תרבות
תגובות (204 תגובות ב-128 דיונים)
128.
נכון גם אני זועמת על הסטיגמה של "אשכנזים עשירים ופרביליגים" רובם לא עשירים ובטח שלא פריביליגים המזרחים ובמיוחד המזרחיות לעומת זאת או אה פריבילגיות ועזרות מיוחדות מכאן ועד הודעה חדשה
* מעורבבת   08/07/21 | 17:53
127.
המגיבה מטה את צודקת לחלוטין נמאס לי מהבכיינות המזרחית ההורים שלי עלו לארץ מסוריה ועיראק שניהם היו אנשים משכילים והם נולדו למשפחות אמידות כשהם עלו לארץ הם נשלחו לעיירות פיתוח כמו רוב העולים החדשים כן היה להם קשה אבל הם מעולם לא התביישו בעצמם או בתרבות שלהם גם אם היו מי שתפסו את התרבות שלהם כפרמטיבית (והיו כאלה אבל לא רק אשכנזים,כן יש גזענות של מזרחים כלפי עצמם ואשכנזים כלפי עצמם ורצוי שידברו על הנושאים האלה כי גזענות לא מסתכמת ב"גרמני שונא מרוקאי או "מרוקאי שונא גרמני") כן הם היו צריכים לעבוד בפרך ימים ולילות אבל הם לא ויתרו ובסופו של דבר הם הצליחו להשיג כמעט את כל מה שהיה להם בסוריה ועיראק מסקנת הסיפור מי שעובד קשה בד"כ יצליח מי שלא עובד קשה לא משנה מה דתו מנו או גזעו בד"כ לא יצליח ובאשר לאפליית נשים בהחלט ברוב המקומות אין שום אפליה יש פריבילגיות במיוחד לנשים יוצאות ברית המועצות מזרחיות ואתיופיות מאוד קל לבכות "אפליה אפליה אפליה" מבלי לבדוק את העובדות בשטח
* מזרחית    08/07/21 | 17:51
126.
אין לי מושג איך הגעתי לכאן אבל זה לא חשוב מזרחים/יות יקרים/ות במחילה מספיק אם הבכיינות מי שעובד קשה בד"כ מצליח ונכון,לרוב העדות שהגיעו לכאן היה קשה אבל אלו שעבדו קשה הצליחו אלו שלא התקדמו רק על בסיס בכיינות וגברת קוטלר ברוב המקומות מעדיפים להעסיק נשים במיוחד מהקבוצות ה"מוחלשות" והתוצאות על הפנים חלקן טיפשות חסרות כל יכולת וקישורים שרק מזיקות לעסקים אבל אבוי למי שיחשוב לפטר אותן הן מיד ישתמשו בפריבילגיה שלהן בתור נשים "מוחלשות"
* מזרחית גאה   08/07/21 | 17:50
125.
לפני שאתם מתגזענים כלפי "אשכנזים עשירים ופריבילגים" תדעו שרוב האשכנזים של מזרח אירופה מרכזה וגם חלקים ממערבה היו עניים אף יותר מהמזרחים ובמיוחד מהספרדים הספרדים והאיטלקים היו עשירים מאוד
* חצי ספרדייה   07/07/21 | 17:54
124.
אמ...נושא מאוד גדול ומורכב קודם כל זה קשור למקצוע יש מקצועות שאליהם האשכנזים מכוונים יותר ויש מקצועות שאליהם המזרחים מכוונים יותר אבל מהניסיון שלי ברוב המקומות מעסיקים לא מתייחסים לדת גזע ומין אלא בעיקר לעבודה אבל בוודאי שישנם גם כמה מעסיקים גזעניים אני נתקלתי בהם והם חשבו שאני אידיוטית לצערם אני לא ודיווחתי עליהם אבל נתקלתי גם במעסיקים שלא רצו להעסיק רוסים פולנים וגרמנים בקיצור נושא מאוד גדול וצריך לחקור אותו לעומק ולא להציג רק צד אחד
* ירחית המזרחית   15/06/21 | 14:29
123.
עד היום אני שומעת טענות על "אפליות" כשאני מעולם לא נתקלתי באפליות לא בתור מזרחית ולא בתור אישה להפך אני שמה לב שיש לנו יותר מדי פרוטקציות וסיועים בעוד שלגברים אשכנזים כמעט ואין סיועים המציאות יותר מורכבת ממה שנדמה לנו יכול להיות שאם הייתי נולדת לפני כמה עשורים הייתי מרגישה אחרת אבל מה שהיה בעבר שייך לעבר צריך להתקדם הלאה ולהשקיע בחינוך ועבודה קשה מי שלא עושה את זה ולא משנה מה הצבע שלו המין שלו הדת שלו וכו' לא יוכל להתקדם לשום מקום
* נורית   15/06/21 | 02:07
122.
אני מזרחית ספרדייה ויש לי צד אשכנזי רחוק משמע אני מורכב מ3 העדות הללו יחד הבכיינות על "אפלייה" היא בולשיט כן בעבר היה קשה אבל לא רק למזרחים גם לאשכנזים ולכל העולים החדשים גם בגלל שהמדינה ראתה בהם נחותים משום שהם לא ישראלים אבל בעיקר בגלל שהם הגיעו לעיירות פיתוח לבד ולא היה מי שיעזור להם אבל מי שהשקיעו בחינוך והשכלה בנו לעצמם עתיד טוב יותר מי שלא עשו זאת עד היום נמצאים בעיירות פיתוח ואולי אני מכלילה אבל שמתי לב שרובם הם אנשים כפריים בין אם מדובר בתימנים כפריים או פולנים כפריים אני מניחה שבכפרים לא משנה באיזה מדינה אנשים הם פחות משכילים ופחות אמידים וזה מקשה עליהם להתקדם ויכול להיות שבהשוואה כללית מזרחים באמת משקיעים יותר זמן בהכנת מטבוחה מאשר בהשכלה אבל תלוי באיזה מזרחים מדובר
* סימה   14/06/21 | 18:50
121.
המגיבה מטה את צודקת לחלוטין נמאס לי מהבכיינות המזרחית ההורים שלי עלו לארץ מסוריה ועיראק שניהם היו אנשים משכילים והם נולדו למשפחות אמידות כשהם עלו לארץ הם נשלחו לעיירות פיתוח כמו רוב העולים החדשים כן היה להם קשה אבל הם מעולם לא התביישו בעצמם או בתרבות שלהם גם אם היו מי שתפסו את התרבות שלהם כפרמטיבית (והיו כאלה אבל לא רק אשכנזים,כן יש גזענות של מזרחים כלפי עצמם ואשכנזים כלפי עצמם ורצוי שידברו על הנושאים האלה כי גזענות לא מסתכמת ב"גרמני שונא מרוקאי או "מרוקאי שונא גרמני") כן הם היו צריכים לעבוד בפרך ימים ולילות אבל הם לא ויתרו ובסופו של דבר הם הצליחו להשיג כמעט את כל מה שהיה להם בסוריה ועיראק מסקנת הסיפור מי שעובד קשה בד"כ יצליח מי שלא עובד קשה לא משנה מה דתו מנו או גזעו בד"כ לא יצליח ובאשר לאפליית נשים בהחלט ברוב המקומות אין שום אפליה יש פריבילגיות במיוחד לנשים יוצאות ברית המועצות מזרחיות ואתיופיות מאוד קל לבכות "אפליה אפליה אפליה" מבלי לבדוק את העובדות בשטח
* גם מזרחית    14/06/21 | 18:32
120.
בעבר נגרמו עוולות כלפי כל העולם החדשים לא משנה מהיכן הגיעו העניין הוא שהמזרחים כפי שצויין בכתבה בהשוואה כללית משקיעים יותר באוכל מאשר בחינוך כמובן שאין בכך משהוא פסול אבל הם לא יכולים להאשים את המדינה בכך ושוב אני חוזרת כתבתי את זה באופן כללי היו המון יהודים משכילים במדינות הלבנת וגם בחלק ממדינות צפון אפריקה במיוחד מגורשי ספרד שהם משכילים אפילו יותר מהאשכנזים של מזרח אירופה באשר לגזענות גזענות קיימת כלפי כולם לדעתי הגזענות כלפי אשכנזים יותר חריפה מגזענות כלפי מזרחים ובאשר לאפליית נשים ברוב המקומות אין אפליית נשים יש בעיקר העדפות מתקנות
* המזרחית   13/06/21 | 20:54
119.
א. ספרד זה באירופה. ב. מזרחי זה לא מאפריקה אלא מהמזרח
* אחד העם   09/01/21 | 17:03
118. תקנו אותי אם אני טועה: אושרת קוטלר למיטב ידיעתי הוא בולגרייה
ובולגריה כידוע נמצאת באירופה - אז איך ספרדייה? היא הרי ממוצא אירופאי - או שאני טועה? אלא אם כן היא רק חצי אירופאית..
* אוראור   12/08/17 | 21:34
מרבית יהודי בולגריה הגיעו אליה מגירוש ספרד
* מגיבה מאוחר    13/06/21 | 20:48
117. ל109
שם המשפחה של קוטלר לפני הנישואים הוא לוי
* ל109   31/05/17 | 16:36
116. גזענות מאהבת התרבות האירופאית ,לא יהודי כלל וכלל
יעקב חזן:מיסד השומר הצעיר אמר: עשינו מעשה נפלא. אבל מבחינה רוחנית אידאית נכשלנו. קרה דבר חמור : העליה הזאת הביאה עימה ארצה אוצרות תרבות,מסורת, ומסכת רבת ערך של חיים חברתיים משפחתיים. כל זה נהרס בארץ בסערה. הכל: ריקמת חיים משפחתיים,תפיסותיהם על מהות החיים החברתיים והמסורת התרבותית רבת הדורות. ומה הצענו להם במקום ריקמת חייהם? את התרבות הקלוקלת של הרחוב, ואת ספיח התרבות המנוונת הרעשנית של המערב. טעינו. רצינו לגדל דור של אפיקורסים, ויצא לנו דור של עמי ארצות,דור שאינו יודע לשאול.(סוף ציטוט) אם לוקחים מזרחיים ועוקרים להם את מה שהם, ורוצים להפוך אותם למה שהם לא, התוצאה תהיה כפי שרואים היום. אושרת קוטלר היא לא מזרחית, היא קוטלר, היא דוברת שפה עברית מזרחית!, במה היא מזרחית, ובמה היא יהודיה?! במה היא גאה להיות מזרחית!, בזה שהנחילו לה תרבות זרה, תרבות אירופאית של גויים.בדבר אחד היא מזרחית "בעצבים". האשכנזים עצמם הם שבט ה13 כפי שכתב הסופר היהודי הונגרי (כופר) רוצה לומר שהם לא מ12 עשר השבטים,אלא תערובות של גויים, מכל מיני עמים וכוזרים בעיקר.מאחר והם היו היוזמים והפועלים הקימו את המדינה ,והנחילו לה את תרבותם,עקרו את השפה העברית המזרחית הטהורה, ובנו שפת רחוב, הרסו את המוזיקה המזרחית ומנעו ממנה להתפתח,והחליט שהמוזיקה שלהם תקרא עברית, והמזרחית לא שייכת ,כלל ליהדות, אלא מוזיקה של גויי אירופה. וקבעו שאע"פ שאנו מזרחיים, וחיים במזרח התיכון,ותרבותינו היהודית היא מזרחית, אנו איננו מוכנים לקבל זאת, אלא לשבור ולעקור את התרבות המזרחית. אילו המדינה היתה מזרחית כפי שהיתה צריכה להיות, פני המדינה היו שונים. ולא שני מיליון נכנסים ויוצאים מבתי הכלא. אלא שני מיליון שומרי תורה ומצוות. המזרחי אפילו גדל כחילוני את האמונה לא עוזב היא בדמו.
* ישורון   18/02/16 | 22:00
115. בנייה בארץ
אני פונה בשאלות לגופים מוסדיים בתחום בנייה לרעידות אדמה .אני חש את התרחקות מהנושא?! הרי אני מרושיין ממדינת קליפורניה ,אינכם יכולים להסתיר כולם ממני . התשובות אקבל מבית המשפט בקליפורניה וזה יהיה הרבה יותר חמור. אני פעלתי בדרך ארוכה ומייגעת זה שנים,בכדי לעקוב מקרוב, איך הדבר שנקרא בנייה לרעידות אדמה במדינה ישראל עובד . אני המום ,גליתי שאין לאף אחד בארץ שום מושג. ולזה קוראים הצלחה כי...
* חיים   08/10/15 | 00:25
114. אפליה
הסיפור שלי הוא מגיל 9. זיכרונות מגעילים ,זלזול,סלידה ,זה היה בלתי נתפס .אמרתי לעצמי לא אתן להם ,אני אנצח אותם והוכיח עד כמה הם טעו. המשא שלי לא היה קל, אבל משתלם . כך צריך להאמין כדמוקרט. לרדוף את הצדק ולהשיגו ,גם בעלות של כמעט 14 שנה בגלות כי...
* חיים   07/10/15 | 23:44
113. הגזענות
הגזענות הפכו אותה לאפליה עדתית . פעם קראו למזרחי באידיש ,כמו "שחר חייה",או לפנטרים השחורים.יש בזה דמיון? כל מה שכתבת היה אמת.עד היום יש את התופעות של גזענות.אני ראיתי את התופעה הזאת כבר מגיל תשע.ומגיל תשע רק חיפשתי איך אפשר לעצור את התופעה. לפני שיצאתי את הארץ הצלחתי לגרום להם נזק כבד עד לסגירתן של שני מפעלי תעשייה לעץ צפון ודרום. כל זה בכדי להוכיח להם שאין מקום לאפליה. ואז התחלתי לתכנן נטישה 1980 הייתה גיחת בדיקה,וב-1981 הנטישה שערכה 9 שנים . שם במדינת קליפורניה התמחותי בבנייה לרעידות אדמה וגם מרושיין . לאחר בדיקות ומחקרים מצאתי שבמדינת ישראל אין בכלל מושג מינימלי בתחום. כל מה שכתבתי לך נבע מהמשך הרדיפה שלי אחריהם ואחרי שותפים שלהם עד קלון .כי הפליה זה פשע ועל פשע משלמים בגדול . לומר דמוקרטיה ישראלית לדוגמה:זה הפכת הדמוקרטיה לסוג,לזן?! זה גזענות! אין לדמוקרטיה לאום,אגב בלטינית :דמוס= עם,אדם וחווה, קרטיה =חוק ,ציווי ,בריאה.זה אומר :שהעם שולט,ולא כפי שמפרשים זאת האזרחות.הפרשנות אשר שוגרה להורים שלי ושלך הייתה שווה לקליפת השום . כך הם נוצלו ,עד לפערים החברתיים קשים .
* חיים   07/10/15 | 22:52
112. אשכנזים ספרדים
כן אפליה קשה ומכוונת .מספיק לקרוא את כתביו של הארי טרומן ,ביומנו על היהודים.בכדי להבין את כתביו .יש לחקור: מה היה לפני מלחמת העולם השניה? דרך שם קל מאוד להבין, איך התרמית הממסדית האשכנזית פעלה בארץ?! כל ספרדי היה דחוי ,בשר לתותחים,אבל הם לא הבינו שבשלב מסוים זה יסתיים.
* חיים    03/10/15 | 23:43
111. השד העדתי
עדיין קיים ,הדרך היחידה להתמודד מולו, זה לתפוס אותו ,כמו שאומרים "על חם".ולהביאו למשפט חיצוני ולא בישראל, כי השופט בישראל ישתמש במומחים ישראלים ,שאין להם מושג בבנייה לרעידות אדמה ,אני חוקר את אסון ורסאי (שיטת הפל-קל).אני בעל רשיון ממדינת קליפורניה,קל מאוד לזהות את הבעיות בתחום ולקבוע,כי כל הבנייה בארץ אינה עומדת בפני רעידות אדמה. המזל שלי הוא הרשיון.שבארץ לא התייחסו לו. לכן יש בידי אופציה חצונית דמוקרטית אמינה ,ולא צבועה ומושחתת ,אשר אין לה אחיזה בדמוקרטיה,כמו בישראל .23הרוגים . מי יתן לזה לעבור כך על פני הדמוקרטיה.זה חלום בלהות של האשכנזים המהנדסים...
* חיים   03/10/15 | 22:44
110. כתבות מגמתיות
התגובה שלי מכוונת לאמנון לוי : חבל מאוד שבשביל הרייטינג ומלחמת ההישרדות העיתומאית אמנון לוי משתמש בנושא של אפליה עדתית. מאז קום המדינה גדלו 3 דורות חדשים במדינת ישראל והדור הצעיר של היום כבר לא מתעסק בנושא העדתי, היו הרבה נישואים מעורבים , הגיעו עולים מארצות אפריקה ומזרח אירופה וגם הו כבר בתהליך של נישואים מעורבים וחבל להחזיר את הגלגל אחורנית. כדי להמחיש את האבסורד הרי לפניכם דוגמא אישית: הנכד שלי בן 17 הוריו ילידי הארץ ,ההורים שלהם יוצאי מרוקו ורומניה , הסבתה רבא ממוצא רומני היא בעצם ממוצא ספרדי מאנוסי ספרד שנדדו לטורקיה ואחר כך לרומניה. אמנון לוי שאלה לי אליך מאיזה מוצא הנכד שלי? למה הוא צריך להחשף לסוג זה של הסטה?
* שרית   04/01/14 | 21:42
109. את קוטלר לא ביטון או אפללו קל לך להתקבל חכמה בלילה
* ששון החציל   09/10/13 | 13:42
108. אושרת קוטלר היקרה יוונים/בולגרים/איטלקים הם לא מזרחיים הם ספרדים
איך אפשר בכלל להשוות בין בולגרים/ יוונים לכורדים/פרסים/עירקאים/תימנים ???איך ??זה הרי הבדל שמיים וארץ ... מה שמריח מבין השורות של אמנון לוי,שאנחנו המזרחיים יודעים שאנחנו שונים מהאשכנזים במנטליות המזרחית האיומה ואלימה שלנו שפורצת במצבי לחץ במלוא עוזה .האשכנזים הם אנשים קרים מאוד ולכן גם התגובות שלהם מחושבות באות מהראש ולא מתלהמות ולא אלימות . לעומת המזרחיים שהם אנשים חמים ואמוציונליים ולמרות שהם משיגים משרות בכירות במשק ברגע של כעס הם מאבדים עשתונות ואז השד העדתי מתפרץ מהם בעוצמות קשות ,בצורה של כעס ואלימות ופגיעה בזולת ,תוך צפצוף מוחלט על החוקים במדינה . ויש עוד נתון אחד בסיסי האשכנזים מעדיפים 2 ילדים ולהתקיים בצנע תוך השקעה וחסכון לעתיד של הילדים בהשכלה .לעומת המזרחיים שמעדיפים הרבה ילדים עם הרבה אוכל טוב עם בגדים יפים ועם הרבה רושם חיצוני הכל על חשבון ההשלה של הילדים שלהם בעתיד .
* מזרחי/ספרדי   05/10/13 | 12:02
107. כולכם לא מבים בכלל למה הוא התכוון
עדות המזרח זה לא יוונים רולא תורכים ולא בולגרים והוא יודע למה הוא התכוון ונא לא לנסות ליפייף את האני שקם נגדו הוא צדק בכל בכל בכל בקיצור האשכנזים מושחתים חד משמעי שנתנו לעדות המזרח להרגיש מקופחים
* אמא   03/10/13 | 15:09
106. אלוהים נתן לכן את הצבע הבהיר במתנה. אין מה להתבייש
בו יש לנצל אותו לתועלתכן
* ודבר נוסף לכל הס"טיות הספרדיות הלבנות המתורבתות   02/10/13 | 02:52
105. סתם במקרה אחד שנולד להורים ספרדים
גם אני ספרדי, הורי נולדו בתורכיה, ואולי אמנון לוי לא יודע אבל תורכיה נקראת גם בשם אסיה הקטנה, וזה שבלשכה הסטטיסטית לא יודעים שרוב רובה של תורכיה הוא באסיה אז זו בעיה שלהם, ולצערי אמנון לוי נפל בפח והפיל אחרים. מה השטויות האלה? החשבתי את אמנון לוי לחכם יותר, ואם יש לו רגשי נחיתות בעניין המוצא אז שילך לפסיכולוג, ואם הוא ורבים אחרים קבלו החלטה מראש להתחתן רק עם אשכנזיות בכדי להתקדם בחיים, אז אני מרחם עליהם !!!
* שלומי מור   04/09/13 | 13:13
104. אמנון לוי כל הכבוד לך, וטהוניה היא ההוכחה שעדיין יש
גזענות במדינה כמו בעבר כבר בבית הספר נגד שחורים. כמו שאמרה טהוניה המורה אמרה לה שתישאר לנקות את הכיתה. ככה כמו בימי העבר מדברת מורה "נאורה" לילדה שחורה. נכון שיש בולגרים כמו גב' קוטלר או יוונים וכיוצ' וגם מזרחיים שנראים לבנים ואם משנים את שם המשפחה המקורי שאיתו באו ההורים מהגלות לא יסבלו מגזענות אבל מי שקצת הצבע שלו קצת כהה ואין לו שם ישראלי או אשכנזי הלך עליו.
* היה שחור משחור והגזענות לא תמה.    29/08/13 | 23:37
103. גזענות
אצל האשכנזים ככל שאתה דתי יותר אתה גזעני יותר .דהיינו החרדים הם בראש הרשימה אח"כ הציונות הדתית ובסוף החילוניים.תגידו שאני לא צודק
* מורנו היווני   28/08/13 | 14:47
אתה לא צודק !
* עמיש שחם רעננה פוץ   29/08/13 | 20:09
102. שוכחים פרט אחד חשוב מאוד. במשפחה אשכנזית ממוצעת יש 2 ילדים.
בהרבה משפחות מזרחיות יש למעלה מ- 5 ילדים. זה ברור שככל שיש יותר ילדים כך קטנה היכולת הכלכלית להשקיע בכל אחד מהילדים ולקדם אותם. בנוסף, לאחר מות ההורים, הירושה במשפחות אשכנזיות מתחלקות על מעט ילדים כך שכל אחד מהם מקבל קפיצה משמעותית קדימה בעוד שבמשפחות של מזרחים הירושה לכל ילד קטנה משמעותית.
* ראובן   27/08/13 | 18:16
תעדכן את הסטטיסטיקה שלך, מזרחי שכמוך !!!!!
* עמיש שחם פוץ   29/08/13 | 20:10
101. תרבותית את אשכנזיה אושרת.את אשכנזיה
היית צריכה להשתנות אושרת.היית צריכה להשתנות.היית צריכה....אושרת.
* כריש,כוויש,אוויש   27/08/13 | 17:16
גזענות
אושרת את לא עושה טובה לספרדים את אשכנזיה בולגריה זה אירופה
* אני    07/09/13 | 21:29
100. הדד המזרחי.
משהו בסיס הויכוח המשונה הזה המגיח מעת לעת בהתאם לצורכי המפרסם מטריד אותי באופן קבוע. מה בדיוק חייב האשכנזי למזרחי ולמה. אין בשום חברת הגירה בעולם מצב בו הקולט מוותר על יתרונותיו, ככל שישנם כאלו, לטובת המהגר החדש. שוב ושוב נטחן הביטוי עיירות הפיתוח שממנו עולה הטענה המשונה שהמזרחיים לא היו צריכים להגיע לאן שנשלחו. לאן בדיוק הם רצו להגיע ומי היה חייב להענות לרצון זה ? ליד אותן עיירות שתושביהן ראו את עצמם מקופחים אז והיום היו קיבוצים ומושבים שהחברים בהם ראו במעשיהם שליחות וויתרו מתוך אמונה באותה שליחות על מגורים במרכז הארץ. מדינת ישראל מראשית הציונות ועד אחרי מלחמת השחרור נבנתה ע"פ המודל האשכנזי/מערבי (הפוליטי החברתי והדתי) וע"י יוצאי מדינות אירופה. משלב מסויים הגוון הפוליטי החילוני סוציאליסטי השתלט על הזרם המרכזי בציונות אולם גם מי שהתנגדו לו, הציונים הכללים ותנועת זבוטינסקי ראו את עצמם כאשכנזים חילוניים. עליית יוצאי ארצות האיסלם היתה עליה שונה מהותית מתפיסת הציונות הקלאסית (בהכללה, בטח בהכללה) וההתנגשות בין הזרמים, על רקע המצוקה הכלכלית הנוראה בשנות החמישים, היתה בלתי נמנעת. מנחם בגין היה הראשון שהבחין בפוטנציאל הפוליטי הגלום בניגוד הזה ועשה ממנו הון פוליטי מדהים ממנו נהנית תנועת הליכוד עד היום למרות שבהקמת הליכוד חברו שתי תנועות פוליטיות בעלות אורינטציה פוליטית מנוגדת, חרות והליברלים. מה שאיחד שתי תנועות אלו היה הרצון להפיל את שלטון מפלגות הפועלים אליהן חברה עד ירידתם מהשלטון תנועת המפד"ל שהיתה שותפה ומרוויחה גדולה משיטות השלטון הקיימות. עובדה היא שעד היום, 33 שנה מאז חילופי השלטון (1977), לא השכילו "הלא אשכנזים" לבחור מנהיג מעדות המזרח לראש ממשלה למרות שהיו רוב בתנועת הליכוד. הם גם לא יצרו תנועת משכילים מזרחית שתהפוך את החינוך בעיירות הפיתוח המרוחקות וגם באזור המרכז לשליחות ולאידאולוגיה לצורך סגירת פערים אולם דורשים שהמדינה תבצע פעולה זו (מעניין מאיזה מוצא יהיו אנשי החינוך אותם הם מיעדים למשימה זו). חסרה בחשיפת הדד המזרחי הצהרה ברורה כיצד אמורה מדינת ישראל להתנהל. האם ע"פ הדגם המערבי דמוקרתי חילוני או ע"פ הדגם בו מתנהלות מרבית ארצות האיסלם שבו המוטיב הדתי והשיבטי הוא השולט.
* חוני מהעגל פינות   27/08/13 | 14:53
שיעור בהיסטוריה ולא כל כך מוצלח
בוא נסתכל על העובדות... כולנו פה ישראלים, יהודים(רוב)...אז עצם זה שאת מתייחסת לצדדים כשונים כבר יוצרת אפליה..המודל של מדינת ישראל מושפע מהישראלים בתוכה וזה לא מעניין מה יש באירופה ובמדינות ערב.. אי אפשר להתעלם ולעצום עיניים לנוכח הנתונים הסטטיסטיים שמציגים אפליה ברורה וגסה.. וזה עוד לפני שדיברנו על מצבם של האתיופים בארץ
* מה הקשר?!   29/08/13 | 09:38
99. אושרת קוטלר הנכבדה
מספרד עד טורקיה לאורך חופי הים התיכן הם ס"טטים קרי ספרדים טהורים, יש מעט מאד מהמגרב שהם ס"טטים , רק לאחרונה התבשרו יוצאי טוניס ולוב חלק מהם הנם ניצולי שואה. כול השאר מצרים,סוריה לנון ומזרחה אינם ספרדים הם פשוט מזרחים, הרבובדיה הוא בבלי בכלל, ל97 המגיב השני אני נשמע לי ז'יד פרשיבה ועוד איזה
* עשהאל   27/08/13 | 14:01
98. אשכנזים צבועים, אפילו את השואה נכסתם לעצמכם ולא הכרתם בסבלם של הצפון אפריקאים.
לא הסכמתם להכיר לא לימדתם בבתי הספר לא הזכרתם ביום השואה את סבלם של יהודי צפון אפריקה שנשלחו באוניות כמו חיות למחנות הרכוז לאירופה למחנות הריכוז. שסבלו מהפצצות ללא הפסק. תשאלו את אימי איך נהרג לה כילה אדם מבוגר ששמר עליה
* מזרחי טהור   27/08/13 | 10:24
97. אבולוציה
אבולוציונית ,וגנטית האירופאים והמערביים (אשכנזים) הם יותר אינטליגנטיים עם רמת איי-קיו יותר גבוהה ממזרחיים ויוצאי מדינות ערב !! לפי מחקרים רבים הוכח! וזה מתבטא הן בפרסי-נובל ,אומנות, מוזיקה ,תרבות מדעים, מדענים ,פוליטיקה, מדינאים, הייטק, אקדמיה, רפואה ,כלומר הם בוני -תרבות, והם התרבות בכלל, כלומר, בגנטיקה של המזרחיים הם פחות פגיעים לסרטן עור לעומת האשכנזים, כלומר האשכנזים פגיעים יותר למחלת סרטן עור , וזה בגלל אפליה? והשחורים אבולוציונית וגנטית הם הכי אתלטיים והכי ספורטאים בהיסטוריה של כול הזמנים מהמערביים , כלומר הם נולדים עם רמת אדרנלין יותר גבוהה בעמוד השדרה ובגב ,ובנוסף לכך הם נולדים עם עצם ומפרק ברגל שונה שמתאימה יותר לריצה ולפעילות יותר מהמערביים, אז זה בגלל אפליה? אז לסיכום אשכנזים(אירופיים ומערביים) גנטית ומדעית נולדים במוח עם רמת איי-קיו יותר גבוהה ממזרחיים ויוצאי מדינות ערב! אז תפנימו , בני-אדם שונים גם בבריאה וגם באבולוציה , אין אפליה!! זוהי גנטיקה סביבתית, זוהי חוקי הטבע!! זהו מחזור החיים אחד משלים את השני!!
* אבולציה   26/08/13 | 21:48
אם האשכנזים יחזרו לארצות מוצאם באירופה
הם בבת אחת הופכים ליהודונים ז'ידים עם אף ארוך ופרצוף של יהודון, מלוכלכים ומפיצי מחלות, והופ הנה הגלגל מסתובב.
* רק שכחת משהו אחד חשוב מאוד   27/08/13 | 12:53
באמת?
לא ידעתי שהפלח הפולני או המזרח אירופאי(ורובם היו כאלה)יותר אינטלגנטי מהפלח המזרחי.....אנא,כדי לעזור לך להבין,ערוך ביקור בכפרים המזרח אירופאים ,המקומות שמהם לדבריך ה"אשכנזי" ספג את אינטלגנציה שלו כשתחזור תגלה לנו לאיזה מסקנה הגעת,רק שלא תפגע מעודף האינטלגנציה השוררת באזורים הללו .....
* המדייק   27/08/13 | 14:43
צודק לגמרי, הרבה אשכנזים מתנשאים לשווא
כשבעצם הגיעו בעצמם מכפרים נידחים בארצות מזרח אירופה, לא אומנות, לא מוזיקה, ולא נעליים. חיו חיים הכי פשוטים ועלובים, ועוד בתור יהודים שבאזורים האלו האנטישמיות הייתה הכי בשמיים.
* מה יהיה עם ההתנשאות הזאת?   27/08/13 | 20:38
?
אני מזרחי ולאחר שבקושי רב קראתי מה שכתבת אני מבין שיש אמת בשד העדתי אם זה מה שהחדירו לך בבית הרי שכל החיים תנהג על בסיס ההנחות המטומטמות האלה , לעניין הזכיה בכל התארים והפרסים, מי שלא משתתף בתחרות לא יכול לנצח , אני מזמין אותך בכל עת למבחן היי קיו אחד על אחד אשמח לשמוע סליחה ממי שכתב כאלה שטויות
* שגיא   27/08/13 | 21:18
96. נו באמת!!!
קוטלר, כל השמות שהזכרת כולל את שלך לא מזוהים כשמות אשכנזים. מדובר באנשים שמזוהים כספרדים. גם השם שלי לא מזוהה כספרדי ואני לא נראית בכלל כספרדיה אבל אני לא אתכחש שאין הפליה. יש ועוד איך!!!
* עדנה   26/08/13 | 17:33
95. מי שמנציח את המצב זה דראי + ש"ס שלא עשו כלום 30 שנה אלא לעצמם ולמפלגה הגזענית שלהם ,ומצבעי הליכוד שהם ברובם מזרחיים - אז על מה מלינים? , מי שרוצה מצליח !!
* אלבז - המרוקאי   26/08/13 | 17:30
94. בכיינים מסכנים שכמוכם
כל היום אכלו לי שתו לי תינוקות מגודלים שמחפשים להאשים אחרים בחוסר ההצלחה שלהם אבא שלי עירקי אסלי שהיה מביא ארגזים של כסף הביתה כי היה עובד קשה בעסק ולפעמים היה עובד 17 שעות ביום לא רואה את הילדים את אשתו אבל זה השתלם וכולנו(5 ילדים) מסודרים יופי יופי להורים רמת חיים גבוהה מאוד וכבר שנים מאז שאבא מכר את העסק ועדיין עוסק בדברים שמסבים לו הנאה אז אם אתם בוכים זה רק בגללכם איך תגרמו שירצו אותכם בעבודה אם אתם עסוקים בלבכות כל היום??!?
* עירקית מבוקשת   26/08/13 | 12:49
93. לא מאמינים לך.מגמתי,מאוחר,לעת זקנה נזכר בשדים?
* פאתוס של אדם שבע,שמצטרף בזקנתו,למחנה לשעבר   26/08/13 | 12:45
92. זאת בסך הכל עוד רמאות מדינית
עפ"י ההיגיון הבריא, יהודי תורכיה, בולגריה ויוון היו אמורים להיכלל עם הצד ה"מזרחי" של המתרס במדינה הזו, אבל בשביל שהאשכנזים יוכלו להתגאות שהם "רוב" או לפחות חצי מהעם, הם כללו את העדות הללו איתם נגד ההיגיון... הרי יש קשר בין תורכי לעירקי, אבל מה לתורכי ולגרמני??
* לילה   26/08/13 | 12:40
91. הוא נעלב הכי הרבה שהוא מזרחי
הוא ממש מציג את הנושא "שכולם יתבאסו שהם מזרחיים " אנחנו לא אדוני גאאאאאאאאאאאים !
* שושנה   26/08/13 | 12:37
90. שאפו אמנון לוי הגיע הזמן להוציא את האמת!!!!
* אדיר   26/08/13 | 12:36
89. גיזענות
האשכנזים בנו את המדינה והאשכנזים יהרסו את המדינה.....
* הרצל   26/08/13 | 11:45
גיזען
אמנון לוי טיפש וגיזען מסריח בעצמו
* אמנון   26/08/13 | 12:54
88. ולפי ויקיפדיה בולגרים / טורקים / יוונים הם ספרדים
* סבתא שלי אפילו מדברת לדינו יותר ספרדי מזה מה יכול   26/08/13 | 11:35
בלבול בין ספרדים למזרחים
נכון, אבל אמנון הבדיל בין ספרדים לבין מזרחים והוא טוען לקיפוח מזרחים ולא לספרדים, בציבור יש בלבול בין ספרדים למזרחים.
* דון   26/08/13 | 14:36
השד
אין הבחנה ברורה שעם אשר הולדתו כאור כשדים היווצרותו כעם במצרים ויציאתו לגולההמממדינה אחת והוא עבר נדד בכל העולם הישן מציע לקרוא את ספרו של אלתר מארק "זכרונות אברבם" בה הוא מתאר את הסלט שנוצר בעם הגולה במדינות השונותבי אפריקה הצפונית לאירופה והמזרח התיכון.לא רק בציבור יש בלבול אלא במציאות היהודית יש בלבול
* motti   26/08/13 | 22:52
87. חשבתי שאושרת קוטלר אשכנזיה ..
אבל שמחה גלות שהיא ספרדיה כמוני ..
* מיכל   26/08/13 | 11:33
86. אני יותר מזרחי מאמנון לוי
הורי ספרדים,אימי ילידת יוון ואבי יליד בולגריה ואני מרגיש שייך לצד המזרחי הרבה יותר מיוצאי גרמניה או פולין.אני לא יודע מה אומרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (כנראה שהידע ההסטורי שלהם מצומצם)אבל מרבית יהודי צפון אפריקה הגיעו לשם מספרד כמו גם חלק מיהודי סוריה ולבנון,לגבי יהדות עירק חלק קטן הגיע מהגירוש אולם החלק האחר מושרש שם וממנו יצאו כל היהודים לתפוצות השונות,יש שאומרים שכל יהודי הוא עירקי/בבלי במוצאו. עוד משפט אחד לסיום רוב שטחה של טורקיה נמצא באסיה למה לא הייתה התייחסות לכך?
* אלון   26/08/13 | 11:25
להשכלתך אתה ספרדי לא מזרחי ויש הבדל.
* דון   26/08/13 | 14:39
אז איך בדיוק אתה מזרחי? אתה מתכוון מזרח אירופה?
* עמיש שחם רעננה יוק   29/08/13 | 20:15
85. תוכנית ממש לעניין שלצערי רלוונטית גם בימינו. מקום המדינה ועד היום מעדיפים אשכנזים בבתי ספר, בתקשורת, בפרסומות ומה לא??
עובדה שלא היה ראש ממשלה מזרחי אחד זה כבר אומר דרשני!! על השטרות אין דמות מזרחית אחת רק על המטבעות!! האשכנזים תמיד רואים עצמם כעליונים ואת המזרחים כנחותים מהם, וכל עוד ימשיכו עם האפליות זה לא ישתנה!!
* שרית   26/08/13 | 11:16
84. העיראקים שונים מכל עדות המזרח. הם אינטיליגנטים ומתורבתים
סבי ז״ל עלה מעיראק, ידע אנגלית וערבית על בוריה והיה עיתונאי מצליח בעל תוכנית רדיו.. ובכלל ידוע כי העיראקים זה האליטה של עדות המזרח 
* שני   26/08/13 | 11:10
כנראה שלא ירשת הרבה מסבך.
מכיוון שזהו לא הדיון כאן.
* lion   26/08/13 | 11:42
כנראה שיש לך קושי בהבנת הנקרא. זוהי תגובה לחלק מהתגובות שעלו כאן
ותודה לאל ירשתי המון מסבי.
* למתחכם   26/08/13 | 12:30
אם כל החוכמה הוא לא לבן כמו שאמנון רוצה להיות
ההערה שלך מיותרת ולא חכמה
* שוש   26/08/13 | 12:39
עיראקים?
* יוסי   26/08/13 | 12:39
83. המזרחים השקיעו באוכל. האשכנזים השקיעו בחינוך
תפסיקו להאשים אחרים ותתחילו לקחת אחריות. לא עושים 10 ילדים ושה' יעזור. עובדים מחנכים וכמו שכתוב יברך ה' במעשיך !!!!
* משה    26/08/13 | 10:35
שהקב"ה יהיה בעזרך
אנחנו משפחה של 9 ילדים, וכולנו בעלי תארים באוניברסיטאות נחשבות. ההפליה מתחילה ומסתיימת בדיבורים הריקניים של הכותבים. ההפליה קיימת מאז ומעולם, ואין הצדקה לכך, אמנון לוי היה אמיץ והעז לעשות מה שאחרים מפחדים ממנו.
* דולה   26/08/13 | 13:21
המדרחים השיקעו באוכל וגו
אתה כל כך צודק שמעתי על אוכלוסיה גדולה של יהודין=ם אשכנזים אמיתיים לא כאלה שרק מתחזים לשכאלה ובפוכל הם יציר שעטנזיע של תרבות והשכלה אירופאית אמריקאית ולא יותרץתתעורר אין אשכנזים רק במאה שערים ובבית שמשכל השאר הם מוטציה לא מזוהה.
* מוטי   26/08/13 | 22:57
82. גזענות
רוב חברי הכנסת והממשלה שבאו משס גמרו בבית הסוהר ממש קיפוח
* יוסי   26/08/13 | 09:42
81. התוכנית הכי בזיונית ולא רלוונטית שראיתי בחיים שלי.
אין שום אפלייה ושום נעליים, זה הכל חינוך מהבית. אמנון לוי בעצמו אמר שבעבר בני עדות המזרח היו שולחים את ילדיהם לחינוך מקצועי, ולכן קרה שבעלי המקצועות הם לרוב בני עדות המזרח. מביאים לי ילד בן 15 שאומר קבל עם ועדה " אני ספרדי ואני לא אהיה רופא" בטח שהוא לא יהיה רופא!!! עם דיבור כזה?? למה שיהיה משהו בכלל?? מה זה החינוך הזה?? שלא נדבר על הנתונים המספריים שלא נשמעים הגיוניים בעליל: 90 אחוז מהמרצים במכללה למנהל הם מזרחים ואני חותמת על כך. בקיצור, יש דברים יותר חשובים להתעסק איתם.
* שירה   26/08/13 | 09:37
זה כמו שאלת הביצה והתרנגולת.
שאלת את עצמך מדוע הוא מדבר בצורה כזו?.
* lion   26/08/13 | 11:44
רייטינג חביבי רייטינג, הנושא מביא רייטינג, זה כמו דרעי שמוציא את השד העדתי לפני בחירות למיטב
רייטינג חביבי רייטינג, הנושא מביא רייטינג, זה כמו דרעי שמוציא את השד העדתי לפני בחירות למיטב ידיעתי אמנון לוי נשוי לאשכנזיה ומכאן שילדיו חצי חצי וכמוהו לפחות חצי מהאוכלוסיה.
* רינה   26/08/13 | 16:40
80. הסורים הם העדה העשירה בעולם
העדה של אמנון לוי-סורים/חלבים הם העדה הכי עשירה בעולם. הם שולטים בניו יורק ,פנמה ברזיל ומקסיקו. הם האשכנזים של עדות המזרח. גם במראה הם בהירי עור.
* העדה של אמנון לוי   26/08/13 | 09:32
פעם שמעתי שהפרסים הם האשכנזים של המזרחים
* פרסי   26/08/13 | 09:47
טעות בידך. זה ידוע שהעיראקים הם יותר אשכנזים מאשכנזים
* עיראקית   26/08/13 | 11:05
אתם רק מוכיחים פה
מוכיחים בויכוח הזה שאשכנזים אכן יותר נחשבים. חבל
* שירי   26/08/13 | 12:48
לא מדובר על עושר אלא על רמת השכלה, גם בסטיונר יכול להיות עשיר.
* מיקי   26/08/13 | 14:46
79. גב׳ קוטלר תנסי גב׳ אבוטבול ליום אחד
* משה   26/08/13 | 09:23
אם את חושבת שהשם הוא הבעיה שלך למה שלא תעברתי אותו כמו שהרבה אשכנזים עיברתו את שמם, אבל אז לא תוכלי לבוא בטענות.
* גורדון   26/08/13 | 14:50