צבא וביטחון
תגובות (92 תגובות ב-41 דיונים)
41. גיבוש מטכל
אפשר לגשת לגיבוש מטכל עם קב"א 52 ומעלה ולא כמו שכא כתבו 54...
* אכפת לי   21/09/19 | 21:05
40. גיבוש טיס
תנאי הקבלה לטיס הם קבא 54 ומעלה, דפר 60 ומעלה ופרופיל 82 ומעלה ללא סעיפים פוסלים
* אנונימי   19/02/19 | 18:09
39. גיבוש שייטת היה קליל
אחד שעשה פעמיים בנובמבר ומרץ יעיד כי לא היה קליל בכלל חחחח
* איגור   26/11/18 | 00:50
איגור מכספ
איך גיבורים נפלו, מגיבוש שייטת ליהלם למיטב חחחחח
* מתן   29/11/18 | 10:16
38. מה עם חובלים בדיוק?? מה נסגר איתכם שלא הכללתם אותם?
* מישו   07/06/18 | 01:43
37. גיבוש מטכ״ל
שלום. יש למ שאלה. באוגוסט אני התגייסתי לקורס עברית במחווה אלון, ל3 חודשים. שם אני קיבלתי יום סיירות, עברתי אותו וקיבלתי גיבוש מטכ״ל. סיימתי את הקורס ולאחר שבועיים היתי צריך לעבור את הגיבוש, אבל הגעתי עליו חולה עם קצת חום (37.1)... בבדיקה רפואית אמרו שאני לא יכול לצאת לגיבוש במצב הזה, אבל יכול לקבל גיבוש הבאה שיהיה במרץ (בעוד 5 חודשים). אני הייתי כבר מגויס ובגלל זה הייתי לא יכול לחקות עד הגיבוש בבית. קצינה בגיבוש הסבירה לי שאני חייב לקבל איזהשהי יחידה ולהיות שם עד הגיבוש הבאה. בקיצור, התקבלתי לגולני ופה אומרים לי שאין דבר כזה.. אם אני כבר בגולני, אני לא יכול לעשות את הגיבוש.. אני בטוח שאפשר.. למי אני יכול לפנות, יש איזהשהי שירות בשבית חיילים?? או יש מישהו אחראי על הגיבושים לסיירות?? על מי לדבר? במיטב אומרים שהם לא מתעסקים עם חיילים
* איליה ברץ   24/11/17 | 16:58
36. גיבוש טיס
אני לא יודע הרבה על הגיבושים האחרים אבל בתור אחד שעבר גיבוש טיס יש לכם המון טעויות במה שרשמתם על הגיבוש, קודם כל תנאי הסף הוא פרופיל 82 דפר 60 וקבא 54 ולא קבא 52. הגיבוש הזה הוא ללא ספק ההכי מתסכל, המגבשים רושמים הכל, וכשאני אומר הכל אני מתכוון ממש הכל, כל שאלה שאתה שואל כל צעד שאתה עושה כל פעולה שאתה מבצע, הרוב המוחלט של הגיבוש המגבשים רק צופים בך וכותבים הכל על מה שאתה עושה. ישנם גם את הבדחים שאתה לומד מהם חומר הזוי שבחיים לא שמעת עליו לפני בנושא הטיס וכשהם בוחנים אותך עליו הם עלולים לצקצק בגרונם או להנהן לשלילה כשאתה אומר את התשובה שלך לא משנה עד כמה היא נכונה. בחלק הפיזי הגיבוש אכן לא מהגיבושים הקשים ביותר אך מבחינה מנטלית זה גיהנום, מבקשים ממך להוביל משימות קבוצתיות כשהמגבשים יודעים שאין פתרון אבל אתה לא, חדים לכם חידות הזויות שאין סיכוי שתצליחו אותם, הכל בשביל לייאש אותכם והם מצליחים בזה, כיוון שלא מעט חותמים ויתור. בגיבוש גם אתה לא מתקלח מצחצח שיניים או אפילו מודע לזמן והוא מסתיים בבוקר של היום השישי ולא החמישי, גיבוש טיס הוא הגיבוש הארוך ביותר.
* עמית   11/11/17 | 19:31
35. מה עם חובלים???????
מה עם חובלים???????
* אופק   27/09/14 | 21:32
34. גיבוש ימ״ס אחד הגיבושים הקשים
באמת לא מבין למה לא כתבו עליו בכתבה, הגיבוש מאוד ממיין ואחד הגיבושים השוברים והקשים ביותר. אחרי הגיבוש החייל מקבל 3-7 גימלים תלוי במצב הרפואי שלו ולא משנה אם עבר את הגיבוש או לא. בסוף הגיבוש אחרי ששברו אותך אתה עובר סידרת קרב מגע נגד כל האנשים שעברו איתך את הגיבוש ולפעמים גם המגבשים נכנסים איתך לקרב. באמת אנשים לא מכירים את היחידה מה היא מה היא עושה מצד אחד זה הייחודיות של היחידה ומצד שני אין ביקוש ליחידה על כל מקרה שווה להתעניין ולכתוב להבא גם על ימ״ס.
* לוחם   26/04/14 | 13:24
מגב לא נחשבת כצהל ממש אלה יותר כמשטרה
* גה   27/11/15 | 01:11
33. בתור אחד שעשה שייטת וטיס
בגיבוש שייטת באוקטובר 2012 כמעט נשברתי פיזית,הייתי קרוב ממש לפרוש בכל אקט במיוחד בשחיות שם טבעתי כל הזמן :-),אבל נשכתי שפתיים וסיימתי תגיבוש עם שפשפת של דם וליטר וחצי ליטר מי ים בריאות,מה שכן זה היה חוויה והמגבשים אצלי בזיכרון עד עכשיו,אוקטובר 2013 ניגשתי לגיבוש טיס,פחות קשה פיזית,אבל מנטלית הגעתי למצב שאם היה עמדת פרישה מוצהרת היה סיכוי לא קטן שהייתי עובר שם. חבר'ה צעירים,גם אם תעברו,גם אם לא. זה חוויה שתילך אתכם לכל החיים,גם אם זה לא יראה ככה מייד.
* מלש"ב זמני   16/12/13 | 01:14
32. איפה ימ"ס?
גיבוש ארוך וקשה מאוד
* מ'   05/12/13 | 10:02
31. הייתי גם בגיבוש שייטת וגם ביהל"מ
ואין ספק ואני אומר את זה בבירור שיש לי חברים בצוללות ומגלן שגיבוש שייטת 13 הוא הגיבוש הכי קשה בצה"ל במיוחד למי שמתמיין בחורף הגיבוש שלי היה מטורף שזה מסעות על חול ים בקצב מאוד מהיר וגשם בלי הפסקה ואלונקה עם ג'ריקנים של מים ותיזוזים שישברו לאחד אחד תתחת .. אין פה בכלל שאלה! גיבוש שייטת 13 הכי קשה בצהל נקודה
* מוהנדס בנשמה   07/09/13 | 20:21
30. מה הקשר מגלן ?
* עמית   06/09/13 | 15:53
מדובר בגיבוש יחטיות של הצנחנים
* ג.ס   28/12/18 | 06:21
29. איפה ימס???
ימ״ס היחידה הכי טובה בצה״ל המסתערבים שעושים הכול מהכווול אין עליהם תותחייייים!!!
* חסוי   04/04/13 | 19:59
28. גיבוש יחטיות גולני
יצא לי לשרת עם חברה שנפלו ממגלן/שלדג שעשו גיבוש מטכל (וצנחנים אם אפשר לקרוא לזה איכשהו) ובסוף זכו לעלות לפס"ר גולני. כולם אמרו בפה אחד שמנטאלית היה להם הרבה יותר קשה
* פ 95   27/09/12 | 21:53
27. גיבוש סיירות צנחנים
מניסיון גיבוש סיירות צנחנים הרבה יותר קשה מגיבוש שייטת ההבדל הוא שבשייטת מתקבלים רק ההכי טובים ובסיירות כמעט כל מי שמסיים מתקבל
* אליה   01/09/12 | 16:03
גיבוש שייטת
בני ממשיכים והמבין יבין.....
* א   20/12/13 | 00:38
26. מה עם עיוורון צבעים
אפשר להתקבל ליחידות האלה עם עיוורון צבעים?
* אשר   26/08/12 | 16:44
טיפה לחשוב..
נראה לך שכן? אתה לא מאמין שיחידות קומנדו יגידו לך לנתק חוט אדום ואתה תיהיה עיוור צבעים..
* אחי רק לחשוב..   19/08/14 | 01:40
טיפה להבין...
שעיוורון צבעים זה לא אומר שאתה לא מבדיל בין אדום לכחול אלא חוסר הבחנה בין גוונים מסוימים. אתה אפילו לא מרגיש בזה עד שאתה עובר בדיקה. חפש בגוגל
* אחי טיפה להבין   28/09/14 | 13:26
25. גיבוש יחידת בניי מערוף..
עזבוו אותכם משטיות הכל מעשי ועיוניי בסוף תעבור אבל לא כדיי לכם לדעת אפילוו לחשוב מה זה יחידת 5 בני מערוף..
* שריף   26/08/12 | 02:37
24. בתור אחד שעשה גיבושי שייטת ב2007
בשני הגיבושים סיימתי את הגיבוש אני יחד עם עוד בחור אחד מהצוות שהתחלנו, במשימות הספורטיביות הגעתי 90% ראשון, ובשני המקרים נפלתי בפסיכולוג.. זה בולשיט אם טוענים שיש העדפה למצטיינים במשימות הספורטיביות, קודם כל יש העדפה למי שיש קשרים ביחידה, כמו בכל מקום אחר בצהל, לא אשקר, גם ביחידה שלבסוף שירתי בה 3 שנים היו מלא פרוטקציות בקבלת המועמדים ...
* ג'ניה   26/08/12 | 00:03
שייטת
מה הכוונה נפלת בפסיכולוג מה בחנו אותך ?
* שמעון   08/08/13 | 15:05
ויטמין P
אתה מה זה צודק, השייטת זוהי יחידה של דור המשך בעיקרה, בני שייטים אחים לשייטים, לא כולם מצטיינים,אבל הכוח המניע הוא ויטמין P ..... אני לא רוצה להישמע גזעני, אבל לדעתי ישנה עדיפות גבוהה לאשכנזים
* xxx   20/12/13 | 00:33
אחי צה"ל זה המקום הכי גזעני
עוד בקב"א הציון הוא לקיבוצניקים אשכנזים, שייטת היא רק פרוטקציות והרבה מיחידות העילית גם. ואני אומר את זה בתור קיבוצניק אשכנזי עם פרוטקציות
* קיבוצניק אשכנזי   02/02/18 | 14:12
שייטת
רציתי לדעת איך הקושי הפיזי שם? זה בלתי אפשרי ממש? איך להתאמן? יותר בים או ביבשה? ומה הם סעיפים פוסלים ? אם הייתה לי אסטמה בגיל צעיר ועברה (אסטמת ילדות) זה פוסל? אני כבר שנים לא אסטמתי. ואם אפשר לדעת באיזה יחידה שירתת. תודה :)
* אנונימי   24/06/15 | 16:37
גיבושייטת
הגיבוש קשה, ברור שהוא אפשרי, צריך לרצות מאוד. בשייטת צריך פרופיל 97 ללא סעיפים. להתאמן כמו שאפשר, עדיף על חול רך, לא בוחנים אותך על ידע בשחייה.
* יי   08/07/19 | 02:22
23. מה עם גיבוש ימ"ס?
פיזית הוא אחד היותר קשים בצה"ל ושלא נדבר על המנטאלי והסיווג הבטחוני..
* אין לכם בושה   25/08/12 | 21:37
ימס
לימס אין קשר לצה"ל (חוץ מי זה שהם משתפים איתם פעולה אבל זה לא קשור) בקיצור ימס זה לא יחידה בצבא זה אחרי הצבא
* אלון   16/07/18 | 16:27
ימס
לימס אין קשר לצבא זה אחרי צבא
* אלון   16/07/18 | 16:29
22. במגלן הקב"א פחות חשובה
אפשר להתקבל גם מקב"א 48 גם לגדס"רים וגם למגלן
* אחד שמבין   25/08/12 | 21:06
21. מה עם גיבוש חובלים???
גיבוש קשה מאוד מנטלית בלי דקה לצחצח שיניים במשך 4 ימים, ואם במקרה יש לך דקה אז אתה מוציא את החומר לימוד מהתחתונים ולומד
* ים   25/08/12 | 19:42
20. פרופיל 82 וקבא 52 לטייס?!?! שקר
למה נראה לכם ? קב״א מינימום 54 ופרופיל 97 בלבד.
* סאפ   25/08/12 | 18:45
אם יש המלצות אפשר גם עם 52
* נ   26/08/12 | 14:17
19. המעיז?
מנצח!
* expect the unexpected   25/08/12 | 17:40
18. טייס
לטייס אפשר לקבל מיונים רק עם קב"א של 54 ומעלה, או 52 ומעלה במידה ואתה מביא איתך המלצות.
* >_>   25/08/12 | 14:55
..
צודק לגמרי.. והם גם טעו בקשר לפרופיל 82 זה מינימום פרופיל 97 בלי סעיפים פוסלים, צה''ל לא יתן לאף בנאדם פחות ממושלם להטיס מטוס של עשרות מיליוני דולרים
* ממויין   25/08/12 | 15:33
יש לי פרופיל 82 ואני מתמיין. ותכנס.
זה חרטא מה שאתה אומר. בן אדם לא צריך להיות מושלם בשביל זה מבחינה רפואית,ברור שיש כמה סעיפים פוסלים שלא נותנים להתקבל למסלול. חוץ מזה, המטוסים האלה ששווים עשרות מליוני דולרים- אותם מטיסים רק פרחי טייס שהם בסוף הקורס- מה שאומר שאת הלא טובים כבר מנפים מלפני.. שיהיה בהצלחה אחי
* גם אני התמיינתי.   25/08/12 | 16:28
17. יחידת מצדה
חברה אין דבר כזה קשה הכל עניין של התמודדות לאחד זה יכול להיות שטויות ולשני גיבוש שואה! ההגדרה הנכונה היא גיבוש ״מאתגר״ ומאתגר פחות. דרך אגב אחד הגיבושים המאתגרים ביותר הוא של יחידת מצדה מבחינה פיזית ונפשית.. לא פשוט בכלל
* מפק״צ   25/08/12 | 14:17
מצדה זה יחידה של יוצאי צבא..
* המנפיצן   27/08/12 | 14:15
יגבר
החלק הראשון בתגובה שלך הוא הדבר הראשון שציפיתי למצוא בתגובות. קשה זה רק בראש - אם מתאמצים אז קשה ואם לא מתאמצים אז לא עוברים. את יחידת מצדה אני לא מכיר
* מישהו שמסכים   28/05/18 | 07:52
16. מה עם מורן?
מורן מיתר רוכב שמיים
* זלצר   25/08/12 | 13:46
תכלס צודק...
גיבוש מורן הוא לא הכי קשה פיזית, הוא סוג של תחרות, כאשר רק 40 יתקבלו מתוך 700, שלא לדבר על להגיע לפלסר של מורן....זה כמעט בלתי אפשרי
* פנחס   25/08/12 | 19:21
ממש אטרף שם הא??
* פ 95   27/09/12 | 21:49
15. הגיבוש הקשה במהל יהלום כנסו
ללא ספק אם וגם כתוב תקראו את כל הגיבושים יהלום הקשה ביותר... אוהל זה לא אוהל סיירים זה אוהל 16 ממש כבד שמתחלק לחלק מהאנשים חלקים פחות כבדים ויותר כבדים זחילות של שעות על גבי שעות הגיבוש האחרון היה השבוע ובקודם מת מישהו מדום לב עקב עודף מאמץ. טייס גם בנות יכולות להגיע לא כזה קשה זה עניין של ראש ...שייטת המסלול שלו יותר קשה משל יהלום אבל הגיבוש הרבה יותר חלבי עשיתי גם וגם גם גיבוש שייטת וגם יהלום
* הנדסה קרבית   25/08/12 | 12:37
14. תגידו גיבוש ליחטיות של צנחנים שהוא שואה
אגב תנאי סף למגלן אני לא מכיר מבחינת קב"א במחזור שלי היה אחד עם קבא 45
* א   25/08/12 | 12:34
איך?..
איך הוא היה קבא 45 שאפשר להתקבל לצנחנים מקבא 52 ומעלה?
* גיא   03/12/12 | 05:08
13. מה עם גיבוש חובלים
הוא גם גיבוש ארוך יחסי ארבע ימים קורס יוקרצי לא פחות מטיס ואם לא אז יותר....
* אני   25/08/12 | 10:13
12. כותבים בלי לדעת
גיבוש יהלם נהיה גיבוש של כוסיות.. כל סמרטוט יכול להתקבל. אין תחושה של זה ? - 7 שעות שינה בלילה יש להם ואין שום הקפצות. מלבד חצי שעה של זחיילות אין בו שום דבר פיזי והוא פחות מ48 שעות. צר לי שאני אומר את זה על היחידה שאני כ"כ אוהב אבל בתור ממיין שעכשיו סיים להעביר גיבוש, לא קשה להגיע כבר ליחידה הזאת
* ממיין   25/08/12 | 05:39
צודק
יהלום וכל הגיבושי יחטיות של הגדודים מיינות לכל כך הרבה תת יחידות במערך הגדסר ולכן אין כל כך קושי והרוב מתקבלים כל צהל נהיה חלבי יותר!
* לוחם ביחידה ===   25/08/12 | 20:59
כנראה שזה השתנה
אני עברתי את הגיבוש במחזור נוב 10 ותאמת שהיה קשה וממש לא כמו שאתה מתאר פה.. אין הקפצות ? הצחקת אותי, זה אחד הדברים הכי מעצבנים שיש.
* עד מתי   25/08/12 | 21:12
11. הכול שטויות
אני לא מבין את כל ההשוואות האלה שם הגיבושים וכנ''ל גם לגבי השוואות בין יחידות עילית.. אין דבר כזה גיבוש קל.. תשים את הבן אדם הכי חזק שיש ולא משנה איזה גיבוש תשים אותו הוא יסבול. אומנם כמובן יש אנשים שכן עוברים גיבוש מטכ''ל אבל שייטת יהיה להם קשה והם לא יעברו כי זה לא מתאים לאופי שלהם.
* י   25/08/12 | 00:27
10. גיבוש לוטר
זה גיבוש אחד הממיינים בצהל מתוך 200 איש שמתמיינים ליחידה עוברים בערך כ-15-20 וכמובן לא כל העוברים מסיימים את המסלול ביחידה מהקושי הפיזי והמנטאלי שמעמיסים על לוחם ביחידה.
* זהר   24/08/12 | 20:57
צודק
הוא קשה פיזית אבל היחידה לא מוערכת בכלל, הלוחמים לא מקבלים את היחס המגיע להם ומן הסתם יותר מחצי מהלוחמים הם נפילי טייס שייטת ומטכל ובגלל זה המיון כה גבובהה בגיבוש
* עח   25/08/12 | 21:05
9. מה זה אומר 25 דקות בתוך
המים עם שנורקל יש מדריך עם חמצן ליד אחרת זה בלתי אפשרי לא לנשום כל כך הרבה זמן
* נ   24/08/12 | 17:58
בעזרת השנורקל אתה נושם
* אריאל   24/08/12 | 18:31
יש לך שנורקל.
יש לך שנורקל שדרכו אתה נושם. הקושי זה להישאר מתחת למים למשך 25 דק' כשעם השנרוקל לא כל כך קל לנשום כמו ביבשה.
* ברק   25/08/12 | 11:37
ממממ
אולי את הגיבוש אני לא הייתי עובר אבל להיות במים 25 דקות? אני אילתי ואני חי במים ובתור אחד שיש לו גם רישיון צלילה (ובאחד הקורסים שעשיתי נשארים עם שנורקל הרבה יותר מ25 דק' ) אז אני לא מבין מה כ"כ קשה... תבואו לאילת לחוף הנסיכה ותאמינו לי 25 דק עם שנורקל בלי לזוז עם כל האלמוגים... אתם תשארו גם שעה :)
* חי במים   25/08/12 | 15:05
חשוב לי לומר
מה ששכחו לומר לך אילתי שזה מבחן מנטלי ללחץ . דוחפים לך שם דברים באמצע (לשנורקל) כמו אבנים וחול והמים ניכנסים בפנים
* ...   19/06/14 | 12:13
WTF ?!
* חי בבריכה של המלון   16/03/15 | 04:18
אני חושב שלא הבנת
מי שחושב שהוא כל החיים שלו במים ושזה שטויות אז בואו אני יסביר לכם אחת ולתמיד, כאחד שהיה בגיבוש בנובמבר 15 הקושי בשהייה הוא הקור ולא הנשימה מהשנורקל , הנשימה מהשנורקל רק מוסיפה טיפה לקושי אבל בהחלט לא עיקר הקושי , אז אני בספק אם כל האנשים שטוענים שהם חיים במים רגילים למים קרים כאלה.
* אהלן   30/11/15 | 14:37
סבבה תודה מחקה לגיבוש נובמבר
מקווה לטוב
* נ   25/08/12 | 17:57
8. מזה החירטוט הזה?!
לטיס קב"א 52+?! קפצו לי. לטיס צריך קב"א 54+ עם דפ"ר 60+. אל תכתבו שטויות אם אין לכם מושג. פשוט בושה לאתר כזה גדול.
* מישהו שמבין   24/08/12 | 17:55
לא נכון,52+. חברים שלי קבלו מיונים עם קבא כזו ומעלה.
* דנה   25/08/12 | 13:27
7. ימ"ס
בושה שלא שמתם את היחידה הכי טובה שיש לנו במדינה, אומנם זה מג"ב ולא צה"ל אבל מה הגיבוש הזה עוברים אותו בהליכה? תעשו טובה תערכו את זה ותוסיפו את ימ"ס.
* .   24/08/12 | 17:02
ימ"מ!
* התכוונת.   25/08/12 | 21:16
הוא צדק
הוא דיבר על ימ"ס- יחידת מסתערבים, יחידה מיוחדת של מג"ב למעצרים בשטחים. ימ"מ זו יחידה שאתה מגיע אליה רק אחרי שירות של מינימום שנתיים בצה"ל, והיא מסופחת למשטרה.
* הוא צדק   17/04/13 | 18:47
ערסים לא בבית ספרנו...
* אדום   21/04/13 | 00:16
6. שבת שלום
אחריי היא תנועה מדהימה. זה לא רק כושר. זה הרבה מעבר..... ממליצה בחוווווווווום
* טל   24/08/12 | 13:40
5. לחבר'ה המתמיינים, כנסו
לא יהיה נכון מצידי לתאר ולספר את תוכן הגיבושים והדרישות מעבר למה שצויין כאן, דבר אחד אני אבהיר מנקודת ניסיון של 3 שנים ב"אחרי" לפני הגיוס שלי. הרמה הפיזית שנדרשת בגיבוש היא גבוהה מאוד, הרבה יותר מהאתגרים הפיזיים שיש באחרי, אני לא בא להפחיד או משהו, פשוט שתהיו ערניים ותבקשו מהמדריכים שלכם תוכניות אימון מותאמות מראש ליחידות שהתקבלתם לגיבוש שלהם. עם אימונים רגילים ב"אחרי" בלי תוספת של אימונים מותאמי גיבוש, לא רואה איך אפשר לעבור אתגרים פיזיים כמו בגיבושים שמצויינים שם. לא אגיד באיזה גיבוש היית מטעמי פרטיותי, די לחכימא ברמיזה.
* בוגר "אחרי" ויחידה מוחדת   24/08/12 | 13:24
זה נכון .. אבל
ב"אחריי!" לא יכולים לתת לך רמה יותר גבוה ממה שזה. מנסים כמה שיותר להשוות ברמה של כולם. מתחילים מ0 ולאט לאט עולים. ובכל קבוצה זה שונה.
* אחרייניק   24/08/12 | 13:40
4. לא מבינה למה לא פותחים.....
בפני בנות את היחידות האחרות, עובדה שבקורס טייס בנות מצליחות כך שאין סיבה שלא נצליח בשייטת או ביחידות קרביות, יש בנות שיכולות לעשות את כל מה שהבנים עושים, הכל בגלל הפחד שהנשים יוכיחו שהן יכולות להתעלות מעל הגברים ולא רק להשתוות אליהם.
* דנה    24/08/12 | 12:23
בואי אני אסביר לך..
זה לא נכון מה שאת אומרת, לטייס בנות מתקבלות כי זה הכל בראש, אין שם עניין של פיזי. לא משנה כמה אישה תהיה בכושר אף פעם לא יהיו לה את היכולות הפיזיולוגיות (שריר, סיבולת וכו') של גבר, זאת אומרת שאישה לא יכולה לסחוב חצי ממשקל גוף של גבר, כ-40 קילוגרם על הגב ולתפקד במצבי לחימה באותה היעילות.
* חייל   24/08/12 | 15:57
הי דנה כנסי:)
בחודש אפריל האחרון עברתי גיבוש שייטת 13 ובאחד מהדיונים הקבוצתיים הועלתה השאלה האם בת שיש לה יכולות בדיוק כמו הגברים ואפילו יותר יכולה לשרת בשייטת? בגיבוש עצמו אמרתי שכן למרות שכולם אמרו שלא- הרי לכאורה אם היא חזקה נפשית ופיזית כמו כל השאר- ראי ג'י איי ג'יין למה שלא תוכל לשרת? אבל אז כשחשבתי על זה אחרי הגיבוש (התקבלתי אם זה מעניין...) אני חוזר בי וחושב שביחידות עילית שמאורגנות כצוות אי אפשר לשרת עם נשים.. כי לא משנה כמה קשוחה היא לכל גבר יהיה את האינסטינקט הבסיסי להגן עליה קודם ובך לסכן את המשימה וחיילים אחרים... הדינמיקה משתנה פה והמתח המיני באוויר יכול להזיק לצוות לוחמים קטן ומגובש... בגלל זה אם תשימי לב לנשים מותר לשרת ביחידות עילית אינדווידואליות- טיס, חובלים וצוללת. שבת שלום!!
* צ   24/08/12 | 16:05
תקשיבי
גברים בנויים פיזית יותר בדרך כלל זה הטבע למרות שיש בנות יותר חזקות ממני וגם יותר מחזקים ממני עדיין ברגע שבנות יגיעו יורידו את רמת הקושי גם אצל הגברים כי הם יספרו לחברות שלהן הפחות חזקות ואת יודעת איך זה כי גבר פחות חזק שלא יקבלו אותו לא יעלב בקטע הפיזי אבל ברגע שיפתחו את זה לבנות ולא יקבלו זה יהפך למשהו שהוא כאילו נגד בנות מה שלא נכון דבר נוסף זה הרגש שבחורה תוסיף ללוחמים במהלך האימונים או הקרב דבר שיחליש אותם כי לוחם צריך להתרכז במשימות וזה ממש לא קשור להתעלות מעל הבנות אלא התרכזות במשימה ולא בדברים צדדיים מה שכן אפשר זה יחידת עלית כמו השייטת רק לבנות ושגברים קשוחים ירצו להיכנס ולא יצליחו זה יותר יתן לכן את העוצמה תחשבי על זה
* לוחם בדימוס   24/08/12 | 16:27
מאותה סיבה
שבאולימפיאדה לבנות יש תחרויות נפרדות מגברים. עובדתית, נשים בנויות פחות פיזית לאתגרים כאלו. יתכן, תיאורטית שיהיו בכל מחזור גיוס 3-4 בנות שכן יכולות, אבל אי אפשר להכניס ליחידה של 20-30 איש שעובדים כצוות בחורה אחת ולצפות שהכל יתנהל כרגיל כי זה לא יקרה. ולגבי ההשוואה לטייס, זו השוואה לא נכונה. קודם כל, מבחינה פיזית זה שירות קל בהרבה. דבר שני, גם אז, הדרישות הפיזיות שם מבנים ובנות היא שונה (יש הקלות בלנות) ושלישית, כמות הבנים והבנות שמתחילים קורס טייס די דומה, כמות המסיימים שונה בתכלית. וזה לא מקרי. לבנות יש מספיק מקומות אחרים להצטיין בהם
* אלעד   24/08/12 | 16:56
בנוגע לטייס
קודם כל לרוב מתקבלים הרבה יותר בנים לקורס מאשר בנות, בנות הם המיעוט שם-לא בגלל שהם פחות טובות, הביקוש לטיס מצד הבנות הוא יותר נמוך מאשר בנים (יש ביקוש, אבל הוא עדיין יותר נמוך). אל תסתכל על זה בתור "30 בנים סיימו ורק 3 בנות" כי זה לא השוואה צודקת. אם התחילו 120 בנים ו- 20 בנות לדוגמה אז בתכלס הסיכוי שיסיימו יותר בנים הוא יותר גבוה. ואמנם יש שם הקלה לבנות אבל היא יחסית מינורית כי השירות עצמו הוא פחות פיזי (חוץ מהשנה הראשונה).
* ....   26/08/12 | 00:07
שיטת 13
את מלאה בתוכן פמינסטי וחייה בסרט רע!!!! אם את חושבת שקורס טייס מציב את הקשיים שמסלול בשייטת מכיל..יש לך טעות גדולה!.
* אביעד   24/08/12 | 22:12
מכמה סיבות:
1. בנות לא מסוגלות לשרוד תנאי קיצון, רעב, קור ועומס פיזי ישברו אותם הרבה לפני שהגברים ישברו. ואני לא מדבר על הגיבוש, הגיבושים הם בדיחה לעומת מצבים שאליהם יקלעו הלוחמים במהלך השירות. 2. אני בספק אם יש בכל הארץ 10 בחורות שיכולות לסיים מסלול בסיירת. בחורה לא יכולה לשאת 60 ק"ג למרחקים לא ידועים (גם רוב הגברים לא). 3. אסור שבחורה תיפול בשבי או תהיה בחזית הלחימה. היא מטרה קלה ויעד לחטיפה. 4. בחורה לא יכולה להשתין לבקבוק. זה נשמע מצחיק אבל לשבת בשיח 4 ימים ולהשתין לבקבוקים זה חלק ממה שצריך להיעשות.
* לוחם סיירת   25/08/12 | 12:36
חח איך רואים שאתה חרטטן
עלאק לוחם סיירת חח סתום
* ל   25/08/12 | 17:34
3. "אחריי" וכל השאר
לא מומלץ לנוער המצויין שלנו ללכת לשם,"אחרי" לא מכין אתכם לגיבושים,חבל לי שסתם מנצלים אתכם ואת הרעל שלכם.שתגיעו לגיבוש תבינו
* בוגר מסלול    24/08/12 | 11:30
מה אתה מחרטט?
אתה לא מבין כלום.
* בוגר מסלול   24/08/12 | 12:49
זה לא נכון
זה לא נכון, יש הכנה מנטלית וגם פיזית,צריך לקחת את זה ברצינות ולהוסיף עוד אימונים אישיים.
* חניך באחריי   24/08/12 | 13:34
זה נכון ואני אומר את זה כחייל במסלול בסיירת
* עוד אחד   24/08/12 | 18:01
2. אין על המדריכים שלנו !!
הכי טובים !
* חניכה באחריי   24/08/12 | 11:19
1. מה אם שלדג
מה אם שלדג?
* מה אם שלדג   24/08/12 | 09:05
לשלדג מגיעים דרך גיבוש מטכ''ל
מי שנמצא מתאים מציעים לו
* אריאל   24/08/12 | 10:02
גיבוש שלדג זה ביחד עם מטכל
הטובים ביותר למטכל אחריהם לשלדג ו669 ויש כנראה גם מאותרים לדובדבן
* הראל   24/08/12 | 10:18
לפי מה שהבנתי אין עדיפות למטכל על שלדג
כל אחד מהם בוחר את האנשים שלו ו669 זה אחרי זה
* משה   24/08/12 | 14:44
אתה צודק
* עידו   25/08/12 | 12:57