פלילים+
תגובות (383 תגובות ב-173 דיונים)
173. לכל הדתיים:
הדת זה עסק מומצא שלא תקף כיום שנועד להסביר מה שהמדע מסביר בלי בעיות, לתת לאנשים שליטה על ציבור שאפשר ממזמן לקחת בלי הדת, הדת מתרצת את מעשיה האלימים והפרימיטיבים שפסיכולוגיה אבוציונולית מסבירה למה הם קורים, היא גזענית, פטרכיאלית וכופה את עצמה, היא כישלון מוחי פרימטיבי, אי חשיבה הגיונית, רציונלית ואין סיבה שמדינה שהוקמה ע"י כופרים שנקלעו לתוך העסק שנקרא העם היהודי שמחובר לדת היהודית באופן שיכול להיות גם ישיר וגם עקיף שנרדפו במשך שנים והחליטו להקים מדינה חילונית, צודקת, שיוויונית שתיתן בית בטוח ליהודים ושוויון זכויות לכל תושביה גם הלא יהודים תסתמך על אותה הדת., הדתיים החליטו לקחת נתח שהתחיל כקטן והמסמך החתום (הסטטוס קו) עדיין ממשיך להיות קטן אך ממזמן נשברו גבולותיו והתחילה כפייה דתית שמסתמכת לכאורה על הסטטוס קו שבכלל לא מאפשר זאת. עם לא הבנתם אז בקיצור: הדת זה דבר פרימיטיבי ועלוב. המדינה הוקמה ע"י כופרים שנקלעו לעם היהודי שכבר היה חצי מנותק מהדת ולהם היה צורך להגן על עצמם והחליטו להסתמך על עקרונות הדמוקרטיה, השוויון, הצדק והביטחון שנוגדים בפועל את עקרונות היהדות ואין סיבה שישראל תסתמך על הדת היהודית. מדינה יהודית הינה מדינת לאום ולא מדינת הדת היהודית. הדתיים החליטו לקחת נתח וחתמו על הסטטוס קוו שהיה הסכם קטן שנתן כמה זכויות לדתיים אך מנע כפייה דתית. הדתיים מפרים הסטטוס קוו ושוברים את גבולותיו אך מתצרים זאת בסטטוס קוו.
* כופר ימני   15/10/15 | 09:40
172. בתור דתיה- מסכימה ב100%
בתור אשה דתייה אני יכולה לומר שאני יותר ממסכימה! כמו שאני לא הייתי רוצה שיחליטו בשבילי מה לעשות ומה לא, כך זכותם המלאה של כל האנשים. חיה ותן לחיות!
* אביגיל   08/04/15 | 21:59
171. הכחדת העם והמורשת
מי אלה שעומדים בעקביות נגד יום השבת , יום הכיפורים, חג הפסח, מורשת ישראל ועוד? אלה חוגגים את האירועים והחגים" בהוללות של שתייה סמים וזנות, הם לא מבינים מדוע לא כולם נוהגים כמוהם,? הם מחפשים ל"לחזור לשבט הטבעי היהודי" ובמקום לחזור לשבט הם מבינים שזה גדול עליהם והמתנה שייכת לאנשים נאורים שמתנהגים ומרגישים מלכים בימי החג,לכן הם מנסים לפגוע במורשת באמצעות אלה שמקיימים אותה ומאושרים .
* עבד מצריים   08/04/15 | 12:46
מה עישנת?! אני גם רוצה.....
אתה חי בלה-לה....ואני לא אתפלא אם אתה מאמין אדוק. בשבילך חילוניות = סמין, זונות ואלכוהול. בן אדם נחות אטום ו"נאור" שכמוך...תן לאנשים לחיות לפי צו מצפונם בציבור! כמו שהכותב אמר: כל עוד הדת מרוצה - החוק יתקיים, אחרת - אנשים כמוך יצוצו ויציירו מציאות של סמים וזונות, לא כי בקהילה המאמינה אין יחסי מין אסורים.
* ר   08/04/15 | 18:22
170. בול!
לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב...
* אסף   08/04/15 | 11:50
169. הבעיה היא לא עם הדתיים
הבעיה היא שרוב החילונים בישראל הם דתיים בלבוש חילוני.
* חוזר בשאלה   08/04/15 | 11:41
הבעיה היא הממסד הדתי
כל עוד אין הפרדת הדת מהמדינה יש פוליטיזציה של הדת ויש כפייה דתית.
* לא הדת ולא הדתיים   09/04/15 | 23:09
168. כפייה דתית
היתי מציע לכל אלו שאומרים את זה שיחיו באזורים ששולט דאעש" ויעברו עברות של האיסלם ויגידו להם אתם כפייה דתית, אני מבטיח לכם שאותו מורד נישחט בכיכר העיר ללא שום בעיות,
* רוני   08/04/15 | 11:06
167. כמה שאתה נגד דתיים ומסורתיים..
די כבר לחפש ולחפור נגד מה שקצת מריח דת...צאו מזה...תתקדמו...
* עופר   08/04/15 | 09:05
מריח כמו כפייה דתית!
תענה בבקשה לעניין. הכותב לא הציג שום בעיה עם דת. אלא עם העובדה שאנשיםדתיים כופים עליו להתנהג בצורה מסויימת למרות! שהוא אינו פוגע באיש.
* גיא ד   09/04/15 | 15:22
166. אתה מוזמן להגלכל מפה למדינה אחרת, כאן זו מדינה יהודית
המדינה הזו קמה בדיוק בגלל נוקאים כאלה כמו שמירת המצוות ורדיפת היהודים (מה שנקרא היום הדתיים) ע"י הגויים( שאתה לא שונה מהם, לא כעלבון אלא כאבחנה כנה ואמיתית, חיחוני זה בעצם אדם לא יהודי, לא מבחינת הגנים ועץ היוחסין, אלא מבחינת התנהגות ואורח חיים) גם את החלקה האחרונה שנשארה לעם ישראל אתם רוצים להרוס? טוסו לברלין.
* gg   08/04/15 | 09:04
בתור דתי
אל תגיד סתם דברים הם יהודים כמוך גם אם הם רוצים וגם אם לא. בכל השאר אתה צודק
* אברהם   08/04/15 | 09:59
מי אתם שתקבעו מי אני, היכן אגור ומה אעשה?
יהודי חילוני הוא יהודי כמו כל יהודי אחר. תשאלו חרדי מבני ברק וגם אתכם הוא יגדיר ככופרים גמורים! מי אתם שתקבעו אם אני יהודי או לא? אני בטוח שגם אתם לא מדקדקים בכל מצווה מתריג מצוות ושומרים כל הלכה. אז מי אתם שתחליטו בשבילי איזו מצווה חשובה יותר או פחות! אני במקומכם הייתי מתבייש לכתוב את בתגובות האלה. ואגב, על אפכם ועל חמתכם אשאר כאן כל זמן שארצה.אני לא זקוק לאישורכם לעקור לברלין, קנדה, אוסטרליה או ניו זילנד. אני אפילו לא זקוק לאישורכם על מנת להישאר פה.
* חילוני   08/04/15 | 11:17
אתה פחדן! לשמירת מצוות אין...
קשר לכמה אדם הוא יהודי... כל כך אחד יכול להתחיל ללמוד תורה ולשמור מצוות... אבל לא כל אחד יכול להירצח בשואה בגלל היותו יהודי... ולא כל אחד יכול לייסד יישוב עברי וליישב את ארץ ישראל "היהודית" שלך... ולא כל אחד יכול לשרת בצה"ל... נראה לי שהבנת... גלה סובלנות לאחר ואל תפחד מכל דבר
* אסף   08/04/15 | 11:54
165. זולים!
* שופרסל יותר    08/04/15 | 09:00
164. קונים רק באיי אם שלא מוכרים לחם!!! ברכה והצלחה ! מכולם
* כל הכבוד    08/04/15 | 09:00
163. אוכל בסופר מרקט
בסופר מבחנים במדפים רבים מכוסים ביריעות פלסטיק להסתרם החמץ ולידם מופיעים דברי מזון כשרים לפסח. השאלה מה ההבדל בין לאכול חמץ במקום ציבורי או לכסותם ביריעות פלסטיק.????
* עובד   08/04/15 | 08:56
החוק אומר
שאסור למכור או להציג חמץ בעסקים בפסח
* אלי רבינוביץ    08/04/15 | 09:55
162. ואם מישהו יעשה מנגל ביום הזיכרון זה לא אמור לפגוע בל
* חכם   08/04/15 | 08:51
זה לא אותו דבר
יום הזיכרון הרבה יותר עצוב וחשוב מיום כיפור שבעצם רק נוסעים בו על אופניים ןהולכים
* חילוני גאה   08/04/15 | 09:45
161. ממתי סובלנות הפכה לכפייה
כמה עצוב שכל הזדמנות לקרב דווקא מרחיקה, למה אי אפשר להתחשב במועדי וחגי ישראל ובמשמעותם עבור מי שזה כן חשוב לו. בחודש הרמאדן כשבני דודנו צמים לא נאכל מולם, וגם למסיבה משותפת בעבודה לא נביא אלכוהול ואין בכך שום פספוס. ממתי להתחשב באחר נחשב למעשה רע, אנחנו שבכל הזדמנות קופצים על לעזור לזר וכואב לנו היחס של העולם כלפינו, דןוקא אנחנו מתנהגים ביננו לבין עצמנו בדיוק באותה הצורה. חג שמח!
* נמאס מהשנאה   08/04/15 | 08:38
חיה ותן לחיות
אני עובד בחברה המעסיקה יהודים, נוצרים ומוסלמים (וכנראה גם בני דתות אחרות). מעולם לא הפסקנו לאכול ברמאדן ובמסיבות משותפות יש אלכוהול. מי שרוצה שותה. מי שלא רוצה לא שותה. אין כפיה לשום כיוון. מכיוון שמרבית התושבים בארץ יהודים, ברורה לי מטרת החוק שנועד לתת למדינה צביון יהודי. מצד שני, אל תחטטו לי בתיק ואל תפריעו לעי אישית לאכל מה שבא לי מתי שבא לי. גם אם מדובר על לחמניה עם שינקן ופרוסת גבינה צהובה בפסח. לא ביקשתי מכם לאכול את זה ואפילו לא לצפות בזה. תתעסקו בעצמכם ולא בכפיית דעתכם והפירוש שלכם לדתכם עלי.
* חילוני   08/04/15 | 11:24
אתה בכלל קראת?
יש הבדל בין התחשבות לבין לאכוף. התחשבות זה אומר שאנשים יאכלו חמץ בשמחה בפארקים אבל ישתדלו להצניע את זה. התחשבות זה ששומרי כשרות יראו אדם אוכל חמץ ויפנו מבטם ממנו. אכיפה זה כשאוסרים מראש על נוכחות של חמץ כדי שרק נתח ספציפי מהאוכלוסיה יוכל להרגיש טוב עם עצמו - והאחר כאילו הוא מנסה בכוח להכעיס. תרחיב את עולם המושגים - יש להתחשב (שזה שני צדדים) ויש להכריח (שזה צד אחד כופה על השני). תחשוב טוב איזה מהמושגים האלה מתאר את החיים כיום
* ר   08/04/15 | 18:25
160. חמץ בפסח
כחילונית שבד' אמותיה נוהגת בחופשיות יתרה במרחב הציבורי אנהג אחרת ואכבד את האנשים המאמינים. לא אוכל חמץ על ידם,אם יהיה לי שכן דתי לא אבעיר אש בשבת בחצר,ובכיפור לא אוכל בפרהסייה. לכל המצקצקים לכבד אדם באשר הוא עולה על דעותיי ומחשבותיי.
* רחלי   08/04/15 | 08:24
את שומעת מה את אומרת?
את טוענת שאת מכבדת את האחר אבל כל הכתבה הזו מדברת על חוסר הכבוד של האחר ברצונות שלך! אז די עם הגישה טובת הלב של החילונים, זו כפייה מכוערת! המדינה הזו היא של האזרחים שלה וזה הכל.
* ישראל   08/04/15 | 12:23
דתי לחילוני: לכבד, לכבד, לכבד. חילוני לדתי: כן נעשה ונשמע, כן נעשה ונשמע...
זה אפעם לא הפוך.
* סתם אחד   07/09/15 | 15:09
159. כפייה דתית
איש איש באמונתו יחייה כל אחש צריך לעשות מה שטוב לו ואפילו בתנך כתוב שאסור לכפות עליי את הדת
* האטאיסט   08/04/15 | 08:19
לא מדויק
כתוב צדיק באמונתו יחיה
* עמית   08/04/15 | 10:01
158. יפי נפש
אז לכל היפי נפש הפארק בעפולה נמצא בלב שכונת מגורים שתתפלאו או לא השכונה הכי גדולה בעפולה ואפילו מנגל אחד התושבים לא מדליק בשבת אפילו אני שאני רחוק מהדת ...אני מכבד את הדומרי מסורת ולא אכנס עם לחם לפארק. אני לא אכנס לשכונה בכפר ערבי עם אוכל ברמאדן אז לכל המלכלים למינהם לפני הדת תכבד אם אתה רוצה שיכבדו אותך
* אני   08/04/15 | 08:14
157. אז גם מותר לעשות על האש ביום הזיכרון
לפי מה שאתה אומר אז מותר לי לא להתחשב ברגשות העם שלי ולעשות על האש ביום השואה ויום הזיכרון. ואני אומר את זה בתור חילוני, אני לא חרדי ששונא את המדינה שלי. תתחילו להתיחס לזה שאנחנו עם ישראל עם מיצוות ומסורת אחרת אין משמעות להיותינו כאן. דרך אגב בחג המולד הכול סגור בעולם ומעולם לא קראו לזה כפייה דתית (סתם חומר למחשבה)
* דרור   08/04/15 | 08:08
תעשה על האש חביבי
לא הבנת את מטרת הכתבה. זכותך המלאה לעשות על האש מתי שאתה רוצה - אבל להשתדל להצניע את זה....אם נבצר ממך להצניע - בבקשה. אין חוק שאוסר על קיום המנגל אז בתיאבון - חוץ ממבטים זועמים לאנשים סביבך אין מה לעשות בנידון.....וזו בדיוק אותה מטרה עם החמץ.
* ר   08/04/15 | 18:27
156. נכון מותר.. אבל
זו מדינה שהוקמה לעם היהודי ויש כללים ללהיות יהודי. אז אם אתה לא מוכן לקבל אותם עזוב למדינה שבה יהיה לך נח.ותשאיר את המקום האחד הזה בעולם ליהודים שכן מוכנים..בבקשה אל תכפה עלי את דיעותיך. תודה וחג שמח.
* מיכל   08/04/15 | 08:07
הוקמה בידי ציונים כופרים
ששייכים לעם היהודי ולא לדת עלובה בשם יהדות והם לא קיימו מצוות ונלחמו בשבת ואפילו בגין שהיה ידו כמסורתי נלחם בבריטים בשבת, עשה פעולות של הממשלה בשבת ולפעמים כפר אז אם אתם רוצים להישאר פה אז תפסיקו עם כפייה דתית ומי שלא עובד ולא מתגייס שיתחיל ותסכימו לבטל את הסטטוס קוו שהופר ממזמן ולא תקף להיום.
* כופר ימני   15/10/15 | 09:18
155. תעשי בבית שלך מה שאת רוצה !
אח"כ יכאב לך שעושים מנגל ביום הזיכרון ?....יש נורמות ומוסכמות עם גבול מסוים ..וחמץ בפסח זה מעבר לגבול הנורמטיבי.
* מושיקו   08/04/15 | 07:57
154. צודק כל מילה בסלע
* בין השפויים האחרונים   08/04/15 | 07:49
153. אנע
לא מבינה כל פעם שוב ושוב ההתקפה הזאת כלפי עצמיכם בכל מקום אחר וכל דת אחרת אתם מכבדים רק את היהדות הדת שלכם במדינה יהודית וכל מה שמיחד אותנו קשה לכם לכבד פשוט עצוב. ושוב כל אלה שכל החיים יבכו על הצבא צהו מהחור שלכם ותראו כמה חרדים מתגייסים לצבא ובדכ ליחידות קרביות אז די כ"כ לשנא ציבור שלם שבסך הכל מה שהוא עשה זה לשמור את המסורת של העם שלו
* אני   08/04/15 | 07:47
152. אתה ממש חצוף
אם אתה אוכל פיתה תאכל בבית שלך לא בציבור יש לנו חגים שצריך לכבד אותם אז תכבד למה מי אתה שתעשה מה בא לך יטמבל לא מתאים לך הדת תשתחרר ממנה ותן פול גז למגינה אחרת שתתאים לך יכלבלבון
* ישראל   08/04/15 | 07:38
באמת חצוף
תגובה לעניין !!!
* שימי   08/04/15 | 09:18
לא ישראל. אתה מתבלבל!
ישראל היא לא מדינת הלכה ולמיטב ידיעתי אף אחד לא מינה אתך לקבוע מה מכובד ומה פחות מכובד. שמור על עצמך ולא עלי. לא מתאים לך לאכול חמץ בפסח? אל תאכל. בא לך לצום ביום כיפור/תשעה באב? צום. לא עניינך מה אני עושה. רוצה כבוד? כבד אותי בחזרה. רוצה להתקיים בכבוד? תן גם לי להתקיים בכבוד. כפי שאני רוצה ורואה לנכון. לא ביקשתי ממך להסתכל לי בכריך. אז אל. כבד את חופש הבחירה שלי ואת הדרך שלי לקיים את יהדותי ואני אכבד אותך בחזרה - אפילו אם דרכך נראית לי לא נכונה, כשם שדרכי לא נכונה בעינייץ.
* חילוני   08/04/15 | 11:30
אין לי ציפיות מימך כחילוני, אבל מה עם שייכות ערכים גבולות ובמה אתה רוצה להיות שונה מגוי ? ואיפה העם היהודי יכול להרגיש נח ולממש את היותו יהודי שומר מצוות?
* אין   08/04/15 | 13:52
151. חשיבות המסורת היהודית
תקראו את הסיפור על סאלח תעמרי- תחפשו "סאלח שינה דעתו בפסח" מתוך ספר של אהרון ברנע. ותבינו דברים שהאויבים שלנו מבינים יותר מאיתנו.
* עידן   08/04/15 | 07:37
150. מותר לך הכול. גם מותר לך לעבור מדינה.
* בכיין   08/04/15 | 07:17
149. איזה כתבה סידרנו לכם.... שוב קראו לנו לערוץ 2 לעורר פרובוקציות ולקבל לייק
עכשיו רק חסר מראיין רגיש בכאילו כועס ומרגש שיגיד בחיים שלי לא נתקלתי בכתבה כזו
* אמיר חצרוני וגרבוז   08/04/15 | 07:07
148. מאקו למה אתם מתעלמים מהתגובות שלי
* יוסף   08/04/15 | 06:23
147. מילים כדורבנות
* דן   08/04/15 | 05:47
146. זו מדינה יהודית בראש ובראשונה שהדת והשלטון ביחד, למי שלא טוב לו שיעור מהמדינה
* הילה   08/04/15 | 05:46
לא. זו לא. את טועה.
זו לא איראן היהודית. ישראל היא לא מדינת הלכה.
* ישראלי   08/04/15 | 11:31
145. בפסח אני אוכל הרבה לחם את בשר החזיר אני משאיר ליום כיפור
* אריאל   08/04/15 | 01:53
שמך = עיר הקודש
ירושלים עיר הקודש. אתה בארץ בזכות יהדותך וההסטוריה הדתית של אבותיך למעשה. וישמן ישורון ויבעט. אם לא הבנת- לא פלא..
* צחוק הגורל   08/04/15 | 11:32
144. כן ברור מותר לכולם לאכול חמץ בשניהם ביטלתי תורה
תורה של אלפי שני יכופר יהודי מומר
* המשיח ואתה הגאולה בדרך לאנשים כמוך אין סיכוי   08/04/15 | 01:41
143. כן כרגיל תיקשורת שמאלנית וחילנית שונאים דת פזוט זווע שרק לכם נותנים את הבמה לדבר זאת מדינת העם היהודי לכן היתקיימו סה חוקי הדת נקוודה!!!!
* מסורתית   08/04/15 | 01:36
142. ישראל 2015 - אבדון.
* אלעד   08/04/15 | 01:28
141. טוב מאוד שיש מי ששומר על הדת במדינה הזאת
החגים זה מה שנשאר לעם היהודי במדינת ישראל טוב מאוד שיש אנשים ששומרים על המסורת ועל הדת למי שלא נאה יש הרבה מדינות מסביב לעולם בלי חוקים אז קדימה תחפש ממדינה שמתאימה לך אנחנו מדינה יהודית ולא חילונית פיתה וחמץ תוכל אצלך בבית ולא בפרק של הבנאדם ששומר דת וזאת זכותו
* די עם הבכיינות אין כמו הדת!   08/04/15 | 01:23
140. פרובוקציות בשקל
אתם מחכים למקרים כאלה כמו שצייד לטרף. תעשו סקר במאקו שהוא אתר חילוני מאוד מה מעדיפים לוותר על המסורת ולאכול חמץ בפסח או לכבד את המסורת. ותתפלאו לגלות שהעם הזה אפילו חילונים גמורים שאוכלים חמץ רוצים לשמור על המסורת
* שימי   08/04/15 | 00:17
מה הקשר?
אז למה לחטט לאנשים התיק? למה לחוקק חוקים כאלו? היכן שמתחילים החוקים נגמרת האמונה - מוגש כחומר למחשבה.
* חילוני גמור שומר מסורת   08/04/15 | 08:21
139. כפיה חילונית
סליחה אבל אנחנו יהודים. אנחנו פה עם קטן כבר 5000 שנה,אימפריות נמחקו יש הוכחות קיימות כגון הכותל,אנחנו גם לא עם כובש אנחנו עם נרדף שחזר לביתו גם אם זה לא מוצא חן בעיניך זו המציאות. אנחנו פה בזכות היהדות! אתה יכול להתלונן אין פה כפיה דתית אנחנו חייבים לשמור על המסורת. אף אחד לא נכנס אליך הביתה וכופה עליך דברים,אתה יכול לכבד ולאכול חמץ או חזיר או גרביל או שזיף בבית שלך,תפסיק עם ההתבכיינות הזאת כאילו אני יושב לך בסלון ומחכה עם רובה שתאכל חמץ. אין לך בושה? הסבים והסבתות שלנו נהרגו על קידוש השם בגלל יהדותם ולא ויתרו עליה,גם אם לא נוח לך להאמין שהוא קיים אנחנו בזכותו או אם תרצה בזכות האמונה בו נמצאים כאן עכשיו,אני דווקא חושב שבערים חילוניות מובהקות כמו תל אביב וקיבוצים זה בסדר שתהיה תחבורה ציבורית בשבת. אבל בחיית תנסה לכבד את רוב העם שרוצה לשמור מסורת. לא מבקשים ממך לשנות הרגלים בחייך האישיים לצמיתות רק טיפה להתאפק ולא להכשיל אחרים.
* אריק   08/04/15 | 00:09
שטויות
הוא לא מאכיל אחרים בחמץ אבל זכותו לאכול חמץ במקום שנחשב ציבורי. אין חוק נגד זה
* שי   08/04/15 | 01:34
גאון. צודק. כל מילה זהב
* גאון   08/04/15 | 07:05
אכלו לי שתו לי
* אוי אוי אוי   08/04/15 | 08:54
המסורת היהודית שמרה עלינו תמיד
למה כל כך קשה להם לכבד ..למה ללכת נגד? להציג את זה ככפיה דתית..אנשים מגזימים..תע וג שיש לנו מנהגים ומסורת אני שמחה להיות יהודיה וגאה על זה השם יתברך תמיד מצילנו מידם בזכות התורה הנשגבת שקיבלנו להיות אור לגויים ..אנחנו חוד החנית אנשים ..תפנימו!! ..תנהגו כיהודים שומרי מסורת זה מי שאנחנו ובזכות זה אנחנו כאן עד עצם היום הזה..יש לנו בית שמרו עליו קצת מסורת לא תזיק לאף אחד
* yass   08/04/15 | 09:01
אין דבר כזה כפייה חילונית!
זה מושג מומצא בדיוק כמו הפלסטינים!
* שפוי   08/04/15 | 11:51
"הסבים והסבתות שלנו נהרגו על קידוש השם בגלל יהדותם"
אז בעצם אני מבין ממך שאחלה אלוהים יש לנו.... הנה עוד סיבה טובה למה בכל זאת כדאי לאכול חמץ - לא ניהרג בגלל אמונתינו.
* ר   08/04/15 | 18:32
138. חמץ
חיזוק יומי מעשה בשני עלים 🍃 שאהבו 💞 אחד את השני, עברו יחד את ימי החורף ☔☁ הקרים 🌁 ואת ימי הקיץ. 🌞החמים, ינקו יחד שנים רבות מאותו שורש העץ🌳.. האהבה בניהם היתה ללא גבול..🚧🚧🚧 יום אחד הגיע ילד 🏃שובב. לעץ 🌳 ותלש ממנו ענף 🌱 עם אחד העלים, חברו שנשאר מחובר לעץ צעק לעברו בפחד " לאן אתה הולך?.." למחרת הגיע העלה התלוש עם משב רוח 💨ליד העץ 🌳שעליו גדל, הבחין בו החבר וקרא בשמחה,איפה נעלמת..ומה שלומך? " ענה העלה התלוש " אני מרגיש מצוין,חופשי 🍃 ומאושר,טוב לי,סוף סוף משוחרר.." אמר ונעלם.. לאחר מספר שעות⏰ שוב מגיע העלה עם משב הרוח,ואומר " אני כאן 🍃 וקודם הייתי שם,🍃איזה יופי,לא מחובר,חופשי ומאושר.." חברו העלה המחובר דואג וכואב על סופו הקרב.. למחרת מגיע שוב העלה התלוש, הפעם פניו צהובות🍂 וקולו נחלש, העלה המסכן שכבר יומיים ללא שורשים הצהיב🍂 עד שיתייבש ונעלם כלא היה.. לכולנו יש שורש שאליו אנו מחוברים, השורש שלנו הוא בורא עולם..🙏 מתחת כסא הכבוד הגענו לכאן ואנו מחוברים אליו בכל רגע.. אך אם אדם מנתק את עצמו ממקור החיות שלו, חושב בליבו " תנו לי להיות חופשי, לעשות כרצוני " הוא מנתק את עצמו משורש שלו, תדע שלאט לאט אתה תצהיב ותתיבש ותמצא את עצמך מוטל על הרצפה.. והאמת, שלהיות מחובר לשורש לא צריך הרבה מאמץ, פשוט פעם ביום ליצור חיבור את השורש, מילה טובה מעשה טוב או סתם מצוה קטנה ואתה תהיה מחובר חזק חזק אל השורש שפשוט..מחיה אותך..🙏 חג שמח וכשר
* יוסי   08/04/15 | 00:08
חזק הוא ברוך
* אילן   08/04/15 | 01:21
137. השלב הבא למחוק את כל תמונות החמץ מהאינטרנט?
* עתידנית   08/04/15 | 00:03
למחוק את הקוקיז...
* ארמדיל2   08/04/15 | 07:57
הרבנים מחפשים פתרון טכנולוגי שימנע הצגת חמץ בפסח באינטרנט
אי אפשר למחוק, אבל בהחלט להסתיר.
* סתם אחד   07/09/15 | 15:10
136. אולי פיתה לא פוגעת בנו אבל מנגל ביום כיפור עם כל הריח והעשן זה פשוט התגרות וזה ממש פוגע
אסור לאף אחד לעשות את זה זה פשוט בושה כמה שאתם צפונבונים שכמותכם אוהבים ללכת ראש בראש בכל מנהג שנראה לכם ״דתי״ והופכים את זה לעאלק כפייה בושה!
* 11111111111עושה מלא אחדים כדי לזהות את ההודעה    08/04/15 | 00:02
כמה שתקצינו עם הכפיה יותר, כך נעשה יותר מנגלים
* ביום כיפור, תסבלו   08/04/15 | 07:20
אתה קצת מפריז בערכך
אתה נסחף. אם אני רוצה לעשות מנגל עם או בלי פיתות או בשר כזה או אחר, זה רק כי בא לי. באמת שאני לא מעוניין לדעת מה דעתך על הנושא ולא זקוק לאישורך. מי שכופה כאן דבר זה לא הציבור החילוני. אנחנו פשוט רוצים לחיות את חינו. בטמת לא אכפת לי מה שאתה עושה.אל לא רוצה לאכול חמץ בפסח אל תאכל. מבחינתי, אל תאכל חמץ כל השנה. אבל אל תכפה עלי להתנהג כמוך או להסתיר את מנהגי.
* צפונבון   08/04/15 | 11:35
135. די כבר
די כבר כל מנהג שיש אומרים כפייה דתית
* דנה   07/04/15 | 23:21
זכותי לאכול מה שבא לי ולכן גם בסופר. אמורים למכור חמץ
* עומר   08/04/15 | 00:00
עומר צודק
* רינה   08/04/15 | 11:06
לכל מדינה יש חוקים זה אחד מהם, לאכול אתה יכול מה שתרצה, ויש מגבלה אחת קטנה לא בציבור, מדינת היהודים כבר אמרנו, לא !!!???
* בכל   08/04/15 | 13:54
הסבר
יש מנהג לא לאכול חמץ (ולא לראות). אבל זה מנהג, אז לא כולם נוהגים לעשות אותו. הכפייה כאן שאי אפשר להיכנס לגן ציבורי ולאכול מה שאני רוצה גם אם אף אחד לא הולך לראות אותי אוכלת
* מסבירה   08/04/15 | 00:02
134. יש איסור לא לראות חמץ ולא לאכל חמץ
* בנימין   07/04/15 | 23:16
אין איסור
אין שום איסור לראות חמץ, האיסור הוא שלא יהיה לך חמץ
* חיים אליעזר   08/04/15 | 05:23
"ולא יראה לך חמץ בכל גבולך"
* סהר   08/04/15 | 11:35
133. הזכות האמיתית שלא זכית בה
זה להיות יהודי כשר! חתיכת בכיין
* אדון זכותי   07/04/15 | 23:15
אם להיות יהודי משמעו כפיה בכל מקום מעדיפה להתנצר
* ביי ביי יהדות   08/04/15 | 07:22
132. לכל הערב רב שבתוכנו מספיק משנאת חינם
אתם לא יוצאים נגד הדתיים אתם הולכים נגד מלך מלכי המלכים הקבה ברור שמקומכם בגהינום באיזה דור היה דבר כזה רק בדור הפלגה ואז שמענו מה קרה תתעוררו
* יהודי   07/04/15 | 22:52
131. אני ואחותי וכל מישפחתי והחברים העפולאים
מצדיעים לראש העיר שלנו תהיה לנו בריא עד120 אוהבים אותך
* דוריס   07/04/15 | 22:34
130. חמץ
עם אתה בעל עסק תיתן גם יין לחג לעובד ערבי ? או תחשוב פעמיים . תיבדוק עם אתה יהודי אולי אתה מדולל קצת עם משהו אחר. רוצה לאכול חצץ תוכל כמה שבא לך אבל לא בחוץ בשביל להרגיז אפשר גם בצינע בלי פרובוקציות בהצלחה
* יוסי   07/04/15 | 22:26
129. כפייה חילונית כנסו
חברה חברה נראה לי שהתבלבלתם פה זה מדינה יהודית אל תנסו לחקות את הגויים .אתה יהודי ואנחנו מדברים על דברים מינימלים אין מה לעשות לא נאה לך לך לחיות בכפרים ערבים תהיי דומה להם או לגויים. כי אתה כנראה מגזע כזה אים לא הייתה אז הייתה יודע לכבד חוצפן אחד.אין רק כפיי דתית יש כפייה חילונית אז תפנימו את זה ומי שרוצה לאכול חמץ אז שיוכל כבר.אההה רגע שכחתי ובדרך שיחנק גם.כי יש אלוקים בשמים ויד לו מצלמה תאמין לי ויגיע היום שלו לקבל את המכה הקדה חג שמח ליהודי ששומר מצוות.
* סיגל   07/04/15 | 22:19
...
קודם כל לכל אחד מותר לאכול מה שבאלו ורפחד לר הולך למקומות ציבוריים ומנופף ומצהיר ומתלהב ומראה "תראו ישלי לחם תקנאו" אפחד לא עושה אתזה אז אם מישו יושב בפארק ומוציא סנדוויץ זכותו!אם מישו היה מעיר לח עלזה היה מקבל בוקס דבר שני כפרה לאלוהים לא אכפת אם שמרת פסח שמרת כיפור קודם כל אכפת לו שאדם יקייפ מצוות בין אדם לחברו וררחכך בין אדם למקום כי רם לא תקיימי את המצוות בין אדם לחברו אז במצוות בין אדם למקום לא שווים כלום בעיני אלוקים וזה רשום בתנ"ך מותק אז את כלכך בור שאפילו תנך בטח לא פתחת אפעם אז יאללה חלאס עם הכפייה הדתית הזאת כל אחד פה דתי לפי דעתי
* 456   07/04/15 | 23:20
משיק אותה מבין משהו!
אם אתה כל כך מבין מה אלוהים רוצה אז מצוות שבין אדם לחברו זה גם לכבד אנשים ששומרים ולא להרוס להם את החג ולהראות להם חמץ מול העיניים כי יש גם איסור כזה ולא אני לא דתיה אז זאת לא כפיה דתית זה כפיה של העם היהודי אז אם אתה לא חלק מהעם הזה אז אתה לא חייב לחיות פה אין כפיה לחיות בישראל
* לחל   08/04/15 | 07:11
אני אוכלת חמץ כבר שנים ועדיין לא נחנקתי
* יותר סביר שאת תיחנקי מהמצות, טיפשה!   07/04/15 | 23:28
נחנקת
הנפש שלך נחנקה
* חיים אליעזר   08/04/15 | 05:24
חחחחח הנפש שלי הרבה יותר נקיה מהרבה לא אוכלי חמץ
* מירה   08/04/15 | 11:09
מירה פגשת מישהו שיעיד על עצמו שהנפש שלו מלוכלכת?... אילו היית משכילה ביהדות היית מבינה למה הכוונה....
* אני   08/04/15 | 13:56
128. בכל פינה ראיתי חמץ בפסח: ביyellow במסעדות בתל אביב בחיפה . אנשים אוכלים במוזיאונים בספאקי בקניונים וחרדים עוברים וכמובן לא מעניין אותם. תפסיק לחרחר ריב ומחלוקת, בזה עוסקות כל הכתבות שלך.
* מירי   07/04/15 | 22:15
127. מה ניסגר איתך
החג נועד בישביל שלפחות יוכלו אנשים לכבד אותו ואין פה שום קשר לכפייה דתית ואני חילוני גמור אבל פשוט מגעיל מה שאתה מנסה להעביר ומנסה לימצוא פירצות בחוק .
* גל   07/04/15 | 22:12
126. מה קשור ימין ושמאל
אני ימני, הצבעתי בנט ואני אוכל חמץ. השתגענו לגמרי! הכפייה הזו לא תביא אותנו לשום מקום חיובי... מסכים בהחלט שאין מקום לעשות דווקא אבל מאידך לבדוק תיקים זה ממש חציית קו אדום. צדיק באמונתו יחיה (ולא ינסה לכפות את אמונתו על אף אחד אחר). שנאת אחים החריבה שני בתי מקדש, בואו נפסיק עם השנאה ונקבל גם את השונה,לפני שנחריב גם את מה שנשאר.
* יובל   07/04/15 | 21:57
125. לכל אלה שלא מבינים מה הקשר לזלזול ביום השואה:
ברור שגם הדתיים מתאבלים על 6 מיליון יהודים טהורים שנרצחו אבל הדרך שלנו לכבד את זכרם זה בלימוד תורה או קריאת תהילים לעילוי נשמתם.. אתם קבעתם שלכבד זה לעמוד כמו דבילים שעה שלימה! ואם אנחנו לא מכבדים את זה אז ישר התקשורת המומה מאיך שאנחנו פוגעים ברגשותיכם!!!! תלמדו לכבד אותנו ויכבדו אותכם!!!! ואני אישית עומד בצפירה כדי לא לפגוע, ותוך כדי כך קורא פרק תהילים לעילוי נשמת הנרצחים.
* חרדי שאוהב את כל עם ישראל   07/04/15 | 21:26
קודם כל את דקה שלמה !! לא שעה אידיוט ! שנית הצפירה יא כדי לכב את זכרם והנחת תפילין וקריאת שחרית לא !!
* אליהו   07/04/15 | 22:14
אז זהו שהאידיוט זה אתה כיון שאף אחד לא מתפלל שחרית והנחת תפילין לזכר הנופלים היקרים אלא מזמורי תהילים ומשניות, יהודי !!! תלמד יהדות, בושה שיהודי לא יודע דברים מינימליים...
* אז   08/04/15 | 01:03
מה עם קצת לימודי ליבה?
* מסתבר ש 5 דקות זה שעה שלימה   07/04/15 | 22:39
הלו?! טעה טעות טועים, לימודי ליבה לומדים, אולי תלמד גמרא? נראה אותך חוכמולוג
* אהנ   08/04/15 | 01:04
גם אני עומד כדי לא לפגוע ואומר פרק תהילים לא מבין למה חילונים מתנהגים כמו ילדים קטנים בנושא הצפירה מה בדיוק זה נותן? תגידו פרק תהילים משהו
* מוטי   07/04/15 | 22:39
לעמוד דקה.. לא שעה
* עופר   07/04/15 | 22:48
עומדים דקה אבל לא נורא
יש דרך לכבד אנשים גם אם זה רק לעמוד ואז זה מעין מדיטציה שבה עולה לך כל המחשבות אתה עושה זאת בקריאת ספר לא מובן שירד מהשמיים אני עושה זאת במחשבה ובאותה דקה .זה לא שבמשך שאר הזמן אני לא חושבת על הרוגי השואה או המלחמות אההה אתה לא מכיר הרוגי מלחמות כי אין לכם בחברה החרדית מספיק כי אתםלא מתגייסים.
* חילונית גאה   07/04/15 | 22:57
124. צודק!
* חילונית מוחלטת   07/04/15 | 21:23