החדשות
תגובות (189 תגובות ב-130 דיונים)
130. חוות דעת מבית ספר אחר
אני ושכבתי נסענו יש לציין שמרחוק והגענו עייפים ומרוטים להצגה אחרי יום לימודים וגם אצלנו יש את הבעייתים שבמפתיע התנהגו בצורה מכובדת והגענו לראות ההצגה ממש לא מזמן אני יכול לומר שאם בהצגה שלנו זה היה קורה זה היה נשאר אותו הדבר אבל אם המורים היו לוקחים כל תלמיד שפריע ומעיפים אותו מהקאמרי וההצגה הייתה נמשכת ללא הפרעות השחקנים היו יכולים להגיד את תגובותיהם בצורה ספציפית ולא כוללת כי הרי ברור שהם נפגעו אך הם פגעו גם בתלמידים שרצו לצפות בהצגה הנהדרת, אני יכול לספר שאצלנו בבית ספר היו כמה מקרי אלימות והמורות מפחדות להעיר הערה "לא במקום" לתלמידים מסויימים אבל אם באותו מקרה המורים היו מפסיקים לעצמם את הצפייה תופסים את התלמידים המפריעים ומוציאים אותם החוצה כולם היו פחות פגועים, ההצגה הייתה נמשכת קצת יותר בנעימים ואולי אפילו זה לא היה מגיע לתקשורת
* תלמיד מביה"ס אחר   06/04/13 | 01:18
129. "קומץ" זה רק קומץ - זו אמירה שמאסנו בה
לעקור את הקומץ מהשורש ולחנך אותם היטב. זו חובתם גם של התלמידים שאינם חלק מה"קומץ" אם לא - אתם אשמים באותה מידה. כמו קהל שמסתכל על אונס בחוף. תתביישו.
* רן   27/04/12 | 10:27
128. נמאס מה-"לא אנחנו"
תפסיקו להגן על התחת של עצמכם ותסתכלו מה קורה פה במדינה שלכם, הנערים האלה צעקו וביזו הם מייצגים אותכם ואותי, את הנוער הישראלי האם ככה אתם שנראה? האם תעשו משהו? או שתמשיכו רק להגיד "אני הייתי בסדר, הם לא קשורים אליי"? כולנו רקמה אנושית אחת חיה
* נמרוד דורון   25/04/12 | 16:53
127. ערכים זה מה שחסר ערכים [קרי דת]
בבקשה רציתם מדינה חילונית קיבלתם מדינה חולנית...
* ערכים   24/04/12 | 15:45
126. ילדים בלי בושה
איכ זה ילדים זה עושים צחוק מיום השואה פיי
* רון    24/04/12 | 08:54
125. בתור בוגרת מקיף ט', כמה דברים
אני בוגרת ביה"ס מקיף ט' בראשון לציון וגאה להיות כזאת. יונת מירון, שהגיבה בשם ביה"ס, היא אחת המורות הטובות ביותר בביה"ס. היא מסורה לתלמידיה ועם זאת יודעת גם לחנך אותם ולהנחיל בהם את אהבת הארץ, את המורשת היהודית ואת זכרון השואה. מנהלת בית הספר לשעבר (עד לפני שנה), רחל שיבר, הייתה בנוסף לתפקידה זה גם מדריכה במסעות לפולין. אם יש נושא אחד עליון שהיה חשוב לה מכל, הרי זה נושא השואה. מספיק לשמוע את הנאומים המרתקים שלה בטקסים בימי הזיכרון לשואה ולגבורה כדי להבין למה בית הספר הזה מחנך ועד כמה הנושא הזה נמצא בראש סדר העדיפויות. חורה לי שזו התנהגות של ילדים בני 16-18, אנשים שכבר צריכים להיות בוגרים ולהתנהג כראוי בכל הצגה, בטח אם היא בנושא שכזה ומכילה סצנות כאלה. להתנהגות זו אין מקום וראוי שהתלמידים שעשו את המתואר בכתבה יטופלו בצורה שלא הייתה עוד כמותה. בשנה שעברה הייתי עם השכבה שלי באותה הצגה בדיוק והכל היה בסדר. זו לא הצגה קלה, יש לא מעט קטעים קשים ואולי מביכים, אבל זו הצגה שגורמת לך לחשוב ולראות את השואה קצת אחרת, יוצאים ממנה עם לא מעט תובנות. אנחנו קיימנו הרבה דיונים בביה"ס לפני ההצגה וכמובן אחריה. בשורה התחתונה - אם תלמידי מקיף ט' לא היו קשורים לעניינים המדוברים, ואני מאמינה שהם לא, אז יונת צודקת בהגנתה על תלמידיה, והלוואי על כולכם מורה כזאת.
* בוגרת מקיף ט'   23/04/12 | 21:49
124. כעס השחקנים כלפי בית ספר אחר
אני תלמיד בכיתת מופת של הרכזת - מחנכת ערכית אישה מדהימה. לצערי, דבריה הוצאו מהקשרם. היא לא התכוונה להגן על התלמידים שקיללו יהודים ותמכו בנאצים - אותם תלמידים לא שייכים לה, כי אם לבית ספר אחר. אנחנו תלמידי הרכזת, למעשה ישבנו בשורות האחרונות ולא שמענו את דבריהם המדויקים של התלמידים שהתפרעו. אני חושב שהתלמידים האלה התנהגו בצורה ממש לא ראוייה והם אכן בושה לעם היהודי, אבל מכאן ועד האשמות קולקטביות הדרך ארוכה. השחקנים הטיחו האשמות בכל התלמידים והיו תלמידים מבתי ספר שונים. הכעס של הרכזת נבע מעצם העובדה שכללו את כולם ובתוכם התלמידים שלה שישבו בשקט מוחלט. היא בכלל לא הגיבה כדי להגן על הילדים הללו אלא עלינו שבסך הכל היינו שקטים ומרוכזים בהצגה. משפחות של רבים מאיתנו ניספו בשואה , היינו חלק מהמסע לפולין ואנחנו לא ברברים שמבזים הצגות בקללות אל השחקנים. מורתי הגיבה מהר מידי מבלי לדעת שהפנייה של השחקנים היא לא אלינו, תלמידי מקיף ט' אלא אל התלמידים שישבו בשורות הראשונות שאינם מתלמידי בית ספר.
* עומר   23/04/12 | 18:51
123. הרכזת בקשה להגן על אלה שישבו וצפו בהצגה בשקט!
מה ההטפלות הזו לרכזת השכבה?!?! הרכזת מראשל"צ היא היחידה שחשבה לנכון להגיב על התנהגות השחקנים כלפי כלל התלמידים. נכון שהיו תלמידים שהתפרעו והתנהגו באופן לא ראוי, אבל מכאן ועד להאשים בהאשמות חמורות את כלל תלמידי בתי הספר שנכחו בהצגה המרחק עצום. כל מה שהרכזת בקשה הוא להגן על תלמידיה שלא היו מעורביים כל בפרשה המביכה. ההתקפות נובעות מבורות ההשמצות הן לא במקום. הרכזת לא תאפשר פגיעה בתלמידים שהתנהגו למופת. השחקנים בצדק כועסים, אבל יש לעשות הבחנה בין התלמידים שנכחו בהצגה. לא תתכן הכללה ולא תתקבל אף הערה קולקטיבית. לא ייתכן שרכזת תשקיע מזמנה ומרצה בנושא חינוך ובעיקר בנושא השואה ותספוג הערות פוגעות מצד שחקנים , כאשר תלמידיה יושבים וצופים בהצגה. יש להפנות את החיצים כלפי הכיתה או בית הספר המעורבים בפרשה ולא להוציא את כלם לא בסדר. הרכזת מחנכת כיתת מופת למופת תלמידיה מצטיינים ויצאו למסע לפולין. הרכזת הקדישה שעות רבות מזמנה הפרטי למפגשים ופעילויות בנושא השואה.
* למה השחקנים הכליליו את כולם???   23/04/12 | 18:28
122. התקשורת
אני הייתי בהצגה. ואני מסכים עם הכאב של השחקנים ומבין למה הם אמרו מה שאמרו. אך אמירה זו מתייחסת רק לקומץ תלמידים שפגע ובייש את התרבות והנוער בישראל. אך בגלל כמה ילדים שהתנהגו בברבריות לא צריך לפגוע ולהשפיל את כולם! אני יצאתי מההצגה בתחושה רעה מאוד, הרגשתי בתחושה שמבזים אותי על משהו שבכלל לא עשיתי. אילו היו מעיפים את אותם ילדים שהתנהגו לא יפה מההצגה, היה הכל כשורה אבל הסדרנים לא הוציאו אף אחד והשחקנים לא אמרו כלום במהלך ההצגה, אז למה הם מצפים?! אני תומך ברכזת של מקיף ט׳ ובמכתב שלה! התקשורת מוציאה אותנו התלמידים בצורה רעה ולא צודקת בכלל!
* מקיף ט׳   23/04/12 | 16:58
121. מה לא עוסים בשביל כותרת בעיתון
כולנו שמענו את התגובה של השחקן בטלפון. הוציאו לו מהפא להגיד שזו היתה בושה.. הדבר הוקצן! הבעיה היא לא ההצגה, אלה מה שעובר על הנוער של היום בימים הללו.. זה בסה"כ התבטא בהצגה! והעלבון הזה למורה? גועל נפש של העיתונות..
* תלמיד   23/04/12 | 16:23
120. הייתי בהצגה!
קודם כל לדעתי ממש מגזימים אני ישבתי בשורות האחרונות ובאמת לא שמעתי דבר ,נהנתי מההצגה רק בקטעים מסוימים של המכות באמת היו קריאות מהשורות הראשונות שבית ספר מקיף ט׳ ממש לא ישב שם, בית ספר מקיף ט נכנס ראשון אל האולם ומילא את השורות האחרונות השחקן מכליל ולדעתי נוצרה מהמומה על כולם כי הקהל שצפה לא לשכוח הוא ילדים. ולדעתי השחקנים עושים זאת כדי לפרסם את ההצגה חבל שזו הדרך . בית ספר מקיף ט גם היה בהלם שהשחקן הכליל כי רבים נהנו מההצגה ואלה שלא נהנו לא הפריעו לעומת בית ספר מרמלה.
* תלמידה ממקיף ט מראשון לציון!    23/04/12 | 16:14
זה לא נכון
עוד פעם אני אגיד. השחקן לא הכליל הוא אמר מראש - מה שאני הולך להגיד לא מכוון לכולם ! או משהו בסגנון אבל הוא אמר מההתחלה שהוא לא מדבר על כל הקהל
* מקיף ט   23/04/12 | 17:32
119. גימנסיה גן-נחום(מקיף ד') תיכון גרוע ביותר!!!
להחליף את כל הצוות.
* אחת שיודעת   23/04/12 | 16:08
118. "ולתפארת מדינת ישראל"
* דתיה   23/04/12 | 15:58
117. לא אנחנו
הייתי בהצגה באותו יום והשכבה שלנו ישבה בשורות הראשונות אז אלה לא היינו אנחנו ושאלה היו אלה מרמלה וזאת שאמרה שאצלינו יש ערסים למה מי את שתשפטי את בית הספר שלנו
* תלמידה ממקיף ד׳ מראשון לציון   23/04/12 | 15:47
116. בושה שהכתבים של היום מחפשים צהוב (שווה קריאה)
אני מצטער גם בשם התלמידים והתגובה שלהם כלפי ההצגה וההתנהגות הכללית סליחה על הפגיעה אם הייתה כזאת.כל תלמיד שאומר פה שיש לו ערכי כבוד ומוסר זה לא משנה כי מספיק כמה תלמידים שיכתימו בית ספר שלם כמו שהתקשורת יכולה לעשות אבל התבטויות כאלה מצד השחקנים כלפי התלמידים, ובנוסף הקונצנזוס התקשורתי שזה סחף צהוב ביותר ומנסה להוציא את הצד התלמידים המורים ובכלל את החינוך בארץ. ולגבי התקשורת כמו תמיד יודעת לנפח דברים ומשפטים כדי לייצר אייטם קטן בטלויזיה חבל מאוד שזה התקשורת.
* מאור אקא   23/04/12 | 15:32
צודק מאוד מאור !!!!!
אני בטוחה שבגלל שההצגה הוצגה בקאמרי, התקשורת מנפחת, ומוסיפה דברים שיצאו מהקשרם ! בושה.
* עדן   23/04/12 | 16:10
115. אכזבה אחת ענקית
כאשר שמעתי את מה שאותם שחקים אמרו לנו בסוף ההצגה, הייתה פעורת פה. עד אז, בכלל לא הבחנתי בשום דבר, להיפך, הייתה שקועה בהצגה, נהנתי ממנה ואהבתי אותה מאוד. ברגע שהם השתחוו, מחאתי מחיאות כפיים סוערות, להצגה כה מיוחדת במקום כמו הקאמרי שבו הייתה בפעם הראשונה בחיי. לפתע, אחד השחקנים מבקש לעצור את הכפיים, והחל לנזוף בנו. פשוט ביצע הכללה כל כך כואבת, ועוד השתמש במשפט: אתם מביישים את העם היהודי. סליחה שאני אומרת, אבל מי אתה בכלל? זה היה נראה כמעט כאילו מתוכנן, כאילו מראש הם אמרו, בני נוער... מה הם מבינים? כל מה שמעניין אותם זה הפלאפון שלהם. הכללות מכוערות שאולי בכלל מי שהורס את החברה שלנו זה המבוגרים ולא בהכרח הבני נוער. מאז הבטחתי לעצמי, שלא אלך לאותה הצגה בהם שחקים הללו מופיעים, ויש לי חדשות בשבילם - הם אלה שמביישים את העם היהודי. סצנות עם המון הומור בין כל העצב הנורא, סצנות מביישות ומביכות, איש איש ותגובותיו, לא מצדיקה את אלה שהתפרעו למרות שבכלל לא שמתי לב אליהם, אבל רוב האולם הגדול צפה בהצגה בבגרות. אכזבה ענקית, מתביישת בשביל השחקנים.
* תלמידה מראשון לציון   23/04/12 | 15:02
צודקת בהחלט !!! כל הכבוד !
* עדן   23/04/12 | 16:12
114. גימנסיה גן-נחום(מקיף ד') תיכון גרוע ביותר!!!
* אחת שיודעת   23/04/12 | 14:45
הצחקת אותי
את פשוט מפגרת.... מי את שתקבעי מה רע ומה טוב ?!
* אחת שיודעת יותר   23/04/12 | 15:43
113. תגובה לכתבה
התיאור הזה ממש אינו נכון. כמי שנכחה בהצגה ,אני אומרת בגלוי כי השחקן הגזים בתגובתו. תלמידים לא התפרעו. אם היו מתפרעים, אז היו מפסיקים את ההצגה וזה לא קרה בכלל. היו סצינות אירוטיות בהצגה,מה חשבו לעצמם השחקנים,?לא ידעו כי הם מופיעים בפני בני נוער.הגיע הזמן שהשחקנים יפסיקו להתייפייף ויצאו ממגדל השן שלהם.מה קורה כאשר הם מופיעים בפי מבוגרים ,הכל בסדר?? הכי חשוב, עיתונאים, לפני שאתם מפיצים ידיעות בלתי מדוייקות נא בדקו את העובדות לאשורן. לכל אלו שמגיבים לכתבה בגסות רוח , אני אומרת התביישו לכם.
* דנה   23/04/12 | 14:30
112. מערכת החינוך
בדק בית דחוף , גדעון סער!!! אני מורה . ואם המורים יפתחו את הפה ויספרו על כשליה של המערכת - אז תהיה תדהמה. אין למורים זמן לחנך. בביה."ס היסודי מיצ"ב מעניין את השר ואת מנהליו. תוכניות למודים עמוסות שאינן מותירות למורים זמן לחינוך לערכים. הספק היא מילת המפתח.אז אנחנו מספיקים ונשארים עם תסכול . אופק חדש?! סיסמאות וכסוי...
* עדן   23/04/12 | 14:30
111. כל הכבוד לעודד ליאופולד שלא שתק אלא אמר את שעל ליבו!!!
* חן   23/04/12 | 12:51
עודד ליאופולד לא צודק
עודד ליאופולד הגזים בתגובתו. הוא לא יודע כי הוא מופיעבהצגה שיש בה תכנים פרובוקטיביים שעלולים לגרום לתגובות של בני נוער? ומה עם מבוגרים? הכל טוב. עודד ליאופולד, צא ממגדל השן המתיפייף. העובדה שאתה מופיע עם תחתונים על הבמה ומדקלם טקטסט בעייתי, היא לא יותר טובה.
* דנה   23/04/12 | 14:41
110. שרת החינוך, החינוך היום הוא חרפה!
* משה   23/04/12 | 12:19
זה שאתה לא יודע שיש שר חינוך ולא שרת חינוך...
באמת מראה על הכשל
* ליאור   23/04/12 | 14:02
109. צריך להוריד את המינון על כל הנושא השואה... לתלמידים!!
אני זוכר שהייתי בתיכון לפני 20 שנה והכריחו אותנו לצפות בסרט על השואה. אורך הסרט היה 4 שעות. לא יכולתי להכיל את זה. גרפי מדי. ברחתי מהאולם ונענשתי חמורות על כך. מאז אני אטום לנושא. זה עושה לי רע!
* זה יותר מדי להכיל   23/04/12 | 12:18
ואז מה?
הנוער לא יילמד על ההיסטוריה של עם ישראל? תאמין לי שככה זה רק יחמיר את המצב
* מישו   23/04/12 | 17:50
108. הבהרה חשובה לגבי הנושא
בתור תלמיד גימנסיה שנכח בהצגה בעת המקרה, אני מבקש לא להכליל את תלמידי הגימנסיה שישבו בכיסאות הכי גבוהים למעלה ולא למטה וצפו במתרחש בשורות הראשונות. תלמידי בתי הספר האחרים אכן התנהגו בצורה מחפירה אך אין צורך להכליל מקרים מסוימים לנוער כולו- יש עוד נערים ונערות בעלי ערכים וכבוד.
* תלמיד גימנסיה   23/04/12 | 12:14
107. הכל מתחיל מהבית החינוך שההורים מביאים לילדים ככה הם יתנהגו
* אחד שחי ויודע    23/04/12 | 12:13
106. בהצגה ישנה סצנת מין בושה לבמאי למפיק!
מה רוצים מילדים בושה וחרפה שלזנות קורים היום תרבות, ולאלימות ספורט ולציונות מחאות הבעיה היא לא הדור הבא הבעיה היא אצלנו .
* כנראה ש84 צודקת   23/04/12 | 12:03
105. בושה שהרכזת מצדיקה את הדברים
לא צריכים לומר לה שמדובר בהתנהגות מבישה, מתוקף אחריותה היא זו שממונה על שמירה על סדר וצריכה להבין שהתנהגות התלמידים לא ראויה.
* איכס   23/04/12 | 11:56
104. מה באמת קרה באותו היום.....
אני תלמידת בית הספר גימנסיה עברית הרצליה, אני פשוט מזועזעת ממה שאירע באותו היום בהצגה. חברי לשכבה ואני ישבנו באולם התיאטרון במטרה לצפות בהצגה אך לדאבונינו הרב לא הצלחנו להבין שום דבר.... תלמידים מבית הספר ברמלה פשוט הרסו את כל ההצגה- התפרעו, דיברו בפלאפנים, זרקו הערות בזמן ההצגה, קיללו והרשימה עוד ארוכה. אז רק להבהיר דבר אחד אנחנו לא תל אביבים בלי חינוך לנו אין שום קשר למאורע הקשה שהתרחש בהצגה זו וחבל שזה קרה בכלל.... :( אני מתביישת בפני השחקנים המדהימים שהיו צריכים להופיע בפני קהל שכזה ועוד יותר מתביישת מזה שבני דורי, בני הנוער, היו שותפים למקרה כל כך מבזה......
* תלמידה תל אביבית "גימנסיה עברית הרצליה"   23/04/12 | 11:51
103. קיום יחסי מין בהצגה? זה מערכת החינוך???
מערכת החינוך מנחילה ערכים קלוקלים! מי לוקח נערים לראות הצגה שיש בה קיום יחסי מין? והצגה שמציגה צד הומוריסטי של השואה??? פשוט מפחיד לאן הגענו מנהל בי"ס תבחן את התכנים ומסרים שהעברת לנוער! ומנהל התיאטרון אין לך במה! תתביש!!
* גילי   23/04/12 | 11:49
בושה!!
ברור לך שגם בשואה ניסו ליצור צדדים הומוריסטיים!!ראיתי את ההצגה ואין בה שום דבר לא הולם!!מפחיד לאן הטיפשות שלך מגיעה!!
* אני   23/04/12 | 14:53
102. לחשוב טוב!
אני מציע לשר החינוך לקרוא למנהל הביהס/רכז השכבה/המורה שליווה להצגה מביהס הרלוונטי לבירור שיסביר להם מה תפקידם החינוכי.לכך להוסיף את תגובת רכזת השכבה המשתווה לבזיון שבהתנהגות הוולגרית של המעוט המופרע...איפה היו המורים האחרים ואיזה לקח לוקחים הילדים האחרים שהיו בסדר...שתיקת הכבשים...מזכיר ארועים אחרים ועצובים...אם הרוב השפוי במדינה הזו,ימשיך לתת למעוט אלים וקולני להשתלט לנו על החיים אנחנו במדרון התלול.כל הכבוד לצוות השחקנים ובראשם עודד על האמירות הברורות,אני מצפה שגם נעם סמל המנכל יגבה אותם בצורה חד משמעית!
* טל   23/04/12 | 11:48
101. הכל מתחיל מהחינוך בבית
אני כבר 12 שנה עובדת בהוראה ויום יום אני נתקלת במצבים מביישים של חוסר כבוד, חוסר הערכה, זלזול וחוסר אכפתיות אחד מהשני. הדור הולך ופוחת. תפסיקו להאשים את המורים לילדים האלה יש הורים!!! שצריכים לקחת אחריות על הילדים שלהם. הורים מפחדים מהילדים שלהם, הורים עוצמים עיניים ולכן הילדים שלהם נראים כך. אי אפשר להאשים כל הזמן את המורים. הילד האישי שלי אף פעם לא יקלע לסיטואציה כזו כי בבית שלנו דואגים להנחיל ערכים ודרך ארץ
* לולה   23/04/12 | 11:46
100. אבל דוגרי היה צחוקים
* DB2   23/04/12 | 11:45
99. אלה ערכים שבאים מהבית זלזול!!
מערכת החינוך נותנת למי שרוצה ומוכן לקבל אם ילד רואה בבית ערכים לקויים זלזול וחוצפה עם זה הוא ישתמש במסרים שמערכת החינוך נותנת! הרי לא כל התלמידים התפרעו שם...
* נילי   23/04/12 | 11:42
98. ההצגה
השנאה נובעת מתוך תוכו לעם היהודי
* מידו   23/04/12 | 11:40
97. הכל מתחיל ונגמר בחינוך מהבית
הורים שנוהגים כמו בהמות על הכביש, מאיימים על מורים, מרביצים לרופאים וכדו׳ איך בדיוק אתם מצפים שהילדים שלהם התנהגו, כמו בהמות
* טל   23/04/12 | 11:38
96. חינוך והתרבות החילונים פשט את הרגל
* ציון מלכה   23/04/12 | 11:34
95. ומה שר החינוך יעשה? ידבר ויקח צ׳ק בסוף החודש
* כמו הקודמים לו כך גם הוא   23/04/12 | 11:32
94. זה מה שקורה שספרי האזרחות הם אנטישמיים ואת התנ"ך מלמדים כספרות וכפירה
הבנתם?
* חילוני הגיוני   23/04/12 | 11:20
מה אתה רוצה מהתנ"ך?
מה אתה רוצה מהתנ"ך?
* איש מאמין   23/04/12 | 12:26
93. חינוך
אני לא מבינה איך בעבר ללא סופר נני וללא יועצים ופסיכולוגים שמסבירים ומלמדים איך לגדל את הילדים "בצורה נכונה", הורים גידלו ילדים אחראיים וטובים. שמכבדים אנשים אחרים וגם את ההיסטוריה של העם היהודי. ועכשיו עם כל "הכלים הנכונים לגידול ילדים" שכביכול יש ברשותנו גדלים "חיות אדם" לא פחות ולא יותר.
* צפונית   23/04/12 | 11:17
92. ככל שתהיה שבירה פוליטית יותר ימינה כך ירבו המקרים האלה
offeron   23/04/12 | 11:14
91. בתור נער שמסיים י"ב
אני מתבייש בהתנהגות של התלמידים שהתפרעו בהצגה בקאמרי. אבל - אל תכלילו את כל הנוער!!! ההכללה הזאת מסוכנת ויכולה להוביל למצב יותר גרוע ממה שהוא עכשיו. אתם, דור ההורים, מחפשים אשמים - ומאשימים אותנו, כשבעצם האשמים הם אתם. אתם אלה שמחנכים אותנו, אתם אלה שטבעו בנו את דפוסי ההתנהגות שנראים בנו כיום. אם הורה כיום יתעניין במשהו רדוד, הילד שלו יתנהג באופן הרבה יותר רדוד. אם ההורה שלו יתנהג בבהמתיות - ניחשתם נכון, גם הילד שלו יתנהג בבהמתיות. אז אל תשחקו לי אותה יפי נפש ותגידו "אוי געוואלד הנוער של היום". אני יכול לתת דוגמה לכך ש"הנוער של היום" הוא לא כל כך (באנדרסטייטמנט) "אוי געוואלד". לפני שנה ראיתי עם השכבה שלי את ההצגה "כנר על הגג", גם בקאמרי. לא היו הפרעות לאורך כל ההצגה ואפילו נהנינו מאוד. דוגמה נוספת - רוב השכבה שלי (ואני מניח שגם עוד הרבה אחרים) הולכים לעשות שנת שירות לפני שהם הולכים לצבא. רוצים עוד דוגמה? אני מתנדב פעיל במד"א ומשתדל להגיע להתנדב לפחות פעם בשבוע. מה שנקרא - הורים - "טלו קורה מבין עיניכם"
* נער מתוסכל   23/04/12 | 11:11
90. בהצגה יש סצנה של קיום יחסי מין ?!? איזו מן הצגה זו ?
אני במקום ילד הייתי מתחפף משם מהר! הנוער החילוני גם ככה בקנטים... עכשיו הצגות עם יחסי מין מוסיפות שמן למדורה... יחסי מין בהצגה?!? מי המפיק של ההצגה הזו אני צריך אותו מי שיש לו טלפון שיעלה כאן
elia82   23/04/12 | 11:05
ראית את ההצגה?איזה שטויות את מדברת
* מוטי   23/04/12 | 11:44
89. דרום
מה שהכי מעצבן זה "הכאילו" תדהמה. לא, לא ידענו שככה מתנהג העם הזה כי דווקא בכבישים, בתורים ובכל המצבים האחרים הוא מתנהג לתפארת. "אור לגויים" עלאק. לכו תעשו מחאה על "סיר הבשר" במקום על האלימות וחוסר הביטחון.
* משה   23/04/12 | 11:02
88. לא כולם התפרעו שם!
ההתנהגות המגעילה והמבזה הייתה של קומץ בלבד, עשרה תלמידים לערך שהחליטו להפוך את ההצגה הקשה לקרקס. אני אפילו לא יודעת מאיזה בית ספר הם,אבל בתור תלמידה מהמקיף ט' בראשון לציון אני יכולה להעיד שהשכבה שלי לקחה קשה מאוד את דבריו של לאופולד והתביישה לשבת באותו האולם עם בני נוער מזלזלים כל כך. שוב מכלילים את הנוער, שוב מוציאים אותנו לא בסדר, זה רק קומץ! קומץ בלבד ואם הייתה לי היכולת להשתיק אותו בעת ההצגה הייתי עושה זאת! ואני מצטטת מדבריו של לאופולד, שלא נכתבו פה במאמר אך נאמרו לאחר ההצגה: "אני לא מכליל, מי שיודע שדבריי נוגעים לו שיקח אותם אליו" עצוב שאלה שדבריו נוגעים לו בכלל לא מתייחסים, ותלמידים אחרים נפגעים מכך.
* טל תלמידה מראשל"צ   23/04/12 | 11:00
רק קומץ ....
רק קומץ של גרמנים רצחו, השאר ישבו וצפו ....... האם זה מזכיר לך משהוא ???? אם אכן מדובר בקומץ , אז איך זה שרוב של מאות תלמידים (וקומץ של "מורים") לא קמו ואמרו מילה??? כי אתם דור חסר חוט שידרה שמה שמעניין אתכם זה כמות האסמסים שקיבל קותי !!!! אתם דור מגעיל שלא מעריך את מה שיש לו וחושב שהעולם חייב לו!!!!
* רבקה    23/04/12 | 12:27
אין לך מושג על מה את מדברת
מעולם לא צפיתי באח הגדול סלחי לי גברת יקרה, אך אין לי השפעה על קומץ תלמידים מרמלה בקצה השני של האולם. תתביישי לך שאת משווה אותי לגרמנים הנאצים טפי לכי תחנכי את הקרובים אלייך ואני אחנך את הקרובים אליי, ברוך ה' ניתן לי שכל ישר להעריך את החיים ואת הסובבים אותי ולעולם לא ארד לרמה של ביזיון כמו שהייתה באותו יום.
* טל   23/04/12 | 14:44
צדיק בסדום , ומה עכשיו , מבול?
* רבקה    23/04/12 | 15:12
87. המנהלים!!
מדברים בלי סוף על "משמעת" ו"גבולות" ובעצם לא מפסיקים לדבר על זה....... מעניין למה המצב לא משתפר ואפילו הולך ומחמיר......
* נועה   23/04/12 | 10:58
86. אחת מהתלמידות מראשון לציון
אני אחת מהתלמידות מראשון לציון, ואני צפיתי בהצגה - שמראה את הצד ההומוריסטי, והמשני שבשואה ! אני נכדה לניצולי שואה, ואף השתתפתי במסע לפולין, ונכחתי במחנות ההשמדה, בהם משפחתי נספתה. אין מי שיכול להבין את השואה יותר ממני ! ההצגה הציגה את הצד הבוטה -אין לצפות שילדים בני 17 ,18 לא יצחקו, שבהצגה ישנן סצינות בוטות. פשוט תתביישו לכם, ואל תחליטו איזה נוער אנחנו.
* עדן   23/04/12 | 10:48
85. התלמידים מרמלה הפריעו !
זו פשוט בושה שמכניסים שמות של בתי ספר אחרים להתנהגות המביישת שהייתה שם אך ורק מצד בית הספר ברמלה . התלמידים מבית הספר מקיף ד' בראשון לציון שבו אני לומדת כיבד את ההצגה לכל אורכה ולא פצה את פיו אפילו לרגע ובכל זאת , לאחר דבריו של אחד השחקנים בסוף המופע התלמידים מבית הספר בו אני לומדת יצאו מוכי הלם וחשו תחושת אשם על לא כל עוול בכפם לעומת התלמידים מרמלה שיצאו מחייכים וצוחקים .
* תלמידה מראשון לציון   23/04/12 | 10:48
84. אחת מהתלמידות מראשון לציון
אני אחת מהתלמידות מראשון לציון, ואני צפיתי בהצגה - שמראה את הצד ההומוריסטי, השמח, והמצחיק שבשואה ! אני נכדה לניצולי שואה, ואף השתתפתי במסע לפולין, ונכחתי במחנות ההשמדה, בהם משפחתי נספתה. אין מי שיכול להבין את השואה יותר ממני ! ההצגה הציגה את הצד השמח, והבוטה -אין לצפות שילדים בני 17 ,18 לא יצחקו, שבהצגה ישנה סצנה של קיום יחסי מין ! ההצגה לא הציגה פעם אחת את הצד הכואב של השואה . פשוט תתביישו לכם, ואל תחליטו איזה נוער אנחנו.
* עדן   23/04/12 | 10:45
הצגה הומוריסטית???
ראיתי את ההצגה גם אני עם בני כתתי לפני כ-25 שנה, בהשתתפות ריקי גל.... זוכרת כי ההצגה הייתה עצובה ונוגעת ללב - מה בדיוק ראית כל כך "הומוריסטי שמח ומצחיק" בהצגה על שואה??? אני מתביישת בתגובה שלך, היא לא מראה על רמת הבנה וערכים מן הגבוהים. וכן - גם אני אמא של ילד בן 17 מראשל"צ והלוואי ותקרית מבייש וכואבת זו לא הייתה קוראת מעולם....
* שכנה   23/04/12 | 13:10
אין הכוונה להצגה הומוריסטית ! שכנה יקרה !
סליחה גברתי היקרה, הכוונה שלי הייתה שההצגה מדברת על הקמת התאטרון בגטו, כלומר צורה מסויימת של התמודדות עם הפחד שהקלה במעט על החיים הקשים שעברו במהלך השואה. זו הייתה הכוונה שלי להגבה זו-" הומוריסטי, שמח ומצחיק ". ללא ספק לא התכוונתי לקומדיה ובידור ! אני לא מתביישת בתגובה שלי, ואני בטוחה שגם כאשר יילך ילדך בן ה-17 להצגה זו, אל תתפלאי שהבן שלך יחוש אי נוחות עם הסצינות הבוטות שבהצגה.
* עדן   23/04/12 | 15:58
83. לא נעים לומר
אבל הכל בהשמת ההורים והמחנכים. זה הדור שהם גדלו ולא צריך להאשים את הילדים
* מרים   23/04/12 | 10:44
82. תגובה מדויקת של אלי גורנשטיין
* גיל   23/04/12 | 10:31
81. מזעזע
כדור שני לנצולי שואה אני בוש וניכלם למערכת החינוך בישראל,לאן הגענו?
MOSHE19577   23/04/12 | 10:29