל. נגיע למצב שבו 20% מהאוכלוסייה יפרנסו את השאר ואז מה ישאר? לא נהיה לא "אומת הסטארט-אפ" ולא נעליים, ישארו רק עוני ומצוקה.
* מודאג   07/08/16 | 00:44
הדבר היחיד שלא נכון שמישהו מפרנס את החרדים-הם עניים והאישה
החרדי משלם מיסים כמו כל אחד אחר והוא משלם מכיסו הופעות ואירועי תרבות וכו' שמיועדות לציבור החילוני ולא קשורות אליו. אז במקרה הזה הוא היה מעדיף שהכסף יממן שיעורים פרטים או לימודים אקדמיים וכד'. הכסף של המדינה מתחלק בדברים מסוימים כמו בריאות וביטוח לאומי בין כולם כך שכולנו מפרנסים את כולם. אבל בדברים אחרים יש גנבים שלוקחים נתח גדול מעוגת התקציב וזה לא הוגן-ותמיד הבחירות זה רק מלחמה על תקציבים. והעיריות מנסות לבזבז כמה שיותר כי עירייה שחוסכת משום מה מקבלת עונש ותקבל פחות תקציבים בהמשך, לכן העיריות בכח מבזבזות גם כשאין על מה (עבדתי בעייריה אני מכיר מקרוב) השיטה של חלוקת תקציבים בדמינה היא דפוקה...
* מפרנסת את המשפחה.   07/08/16 | 04:21
63. בתור חרדית
רק דבר 1 מפריע לי וזה שלא לומדים אנגלית ובגלל זה אני דוברת גם אנגלית בבית עם ילדיי שידעו ויחכימו מעבר לזה כל מה שיש בתורה הקדושה זה הכל .
* אא   07/08/16 | 00:10
62. ברצינות?
רבי שמעון בר יוחאי .רבי מאיר בעל הנס.הגאון מווילנא.הרי"ף.הרא"ש.הרשב"א.הריטב"א.החזון איש.החפץ חיים.הסבא מקלם.רש"י.השולחן ערוך.בעל הטורים.ועוד מאות רבות.אף לא אחד מהם למד לימודי ליבה והם נחשבים לגאוני עולם גם בעיני אומות העולם גם לאחר אלפי שנים.אז תפסיקו לבלבל את השכל.אלו הם חכמי ישראל .ולא יודעי אנגלית או מטמטיקה.ליצנים
* אביב   06/08/16 | 23:48
זה שכל מצביעי ביבי מתייחסים לכל גרעפס שלהם כקודש קודשים לא הופך אותם לגאונים
* מאור   07/08/16 | 00:11
מי שלא למד יהדות לא מבין את השמות שהזכרת ואת גדלותם
* עצוב אבל זה המצב   07/08/16 | 04:24
61. עכשיו שלב ההסתה והשקר?!
קראתי את הכתבה, וכחרדי, 80 אחוז מהדברים פשוט לא נכונים. תאמרו לי, איך אותם חרדים מסתדרים ומשתלבים במקומות הכי טובים בשוק העבודה ובהייטק??!! מי שרוצה לעבוד לומד ומשלים הכל ויוצא עובד הכי מוצלח ובשוק העבודה רודפים אחריו.(אני הקטן וחבריי) שלחו כתב של מאקו לארגן משהו נגד החרדים..קשקשו משהו והנה שוב כתבה מלאה בשקרים!
* חרדי ועובד!   06/08/16 | 23:38
60. ה"מבחן" הנ"ל הוא לא מדד לכלום..
הוא מידי קל גם למי שלא יודע איך נראית נוסחא מתמטית וגם האנגלית היא ברמה מאד מאד מאד בסיסית ולכן גם אני ידעתי את רוב השאלות אבל נפלתי בלימודי התואר במדעי המחשב בגלל שלא הצלחתי לסגל לעצמי חשיבה מתמטית ובזה הכותב צודק מאד (אגב, לכל המלעיזים למיניהם ממוצע הציונים שלי עד היציאה ללימודי חול (אחרי החתונה כמובן..) הוא 99%.. מצער מאד ביטול החוק הזה) וכל הטוענים שאם כל כך הרבה חרדים רוצים את זה למה הם לא מוחים על זה לא מכירים את מבנה החברה החרדית ששם אי אפשר לצאת בגלוי על כזה דבר כי אז מיד ידירו אותך מהקהילה וינהגו במשפחתך כבמצורעים ולאף אחד אין אומץ לזה ולכן זה חייב לבוא ב"כפיה" מהמדינה כי זו תהיה הכפייה הכי מרצון שיש.. ולסיום "תגלית" ענקית הרמב"ם ועוד כמה גדולי עולם היו תלמידי חכמים ושומרי תומ"צ למרות שידעו לפתור - שומו שמים - תרגילים במתמטיקה..
* חרדי   06/08/16 | 23:33
תגובה אמיצה. חבל שהרבה חרדים "קונים" את הסיפורים של העסקנים
* המציאות מוכיחה אחרת   07/08/16 | 05:05
59. תכלס - מנהלי המוסדות יודעים שאם יכניסו ליבה, יברחו להם התלמידים.
מה פירוש? כי ע"י אי לימוד ליבה, ניתן לשלוט על הרבה יותר חרדים. ברגע שחרדי ילמד, הוא גם יוכל לעבוד במקצועות חופשיים. יהיה עצמאי יותר, ולא יזדקק כל כך לטובות מהקהילה. וזה עשוי להוביל אותו מהר מאד אל מחוץ למחנה. ומחוץ לשליטה של גורמים המעוניינים לשלוט. בפועל, הם מעדיפים נוער ברזלים, וצעירים חסרי השכלה שעובדים בעבודות בזויות כי כאלו לעולם לא יעזבו את ה"חרדיות". זו לא חרדיות, זו לא דת, זה פשוט שליטה על עדר שלם. אבל הזמנים השתנו, ועמם גם יבוא זמנם של ה"שולטים" למיניהם. כי אי אפשר להחזיק ציבור שלם בעוני ובמחסור ובבורות.
* חרדית   06/08/16 | 23:22
58. כתבה מדהימה
כתבה שהראתה לי שהתקשורת לא עושה את תפקידה. פתאום הבנתי את תפיסת העולם של החרדים.
* לכתב אתה במקצוע הנכון    06/08/16 | 22:38
57. סוף סוף מתייחסים לתגובת החרדים לעניין!
בכל תלמודי התורה לומדים גם מתמטיקה בסיסית. בחלק גדול מתלמודי התורה לומדים עוד מספר מקצועות לא תורניים ונשארו תלמודי תורה בודדים שמלמדים אך ורק מקצועות תורניים ועליהם המלחמה. אני בעלת תשובה ובעלת תארים אקדמיים ויכולה להגיד לכם שמקצועות כמו היסטוריה וספרות בטח לא נתנו לי כלום בחיים ומתמטיקה רובה מיותרת בזכות המחשבון. אז המקצוע היחיד שאולי חסר להם זה אנגלית אבל בינינו אני עם חמש יחידות וקורסי אנגלית מתקדמים ובפועל יכולה לספור את הפעמים הבודדות שהייתי באמת צריכה להשתמש בה. רוב לומדי הליבה היום יעידו שממילא כל הלימודים האלו לא נתנו להם כלום בחיים אז בתלמודי תורה מוותרים על הטפל ומלמדים רק את העיקר מה רע בזה? למה לבזבז זמן? אני יכולה גם לטעון הפוך למה אותנו לא לימדו מקצועות תורניים היום אני שומעת לראשונה סיפורים בסיסיים מהתנך ועל צדיקים מילדיי הקטנים. בעלי עו"ד מצליח ואקדמאי מנסה ללמוד גמרא כבר כמה שנים ופשוט לא מצליח ונראה לי שגם כל החיים לא יספיקו לו. לעומתו קחו תלמיד ישיבה להשלים בגרויות עשרה חודשים עד שנתיים במקסימום הוא ישלים הכל. אז די! תמיד יהיו דעות לכאן ולכאן זכות כל הורה לרשום את ילדיו לפי השקפת עולמו. תפסיקו להתערב!
* ח   06/08/16 | 22:02
תודה לך ח'
גם אני בעלת תשובה וגם אקדמאית, חשוב לי מאוד שלילדים שלי יהיה מקצוע טוב ותואר אקדמאי אם צריך,ויותר חשוב שיהיו יהודים טובים ובעלי ערכים,הם לומדים בתלמודי תורה, מאוד הרגעת אותי במה שכתבת כי זו שאלה שאני מתחבטת בה הרבה.תודה לך.
* נטלי   06/08/16 | 23:19
מפסיקים להתערב
אבל אל תבקשי שאני אממן את הלימודים של בעלך, שלך, ושל הילדים שלך. את לא משתמשת באנגלית ומתמטיקה, אבל אדם שירצה לעסוק בהייטק, במדעי המחשב, בתכנות - הוא לא יצטרך? משוואות פשוטות וחישובים פשוטים זה חלק מהחיים. את כותבת כמו ילדה בחטיבה שתקועה בישראל, ההורים מפוצצים בכסף, וחוץ מגוש דן לא יודעת כלום. כל טיול אקזוטי ולא יכולה לדבר באנגלית נורמלית. תעשי מה שבא לך ואל תמשיכי את המדינה שלי לתהום שאת נמצאת בה. אל תבקשי מהאזרחים משלמי המיסים לממן את הלימודים שבהם את לא לומדת כלום, ואז גם לממן את השלמות שלך. למה את צריכה השלמות??? כי בלי לימודי ליבה לשום מקום לא הגעת.
* שלום ולא להתראות   06/08/16 | 23:50
56. חרטא
* חרדי   06/08/16 | 21:18
55. אבא,אמא,רבי- דפקתם לי את החיים
* אברהם   06/08/16 | 18:27
54. הסיבה היחידה לביטול הליבה: יותר קל לשלוט על מטומטמים.
הרבה יותר קל להמציא חוקים וכללים ולהנחיל אותם על אוכלוסיה בורה, מאשר על אוכלוסיה חכמה. לכן הרבנים עושים בשכל כאשר הם שומרים על האוכלוסיות שעליהם הם מופקדים בחשכה שכלית. במבחן הזה קיבלתי 8/10 כי כמובן טעיתי בשאלות על המקרא חחחח , אירוני משהו...
* יוסי   06/08/16 | 13:48
הלוואי והיית מצליח לפתור סוגייה אחת בגמרה
* צח   06/08/16 | 21:10
53. גם אם ילמדו, מי רוצה בכלל לעבוד איתם???
אני עוסק במשאבי-אנוש ואף עסק "נורמלי" (=חילוני) לא מתלהב להעסיק חרדים, בטח שלא במשרות טובות עם משכורות נורמליות. צריך להודות, הם פשוט לא באים לנו טוב בעין. אם החרדים היו רואים שמי שיוצא ללמוד באקדמיה מסתדר בחיים עם משכורת יפה וחיים נוחים, הם היו רוצים ללמוד גם, אבל הם רואים שאלו שלמדו בקושי מוצאים עבודה עם משכורת של 5,000 ש"ח בחודש, ועוד סופגים השפלות גם אצל החרדים וגם בעבודה עם החילונים...
* ערן   06/08/16 | 13:03
יש לך הפרעה לך תטפל בעצמך, מה זה לא בא לנו בטוב?
* נטרלית   11/08/16 | 11:29
52. ל48 אני חרדי לשעבר וקצין קרבי בצהל
מה עם מי שכן עושה ועשה צבא ? אני נאלצתי להוציא 6000 על לימודי אנגלית מכיסי הפרטי וגם לא מוצא את הזמן ללמוד כי אני בצבא. ורק בגיל 24.5 כשאשתחרר אוכל להתחיל להשלים את כל מה שילד בבית ספר מקבל
* ישראל   06/08/16 | 09:56
51. בישביל ליספור כסף יש להם ידע רב.אוכלים חינם
* אורי   06/08/16 | 08:25
ל51 . אתה כן למדת ליב"ה .. אבל אפילו לכתוב לא למדת.. טול קורה מבין עיניך
* דודי   06/08/16 | 21:09
אין לך אפילו מעט מושג איזה חוכמה יש בתורה , יש סוגיות בגמרא שגם ד"ר למתמטיקה לא מצליחים לפתור
* צח   06/08/16 | 21:13
בישביל? נו באמת... ואתה חכם?
בקיצור יצאת אידיוט
* חחחחח   06/08/16 | 23:15
50. עברית הכותב
אני מבינה שכותב המאמר לא למד לימודי ליבה. עברית קלוקלת
* מורה ללשון   06/08/16 | 03:33
כתבה*
* אנחנו באתר חדשות שמאלני   06/08/16 | 23:44
49. ללא ליבה
אני חרדי שלא למד ליבה וידעתי את המבחן הזה מצוין
* דוסי    06/08/16 | 02:07
48. המדינה לא צריכה לתמוך בכם
אתם לא עושים צבא זה שבחרתם בעיה שלכם
* חוצפה    05/08/16 | 18:41
47. מצחיק אותי שהגמרא שהם כ"כ אוהבים כתובה ב"אנגלית'" של התקופה - ארמית
הרי זו היתה השפה הלועזית השולטת בזמנו.. בנוסף, בגמרא עצמה יש חישובים שהאמוראים מעלים ומצוין בגמרא שחכמי התלמוד היו בעלי ידיעות מדעיות. לדוגמא, חישוב היקף מעגל ופאי (בקירוב) מוזכר במסכת עירובין יד. גם באסטרונומיה עסקו חז"ל (לדוגמא, ברכות נח, ב) ובעוד תחומים רבים.. החרדים של היום מנותקים לחלוטין מהעולם ונותנים לעומדים בראש לשלוט בהם שליטה מלאה ומוחלטת. מזכיר מאוד את המאפיינים של כל הכתות המוכרות...
* דתלש    05/08/16 | 16:06
ב"אנגלית" של התקופה- ארמית.
* הבהרה   05/08/16 | 18:03
46. כתבה פוליטית שרובה לא אמיתית
אני מוכן לשבת עם אותו עורך של הכתבה ולעבור איתו על ״קצת״ אנשים מהציבור החרדי כולל החסידי שהם עושים עסקים חובקי עולם בבירות אירופה בארה״ב ועוד מדינות רחוקות.. אני גם חושב שאותו עורך יודע את זה אך נוח לו כמו להרבה אנשים לצייר כך את העולם החרדי...
* חרדי עסקן   05/08/16 | 16:04
אמת
* מסכימה עם כל מילה   05/08/16 | 18:30
ולכן מרוב עסקים הציבור החרדי מוגדר
כציבור העני ביותר בישראל. טול קורה מבין עיניך. כמה עשרות אנשי עסקים לא מייצגים 40-50 אלף ילדים שנמנע מהם ללמוד.
* אישחד   06/08/16 | 09:19
45. לכל המגיבים
שכותבים ״חרדים יודעים הכל״ אין שום סיכוי שבעולם שתגישו להם טקסט באנגלית בלי ידע קודם והם יוכלו לקרוא אותו כראוי, אפילו אם תראו להם דף של ה-abc הם לא ידעו איך קוראים לאותיות או איך הוגים כל אחת (או איך רושמים כאות קטנה/גדולה) בלי ידע קודם, כנ״ל לגבי לפתור משוואות במתמטיקה בלי ידע קודם, אז תפסיקו לחרטט שהם יודעים הכל כי הם ממש אבל ממש לא ידעו או יודעים. (לא מדובר על חרדים שלומדים ליבה)
* דנה   05/08/16 | 15:14
44. הצגה מעוותת של הכותב
כאן הכותב מציג את הציבור החרדי כאינפטילי חסר הבנה,כאילו שלימודי מתמטיקה ואנגלים הם יסוד העולם.א. הרבה מאוד חרדים יודעים מתמטיקה ברמה מאוד גבוהה אפילו הגאון מוילנה בחר בימיו לכתוב ספר שעוסק בהנדסה(איל משולש) שאני בספק גדול אם הכותב יבין בכלל משהו ממנו.. ב. החרדים עוסקים ברמה גבוהה בעיניי דינים,ממונות ואפילו כלכלה (בבא קמה,בבא בתרא ובבא מציאע) דבר שרוב האזרחים לא מבינים ולא יודעים, שזה דבר לא (אם לא יותר) חשוב ממתמטיקה ואנגלית. המתמטיקה שאתה מציג כאן היא שטחית דבר שב90 אחוז מחיי היום יום שלנו אין לו שימוש,למה שיש שימוש שזה החשבון האינטגרלי והאינפטסמלי רוב המדינה לא יודעים ולא רק החרדים..
* דניאל   05/08/16 | 14:00
43. הילדים שלי לומדים בחיידר ואנחנו מוגדרים כדוסים
ואני רוצה לומר לכם שמי שקובע הם לא הרבנים אלא העסקנים כדוגמת מורדכי בלוי הם פשוט נשארו תקועים מאחור והחיים של האברכים שכן רוצים לעבוד אבל אין להם במה ואין להם ידע בסיסי בכלום!!!! פשוט במצב גרוע אני אמא לכמה בנים וכואב לי הלב לראות אותם ככה נטולי השכלה מינימלית. אני חושבת שהממשלה צריכה להיות יותר קשה בעיניין הזה ולא לוותר כי מי הם העסקנים שיחליטו על כל כך הרבה ילדים שבעתיד יאכלו אבנים כי אין להם מימה להתפרנס ואת המוטקה בלוי הזה צריך שמישהו ישתיק אותו כבר
* חרדית   05/08/16 | 13:21
חלאס עם החארטות
אני אדם דתי שלא למד בחייו את מה שנקרא "לימודי הליבה" השלמתי בגרויות,נרשמתי לתואר ראשון בהנדסת חשמל וברוך השם היום הממוצע שלי הוא בסביבות ה90שזה מכובד מאוד למקצוע. אם הילדים שלך ירצו מקצוע ביום מן הימים הם יוכלו להיות כל מה שירצו ..
* אחד שיודע   05/08/16 | 16:16
אם את מאוד רוצה שילמדו משו יש לך אופציות, את שותפה לכל החגיגה בזה שאת שולחת את בניך לחיידר שלא לומדים כלום
אני חתכתי, לא חושבת שפוליטיקה צריכה להכתיב את היהדות,
* אחת   05/08/16 | 18:28
42. אני חרדי ואפילו למדתי בסאטמר שהם הזרם החרדי היחיד ששונא את המדינה ...
ואני מצטער שלא למדתי ליבה . בקושי אנגלית אני יודע
* דוד כהן   05/08/16 | 12:42
41. משתמשים בכם החרדים לקולות.תדעו פחות תשאלו שאלות פחות
* הפולטקאים מסודרים   05/08/16 | 12:21
40. כחלון בנט אתם אחראים לבזיון הזה בשביל כסא העבדים
* ישלמו את המחיר   05/08/16 | 12:19
39. לא נמאס לחפור על זה??? שחררו
* טלקו   05/08/16 | 12:02
38. אם החילונים ירדו מהחרדים בנושא כבר מזמן היו לומדים ליבה
כל הסיבה שלא לומדים ליבה זה פוליטי! אין בזה שום בעיה הלכתית, זה רק כדי לא לתת " נצחון לחילונים" ברגע שיפסיקו להתעסק בנושא פתאום ילמדו כמו שצריך, אני מאשימה בהרבה את לפיד בהתגרות הזאת ברבנים ואישי ציבור מובילים שפסיכולוגית גרם להם להתנגד יותר ולחזק את עמדתם הנגדית! חבל שפוליטקה מכתיבה את היהדות, זה מצב עצוב! הלואי שהחילונים יפסיקו לרצות לשנות את החרדים כדי שיוכלו להתקדם באופן טבעי! אין מה לעשות המהות של החרדים זה לא לעשות מה שמישו חיצוני מכתיב, כל דבר צריך להיות מוצדק ואחרי שחשבו על זה שבע פעמים, אז תנו לחרדים להתקדם בקצב שלהם בלי לתקוע להם קוצים שיגרמו להם לנסוג,
* נטרלית   05/08/16 | 11:24
זה כמו שאם החרדים היו כופים על החילונים לימודי קודש ומטרטרים להם ללמוד בישיבה היו מתנגדים !
הלואי שהמשיח יגיע כדי שתהיה יהדות טהורה נטולת פוליטיקה,
* מסכים איתך   05/08/16 | 18:25
לנייטרלית את טועה ומזיקה לעצמך
פעם חשבתי כמוך והיום אני מבינה שהגידה הזו היא פחדנות וחוסר מסוגלות לוותר על האגו אם מישהו כופה עליך משהו שאת זקוקה לו תגידי לו תודה. המישהו יהפך למישהו אחר אם פשוט תשכחי ממנו ותתרכזי בחייך. את לא בטוחה שאת זקוקה לו תחשבי 70 פעם אם לעשותו. את יכולה גם למרוד. אבל ככל שתתנגדי למשהו שאת צריכה אותו רק כי את מרגישה שכופים עליך אותו תזיקי לעצמך.
* חילונית    06/08/16 | 22:44
37. הרמה של דיבור אנגלית אצל רוב הישראלים מאוד מאוד נמוכה!
ישראלים לא יודעים כמעט אנגלית. במדינות אחרות בעולם דוברים יותר טוב אנגלית, הישראלים הם המגמגמים הכי טובים באנגלית אז תפסיקו ליפול על חרדים! המון חרדים דוברים אנגלית מעולה כי הם ממוצא חו"ל וגם את השכלתם רכשו בחול כי מקבלים משם תמיכה! אז תפסיקו לקשקש ובמקום זה לכו ללמוד עוד קצת אנגלית ובעיקר תרבות ונימוס כדי שיפסיקו לצחוק עליכם בחול!
* אמריקאית   05/08/16 | 11:16
36. כן יש מוסדות עם לימודי ליבה
אנחנו משפחה חרדית ואחים שלי לומדים בתלמודי תורה עם לימודי ליבה גבוהים, וממשיכים לישיבות עם בגרויות ברמה גבוהה בחול וקודש. כל אב שרוצה שבנו ירכוש את הידע וההשכלה במסגרת חרדית יכול לעשות זאת יש מספר ישיבות כאלו! ואף אחד לא מזלזל בסוג הזה. במקום להתבכיין תעזרו קצת אומץ ותעשו את מה שאתם מאמינים! פשוט מרגיז לראות איך מנפחים מציאות ואיך הורים במקום לקחת אחריות ולנהוג לפי אמונתם מאשימים את המוסדות. שהם בחרו בהם.
* רבקה   05/08/16 | 10:56
זה לא נכון
כדי לשלוח למוסדות כאלו צריך להתפשר על חברה יותר מתירנית ועל השקפת עולם הרבה פחות חרדית. אני לא מוותרת על הזהות שלי וחבל שלא יכולה בגלל כמה עסקנים מניפולטיבים בעידוד המדינה לתת לילדי גם השכלה במת' ובאנגלית.
* שירי   05/08/16 | 11:49
35. איך תצאו לשוק העבודה? אתם לא תצאו לשוק העבודה
* יערה   05/08/16 | 10:32
34. חושך אין סופי.
* העיקר הכסא של ביבי   05/08/16 | 10:16
33. לא מבדיל בין תרופות? מצוין. ברוך שפטרנו
* פחות אחד יותר נחמד   05/08/16 | 09:30
חבל שנולדת
* ממו   05/08/16 | 15:27
בושה
הסתה
* משפטן חרדי   06/08/16 | 22:38
32. תוכניתן שלא יודע מתמטיקה ואנגלית?
גם מחשב הוא לא צריך. פשוט תעבירו לו את המשכורת לחשבון הבנק.
* גאונים אלה    05/08/16 | 09:25
31. כמה שטויותר בכתבה אחת... אני חרדיה ועניתי על כל השאלות
* נעמי   05/08/16 | 06:52
ועדיין כתבת
חרדייה במקום חרדית, והוכחת שהכתבה צודקת במשפט אחד שלך. עלק חרדייה ועלק ענית על כל השאלות...
* דנה   05/08/16 | 15:10
30. שמתם שאלות של כיתה ג..נו באמת
* גבר   05/08/16 | 06:06
29. הכל נכון אבל
גם אצל החילונים רובם לא מסתדרים עם אנגלית. צריך להשקיע בכל המגזרים ולא ליפול על מגזר בודד כי גם אצל החילונים ממש לא הכל חלק כפי שאתם חושבים....
* פיני   05/08/16 | 04:25
אני בת 15 ומדברת אנגלית שוטפת :)
תכלילו כמה שבא לכם, ההורים שלי יוצאי ברית המועצות, אמא שלי לא יודעת מילה באנגלית ואבא שלי יודע אנגלית בסיסית. אחותי בת 27 ועדיין לא יודעת דקדוק באנגלית. אני התאמנתי, קראתי, כתבתי, דיברתי, ולא הכי למדתי - כל מה שעשיתי זה להשתמש בשפה בכל צורה אפשרית והנני כאן. נראה לי הסתדרתי. לכל האחרים בהצלחה. לא רוצה שההורים שלי יממנו את הישיבות של החרדים הפרזיטים. שלום ולא להתראות, איך אומרים בספרדית? אדיוס מוצ׳אצ׳וס :)
* סומבררו    06/08/16 | 23:32
בדיוק לזה התכוונתי
שהליבה שיש בבתי ספר החילוניים לא עוזר כמעט, בדיוק כמוך שהיית צריכה להתאמן הרבה על האנגלית מחוץ לבית ספר. במילים אחרות, הלימודי ליבה לא תלויים במגזר אלא בהשקעה הפרטית של כל תלמיד ותלמיד ללא קשר לדת. ( אחותך בת 27 ולא יודעת כמעט אנגלית ואני מניח שבכל מקרה היא למדה ליבה בבית ספר...)
* פיני   07/08/16 | 04:42
28. כולם בריצה לפרנס את הפרזיטים!
גם אם לא תרוצו יקחו לכם את זה בכח במיסים. מדינה נורמלית לא יכולה להתקיים אם הציבור שלה לא מקצועי ולא מייצר שום דבר לעולם, ואת זה משיגים רק על ידי לימודים. ככל שאחוז האזרחים במדינה שלא יודעים אנגלית ומתמטיקה שזה הבסיס להכל יעלה ככה רמת החיים שלנו תרד עד מקומות כמו אפריקה ודרום אמריקה. אם לא יהיה שינוי במצב היום, אנחנו נגיע לשם. תעשו את השיקולים שלכם בבחירות.
* אני   05/08/16 | 02:42
איזה שיקולים ואיזה בחירות
מה שהרב אמר זה מה שעושים ;)
* תאי המוח נשרפים ככל שהתנ״ך מתקרב אלי   06/08/16 | 23:28
27. בשביל הספורט עניתי על התשובות
כמובן שלא למדתי לימודי ליבה , עניתי נכונה על 9 מ 10, השאלה שנכשלתי בה היתה השאלה על אלישע... ללמדך שעם או בלי ליבה אני מסתדר מצויין, האמינו לי , לפתור סוגיא הינה משימה מורכבת הרבה יותר. אגה, ממש לא בשביל להשתחצן, אני עוסק במתן ייעוץ כלכלי לחברה שיחזור הכספים שלה עומד על ל כמה מאות מיליונים בשנה ושבעליה הוא חרדי שחזר בשאלה ולא למד לימודי ליבה, רק לאחרונה הוא ניסה ללמוד אנגלית, אבל כשל במשימה... עד כה הסתדרנו בלי ליבה להמשיך לחיות גם בלעדיה. אגב, לא זכור לי חוק המחייב כל אזרח במדינה לדעת לימודי ליבה, מה גם שחלק ניכר באוכלוסיה אם היה צריך לענות על השאלון לעיל סביר להניח שהיה מקבל תשובה אחת או שניים נכונות וגם זה רק מניחוש, אז הנה גם אלו למדו ליבה ומה זה עוזר להם? עדיין לא נגעתי באלו שלמדו תואר ראשון ועוסקים לפנסתם בשמירה ועוד פחות מכך...אקיצר אין קשר אמיתי בין ליבה לשגשוג כלכלי חברתי.
* חרדי מצוי   05/08/16 | 00:44
אתם יכולים למכור את הסיפורים האלה לציבור שלכם
1. יש קשר בין תואר ראשון לפחות לבין רמת שכר. 2. הציבור החרדי נמצא במקצועות שהשכר בהם נמוך יחסית. 3 אולי לפי הסיפורים שלכם אתם עושים בגרות בשבוע, אבל אני מכיר את שוק העבודה יש במקצועות כמו הייטק רפואה, טכנולגיה, רו"ח כמוט אפסית של חרדים (והמצב לאממש משתפר). 4. אז אולי החברים שלך בשכונה קונים את הלוקשים שלך ושל גפני אבל אני לא ממש
* אבל המציאות אומרת ההיפך   05/08/16 | 01:28
אם אתה חרדי אז איך לא הצלחת לענות על השאלה של אלישע?
* לא מנסה להתריס אבל..   05/08/16 | 06:58
כמו עם מעשנים
וודאי שיש כאלה שיכולים להשלים בזמן קצר את כל שנות בית הספר. אולי בגלל לימודי הקודש יש יותר חרדים שמצליחים להשלים הכול. אבל אפילו אם רק 50% לא יצליחו (המספר גבוהה בהרבה) זה מזעזע לא ללמד ליבה. כל הדיבור מזכיר את האנשים שמעשנים ומנופפים שהם שמעו על איזה אישה שעישנה וחיה עד גיל 100.
* א   05/08/16 | 08:56
26. גם החרדים הבינו שהיום על מנת להצליח צריך ללמוד לימודי ליבה
וכיום בהרבה בתי ספר חרדים לומדים מקצועות ליבה אך נותנים יותר זמן והשקעה למקצועות הקודש שזה הכי חשוב. שלא לדבר על הבנות שבכל בתי הספר הן לומדות לימודי ליבה. בתור חרדית שלומדת בתיכון חרדי עם בגרויות מלאות הייתי ממליצה להקדיש את סדר היום לנושא זה. כיום ברוב הסמינרים אין בגרויות והבנות יוצאות לחיים ללא שום כלים לפרנס משפחה . וזה הבעיה שצריך לשים על סדר היום. כלומר חיוב הסמינרים לעשות בגרויות.
* חרדה לדבר ה'   04/08/16 | 23:53
25. שטויות אני חרדי עשיתי 10 תשובות מתוך 10
ואני לא רואה אותכם במחשב באנגלית וספרדית חילונים אולי לומדים קצת מזה אבל אין להם טיפה דרך ארץ טיפה שלא נדבר על תורה ויהדות פשוט מסכנים
* חרדי   04/08/16 | 23:37
אנחנו לא מאמינים. אז למה שיהיה לנו תורה
ויהדות מעבר ליידע בסיסי על החגים שלנו? ופגשתי מספיק דתיים וחרדים שאין להם דרך ארץ או נימוסים בסיסיים או התחשבות בזולת. זה משהו שלצערי לא שמים עליו דגש בשום פן באוכלוסיה הישראלית חרדית,דתית או חילונית.
* ספיר   06/08/16 | 16:35
לספיר לא קשור אם את מאמינה או לא
זה הידע של העם שלך כמו להבדיל הנוצרים והמוסלמים הסינים ההודים וכו' לומדים על העבר שלהם כך גם אנחנו צריכים זה רק יחכים אותך ואם אף אחד חלילה לא ילמד את זה זה יכול ח"ו להישכח וגם אם באמת פגשת חרדי (לא דתי) שאין לו דרך ארץ (מה שקשה לי להאמין) זה רק מראה כמה שהוא לא חונך נכון
* החרדי   06/08/16 | 22:19
*אתכם
בעיה בשפה נשמה. התורה לא לימדה אותך? :)
* אוכלים את הכסף שלנו    06/08/16 | 23:25
יופי צדיק תטפל לקטנות זה רק מראה
שאתה לא יכול להתמודד עם האמת שאתה מתכחש ליהדות שלך לעבר שלך לעם שלך ולאבות אבותיך ובמקום זה אתה מעדיף להתעסק בשטויות תראה את הסינים כמה הם לומדים על המורשת שלהם ההודים עם השטויות שלהם המוסלמים הנוצרים למה אתה היחידי שמתכחש לאמת??
* החרדי   07/08/16 | 03:03
24. "מי צריך מתמטיקה היום? יש מחשבון"
אוי, זה פשוט מביך. אם אתה לא מבין כלום בנושא מסויים (מתמטיקה תיכונית, במקרה זה), הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא לסתום את הפה כדי שלא יראו עד כמה אתה בור ונבער. לרב הנכבד אין שמץ של מושג מה לומדים במתמטיקה תיכונית (אגב, גם בחטיבה) ולמה זה חשוב. אם התלמידים שלו ירצו אי פעם ללמוד מדעים או הנדסה ברמה גבוהה, הם לא יוכלו להסתדר בלי זה. ולא, אי אפשר להסתדר עם מחשבון. אני מאמין לאחוזי הנשירה המדווחים בכתבה ולחרדים שמתראיינים בעילום שם ולא לרב שבבירור אין לו מושג על מה הוא מדבר. היה לי גם ניסיון אישי בחניכת יוצא בשאלה וראיתי כמה רקע חסר לו.
* דוקטורנט למדעים   04/08/16 | 23:35
23. אני חרדי ויש אפשרות אחרת
אני חרדי וכשרציתי להתקבל ללימודים עברתי מבחן תיל (פסיכוטכני) וקיבלתי 741, בזמן שבציבור הכללי הממוצע הוא 550, בצבא הקב"א שלי עמד על 53, ללא שום ידע קודם של לימודי ליבה וחרטה למיניהם, היום אני עם תואר ראשון בתעו"נ, אז שלו יבלבלו את המוח, כי אני השלמתי 12 שנות לימוד ב 4 חודשים (מתמתיקה, אנגלית, פיזיקה, עברית) הכל בסדר איתנו ולא ביקשנו עזרה, אז די להתערב ולהראות טיפשות לעיני כל
* יהודה   04/08/16 | 23:30
*מתמטיקה
* לילי   05/08/16 | 06:31
כולם כמוך?
מי שלא גאון אין לו זכות ללמוד ולעבוד לפרנסתו? התגובה שלך ושל רבים נוספים מראה על תפיסה מצומצמת מאד, חשוב על הציבור בכללותו ולא על כמה חרדים גאונים למול חילונים ערסים. בתור חרדית אקדמאית אני מצירה מאד על כך שבני אינו לומד לימודי ליבה כי אין מוסד חרדי המתאים להשקפת עולמי המלמד ליבה. גם ביתי לצערי תלך בשנה הבאה לסמינר חרדי ללא בגרות כי אין אופציה אחרת. למזלי הילדים מוכשרים וישלימו פערים אבל אין לי ספק שיפגעו מכך. וחבל מאד!!! מקווה שאצל נכדי כבר יתגשם השינוי של מוסדות חרדים למהדרין המלמדים מתמטיקה ואנגלית.
* שירי   05/08/16 | 09:47
לא ביקשנו עזרה עלק
כי הרי שילמת על הלימודים, המכינה והתואר שעשית כל כך בקלות מהכסף שהרווחת בללמוד תורה נכון? אה לא, כי אתם לא עושים בזה כסף, את כל זה אני מימנתי לך מהמיסים שלי. פרזיט
* אבי   05/08/16 | 11:15
נכון מאוד אבי
סוף סוף מישהו אומר את האמת. הם יושבים על התחת לומדים תורה ואנחנו קורעים את שלנו בשביל לשלם מיסים ועוד אנחנו ממנים אותם??? למה??? על מה? אם למדינה כל כך חשוב לממן אותם אז שייתנו קצת מהמשכורות בסכומים לא הגיוניים שלהם. כל המדינה עצלנים פרזיטים או כאלה שנלחמים בשביל הכסף שלהם בשיניים. עושה חשק לברוח מפה!
* מאיה   06/08/16 | 23:23
היי יהודה, נכון יתר קל ללמוד כשאין
לך עבודה על הראש? כשאתה לא צריך לדאוג לכלכל את עצמך אחרי שיצאת מהצבא עם חור בכיס?
* משרה מלאה פלוס לימודים זו גאווה   06/08/16 | 16:39
ליהודה - לא למדת סטטיסטיקה בתואר?
אם לא למדת, כנראה שהתואר שלך לא ברמה גבוהה מספיק (איפה למדת?). אילו למדת, היית יודע שפרט אחד אינו מעיד על הכלל (ובלשון האקדמיה: אינך מהווה מדגם סטטיסטי מספק). יש בכתבה נתונים, והם מוכיחים שההיפך הוא הנכון. אתה היוצא מן הכלל (שמח בחלקך!) בעניין זה.
* מרקו   06/08/16 | 19:02
22. כתבה לא מאימנה!
רוב החרדים לומדים מתמטיקה, אנגלית...!
* חרדי שלמד ליבה   04/08/16 | 23:22
*מהימנה. רואים שאתה חרדי...
* נטלי   05/08/16 | 00:49
21. כתבה מוטית ושקרית
זה שיש פטור מלימודי ליבה לא אומר שחרדים לא לומדים מקצועות חול זה אומר שאי אפשר לדחוף לנו תכנים שאנו לא מעוניינים בהם. תפסיקו לזבל תשכל ולשתף פעולה עם כאלה שקוראים לעצמם חרדים
* חרדי שלמד חשבון ואנגלית   04/08/16 | 22:50
חרדי שגולש במאקו? אנחנו אמורים להאמין לזה?
* עידו   04/08/16 | 23:49