נשים
תגובות (119 תגובות ב-37 דיונים)
37. יש ביקוש יש היצע זה כל הסיפור
* חנן   05/08/18 | 10:10
36. סחר בבני אדם
המוסג פונדקאות חוקית משמעותו מתן לגיטימציה לסחר בגופן של נשים מוחלשות כלכלית. מתן היתר ל סרסורים ומתווכים לסחור בנשים ועוברים החוק הזה צריך לעבור מן העולם
* מאיר   04/08/18 | 23:02
35. מעונינת להשכיר את הרחם שלי לכל המרבה במחיר
פשוט טירוף מערכות ניצול של גוף האישה
* רחם במיבצע   04/08/18 | 22:58
34. כלבים
יכולים לגדל רק חיות
* יאיר    04/08/18 | 21:57
33. מי שעושה בחינם, אפשר להבין
מי שעושה תמורת כסף, אז שלא יבלבלו את המח, סה כסף תמורת שימוש בגוף שלהן וזה בדיוק כמו מקצוע אחר (רק בעניין הזה שיש תמורה כנגד שימוש בגוף של האשה) אם המקצוע האחר הוא אסור כי זה מגיע מניצול ולא נותנים לאותה האשה את הזכות להחליט לבד שטוב לה ומתאים לה, גם פה אין שום הצדקה לעשות זאת. אם זה נעשה כמחווה הומניטרית בלי כסף , עוד אפשר להביו זאת, מצער אבל אפשר להבין.
* גיא   04/08/18 | 21:12
כל עבודה משתמשת בגוף שלך ובמוח שלך בשביל כסף
זנות נתפסת שלילי בגלל אקט החודרנות. גם נשים שלא לוקחות כסף אך יעשו את אותם מעשים יתפסו שלילי ויקראו להם בשמות גנאי. אין שום דבר פסול בלהשתמש בגוף שלך או במוח שלך כדי להתפרנס. גם מוכר בחנות עושה את זה וכבאי ורופא. ניצול יכול להתקיים בכל תחום וצריך למגר אותו זה העיקר לא להתעסק בשטויות ולרדוף אנשים שבחרו לעשות
* שטויות   23/08/18 | 04:15
32. למה שלא נאםשר גם זנות? יש זונות שבאמת בחרו בזה.
אם זנות תהיה אחרי שיחה עם פסיכולוג, מפוקחת, רק עם נשים ממעמד סוציאו אקונומי גבוהה, אז זנות זה לא יהיה בושה! וזה נורא פימיניסתי ושזונות בעצמן יבחרו את הלקוחות! ושידחו רק מחיר גבוהה!
* א   04/08/18 | 21:04
31. 45 אלף פונדקאיות אלטרואיסטיות לא מאמינה שימצאו.
יש נשים שאוהבות להיות בהריון וללדת. לא כולם ככה. רוב הנשים לא ככה. בעשור הקודם נלדו משהו כמו 650 ילדים פונדקאים בישראל. פה מדברות 3 או 4 נשים פונדקאיות. יש 85 אלף גאייז שרוצים פונדקאות ויצאו לרחובות למצעד. זאת אומרת יצטרכו לפחות 45 אלך אמהות פונדקאיות. לא בטוחה שיש 45 אלף נשים אלטרויסטיות.
* אני   04/08/18 | 21:01
30. שבכסף קונים הכל (לצערי)
ודי להתייפיפות .....אישה שמסוגלת למכור את הילד שגדל לה בבטן היא עצמה בן אדם מסוכן...אין כסף? יש שרכים אחרות....לא לתת יד לעיוות של הטבע...במיוחד לאנשים מוזרים כמו ההומוים ...עלק "אבא שהפך לאמא" ...מסכנים הילדים איזה תסכול
* האמת העצובה היא   04/08/18 | 20:54
בושה לאנושות שנאת חינם כזאת. בגלל אנשים כמוך להטביל צריכים לצאת לרחוב ולהפגין בשביל לקבל זוגיות אדם בסיסיות
* ..   05/08/18 | 00:12
גם עילג וגם אידיוט.
היא לא מוכרת את הילד שגדל לה בבטן. לך תלמד מה זה פונדקאות לפני שאתה כותב שטויות.
* אתה   05/08/18 | 02:22
29. פונדקאות
שאפו לכל הפונדקאיות אין עליכן אתן עושות את הדבר הכי טהור וקדוש להורים שרוצים לזכות בילד ולא יכולים אשריכן ❤️👏👏👏👏
* נאבנבת   04/08/18 | 18:30
הם יכולים לאמץ ילד שמחפש בית חם ולא לגרום צלקת נפשית לאימא הביולוגית
* רונית   04/08/18 | 23:02
בפעם המיליון:
הפונדקאית היא לא האמא הביולוגית !!!
* מה יהיה ???   05/08/18 | 02:23
28. למה לא עושים ראיון עם האמא הביולוגית-התורמת ביצית ?
דווקא אלא מעניינות . הן האמהות של הילד שקשורות אליו ביולוגי.האך בן מוכנות לוותר על הילד שלהם? לא הפונדקאיות אלא האמהות שתורמות. הן אלא שבמעמד נמוך ומעניין איזה נזק נפשי יש לדבר הזה עליהן . בעיקר לזוגות גייז כי לרוב הם אלא שרוצים את ההליך הזה יותר מכל אוכלוסיה
* איפה האם הביולוגית?   04/08/18 | 18:03
האם המיועדת היא גם האם הביולוגית.
יש נשים שיש להן ביציות אבל הן לא יכולות להיות בהיריון מבחינה בריאותית. בגלל בעיה ברחם או בעיות אחרות. כל כך הרבה בורות בתגובה שלך (ושגיאות כתיב). האמא הביולוגית לא מוותרת על הילד שלה, רק נעזרת בפונדקאית. ואם מדובר בתרומת ביצית מאישה אחרת, זה בדיוק כמו תרומת זרע מגבר. אין לתורמת שום קשר רגשי לביציות שתרמה.
* לפעמים   04/08/18 | 21:00
27. בגלל שהן אשכנזיות מלידה מתנכלים להן
* מזרחי   04/08/18 | 17:54
26. תמיד אפשר למצוא נשים שיספרו כמה זה נפלא להיות בדיכוי ולמכור את הגוף שלהן או להסתגר בבית או להשתדך עם מישהו שפגשו רק פעם אחת
* יעל   04/08/18 | 15:54
הן לא בדיכוי !!!
הן בחרו בזה בעצמן.
* אבל   04/08/18 | 17:03
מאיזו מאה את?
לפונדקאיות מפקידים עובר ברחם, בן מספר ימים, לא שולחים אותם להשתדך חחח מי שאין לו לב טוב לא יבין טוב ליבם של אחרים.
* להשתדך?   23/08/18 | 03:34
25. זה דבר מחריד לכו לאמץ
לקחת מאימא את התינוק שלה אי אפשר לעטוף את זה במילים יפות זה דבר מכוער מאוד.
* רוני   04/08/18 | 15:08
קראת בכלל את הכתבה ???
זה לא תינוק שלהן. לך תלמד מה זה פונדקאות. כמה בורות יש כאן אצל המגיבים. אני בהלם.
* ???   04/08/18 | 17:05
אני לא בטוח שאתה מבין את המושג פונדקאות
* א   04/08/18 | 17:30
זה לא התינוק שלה . היא חממה לגידול
אני מסכימה שזה קשה לאישה ללדת תינוק ולמסור אותו . אבל יש לזכור שמדובר בתינוק שנוצר מביצית של אישה אחרת.
* הגר   04/08/18 | 19:08
24. חד צדדי
הכתבה חד צצדית אין פה אף אחת שהיה לה רע וכולם באו מתוך רצון לעזור. למה אין פה אף אחת שהיה לה נורא,או עשתה את זה בשביל הכסף ???
* ט   04/08/18 | 10:27
מישהי תרצה לעשות את זה רק בשביל הכסף
אז היא לא תעבור את המבדקים הפסיכולוגיים ואף זוג לא ירצה אותה כפונדקאית.
* אם   04/08/18 | 17:07
23. אם נשים חולות בראש אז הן חולות עד הסוףףף
* אישה חזקה   03/08/18 | 22:46
לא אישה חזקה.
את אישה מכשפה. מדובר כאן בנשים אציליות שעושות מעשה יפה ומקריבות את גופן ובריאותן כדי לעזור לזוגות אחרים. כן, הן גם מקבלות כסף על זה, אבל הן לא מתעשרות מזה. מגיע להן כסף על המאמץ הפיזי והנפשי ועל אבדן ימי עבודה בגלל בדיקות וימים שהן לא מרגישות טוב (קורה לפעמים בהיריון). רק שאישה אטומה כמוך לא מסוגלת להבין את זה. אני מעריצה את הנשים האלה והלוואי שהייתי יכולה להיות פונדקאית לחברה מאד טובה שלי שעברה שנים של טיפולים קשים, כואבים ומתישים פיזית ונפשית, ללא הצלחה. טמטום ורשעות זה שילוב קטלני. תתביישי לך !!!
* את   04/08/18 | 11:46
אסביר מה הסיבה
אם תבדקי מחקרים שנעשו בנושא סיבה מס אחת לביצוע התהליך הוא כספי!!!! רובם מגיעים ממעמד סוציואקונומי נמוך חלקם הקטן עושה זות עכב סיבות הומניות ולצערי בעבודה שלי פגשתי פונדקאית שניסתה לבצע המון מניפולציות על מנת לסיים הריון גם במחיר של תינוק פג בלי שום סנטמנטים לעובר שבביטנה
* איילת    04/08/18 | 17:51
אז מה ? את מצפה שהיא גם תממן את התהליך מכספה ?
* בני   05/08/18 | 00:18
נתונים שגויים ומיושנים
בואו נביא מחקרים משנת תשח ונתבסס עליהם, אם כבר בואו נבדוק מה היה המצב של כל הנשים לפני כמ עשורים ונבדוק אם היו בעלות שוויון או לא... לגבי ההיא שפגשת, גם אני הכרתי כמה מפלצות בחיי. מה זה קשור לפונדקאות? אין אמהות שמתעללות בילדים שלהם?
* שטויות   23/08/18 | 03:38
22. לכל הצבועים פה, הסמארטפון שלכם זה ניצול גם
הדירה שאתם גרים בא זה ניצול. גם הנעליים שלכם זה ניצול. למי שלא יודע העובדים במפעלי סמערטפונים מתאבדים באחוזים גבוהים משמעותית מהאוכלוסיה. פונדקאות חוקית בארץ כבר שנים. פתאום שגייז עושים זה נהיה ניצול.
* אלי   03/08/18 | 21:28
מקבלים שירותים מאנשים שמסכנים את חייהם כל היום וכשזה רחוק מהם צועקים ניצול
* נכון מאוד, אנשים צבועים   23/08/18 | 04:09
21. ניצול נשים מסכנות תמורת כסף. סתם מוכרות קלישאות
הכל נפלא.. רק רצתה לתרום.. כסף לבנק שלה. מה יקרה שיאשרו את החוק? מאות ואלפי נשים יהיו פונדקאיות בארץ בגלל הביקוש של הקהילה שגדלה מיום ליום
* קלישאות לא נכונות   03/08/18 | 19:34
20. פונדקאות
למה אתם לא מפרסמים? נושא הפונדקאות הינו מורכב ולא פוליטי. להלן כמה עובדות על תהליך פונדקאות של זוג הומואים בחו"ל. תהליך בחירת מפעל הביציות קרי התורמת הינו תהליך מביש,גזעני ומגעיל בו נבחרות ממועמודות מתוך קטלוג, כן אתם קוראים נכון , בו מפורטים כל הנתונים החל ממצב בראוי, מטענים גנטים משפחתיים , מראה, צבע עור שיער ועיניים, השכלה ועוד הרבה אחרים. העולות לגמר עוברות ראיונות שלאחריהם נבחרת הזוכה המאושרת. באופן דומה נבחר האינקובטור קרי הפונדקאית. הכל מלווה בעורכי דין שכמובן רוצים לגזור את חלקם. הפונדקאית מקבלת כמובן תשלום ולא מעט כי כובן שהיא עושה את רק מתוך אידיאולוגיה נקייה. (איני יכול לפסול שאכן ישנן גם כאלה). בעולם שבו מליוני תינוקות זועקים לעזרה איך אפשר להעדיף תהליך כזה בשם הזכות להיות הורה על פני תהליך האימוץ של ילד חי ונושם שלרוע מזלו נולד בצד האפל של הכדור? וכן, אני בעד לאפשר תהליך אימוץ לכל סוג של משפחה גם לא עלינו , משפחה נורמאלית עם אבא ואימא. :-)
* דן   03/08/18 | 16:59
נכון כי כשהסטרייטים בוחרים מפעל הביציות ומנצלים אותה זה בסדר
* תחיי הצביעות   03/08/18 | 17:43
איך בדיוק
אתה חושב שנשים בוחרות זרע מבנק הזרע? בדיוק עמו שבוחרים ביצית מתורמת. ולגבי התהליך עצמו-חובה שיהיה מלווה במסמך משפטי! זהו מצב עם אינסוף הבטים שחייבים לתת עליהם את הדעת. אימוץ- לא שופטת אף אחד עד שאני לא בנעליו. שא ברכה
* דנה   03/08/18 | 20:26
ההבדל
שלהוציא זרע לא מסכן כמו לגרות שחלות ע"ח הורמונים ושאיבת ביציות. על התהליך הזה מורכב ומסוכן. יש מלחוני ילדים חיים שמחכים לאימוץ בכל רחבי העולם
* דגהד   05/08/18 | 00:41
הרבה ארצות
סגרו את הדלתות לישראלים שרוצים לאמץ. ובארץ יש רשימות המתנה ארוכות לאימוץ וזה יכול לקחת שנים. הלוואי שזה היה כל כך פשוט לאמץ.
* אבל   05/08/18 | 02:26
צודק לגמרי. צריך לתת להם לאמץ ולא פונדקאות
* תגובה יפה    03/08/18 | 21:44
19. אפשר לנסח איך שרוצים, הסיבה העיקרית להסכמה הוא התמורה הכספית שהפונדקאית מקבלת , בעניין הלהטב״ים , הביצית היא של הפונדקאית
זוג שמסיבות בריאותיות לא יכול להביא ילדים פונה לפונדקאית , 95% מה פונדקאיות עושות את זה רק ואך ורק בגלל הסכום הכספי שהיא מקבלת , אפשר לכתוב מה שרוצים אך גם לפונדקאית יש מחיר , במיקרה שמשתמשים הביצית של הפונדקאית , כי אין ביציות לאישה שמשתמשת בפונדקאית , כן כן יש נשים צעירות שחלו ואין להם רחם ואין להם ביציות ובמקרה כזה משתמשים בזרע של הבעל והביציות של הפונדקאית , כך שהפונדקאית היא ביולוגית האימא של התינוק , זו הסיבה שאחר כך עושים תהליך של אימוץ , וכמובן יש זוגות של הומואים שהם נותנים זרע והביצית של הפונדקאית
* דני   03/08/18 | 16:59
ענת
הכתבה היא על הפונדקאות בארץ! אם הייתי צריך לבחור אמא לילדים שלך, מן הסתם לא היית בוחר מישהיא ללא השכלה ובעיות גנטיות, וגם היית יוצא לכמה דייטים. אז פה זה לא נחשב ''לבחור''?
* זה לא קשור לתהליך בארץ   03/08/18 | 19:08
בור, בייצית אף פעם לא של הפונדקאית
אחרת הילד הוא שלה. הביצית היא של תורמת ביצית שאינה הפונדקאית
* חיים   03/08/18 | 21:24
18. פונדקאות
נושא הפונדקאות הינו מורכב ולא פוליטי. להלן כמה עובדות על תהליך פונדקאות של זוג הומואים בחו"ל. תהליך בחירת מפעל הביציות קרי התורמת הינו תהליך מביש,גזעני ומגעיל בו נבחרות ממועמודות מתוך קטלוג, כן אתם קוראים נכון , בו מפורטים כל הנתונים החל ממצב בראוי, מטענים גנטים משפחתיים , מראה, צבע עור שיער ועיניים, השכלה ועוד הרבה אחרים. העולות לגמר עוברות ראיונות שלאחריהם נבחרת הזוכה המאושרת. באופן דומה נבחר האינקובטור קרי הפונדקאית. הכל מלווה בעורכי דין שכמובן רוצים לגזור את חלקם. הפונדקאית מקבלת כמובן תשלום ולא מעט כי כובן שהיא עושה את רק מתוך אידיאולוגיה נקייה. (איני יכול לפסול שאכן ישנן גם כאלה). בעולם שבו מליוני תינוקות זועקים לעזרה איך אפשר להעדיף תהליך כזה בשם הזכות להיות הורה על פני תהליך האימוץ של ילד חי ונושם שלרוע מזלו נולד בצד האפל של הכדור? וכן, אני בעד לאפשר תהליך אימוץ לכל סוג של משפחה גם לא עלינו , משפחה נורמאלית עם אבא ואימא. :-)
* דן   03/08/18 | 16:58
17. חבל, חן זייתון חזה הצגה. הייתי שמח לתרום לה כמה זרעונים
* שייקה   03/08/18 | 16:45
הייתי שמחה לתרום לך בוקס
* ליאור   03/08/18 | 19:54
16. פונדקאות
נושא הפונדקאות הינו מורכב ולא פוליטי. להלן כמה עובדות על תהליך פונדקאות של זוג הומואים בחו"ל. תהליך בחירת מפעל הביציות קרי התורמת הינו תהליך מביש,גזעני ומגעיל בו נבחרות ממועמודות מתוך קטלוג, כן אתם קוראים נכון , בו מפורטים כל הנתונים החל ממצב בראוי, מטענים גנטים משפחתיים , מראה, צבע עור שיער ועיניים, השכלה ועוד הרבה אחרים. העולות לגמר עוברות ראיונות שלאחריהם נבחרת הזוכה המאושרת. באופן דומה נבחר האינקובטור קרי הפונדקאית. הכל מלווה בעורכי דין שכמובן רוצים לגזור את חלקם. הפונדקאית מקבלת כמובן תשלום ולא מעט כי כובן שהיא עושה את רק מתוך אידיאולוגיה נקייה. (איני יכול לפסול שאכן ישנן גם כאלה). בעולם שבו מליוני תינוקות זועקים לעזרה איך אפשר להעדיף תהליך כזה בשם הזכות להיות הורה על פני תהליך האימוץ של ילד חי ונושם שלרוע מזלו נולד בצד האפל של הכדור? וכן, אני בעד לאפשר תהליך אימוץ לכל סוג של משפחה גם לא עלינו , משפחה נורמאלית עם אבא ואימא. :-)
* דן   03/08/18 | 15:27
גם נשים שמביאות ילד מתרומת זרע
בוחרות את התורם מתוך קטלוג (כך הן סיפרו לי). והלוואי שהיה כל כך פשוט לאמץ. הרבה מדינות סגרו את הדלת לישראלים בשנים האחרונות ולא מאפשרות יותר לאמץ. ובארץ הרשימות המתנה לאימוץ נורא ארוכים וזה יכול לקחת שנים.
* אבל   03/08/18 | 18:50
15. זו לא הבעיה בפנדקאות.
הבעיה היא שכאשר אישה צריכה פונדקאות היא אינה מסוגלת להביא ילדים והיא כניראה עברה טיפלי הפריה. כשהיא מגיעה לפנדקאות היא עברה המון סבל שקשה לתאר. עכשיו מגיע גבר שפשוט רוצה ילד והוא לא יכול ללדת בגלל שהוא גבר אז הוא תופס מקום של אישה שעברה את שבע מדורי הגהנום כדי להביא ילד והפתרון היחיד שלה הוא פנדקאות, אז למה הוא יתפוס מקום של אישה. רוצים שיוויון אין בעיה כל גבר שרוצה פנדקאות יעבור תמיד להיות מאחורי איה שנכנסה לתור. פנדקאות לגברים זה אפליית נשים ועדיין לא דיברתי על פנדקאיות שעלולות לעשות זאת ממניעים כלכליים.
* גל    03/08/18 | 14:33
לטעמי אין קשר האחד לשני.
לכל אחד יש זכות להפוך להורה ביולוגי,גבר או אישה.
* מירי    03/08/18 | 15:37
מעניין לי את התחת כמה מדורי גיהנום וסבל היא עברה! היא עקרה וזהו. שתחכה בתור ים כולם
* ואתה לך תתפגר   03/08/18 | 16:32
מה אכפת לך מי , לכל בן אנוש מגיע ילדים
* אבי   03/08/18 | 17:13
14. ללדת ילד
ולמסור אותו לגבר עוד יותר גרוע
* מאור   03/08/18 | 12:43
זה לא למסור - זה להחזיר
* הילד לא שלה   03/08/18 | 14:55
13. בחיים לא תהיה פה כתבה נגד פונדקאות. חברי מקו כולם
חייבים להיות נאמנים לכל חבריהם הלהטבים שכותבים בשולחן לידם גם אם הרבה מהם יודעים את האמת שהתהליך הזה נוראי ובלתי מוסרי. אבל להיות שמאלני ועלק נאור זה נחשב מגניב. עצוב. אבל העם שלנו חכם הרבה יותר מהתקשורת. זה המזל. כל ההפגנות והרעש התקשורתי הזה זה בסה"כ דעה מטופשת של בקושי 2% מהאוכלוסייה
* עידית   03/08/18 | 09:28
כי אין בזה צורך
יש מספיק אנשים שמתנגדים לפונדקאות ומשמיעים אמירות הומופוביות. קראת את הכותרות בשבועיים האחרונים? פה יש מכתב רבנים, שם יש אפליה על רקע הומופובי ואפילו הסתה. כתבות כאלה נועדו להראות את הצד השני, הפחות קולני. לדעתי חבל שלא שילבו בכתבה גם סיפורים פחות נעימים, למען השיוויון והגילוי הנאות.
* לומי   03/08/18 | 15:26
דווקא היתה התייחסות יפה לחלקים הקשים
הן מספרות שעל אף הקשיים בהסתכלות לאחור זה היה דווה את זה אבל לא מסתירות שזה קשה ומורכב.
* יש איזון   23/08/18 | 03:41
אהה כי כל עוד שרק הסטרייטים משתמשים בתהליך הנוראי הזה זה בסדר...
* הם דווקא נאמנים לחברים הסטרייטים בשולחן ליד   03/08/18 | 16:31
פונדקאות
נושא הפונדקאות הינו מורכב ולא פוליטי. להלן כמה עובדות על תהליך פונדקאות של זוג הומואים בחו"ל. תהליך בחירת מפעל הביציות קרי התורמת הינו תהליך מביש,גזעני ומגעיל בו נבחרות ממועמודות מתוך קטלוג, כן אתם קוראים נכון , בו מפורטים כל הנתונים החל ממצב בראוי, מטענים גנטים משפחתיים , מראה, צבע עור שיער ועיניים, השכלה ועוד הרבה אחרים. העולות לגמר עוברות ראיונות שלאחריהם נבחרת הזוכה המאושרת. באופן דומה נבחר האינקובטור קרי הפונדקאית. הכל מלווה בעורכי דין שכמובן רוצים לגזור את חלקם. הפונדקאית מקבלת כמובן תשלום ולא מעט כי כובן שהיא עושה את רק מתוך אידיאולוגיה נקייה. (איני יכול לפסול שאכן ישנן גם כאלה). בעולם שבו מליוני תינוקות זועקים לעזרה איך אפשר להעדיף תהליך כזה בשם הזכות להיות הורה על פני תהליך האימוץ של ילד חי ונושם שלרוע מזלו נולד בצד האפל של הכדור? וכן, אני בעד לאפשר תהליך אימוץ לכל סוג של משפחה גם לא עלינו , משפחה נורמאלית עם אבא ואימא. :-)
* דן   03/08/18 | 17:01
12. נשים מרגשות
נכון זה תמורת תשלום כי מדובר פה בתהליך ארוך ולא תמיד פשוט שדורש המון השקעה פיזית ומנטלית
* מעניקות לזוג את המתנה היפה ביותר    03/08/18 | 09:21
11. גם אני הייתי פונדקאית!
8 פעמים נשאתי ברחמי עובר. כששומעים את זה - חושבים שזה יפה ואלטרואיסטי. כששומעים שזה חרדים, אומרים שהם משריצים. צביעות. וניתוק. איך אישה יכולה לשאת עובר ולא להתחבר אליו רגשית?? את מבינה שאת יולדת תינוק שיהיה ג"כ מנותק מעצמו??
* נעמי   02/08/18 | 23:33
את רצינית???
הלא משנה כמה פעמים היית בהיריון, כל עוד כולם היו שלך את לא פונדקאית. אנשים שמביאים ילד בפונדקאות, מביאים במקרה הטוב שני ילדים ולא שמונה! על חרדים אומרים שהם משריצים רק בגלל שהילדים שלהם הופכים להיות נטל על החברה היצרנית - הם לא לומדים דבר שמועיל, לא עושים צבא ולא יוצאים לעבוד...
* שירה   03/08/18 | 12:28
כשהעובר לא שלך את לא מתחברת
כל ההתחברות לעובר היא בעצם פנטזיה והיא בראש של האישה, זה לא חייב להיות ככה. מי שלא יכולה להתנתק לא מתאימה להיות פונדקאית, ויש הרבה נשים כאלה. אבל הרבה נשים עובדות עם ילדים ביומיום (גננות, מטפלות...) ושם באמת מתחברות אליהם, ואח"כ נפרדות, ושורדות. אף אחד לא חושב שזה בלתי אפשרי להיפרד מילד אמיתי ששמרת עליו וטיפלת בו וחיבקת אותו והוא אותך. כי בכל הזמן הזה היא יודעת שהילד לא שלה. למה יש הבדל בין זה לבין עובר שבכלל לא מחזיר אהבה? זה שהוא גדל בבטן שלי, לא הופך אותו לילד שלי, הכל בראש.
* פונדקאית   03/08/18 | 13:26
איזה טיעון נבון ונכון.
* גל   04/08/18 | 12:21
החיבור הוא פרי ההורמונים הגוף לא יודע שזה לא שלו, הטבע פועל ויש לזה השלכות
* הדס   04/08/18 | 16:55
ממש לא! ההורמונים נועדו לחזק את החיבור לא ליצור אותו. החיבור הוא מהראש
* קצת מודעות   23/08/18 | 04:07
10. נשים מעוררות השראה
כל הכבוד לנשים המדהימות האלו שעשו באמת מעשה גדול מהחיים של נתינה עצומה
* אופיר   02/08/18 | 23:25
9. הכל טוב ויפה כשמדובר באישה שעשתה הכל
כדי להביא ילד ללא הצלחה ואחרי שנים של טיפולים פונה לפונדקאות. אבל גבר הומו שאין לו שום בעייה רפואית ומעוניין לרכוש ביצית מאישה אחת ורחם מאישה אחרת רק כי הוא לא מעוניין שלילד שלו תהיה אמא זה כבר סיפור אחר. זה סחר בתינוקות!
* סחר בתינוקות   02/08/18 | 21:09
אויש תנוח יא עתיק
* גברים יכולים להיות הורים   03/08/18 | 10:42
שטויות!
כן, נושא הפונדקאות מעורר תחושות ודעות אמביבלנטיות ולא בכדי... גם אני לא בטוחה אם זה טוב או לא לאפשר פונדקאות, מה שאני כן בטוחה שזה צריך להיות שוויוני. אם מאפשרים, אז לכל מי שלא יכול בלי. כולל גברים יחידנים (שאגב לא חייבים להיות הומואים ויכולים להיות גברים סטרייטים שרוצים להיות אבות ולא מצאו בת זוג).
* שירה   03/08/18 | 12:25
רואים מהתגובה שאין לך ילדים ... ושיהיו אז תביני מה זה אמא...
* י   04/08/18 | 02:14
הוא רוצה הורות עם בן זוגו
אין פה סחר. התינוק הוא שלו. אף אחד לא יקבע לו עם מי הוא מגדל את הילדים שלו, להגיד לו לעשות ילד בהורות משותפת עם אישה, זה כמו להגיד לאישה שלבעלה יש בעיות פוריות, לא לקחת תרומת זרע ולעשות הורות משותפת עם גבר זר. שוויון זכויות לכולם (כי בחובות הם שווים)
* יעל   03/08/18 | 13:29
למה האפליה הזאת?
אם מאפשרים הבאת ילדים על ידי תרומות זרע, תרומות ביצית ופונדקאות אז שיאפשרו לכולם. אם אוסרים אז שיאסרו על כולם. היכולת להיות הורה לא קשורה למצב משפחתי, מגדר או נטייה מינית. יש אנשים שלא יכולים להביא צאצא ביולוגי משותף (כמו זוג גאה) או שלא מצאו (או לא מעוניינים למצוא) בן/בת זוג להביא איתם ילד. לדעתי עדיף קודם לאמץ ילדים יתומים ורק אחר כך ליצור עוד בני אדם (בכל דרך שהיא), אבל כל האפשרויות צריכות להיות פתוחות בפני כולם באופן שווה.
* לומי   03/08/18 | 15:21
לגמרי. רק חשוב לחשוב איך בונים את זה כך שקודם ממצים את האימוץ, ורק אחר כך ילד חדש לעולם מפונדקאות
* גל   04/08/18 | 12:24
כל כך נכון ...
* א   04/08/18 | 02:13
8. ומה עם הנשים שהם מנצלים ?
* עיוות   02/08/18 | 19:24
תקראו את הכתבה לפני שאתם מגיבים
* 1   02/08/18 | 20:10
באמת מעניין...
רק 7 אחוז מהפודנקאיות בארץ הן בעלות תארים. רובן המוחלט הן נשים עם השכלה תיכונית ופחות מכך, חד הוריות, חלק נכבד היו מובטלות לפני שנכנסו לתהליך.אז ככה שזה ממש מעניין איך שמצאו לכתבה זו רק נשים מרקע סוציואקונומי גבוה. כמו הגברת שלא נגעה בכסף עד היום..... הנתונים הם חלק ממחקר שנערך בארץ על הפונדקאיות דבר נוסף, להביא לעולם ילד כשהביצית מגברת אחת וגברת אחרת נושאת אותו ובסוף אינו מכיר את אימו הביולוגית זה עיוות ואינו דומה בכלל לפונדקאות שהילד גודל בסוף אצל שני הורים ביולוגים.
* ר   03/08/18 | 11:32
הורות זאת לא גנטיקה
אם היו באים ואומרים לי / לך שהילד שגידלת הוחלף בבי"ח, היית אוהב אותו פחות פתאום? זה ממש לא משנה של מי הביצית, משנה מי קם אליו בלילה, מי מחבק אות וכשהוא מרגיש לא טוב...
* זאת אהבה   03/08/18 | 15:00
איזה מחקר?
* אפשר קישור?   03/08/18 | 15:00
נראה לי שהתבלבלת, זה לא כמו "סיפורה של שפחה"
שיעור קצר בביולוגיה: מקורו של העובר המוחדר לגוף הפונדקאית הוא מבני זוג (סתם לדוגמא, יש גם אפשרויות אחרות). ביצית של אישה אוחדה עם זרע של גבר בתנאי מעבדה והביצית המופרית מוחדרת לגוף הפונדקאית ומתחיל היריון. הפונדקאית היא אינה האם הביולוגית של העובר, היא "רק" נושאת אותו ברחמה כי האם הביולוגית (שממנה נלקחה הביצית) אינה מסוגלת לעשות זאת בעצמה. המטען הגנטי של הפונדקאית לא עובר לעובר בשום שלב של ההיריון. כשהיא יולדת, היא יולדת תינוק שאין לה שום קשר גנטי אליו והיא אינה אמו הביולוגית. הפונדקאית היא רחם להשכרה. אם זה מוסרי או לא- כל אחת תחליט לעצמה וממניעיה שלה. ועוד דבר: זה לא משנה אם מי שמגדל את הילד הוא הוריו הביולוגיים, מאמצים, גאים או יחידנים. כל עוד הילד אהוב, מטופל ומחונך אין כל חשיבות למי מגדל אותו.
* לומי   03/08/18 | 15:13
ומה עם הומואים?
מי האמא בסיפור? ואולי אותך לא מעניין הגנטיקה הביולוגית אבל את הילד יש סיכוי גבוה שזה דווקא כן יעניין אותו וירגיש שחסרה לו האמת
* כעסב   05/08/18 | 00:49
מחקר שנערך לפני מלאאא שנים
פעם נשים בכל החזיתות היו מוחלשות, קישום מעמד האישה לא מתקיים כל כך הרבה שנים. אם תביא מחקר מאותה שנה על נשים במקומות עבודה סביכ להניח שהנתונים יהיו דומים.
* עוד מיושן   23/08/18 | 03:44
7. כל הכבוד להן !אלו נשים הראויות להערצה !
* אבי   02/08/18 | 19:15
6. אתם מציגים את הצד היפה של התהליך ההזוי הזה ובחרתם יפה שלוש נשים שבחרו לעשות מצווה
הרבה עושות את זה בשביל הכסף זה לא פחות מסחר בגוף. אבל כמוהן צריך להראות שהכל טוב ויפה
* מורן   02/08/18 | 18:01
5. הגיע הזמן לכתבה כזאת!
בתור פונדקאית - הגיע הזמן שיקשיבו לקולות של הפונדקאיות, כל הזמן מדברים עלינו אנשים שלא עשו את זה בעצמם - כמה שאנחנו מסכנות, במצוקה, נזקקות... זה ממש לא נכון! הרבה פונדקאיות בוחרות להיות פונדקאיות, וזאת זכות גדולה לעשות את זה. ללא ספק הדבר הכי מדהים שעשיתי בחיי. הגיע הזמן להתייחס לתופעה בתור דבר חיובי, כדי שיותר נשים יבחרו לעבור את התהליך המדהים הזה! כמו כל דבר בחיים - זה לא מתאים לכל אחת ואני מניחה שיש נשים שעשו את הפונדקאות ולא היה להן תהליך חיובי, אבל אם יותר נשים יבחרו להיות פונדקאיות ממקום של נתינה, נשמע פחות ופחות על נשים שעברו את התהליך ממקום של מצוקה או בחוסר רצון.
* יעל - פונדקאית   02/08/18 | 17:52
יש אנשים שצפו יותר מדי בלגעת באושר
* נועם   02/08/18 | 20:05
פונדקאית חייבת להגיד שזה נעשה מרצון לתת
וכך היא זוכה לתשועות- כל הכבוד לך, פשוט מדהים מה שאת עושה בשביל אשה אחרת! ואם היא תגיד שזה שיקול כלכלי, פתאום היא כמעט זונה, שרק שיקולים כלכליים לנגד עיניה ואם היא חלילה תספר שזו היתה חוויה קשה- אז זה באשמתה, כי מה היא חשבה לעצמה לעשות דבר כזה בשביל כסף. וכולם משתפים עם זה פעולה, במיוחד מאקו. תגידי שזה מאהבה ונתינה וכולם יאהבו אותך, בכלל לא מסכן חיים, בכלל לא מתכון לדיכאון אחרי לידה או פגיעה טראומטית בגוף גם במקרה שהכל עבר מצוין.הן מלאכיות, לא נשים רגילות
* לי אכפת מפונדקאיות שנפגעו   04/08/18 | 20:57
ממש מחשבנות למה שתגיד
לא ראית שסיפרו על החוויות הקשות? קראת בכלל? יש אנשים טובים בעולם, מלאכים. מתנדבים, נותנים למען האחר, משקיעים, מסורים, תומכים עם ובלי תשלום. שגם לא ממש אכפת להם מה יגידו לא יאמן הא? ברור! כי מי יש לו לב של אבן לא יבין לב זהב
* חסך באהבה?   23/08/18 | 04:04
4. הבריאות מעל הכל - גם מעל הרצון להעניק
להיכנס להליך כזה שיש סיכוי אפילו קטן לירידה ברמת הבריאות זה פשוט לא שווה את זה. אתן רוצות לעשות טוב למישהו תתנדבו תתרמו אבל למה את הבריאות שלכן? למה? זה הדבר הכי חשוב שרק הולך ומדרדר עם השנים ואף אחד לא שווה את זה. בטח לא אנשים זרים שהקשר מתרופף עם השנים.
* רינה   02/08/18 | 17:51
ממתי הריון זה כזאת סכנה לבריאות?
* הריון זה טבעי   02/08/18 | 20:18
הריון ולידה זה ואחד סכנה לבריאות
* כל דבר טבעי הוא לא מסכון?   03/08/18 | 11:16
הלידה היא ממש מסוכנת ובעלת פוטנציאל גבוהה לסיבוכים
שזה ממש נס כשהיא הולכת חלק.
* קוקו   03/08/18 | 15:42
3. למה לא הבאתם את הסיפורים הלא טובים?
* כאילו הכל דבש   02/08/18 | 17:50
את הסיפורים הלא טובים שומעים כל הזמן
* הגיע הזמן לאזן   02/08/18 | 20:16
דווקא כל הזמן מפמפמים את הסיפורים הטובים
איפה הסיפורים בהם האישה נפגעה ומה קרה לה אחר כך, מי לקח אחראיות ?
* לא נכון   03/08/18 | 11:20
הן סיפרו על הקשיים
ואמרו שאכן היה קשה ומאתגר ועם כל הקושי היו עושות זאת שוב. זה שהסוף טוב לא אומר שהכל דבש
* קראת בכלל?   23/08/18 | 03:59
2. תעמולה!
הייתי רוצה שאת אותם דברים הם יגידו עם מכונת אמת.
* רם   02/08/18 | 17:47
שטפו לך את המוח אה? רק ביבי אה?
* יאללה להתעורר!!   03/08/18 | 10:44
חחח רק ביבי
בקרוב מחנות השמדה תוצרת הליכוד . כל מי שלא מסכים איתם יאללה למחנה
* כעי   04/08/18 | 17:08
זוועה
* מסכימה לגמרי   03/08/18 | 11:43
רם אתה נגעת בנקודה...
* א   04/08/18 | 02:17
לא כולם שקרנים כמוך
* הפוסל מום במומו פוסל   23/08/18 | 03:58
1. בשתי מילים: רחם להשכיר
* חן   02/08/18 | 17:36
קראת את הכתבה?
* נראה שלא...   02/08/18 | 17:52
הן מתארות משהו יפה ואת/ה, בלי הכרה, פולט שוב סיסמאות כמו תוכי
* שלומי   02/08/18 | 18:45
אז למה לא לבטל את הפונדקאות בתשלום?
שכר המצווה הוא מצווה. מי שעשתה את זה בגלל הנתינה תעשה את זה גם ללא תשלום- נכון? אבל תומכי הפונדקאות מתנגדים למהלך. מעניין ממה מפחדים? אולי לא הכל ורוד כל כל?
* א   02/08/18 | 21:22
נכון , לא יסכימו בלי תשלום
וכשהן נכנסות לתהליך כל כך קשה שדורש מהן מחיר פיזי ונפשי אז באים מנגנוני הגנה כמו אלטרואיזם, שהן עושות את זה רק מטוב לב וכו. מעניין מה משך את הנשים הללו מלכתחילה לתהליך זה ולא לדרך אחרת לתרום ולהשפיע ?
* אלטרואיזם = חרטא    03/08/18 | 11:19
פשוט חצוף !!!
אתה היית מסכים לעבוד משך 9 חודשים בעבודה פיזית קשה ומתישה ללא תמורה? גיבור גדול מאחורי המקלדת. הנשים האלה עושות מעשה אצילי ותורמות את גופן ובריאותן כדי שלזוגות אחרים יהיה ילד. אבל מגיע להן גם תשלום על המאמץ הפיזי והנפשי. כשאתה עובד בהתנדבות במקום כלשהו, בד"כ זה יום או יומיים בשבוע. היריון זה 24 שעות ביממה משך 9 חודשים. גם מפסידים לפעמים ימי עבודה בגלל בדיקות וימים שלא מרגישים טוב. אז כן. הן גם טובות לב (כי מכשפה אגואיסטית לא תעשה את זה רק בשביל הכסף ולא הייתה עוברת את שלב המבדקים הפסיכולוגיים) וגם מגיע להן כסף על זה. איש קטן, רשע ואטום שכמוך. אתה לא מגיע לקרסוליים של הנשים האלה.
* אתה   04/08/18 | 11:53
מי שאין לו לב טוב לא יבין טוב ליבם של אחרים
* רחמיי   23/08/18 | 03:57
תשובה כדורבנות
* אביבית    03/08/18 | 11:44
אם חס וחלילה היית זקוק/ה לפונדקאית
היית מבקש/ת ממישהי זרה לעשות את זה עבורך חינם? אל תשכחו ש-160,000 ש"ח זה לא סכום שעכשיו משנה את החיים מקצה לקצה. זה כסום יפה והגיוני, לא איזה משהו שאפשר עכשיו לקנות בית או להפסיק לעבוד לכל החיים.
* יעל - פונדקאית   03/08/18 | 13:32
ומה עם לעשות את הדבר הנכון ?
לא לבחור באופציה של ניצול? להסתפק במה שיש, ולא לרצות משהו בעל מחיר גבוהה שמישהו אחר ישלם אותו. הריון זה לא מחלה, זה משהו קשה יותר. לעתים מפרק את האישה פיסית ונפשית. יש לא מעט נשים שבריאותם נפגעה בעקבות הריון בצורה בלתי הפיכה. לא מעט נשים שסבלו מדכאון לאחר לידה (לא לזלזל- דכאון זו מחלה שהורגת) איך אפשר בדעה צלולה, ובמצפון שקט לבקש ממישהי זרה שתסכן את עצמה בצורה כזו? איך אפשר לבקש ממישהי זרה לעבור תהליך כל כך קשה פיסית ונפשית תמורת אילוץ כספי (כל עוד הכסף מעורב לא באמת ניתן לטעון שאין פה אילוץ או ניצול) ? אז נכון שרוצים ילד, מאוד מאוד רוצים, יותר מכל .....אבל לא יכול להיות שהבחירה להביא ילד תערב סיכון של אדם אחר. יש דברים שפשוט לא עושים- כי זה פשוט לא מוסרי, ולא באמת משנה עד כמה משתוקקים להם!!!
* א   03/08/18 | 16:04
מי את/ה שתחליט/י עבור אנשים זרים מה נכון...
כשזה לא את/ה שרוצה ילד בכל מחיר זה הכי קל לדבר אבל יש אנשים שתמיד חלמו להיות הורים (למרות כל הקושי שיש בהורות). איך בכלל אנשים זרים יכולים לתת דעה על חיים של אחרים מבלי בכלל להיות בנעליים שלהם?? ומה לא מוסרי בלתת לזוג (ולא משנה איזה זוג) את האפשרות להיות הורים טובים ואוהבים? בקיצור - אל תשפטו כי גם אתם יכולים למצוא את עצמכם בנעליים של מי שזקוק לפונדקאות ואז נראה אתכם....
* אחת   03/08/18 | 18:27
אז יש אנשים שווים ויש אנשים ששווים יותר?
וכשמישהו משתוקק להיות מיליונר, והוא רק צריך לרצוח....מי את תחליטי בישבילו שזה פסול? גם במקרה הזה....מישהו שרק מאוד מאוד בא לו....מסכן אישה זרה...( יש לידות שנגמרות במוות...ליתר דיוק 28 ל100000 לידות מסיימות במוות של היולדת) אז את טוענת שלי איו זכות לשפוט אנשים זרים שמשלמים לאישה שלרוב מוחלשת כלכלית עבור הריון קשה נפשית ופיזית, שעלול למוטט אותה ואף לגרום לנכויות ( אין שום בעיה להביא נתונים סטטיסטיים מפורטים ומפחידים- הרשימה ארוכה) ולמוות? אז כמו שאמרתי: לחייהן ובריאותם של נשים אין שום ערך בהשוואה לערך עליון של לספק ילד לזוג שמשתוקק לאחד?
* א   03/08/18 | 22:56
השוואה מטופשת !!!
כשאדם נרצח הוא קרבן בעל כורחו. אף אחד לא מכריח אישה להיות פונדקאית. זאת בחירה אישית שלה. וסביר להניח שכל פונדקאית מודעת לסכנות ולוקחת אותן בחשבון. ואם הזכרת סטטיסטיקה: יותר מסוכן להיכנס לרכב ולנסוע. רוב ההרוגים בארץ נהרגו בתאונות דרכים, למרות שעברנו הרבה מלחמות ופיגועים. יש יותר סיכוי למות או להיפגע בתאונת דרכים מאשר מסיבוך בהיריון ולידה.
* ???   04/08/18 | 11:58
אל תתן לעובדות לבלבל אותך
1.בחירה חופשית - היא חופשית רק כשאין אילוץ כספי ומצוקה קיומית. במקרה הזה, כאשר הכסף מעורב- הבחירה היא לא באמת חופשית. קורבן הנסיבות לא בוחר להיות קורבן מרצונו החופשי 2. מתמטיקה פשוטה: שכיחות מוות של יולדות היא 28 מיקרים ל 100000 יולדות שכיחות למוות בתאונת דרכים: ~350 ל800000 שזה יותר נמוך....בערך פי 10 אבל המצפון שקט....ככה זה כשנלחמים עבור זכויות של קבוצה פריוילגית אף אחד לא מונע מאף אחד להיות הורים. הויכוח הוא לא על הזכות להורות, אלא על גודל התשלום שאותה קבוצה רוצה לשלם. אין לנו את היכולת לשנות את העולם, אבל יש לנו את החובה להגן על מי שזקוק להגנה כאן, אצלינו. אז מי שיכול להוציא 400 שח על ילד, כשהוא יכול להביא אחד בחינם בהורות משותפת יכול להוציא גם חצי מיליון בחול. אבל נשים מוחלשות, ללא נציגות בתקשורת ובפוליטיקה זקוקות שיגנו עליהן, וזו חובתינו כחברה לדאוג למי שזקוק לכך יותר
* א   04/08/18 | 16:52
צריך שיעור פרטי במתמטיקה
ראשית השכיחות למוות בתאונה גדולה פי 2 לפי הנתונים שהבאת, אם אתה לא מאמין תוציא מחשבון. שנים מגוון רב של תפקידים בעלי רמת סיכון גבוהה ומשתכרים בשל כך בהתאם. מה עם נהג המונית שנותן לך שירות תוך שהוע מעלה את הסבירות שיקלע לתאונת דרכים פי 3? מה עם פועלי הבניין שעובדים בעבודה קשה ומסוכנת כדי דיהיה לך גג? מה עם אנשי הביטחון ??? יש עוד מחא דוגמאות. זה שמרוויחים כסף לא אומר שאין בוירה חופשית האם להסתכן או לא. אנשים עושים זאת מדי יום ואתה משתמש בשירותייהם ומשלם להם.
* די לצביעות   23/08/18 | 03:55
בדיוק !
* ח   04/08/18 | 02:18