תגובות (53 תגובות ב-31 דיונים)
31. מחללים את השם ומשניאים את הדת.. בדרכו הסרוחה של אובדיה
15/04/15 | 13:37
30. הדרת נשים אופקים
פתאם מאקו יודעים שיש עיר כזאת בכלל
15/04/15 | 04:33
29. בצפת זה קיים מיזמן.מבזה את האיישה האבלה
אנשים חשוכים.
14/04/15 | 22:51
ביזוי
מבזה לא רק את האישה אלא את באי הטקס כולם
15/04/15 | 11:48
ביזיון המת
16/04/15 | 05:34
28. מהיום שם העיר: "אופקים מכלוף דרעי"
14/04/15 | 18:54
27. פשששש,פתאום אכפת לכם מאופקים הא?
עוני,אבטלה,תחבורה,חינוך וכו וכו,ומה שמעניין את אתר וואלה ממדינת תל אביב זה מה קורה לאנשים האלה אחרי שהם מתים ולא איך אם חיים.
אז בשמי ובשם כל תושבי אופקים והפרפריה,אני מודה על התייחסותכם!
14/04/15 | 15:37
אופקים לא מענינת,בגלל הטיפשות הכל מובן.
14/04/15 | 16:42
מעניינים החיים ואלו שנותרו אחרי המת
ואתה ישראל, ברור שלא היית במצב כזה. נסה לחשוב איך היית מרגיש אילו הרחיקו אותך מלווית קרוב או קרובה בגלל סיבה שלא רלוונטית (גובה, אורך השיער, משקפיים) אולי תבין
15/04/15 | 10:36
הגזמות
ןבבאר שבע מרשים לנשים ללכת כמובן שלנשים רבנים אומרים שלא כדאי ללכת יחד עם הגברים בכול מקרה ברגע שהגברים חוזרים אפשר ללכת וגם בלי קשר בבאר שבע לא מונעים ממך להכנס
15/04/15 | 15:35
26. זה מנהג בקהילות מסוימות
בורים
14/04/15 | 15:21
בעיקר בקרב מנשקי המזוזת
14/04/15 | 18:55
אצלנו בקהילה הרב איפשר לאשה לומר קדיש על אביה, שלא היו לו בנים חיים
15/04/15 | 10:27
בקהילות החרדיות המסויימות, איש לא היה מתלונן על כך
מנהג אינו יכול לחייב את בת המשפחה שרוצה להיות שם
15/04/15 | 10:30
מנהג?
המשפחה האבלה ,ורק היא בלבד יכולה לקבוע האם זהו מנהגה . אף נותן שרות לא יכול לקבוע עבורה
15/04/15 | 11:47
25. כשצריך את האשה ,הם יודעים למצוא אותה.אורטודוקסיה אווילית.
אפילו אלוהים לא יודע מה שיודעים "יודעי דבר".כמו למשל מדוע הקדיש נאמר בארמית,אומרים "יודעי דבר" כי זה נאמר על מנת שהמלאכים לא יבינו ,כי אינם מבינים ארמית.עוד הבל הבלים.עד לאיזה רמה של גיכוך יובילו אותנו .,
14/04/15 | 14:58
24. קודם כל יהודים
לא טוב שהאשה תלך למסע ההלוויה זה מסוכן...היא יכולה להיות בהספדים וזהו..זה לא עניין של הדרת נשים..מי שרוצה לפגוע בעצמה זה בעיה שלה ודי לשנאת חינם הזאת כולנו יהודים ואחים
14/04/15 | 14:41
קןדם בני אדם אחר כך יהודים.
לא יהודים, לא נוצרים ולא איסלאמים מעל כולם!! תהיו בני אדם קודם!
למה לא טוב שאישה תלך למסע הלוויה?? זה לא קרובה ואהובה שמת?? זה לא הכבוד האחרון שהיא רוצה לתת לו?!
15/04/15 | 14:39
לא ברור, למה ולמי לא טוב? ומי קובע?
אשה שרוצה ללוות את אביה/אימה או בעלה או חלילה מי מילדיה, באיזו זכות תמנע זאת ממנה?
חסד של אמת.
16/04/15 | 05:41
23. בזוהר כתוב שמלאך המוות מוקד בין הנשים בזמן הלוויה ( ודווקא בין הנשים כי נשים קלה דעתן ).וכאשר גבר מסתכל על אישה בזמן ההלויה זה גורם לו מוות טרם זמנו...לכן אסרו ערבוב.
14/04/15 | 14:08
22. קיים פסק הלכה שאוסר על נשים להגיע להלוויה
עפ"י ההלכה היהודית, מלאך המוות מלווה את הנשים בצאתן מהלוויות ועלול לפגוע בגברים.
לכן, כדי למנוע את הדבר, אסרו על נשים ( בפסק הלכה ) מלהשתתף בהלוויות.
לאט לאט החלו ליישם פסק הלכה זה.
14/04/15 | 11:10
טעות בידך,
כיוון שמלאך המוות לא מבקר פעמים את אותו אדםהרי משמת אדם, הוא ממשיך למשימה הבאה שלו, שאותה קיבל מהבוס.
ואם אתה זוכר משהו מההגדה של פסח, יש שם משהו על גדי קטן ...
14/04/15 | 12:36
פסק הלכה מיועד לשוכני מערות ולעכו"ם
14/04/15 | 14:15
21. ככה זה כמדיחים את אלוהים,ולוקחים את מקומו
14/04/15 | 11:07
20. זה בכל קבורה יהודית ככה. לאישה אסור ללוות את המת
זה בכל קבורה יהודית ככה. לאישה אסור ללוות את המת. זה לטובת המת ולטובת האישה. ומי שלא מאמין בזה שלא יעשה קבורה יהודית.
14/04/15 | 11:05
קשקוש
ראשית, הייתי בכמה קבורות יהודיות שבהן לא עשו שום הפרדה בין גברים לנשים. אין קונצנזוס בעניין הזה אפילו בין הרבנים.
שנית, מה פתאום זה לטובת האשה לבזות אותה ולמנוע ממנה להיפרד מקרוב או רע אהוב? אשר למת -- הוא מת, "טובתו" כבר לא קיימת; אבל ברור לי שרבים מהנפטרים, אילו היו שואלים אותם בחייהם, היו אומרים שהם רוצים שכל אוהביהם, נשים וגברים כאחד, ילוו אותם בדרכם האחרונה.
ושלישית: קודם תדאגו שתהיה אופציה נורמלית, ללא עלות נוספת, לקבורה חילונית. רק אחרי זה אפשר יהיה לדבר ברצינות על כך שמשפחות יכולות לבחור בקבורה לא-דתית.
15/04/15 | 16:24
19. לא נמאס לכם מהסחורה החבוטה והמשומשת שנקראת הדרת נשים ? אולי תחפשו קלישאה חדשה ?
14/04/15 | 10:26
למי אתה מפנה את השאלה?
אם לאלה שמדירים נשים -- אתה צודק. אבל אם המטרה שלך היא אלה ש*מתריעים* על הדרת נשים -- אז אתה טועה. בגדול. כל עוד התופעה קיימת, זכותנו (יש שיאמרו חובתנו) להתריע עליה, ולא לתת לה לרדת מסדר היום. כשיפסיקו להדיר נשים, אנחנו נפסיק לדבר על כך. פשוט מאוד. הרי לא מדובר כאן ב"סחורה חבוטה ומשומשת". זה לא מקרה שקרה לפני שנים. זה קורה עכשיו וימשיך לקרות בעתיד אם לא נעצור את זה.
16/04/15 | 00:41
18. ידע
ממש זוועה לעשות כך
14/04/15 | 10:12
17. חומניזם
איראן זה כאן לא צריך ללכת רחוק.צפצוף על החוק בריש גלי וממשלת ישראל ממלא פיה מים.לזה קוראים קואליציה-הכי חשוב-יותר חשוב מהחוק ומישומו.
14/04/15 | 09:35
16. אפליה, אפליה, אפליה
הייתי בלוויה בנתיבות וקריית מלאכי לפני שנים וגם שם יש הפרדה בין נשים לגברים והבנות של הנפטר הספידו את אביהן מעבר למחסום , לציין שהיו לו רק בנות והן עומדות מרוחקות ומאחורי מחסום.גם לטקס הקבורה לא הורשו להגיע אלא רק אחרי שנקבר על ידי הגברים.מצב מקומם ותראומטי שזועק לשינוי מיידי
14/04/15 | 09:22
15. לתבוע על כל פעם כזו ולדרוש את פיטורי האחראי
14/04/15 | 09:20
14. צרי אופקים ועבד כי ימלוך
14/04/15 | 09:14
13. אין שום איסור כזה בתורה וגם לא בהלכה !!!
בתנאי שההלווייה לא תהיה מעורבת ממש הנשים (הקרובות בעיקר) יכולות להגיע עד סמוך לקבר ממש וזה קורה גם בהלוויות של חרדים !! ממש תמוה בעיני המנהג הזה כי אף רב לא יכול להביא מקור שאוסר זאת תשאלו ותראו !! לא נצריך לקשקש על כל דבר "הלכה הלכה" ולהשניא את הדת על לא עוול בכפה...
14/04/15 | 09:01
12. איזה חושך במדינה הזאת
14/04/15 | 08:42
11. עצוב שכול פלוץ יכול להיות רב
תתחילו להיות בני אדם רבנים בשקל
14/04/15 | 08:19
10. דרך טובה להתעשר על חשבון המתים
14/04/15 | 08:11
9. דתיים = גואל
רבנים קדושים, קברי צדיקים, הדרת נשים. ברוכים הבאים לימי הביניים של כת עובדי האלילים. אין שום קשר בין דתיים ליהדות !! אצלהם הרב קדוש ולא האל.
14/04/15 | 08:00
בדיוק !
15/04/15 | 21:55
8. הטופס לא חוקי בעליל -הם חייבים להפסיק מיד!!!!!!!!!
זהו טופס לא חוקי בעליל ומי שהוציא אותו חייב לשבת בכלא כולל הרבנים הקיצוניים האלה- בכלא!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14/04/15 | 07:59
7. הנושא קיים שנים!!!!!!!!!!!!
זה קיים שנים באופקים - החרדים הקיצוניים ביותר כמו כת-השתלטו על העיניין ופוגעים בנשים!!!!!!! אם הגברים היו עם קצת שכל וביצים היו יכולים למנוע את כל הבושה הזאת והפרימיטיביות הזאת. הייתי שם פעם בהלוויה וזה היה ניראה כמו לקוח מעולמות אחרים .......נורא ואיום!!!! המשטרה חייבת להתערב ולמנוע "מהקיצוניים" האלה לעשות את ההדרה הזאת !!!!!
14/04/15 | 07:55
זה קורה בגלל שמאמינים ברבנים ששמותיהם לקוחים מציוד של בתי חולים
14/04/15 | 11:09
6. אומרים שיש עורכי דין מובטלים
תתבעו ייצוגית ותעשו לכם שם ופרנסה.
14/04/15 | 07:55
5. מי שזה קורה לה, צריכה להזעיק משטרה מיידית
אסור לעבור על החוצפה הזאת בשתיקה.
ליווי יקירינו למנוחות הוא זכות בסיסית שיש לכל אדם ולאף אחד אין זכות למנוע זאת מאיתנו.
לכולנו אפשרות להקליט את השיחות בטלפונים הניידים, אם המשטרה לא נענית לקריאה שלכן, פרסמו זאת.
14/04/15 | 07:51
4. איזו כתבה דמגוגית !!!
זה עיניין של מנהג! ככה נוהגים בהרבה מאוד בתי עלמין בארץ,ממש לא רק באופקים ... ומי שישמע נתנו לגברים החשובים ללוות את המת ,ומסכנות הנשים ה״נחותות״ נשארו בצד... שטויות!!!!!!
14/04/15 | 07:41
3. לא כל דבר זה הדרה
באופקים פשוט עשו מה שהתורה אומרת .אסור שבזמן הלוויה יהיו נשים בתוך בית העלמין. כל הכבוד להם
לא לפחד כלל
14/04/15 | 07:37
הדרת נשים
אדון לא נכבד
האם תוכל להביא את המיקום המדויק בתורה בו כתוב שלנשים אסור ללוות את יקיריהן?
14/04/15 | 09:10
זה לא כתוב בתורה,אבל כתוב בתורה"יששכר חמור גרם"
14/04/15 | 11:12
מי שמפחד הוא זה שמשקשק מישות שלא קיימת ומרבנים פרימיטיביים.
14/04/15 | 14:18
שטויות במיץ! נשים וגברים וילדים ומי שאבל
ידוע שזה לא להנאה שבאים ללוות את המת. מי שחושש מיצר הרע שלו, שיתכבד ויישאר בבית כשאני מלווה את מתי עם משפחתי, בלי קשר למין
15/04/15 | 11:00
אני מגיעה לבתי עלמין רק ללוויות, משום מה.
16/04/15 | 05:49
2. עוד מעיזים לכנות את הזוועה הזאת "הדרת נשים"?
עד מתי יתנו יד לזוועות האלו לקרות? נכון,עד שהדת תופרד מהמדינה
14/04/15 | 07:35
1. אין דין ואין דיין
חשבתי ששום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי מי נתן את הזכות למנוע מקרובים להפרד מקרוב משפחה מנוח?למגר את התופעה ומיד
14/04/15 | 07:34