תגובות (46 תגובות ב-28 דיונים)
28. חובה לרחיב את היקף החומר הניתן
הפער בין הבגרות לדרישות האוניברסיטה ולרמה הן לא מתקבלות על הדעת. 12שנה והרמה אליה מגיעים תלמידי התיכון לא מציאותית. אפשר ללמד יותר. לחלק את הבגרות לשני שאלונים ב.י ו.יב.
גם בפיזיקה אפשר לעשות את אותו הדבר.
וכמובן להכשיר מורים ולהביא את הטובים ביותר ולתגמל בהתאם. וכמובן שכיתות הלימוד צריכות להתחלק לקבוצות יותר קטנות ויעילות.
צריך לעשות את הכל יחד בצורה טובה יותר.
25/06/13 | 02:22
27. מוריד את הכובע בפני משרד החינוך!
24/06/13 | 22:04
26. חבורה של מפונקים
נראה אותם גיבורים באוניברסיטה....יצחקו להם בפרצוף
24/06/13 | 20:33
בוא
בוא נראה אותך עושה 807 ומוציא ציון גבוהה עלייך יצחקו
מורים לא הצליחו לפתור!!! אז סטונדט כן??
24/06/13 | 21:25
גם לנו היה קשה
עם כל הכבוד למורים, לדעת לפתור שאלות באופן שבלוני כל אחד יכול, אז היה מבחן מאתגר, גם לנו היה אבל ניגשנו למועד ב' כי ככה זה עובד. לא הלכנו להתבכיין בתקשורת כדי לא לעשות שוב את המבחן, התמודדנו. חבורה של ילדים קטנים ומפונקים.
25/06/13 | 18:14
25. טיפה מפונקים
רק להתלונן הם יודעים? ומה קורה בחול?? לא שומעים מילה מהתלמידים אחרי בחינות כאלו !!! תפסו תחת אלה !!!
24/06/13 | 20:08
24. ורק אני שמתי לב....
על השולחן של התלמיד בוידאו יש מחשבון טקסס אינסטרומנט. פותר את כול הבחינה בחצי שעה. כמו כן ניתן לסרוק אליו מבחנים פתורים. על זה חשבתם ?
24/06/13 | 20:04
אסור
אתה חייב להראות דרך פתרון או שהבחינה פסולה... מותר להשתמש בזה רק לבדיקה
25/06/13 | 01:21
23. בטור אחד שעשה את הבגרות היא הייתה טיפה קשה אבל לא צריך פקטור
24/06/13 | 20:00
22. כזה דבר לא אופייר לנבחנים בשנים הקודמות
24/06/13 | 19:31
21. לא יאומן
רמת הבכיינות בלתי נתפסת! אני תלמיד כיתה י"א, לומד ב-5 יחידות מתמטיקה ונבחנתי ב-806 במועד האחרון. היה קשה, זה נכון. הרמה באמת היתה גבוהה מהמצופה, למרות שלא מדובר ברמת קושי מטורפת כפי שתיארו כולם. משרד החינוך החליט לעשות צדק עם התלמידים - וגם זה לא טוב?!?! יש כאן כמה בכיינים שהורסים לכולנו. גם מציגים את הנוער כקטרן ומחפש הנחות והקלות, גם עלולים לחרב את הרצון הטוב של משרד החינוך לעשות צדק ולהקל על התלמידים שנעשה להם עוול בבחינה האחרונה. די לבכיינות! הבחינה האחרונה שיקפה בצורה מושלמת מי מהתלמידים נמצא ברמה גבוהה ומי ברמה הנמוכה. התלמידים הטובים צלחו את הבחינה למרות הקושי, הפחות טובים התקשו. אני מודה שהתקשיתי, אבל אני לא מצפה ממשרד החינוך לפזר מאיות לכל התלמידים רק בגלל שהיה קצת קשה. הפקטור שהוצע על ידי משרד החינוך יעשה צדק עם כולם וישקף בדיוק מי התלמידים הטובים שהצליחו לסיים לפחות 4 שאלות כמו שצריך ומי לא. אז די, די עם הבכיינות!
24/06/13 | 18:58
בדיוק!!!!!!!
24/06/13 | 20:13
לא נורא, לפחות במאמר טיעון בלשון קיבלת את מלוא הנקודות.
24/06/13 | 20:20
20. לא יאומן
רמת הבכיינות בלתי נתפסת! אני תלמיד כיתה י"א, לומד ב-5 יחידות מתמטיקה ונבחנתי ב-806 במועד האחרון. היה קשה, זה נכון. הרמה באמת היתה גבוהה מהמצופה, למרות שלא מדובר ברמת קושי מטורפת כפי שתיארו כולם. משרד החינוך החליט לעשות צדק עם התלמידים - וגם זה לא טוב?!?! יש כאן כמה בכיינים שהורסים לכולנו. גם מציגים את הנוער כקטרן ומחפש הנחות והקלות, גם עלולים לחרב את הרצון הטוב של משרד החינוך לעשות צדק ולהקל על התלמידים שנעשה להם עוול בבחינה האחרונה. די לבכיינות! הבחינה האחרונה שיקפה בצורה מושלמת מי מהתלמידים נמצא ברמה גבוהה ומי ברמה הנמוכה. התלמידים הטובים צלחו את הבחינה למרות הקושי, הפחות טובים התקשו. אני מודה שהתקשיתי, אבל אני לא מצפה ממשרד החינוך לפזר מאיות לכל התלמידים רק בגלל שהיה קצת קשה. הפקטור שהוצע על ידי משרד החינוך יעשה צדק עם כולם וישקף בדיוק מי התלמידים הטובים שהצליחו לסיים לפחות 4 שאלות כמו שצריך ומי לא. אז די, די עם הבכיינות!
24/06/13 | 18:58
19. כל הכבוד למשרד החינוך!
שמח לראות שהם מודים בקושי הבחינה ונותנים פקטור משמעותי.
24/06/13 | 18:55
18. הפקטור לא מפצה
עכשיו ראיתי את הפקטור שקיבלו שאלונים 806 ו 807 ואני עשיתי את שאלון 804 ואני המום מהתגובה של משרד החינוך שבז לתלמידים
שאלון 806 ו 807 יקבלו פקטור של בין 4-9 נקודות ו 804 בכלל לא מקבל התייחסות .
אני לא עשיתי את השאלונים 806 ו 807 אבל אם זה הפקטור שאתם נותנים עדיף כבר לא לקבל פקטור בכלל
אני רוצה לציין שבמה שכתבתי פה התייחסתי לכל השאלונים אשר היה ראוי לטפלם לא כמו משרד החינוך שמטפל בחלק מהבעיה ולא כולה
אז לסיום תרגיל במתמטיקה
ממוצע ציוני הבגרות במתמטיקה הוא 40 , נותנים פקטור של 9 נקודות
האם זה עזר? (לא יודע מאיתכם לי זה יצא עדיין נכשל)
24/06/13 | 18:43
אז לא שמעת שלוקחים את 4 השאלות הכי טובות במקום 6?
25/06/13 | 01:23
17. קצת מפונקים
לדעתי הפקטור איך שהוא עכשיו מאד נדיב בעיקר ל 807
תמיד יש את האפשרות של מועד ב לכל המתלוננים..
24/06/13 | 18:30
16. או קיי זה כבר באמת בכיינות
וזה בא ממי ש"התבכיין" על הבגרות הזאת.
רציני הפקטור הזה מעולה בשבילי ואני חושב שאלה שלא ענו על שום שאלות שפשוט ילכו למועד ב
24/06/13 | 18:25
ממש מסכימה,התבכיינות יתר
מסכימה ממש.זה באמת נשמע כמו התבכיינות יתר,סתם כי רוצים עוד צ'ופר.ואני אומרת את זה בתור אחת שניגשה ל-5 יחידות(06).
25/06/13 | 10:31
15. הסקת מסקנות אישיות כנגד מחברי הבחינה
זאת לא הייתה בחינה הוגנת , ביטוי זה הוא " מכבסת מילים " . הבחינה פשוט הייתה התעללות לשמה , לא יעלה על הדעת כי מי שניסח מבחן כל כך לא מידתי , לא יוסקו כלפיו מסקנות .
שר החינוך צריך לזמן את מנסחי הבחינה כולל המפקחת הארצית על המתמטיקה , לשטוף אותם בדברים אשר לא ישכחו מזכרונם , ולהודיעם כי הם לא מנסחים יותר שום בחינה במטמתיקה , והמפקחת עוזבת את תפקידה לאלתר , את הרוע שבבחינה היה צריך למנוע מראש , ומי שחיבר מבחן כלכ כך לא מידתי , צריך לשאת בתוצאות מעשיו .
24/06/13 | 17:57
14. רק מועד ב הוגן יעזור לתקן את הציון
בתור תלמידה שנגשה על 100 ל806, 807 היה כשלון מוחץ .. לא הצלחתי לסיים שאלות מלאות והפקטור בכלל לא יעזור
24/06/13 | 17:53
13. 3 ו-4 יח' מה אתם בוכים?! הבגרות שלכם הייתה פשוט בדיחה!
24/06/13 | 17:41
מה את מבלבלת?!
אוי מה את מבלבלת?!אל תשכחו שאנחנו כולה 3 יחידות לא איזה גאונים גדולים!!ועדיין כל הציונים שלי היו מאה!יכולתי להוציא 100 אבל הבגרות הייתה קשה! ובנוסף...מישהו יודע מתי מתפרסמים ציונים?כי המועד ב׳ עוד שבועיים...
24/06/13 | 18:02
ילד שחצן!
אני סיימתי 5 יח"ל בכיתה י'.
כעת,בעיצומו של תואר השני שלי במתמטיקה שימושית. אתה כנראה תגלה בהמשך חייך שישנם אנשים מבריקים שלא בהכרח טובים במתמטיקה.
למען הסר ספק,אני לא איזה חכם גדול,
תישאר צנוע והצלחה בהמשך....
24/06/13 | 19:18
חוצפן!
חתיכת חוצפן מה אתה מתלהב?! תוריד את עצמך לפני שאתה תראה את עצמך מסיים בקושי 3 יחידות!
גאוותן!
תתבייש!
24/06/13 | 20:21
12. כנסו בבקשה
אני בן 32 וכבר איני צריך להבחן בבגרות .
אך שמתי לב שמאז ששר החינוך הנוכחי נכנס לתפקיד נהיה בלאגן כזה בקשר לבחינות הבגרות , מבחנים קשים שאפילו המורים מתקשים בפתירתם , בילבול רציני בקרב התלמידים ורמת הציונים ירדה בהרבה . זה מה ששר החינוך הנכבד רוצה ????
הוא חושב שבמדינת ישראל כולם צריכים לצאת פרופסורים ....
בקיצור צריך להגיד לו שיפנה את המקום למישהו עם רגליים על הקרקע .
24/06/13 | 17:20
11. די להתבכיין מפונקים
נדמה שמדור לדור הצעירים יותא בכיינים אז תעשו מועד ב' אם לא עשיתם אף שאלה מה אתם רוצים שיתנו לכם 100
24/06/13 | 17:15
צודק/ת
בדיוק!!!
24/06/13 | 20:09
10. 805 לא מקבל פקטור?
24/06/13 | 16:55
9. מה עם תלמידי 4 יחידות?!?!?!?!?!?!?!?!?!
ממש פוגע שנותנים יחס מועדף לתלמידי ה-5 יחידות ומתעלמים לחלוטין מהתלונות של תלמידי 4 יחידות!!!אפליה במיטבה
24/06/13 | 16:48
8. בגרות מתמטיקה קיץ 2005!! וואי היו אחלה ימים
24/06/13 | 16:26
7. מה יעזור ה4 נקודות האלה למי שלא פתר שאלות שלמות?
24/06/13 | 16:14
6. מה עם 4 יחידות ?????????
24/06/13 | 16:10
5. מה איתנו ????????
לבגרות שאלון 804 לא מגיע פאקטור ???? זה לא פייר גם הבגרות שלנו היתה נורא קשה
24/06/13 | 16:09
נבחן בבגרות 4 יח"ל במתמטיקה
24/06/13 | 16:38
4. בתור תלמיד שניגש ל807
התלמידים כבר מגזימים. מי שבחר לא לעשות את התרגילים ולא להתמודד כנראה שבאמת לא מגיע לו ציון. אני עשיתי את הבגרות, היה קשה מאוד, נכון, אבל מתמודדים. כל הכבוד למשרד החינוך שהודה בטעות ובא עם פקטור יפה, מי שדורש יותר מזה הוא פרפקציוניסט מפונק שלא מסוגל להתמודד עם העובדה שכנראה גם הוא צד בכשלון בבגרות.
24/06/13 | 16:09
העניין הוא לא העלת הנקודות ברמה מטורפת למי שנכשל
העניין הוא שרוצים מועד ב' הוגן כי אני לא מתכוון לגשת ל806 בידיעה שהקושי בו יהיה כמו במועד א'
24/06/13 | 16:49
אתה תתאים את הרמה לרמת הבחינה, לא להפך
ודרך אגב - גם אני ניגש שוב ל806
24/06/13 | 19:00
אתה תתאים את הרמה לרמת הבחינה, לא להפך
ודרך אגב - גם אני ניגש שוב ל806
24/06/13 | 19:00
הבגרות
זה ממש לא נכון אני ניגשתי ל806 ואני ממש לא מפונקת ופרפקציוניסטית העניין הוא שברגע שאתה רואה בגרות אבודה מראש באופן פסיכולוגי המוח שלך נסתם ישבתי ניסתי ופשוט לא הצלחתי..
24/06/13 | 18:55
3. הפקטור לא עוזר למי שנכשל
מי שלא הצליח לפתור את מרבית השאלות שכן כולן היו קשות, גם אם יקבל 50 ובמקרה הטוב יוסיפו לו עוד 9 נקודות, עדיין ציונו יהיה נמוך והוא מחוייב לגשת למועד ב'.
24/06/13 | 16:09
2. אני מאוד שמח וכלל לא מתלונן על ההחלטה D:
24/06/13 | 16:06
1. ניבחנתי השנה ל - 803
וההנחיה של המורים הייתה :" תשאפו לענות על הכל, לפחות על סעיפים. אם לא מצליח, לנסות כמה שיותר נוסחאות בכיוון"
המורים (של הבית ספר שלי לפחות) צפו שמשהו כזה יקרה וצדקו , ובכל זאת לא הייתי קרוב ללעבור עם כל החומר והמיקוד שבא אלינו בדקה ה90.
24/06/13 | 16:06
803
803 זאת הבגרות הכי קלה שיש! גם 3יח"ל וגם צבירה של 150 בטוטאל.. אין שום סיבה להכשל בזה אלא אם אתה בכלל לא יודע מתמטיקה.
אין אפילו סיבה ללמוד לקראת הבגרות אם שמעת והבנת את החומר בכיתה
24/06/13 | 20:50
לא נכון
הבגרות אמנם הייתה קלה אבל יש לך טעות - בבגרות של 803 אין צבירה של נקודות צריך לענות על 4 מתוך 6.
ב801 802 יש צבירה
25/06/13 | 11:04