החדשות
תגובות (134 תגובות ב-98 דיונים)
98.
תגובות מדויקות וחכמות מאוד אי אפשא להכליל אוכלוסיות במווחד אוכלוסיות שגודלות מאיתנו פי אלף כן אפשר להתייחס למנטליות הכללית אני אתן את הדוגמא שלי בהודו הייתי 3 פעמים במומבאי האנשים באמת היו חמים חייכנים ומקסימים אבל צפונית יותר אללה יוסתור נתקלתי באנשים קרים וצבועים מאוד
* סיגי   11/12/21 | 02:46
97.
המגיבה למטה צודקת לאחרונה חזרתי מטיול במזרח הרחוק כולל הודו אני בטוחה שרוב ההודים אנשים נפלאים אבל החוויה האישית שלי הייתה נוראית בטיול שלי נתקלתי כמעט ורק באנשים קרים רעים ואנטיפטיים שלא מחייכים לא צוחקים לא עוזרים ולא מתייחסים אל בני אדם אם אין להם כסף כנל לגבי תאילנד ויאטנם סין קמבודיה על איזה חום הישראלים מדברים? אין ספק שמדובר בנושא מאוד מורכב ואינדיבידואלי מה שכן ישראלים תפתחו את העיניים במזרח הרחוק יש המון צביעות אח תאמינו לנחמדות מזוייפת (שכמעט ולא קיימת באירופה חייבת לציין)
* סיוון   26/09/21 | 15:20
96.
בעולם הגדול שלנו אין מקום להכללות מהסוג הזה בכל מדינה יש בדיוק את אותה כמות של אנשים נחמדים ולא נחמדים טובים ורעים התגובות למטה מדוייקות מאוד ההבדל היחיד שאני רואה ממדינה למדינה או בעצם מאזור אחד לאזור אחר זה התרבות יצא לי לטייל ולגור במדינות שנחשבות למדינות אם אנשים "חמים" כמו איטליה ארגנטינה טורקיה ומצרים ופגשתי שם המון אנשים קרים ורעים בעוד שיצא לי לגור במדינות שנחשבות ל"קרות" יותר כמו בריטניה גרמניה ונורבגיה שם נתקלתי בעיקר באנשים חמים אדיבים ומקסימים אם כי מאוד פרטיים מאופקים ומאט מרוחקים כלפי זרים לפחות בפגישות הראשונות נ.ב חשוב לציין שבאירופה [בדרומה פחות אבל עדיין] אנשים לא נוטים לדבר אחד אם השני ולהתערבב אחד אם השני ברחובות במכולת או באוטובוס בניגוד לארצנו אם אתם רוצים להתחבר לאנשים תעשו זאת בעבודה/מקום הלימודים שלכם לא במקומות ציבוריים כי רוב האנשים ינפנפו אתכם וכשאתם עושים את זה אל תהיו אגרסיביים מדי תהיו עדינים
* מירב    12/03/21 | 15:00
95.
תרבות זה עניין גדול שמשפיע על אורך החיים של בני אדם אבל אישיות כשמה כן היא קשורה לאיש עצמו במילים אחרות בכל מדינה יש אנשים טובים ורעים אלא שיש התנהגויות תרבותיות שונות ומגוונות שבמידה ולא מכירים אותן מקרוב ניתן לבלבל אותן אם אופי לדוגמא [סטיגמה מאוד נפוצה בארץ] "הגרמנים האלה אנשים כל כך קרים אין פלא שקרה מה שקרה לפני מאות שנים" 2 דברים 1. רוב הגרמנים לא היו שייכים למלפגה הקיצונית בניגוד למיתוס הרווח מרבית הגרמנים היו נורמאליים וליבראליים אם כי גאים בתרבות שלהם אבל נורמאליים קומץ מהגרמנים היו שייכים למלפגה הזו מרצון חופשי 2.הגרמנים אנשים חמים בדיוק כמו הישראלים ואפילו יותר אלא שיש להם מנטליות שונה מאוד ומי שלא מכיר אותה ורגיל אליה עלול לבלבל אותה אם קור והתנשאות אבל לא כך הדבר ואם כבר פתחנו את הנושא אני חייבת לציין שזה מאוד מצחיק שישראלים מגדירים אחרים כקרים כאשר קור התנשאות ופילוג הן תופעות מאוד נורמאליות בארצנו אלא שמסווים אותם ב"חום" צבוע זאת הסיבה העיקרית שבגללה לימודי תרבות הם חשובים מאוד אם אנחנו לא מכירים תרבות אנחנו עלולים לבלבל אותה אם אופי ולמי שתוהים כן אני חצי גרמנייה אבל מה שכתבתי על הישראלים לא מכוון למגזר אחד הוא מכוון לכולם
* יפית   26/11/20 | 02:11
94.
אני נחשפת לאין סוף הכללות על בסיס דת גזע ומין "הקבוצה הזו יותר טובה לא הקבוצה הזו יותר טובה" מתי נלמד שבני אדם הם בני אדם? לכל אדם אישיות משלו אבל ברקע יש הבדלים תרבותיים שמשפיעים על החשיבה שלנו ההיבטים שלנו וחלק מההתנהגויות שלנו
* גם בשנת 2020   19/10/20 | 01:27
93.
אין הבדלי אופי בין בני אדם ההבדל היחיד הוא תרבותי זה הכל בכל מדינה יש בדיוק את אותה כמות של אנשים אם אופי כזה או כזה או כזה או כזה ההבדל הוא תרבותי תרבות תשפיע על התנהגויות הבטים וצורות חשיבה אבל חוץ מזה הכל אותו דבר כמו בכל מדינה
* ליליאנה   13/10/20 | 13:45
92.
וגם אני לצערי הרב רוב הזמן נתקלתי באנשים פוקר פייס ואגרסיביים חוויה לא נעימה וזה מה שמעיד על כך שאי אפשר להכליל שבמדינות מסויימות יש אנשים נחמדים ובאחרות אין בכל מדינה יש כאלה וכאלה זה תמיד עניין של מזל על מי אתה נופל זה נכון שיש הבדלים מנטליים בין בני אדם אבל אופי לא קשור למנטליות גם אם לפעמים זה נראה כך
* טיילתי בגאורגיה   23/09/20 | 11:16
91.
בכל העולם הייתי ואני יכולה להעיד שאין הבדלי אופי או רגשות בין בני אדם ההבדל היחיד בין מדינה אחת לאחרת זו רק התרבות כמובן שהיא משפיעה על התנהגויות כאלה ואחרות אבל אישיות קשורה לאדם עצמו
* חד משמעית נכון    10/09/20 | 23:22
90.
אנחנו בתור בני אדם צריכים להפריד בין התנהגויות ונורמות תרבותיות חברתיות לבין אופי של אדם לדוגמא כאן בארץ,זה שהתרבות הכללית שלנו היא פתוחה זה לא הופך את כולנו לאנשים טובים וחמים אז כנל לגבי מצבים הפוכים
* יהודית   02/09/20 | 23:51
89.
רוב המדינות שציינתם בכתבה הן מדינות שיש בהן תרבות כללית פתוחה,כנראה שזה מה שרבים מאיתנו מחפשים ובצדק אבל לטעון שבמדינות האלה יש את האנשים הכי נחמדים בעולם זה מגוחך מסכימה לגמרי אם כל התגובות מטה ואין מה להוסיף....תפרידו בין תרבות לאופי ואגב למרות שאני מבינה שתרבות פתוחה היא יותר נעימה מתרבות סגורה לכל תרבות יש את הפלוסים שלה והמינוסים שלה בתרבות פתוחה פעמים רבות אין מרחב אישי ופרטיות בתרבות סגורה יש
* אילנה   22/08/20 | 10:02
88.
הייתי בגאורגיה ובסרי לנקה וההתרשמות שלי מהאנשים ממש לא הייתה חיובית נתקלתי באנשים קרים ולא נעימים בכלל מה שמעיד על כך שזה תלוי על מי שאתה "נוחת" ושבכל מדינה יש אנשים חמים וקרים מנומסים וברבריים טובים ורעים ההבדלים הם במנהגים ונורמות לא יותר
* מירב   17/08/20 | 19:48
87.
מה שציינתם בכתבה נכון מבחינת תרבות כללית אבל זה לא אומר שכולם מתנהגים כך לכל קבוצה יש את הקודים הכלליים שלה שמשפיעים על חלק ניכר ממנה אבל לא על כולם ואכן אופי לא קשור לתרבות זה שאדם מגיע מתרבות חייכנית ופתוחה יחסית זה לא הופך אותו בהכרח לאדם טוב חם ואוהב וזה נכון גם לגבי ההפך זה שאדם מגיע מתרבות סגורה ומאופקת יותר זה לא הופך אותו לאדם רע וחסר רגשות אני כותבת את זה בתור אחת שטיילה וגרה שנים רבות בח"ול
* נעמה   16/08/20 | 23:21
86.
אגב גם במדינות יש הבדלים מנטליים תרבותיים לדוגמא בארץ יש הבדלים בין אשכנזים ומזרחים בין תל אביבים לירושלמים וכו' וכו' אבל אי אפשר לטעון שלאלו יש אופי יותר טוב מאלו זה לא נכון בכלל
* רויטל    15/08/20 | 18:42
85.
נכון להכליל על בסיס מדינות זה לא נכון ההבדלים העיקריים בין בני אדם הם תרבותיים מנטליים כל השאר קשור רק לאדם עצמו מה שאומר שבכל מדינה תמצאו אנשים שיכנסו לכם ללב ואנשים שלא תרצו להכניס אותם ללב בשום פנים ואופן ההבדלים העיקריים שתתקלו בהם יהיו תרבותיים ולמרות שתרבות משפיעה על התנהגויות מסויימות על תבלבלו את זה אם אופי של אדם אופי קשור לאדם כפרט וכאינדיבידואל
* רויטל    15/08/20 | 18:41
84.
העולם הזה גדול מדי ומלא באנשים מכל הסוגים לכן להכליל קבוצות שלמות זה לא נכון מה שכן כמו שכתבו ברוב התגובות האחרונות יש הבדלים תרבותיים בין בני אדם ותרבות משפיעה על התנהגויות מסויימות והבטים מסויימים אבל חוץ מזה אופי קשור אך ורק לאדם עצמו
* ימית   05/08/20 | 13:44
83.
כמה בולשיט בכל מדינה יש אנשים מכל הסוגים קרים חמים סנובים צנועים אדיבים קמצנים טובים רעים וכו' מסכימה אם מה שכתבו ההבדל היחיד הוא תרבותי כל השאר אותו דבר בני אדם הם בני אדם ואופי קשור אליהם בלבד לא לתרבות מנהגים ונורמות כן קשורים לתרבות אופי לא
* אירית    02/08/20 | 23:28
82.
נכון אין דבר כזה אנשים נחמדים יותר או פחות בכל מדינה יש אנשים אם סוגים שונים של אופי ההבדלים הם תרבותיים בלבד כנראה שרוב האנשים בעולם מחפשים תרבויות פתוחות ומוחצנות יחסית ברוב המדינות שציינתם בכתבה יש תרבויות כאלה וגם זה לא נכתב באופן טוטאלי כי כמו שצויין מטה במדינות עצמן יש הבדלים בין אזור אחד לאחר אז לסיכום הבדלים בין בני אדם הם תרבותיים לא ריגשיים או חברתיים רק תרבותיים
* נוגה   31/07/20 | 21:14
81.
כמה הכללות ובולשיט אין דבר כזה האנשים הכי נחמדים כי בכל מדינה יש אנשים נחמדים ואנשים מחרידים הבדלים בין מדינה אחת לאחרת הם תרבותיים מנטליים בעיקר כל השאר קשור נטו לאדם עצמו נכון שתרבות משפיעה על התנהגות של בן אדם אבל אופי זה עניין אינדיבידואלי
* טליה   30/07/20 | 02:41
80.
האנשים הכי נחמדים בעולם? ממתי במדינה מסויימת יש אנשים נחמדים יותר ובאחרת פחות? בכל מדינה יש אנשים נחמדים ואנשים נוראיים באותה תדירות ואותם אחוזים כמו שצויין רבות מטה ההבדלים הם בעיקר תרבותיים מנטליים ולא מעבר
* מישי   25/07/20 | 18:33
79.
אני ממוצא נורדי (סקנדינבי) הולנדי ומזרחי מה שנכתב מטה על תושבי צפון אירופה בכלליות ואני חוזרת בכלליות די נכון התרבות שלהם מאוד מאופקת מרוסנת סגורה ומרוחקת בואו נאמר שחיי חברה זה לא הצד החזק שלהם וכן מרביתם די לאומניים וגזעניים בצורה מוגזמת כמו בכל דבר יש בזה יתרונות,אם אתם הולכים ברחובות של שוודיה הולנד נורבגיה פינלנד בריטניה וכו' בד"כ יהיה לכם שקט באוזניים שלא כמו בארצנו אבל בצפון אירופה חסרה החברתיות והפתיחות של הישראלים זה אולי נשמע רגשני מדי עבור חלקכם אבל חיים ללא חברה לעיתים הם מאוד מדכאים וכך מרגישים כמעט כל המהגרים שמגיעים לצפון אירופה מי שלא מאמין לי מוזמן לחקור את הנושא באינטרנט ותבינו שבצפון אירופה התושבים יכולים לדכא ולבאס בגלל המנטליות הסגורה שלהם ובגלל הגזענות וחוסר היכולת לקבל את כל מי שאיננו בלונדיני אם עיניים כחולות....
* מעורבבת   25/07/20 | 00:21
78.
זה נכון שהאוסטרלים כלפי חוץ הם אנשים פתוחים חמים אדיבים ואוהבים ורובם כאלה גם מבפנים אבל ישנם גם נחשים צבועים וארסיים שרק מחפשים להקיש אתכם ולכן הזהרו שפת גוף פתוחה וחמימה איננה בהכרח מעידה על אדם חם טוב איכפתי ואמפתי כשם ששפת גוף סגורה יותר איננה בהכרח מעידה על אדם קר ואפאטי כמו שנכתב מטה אופי קשור נטו לאדם עצמו התנהגות ונורמות קשורות באופן כללי למוצא ומן הסתם יש הבדלים בהתנהגות הכללית של בני אדם מקצה אחד של העולם לקצה שני אבל אופי קשור רק לאדם עצמו לכן קודם כל תלמדו את הכללים והחוקים אח"כ תדעו את מי לשמור קרוב ללבכם ואת מי להרחיק ממנו בהקדם האפשרי
* גרה באוסטרליה   09/07/20 | 02:39
77.
גם אני חיה כבר כמה שנים טובות בהולנד מה שכתבתן למטה נכון,זה ידוע שבצפון ומערב אירופה האנשים באופן כללי די מאופקים סגורים ומרחוקים אבל בו בזמן רובם מאוד נחמדים אדיבים ויעילים כלומר הם לא יפקירו אותך בישראל הפקירו אותי ללא הרף ואני לא מתכוונת רק לנותני שירות משהוא במנטליות הישראלית באמת מקולקל ורקוב וגם אני לא מתכוונת לקבוצה אחת אלא לכל הקבוצות וברשותכם גילוי נאות אני מזרחית לא מדובר כאן בקבוצה מסויימת מדובר במנטליות שתקפה לגבי כל הישראלים ישראלים זה עם שאנן חסר אחראיות ורקוב מאוד בתוספת של וולגריות וברבריות
* נכון בהחלט   06/07/20 | 19:30
76.
מה שהכותבת כתבה באופן כללי די נכון גם בשוודיה זה כך הם לא מקבלים לחלוטין את השונים הם מאוד מרוחקים וביישנים אבל בד"כ יש כאן הרמוניה שאין כדוגמתא ברחובות ובמקומות ציבוריים וכן נותני השירות כאן ברובם ממש אחלה רציניים ומדוייקים בארץ נותני השירות בעיקר שאננים ולא איכפתיים ושוב אני חוזרת הכל נכתב באופן כללי גם בשוודיה יש יוצאי דופן שהם פשוט גועל נפש אבל בהשוואה לישראל המצב הרבה יותר טוב,רק שיוצאים ממדינת ישראל מבינים כמה שהיא תת רמה ולא רק בגלל הברבריות של האזרחים אלא גם בגלל השחיתות וחוסר הרצינות
* ואני חיה בשוודיה הקרובה   03/07/20 | 23:19
75.
זה נכון שההולנדים לא בדיוק ליבראלים כלומר מקבלים במאה אחוז מהגרים והם אנשים מאוד סגורים ומרוחקים (אבל לא בהכרח קרים) לצד זאת הם מנומסים ונעימים באופן בלתי נתפס כמעט בכל מקום שאני דורכת בו בהולנד יש שירות מצויין ואווירה נעימה בארץ זה בד"כ ההפך הגמור הישראלים משרים אווירה רעה מאוד מעבר לאגרסיות בישראל יש רוע בלתי נתפס של אזרחים,הם מרשים לעצמם להוציא את הכל החוצה בהולנד זה כמעט ולא קורה אם כי כמובן כמו בכל מקום פה ושם נתקלים באנשים דוחים אבל בהשוואה לישראל גן עדן כאן ישראלים אתם צריכים ללמוד נימוס ונועם מההולנדים נ.ב אני לא מתכוונת למגזר אחד בארץ אני מתכוונת לכולם המנטליות הישראלית היא תת רמה
* ישראלית שחיה בהולנד   02/07/20 | 13:30
74.
תגובות מאוד חכמות מטה במיוחד האחרונה זה נכון מאוד לנו בתור בני אדם יותר נוח להתחבר למי שדומים לנו ואנחנו בד"כ נרתע מהשונה אבל כשאנחנו מכירים אותו מקרוב פעמים רבות אנחנו מגלים שהוא לא מפחיד כמו שחשבנו שהוא ובאשר לנושא זה נכון אין אנשים נחמדים יותר ופחות בכל מדינה יש אנשים נחמדים ואנשים לא נחמדים ההבדלים הם בנורמות ובהתנהגויות הכלליות אבל אופי קשור לאדם עצמו בלבד
* דורה   24/06/20 | 19:36
73.
אני מסכימה אם המגיבה למטה על אף שגם זה נושא גדול ומורכב אבל בכלליות היא צודקת אך לא מדובר כאן על אירופאים בלבד מדובר כאן על אנשים מסוג a שפוגשים אנשים מסוג b אנחנו בתור בני אדם (אני חוזרת באופן כללי לא טוטאלי) רגילים להתחבר ולהיות בקרבתם של אנשים שנראים כמונו מתנהגים כמונו חושבים כמונו שייכים לאותה קבוצה אתנית דתית מגדרית פוליטית וכו' וכו' וברגע שאנחנו נתקלים באנשים שונים מאיתנו מהבחינות האלה ועוד רבות אנחנו נרתעים זה טבעי ואנושי ורואים את זה בכל מקום בארץ ובעולם לדוגמא לבנים ושחורים שמנים ורזים גברים ונשים עשירים ועניים שמאלנים וימניים סטרייטים והומואים והרשימה עוד ארוכה אך הפואנטה פשוטה אנחנו בתור בני אדם תמיד נרתע מהשונה ומהזר הדרך היחידה להרתע ממנו פחות (כי הרתיעה תמיד תשאר אי שם בתת מודע שלנו) זה להכיר אותו מקרוב
* שרית   22/06/20 | 17:25
72.
אני די מסכימה אם המגיבה מטה כמובן שאסור להכליל ויש אירופאים שהם באמת שמאלנים ליבראלים אוהבי כל אדם באשר הוא אך בו בעת יש המון אירופאים (כוונתי גם ליהודים אירופאים) שמציגים עצמם ככאלה רק בשביל להוציא לעצמם שם טוב ולהרוויח טובות אישיות ופרבילגיות גם אני גאה בתרבות ובמוצא האירופאים שלי וגם אני רוצה לשמר אותם אבל גם אני לא חושבת שזה הופך אותי לנעלה מאחרים ואני באמת מכבדת כל אדם באשר הוא גם אם אני לא נמשכת לכל אדם ולא ארצה להתחתן אם כל אדם חבל לי שאירופאים רבים הם לא כאלה
* רווית   21/06/20 | 15:53
71.
ליבראליות של ההולנדים? אני לא אכליל אבל אני כותבת לכם את הדברים מתוך הכרות עמוקה אם הולנדים ואירופאים בכלל כולל את המשפחה שלי [אני בעיקר אשכנזייה] ההולנדים ובכלל האירופאים הם ממש לא אנשים ליבראליים בכל הנוגע לסקס סמים אלכוהול וכ"ו מרביתם כן אבל מבחינה בין אישית? ממש לא!!!!! הצביעות של "אנחנו שמאלניים ליבראלים ומקבלים באהבה כל אדם באשר הוא" זו סתם צביעות הם שונאים את המהגרים שמגיעים להם אומרים עליהם שהם ברבריים פרמטיביים מכוערים ומה לא? והם בטוחים שהם יותר טובים מהמגרים ובכלל מכל האנשים בעולם הזה פרט לאירופאים אחרים,עכשיו שלא תבינו לא נכון גם אני לא לגמרי ליבראלית למעשה אני מתנגדת למהגרים שמגיעים לאירופה כי בואו נודה באמת הם לא מתאימים למנטליות ולתרבות והם הורסים אותן אבל אני לא חושבת שאני יותר טובה מהם ואני שמה את הקלפים על השולחן בלי בולשיט של "שמאל ליבראלי" אז שיהיו גזעניים כמה שבא להם כמו שציינתי אני לגמרי מבינה את הגזענות אבל שלא יחשבו שהם יותר טובים מאחרים ושיאמרו את האמת בלי צביעות מרביתם ממש לא "שמאלניים ליבראלים" כנ"ל לגבי האשכנזים במדינה ומה שהם חושבים על כל מי שאיננו אשכנזי
* מכירה אותם טוב מאוד    15/06/20 | 16:14
70.
נכון מאוד ההבדליים המרכזיים בין בני אדם הם מנטליים תרבותיים ותרבות משפיעה על התנהגות בנקודות מסויימות אבל אופי קשור נטו לאדם עצמו
* כרמלה   14/06/20 | 22:24
69.
נכון בהחלט בין בני אדם יש הבדלים במנהגים בתרבות בשפה בקודים של התנהגות ועוד אבל אופי כמו לדוגמא אדם רגיש או אפאטי אדם מתנשא או בקרקע אדם אדיב או קמצן וכו' וכו' זה באמת קשור לאדם עצמו ומה שעיצב את האופי שלו
* לימור   14/06/20 | 02:50
68.
מה שנכתב מטה נכון ב100 אחוז ותקף במיוחד לגבי החלק הצפוני של כדור הארץ כמו לדוגמא סקנדינביה הולנד המדינות הבלטיות גרמניה צרפת חלקים מרוסיה בריטניה קנדה וכו' בתור אחת שהתגוררה והסתובבה באזורים האלה בגלל שאני ישראלית ממוצעת ואני רגילה לרעש ובלאגן בהתחלה פחדתי מהאנשים שם וחשבתי שכולם רובוטיים חסרי רגשות עד שגיליתי שבצפון כדור הארץ האנשים הרבה יותר סגורים ומרוחקים ומרחב אישי עבורם זה הדבר החשוב ביותר ואז הבנתי שלרובם אין משהוא נגדי והם לא קרים ורובוטיים יש להם תרבות אחרת ונורמות אחרות אם זאת כן יצא לי להיתקל שם באנשים שהם באמת קרים רעים וחסרי רגשות הבנתי שהם כאלה רק אחרי שהכרתי את התרבות והנורמות לכן כפי שנכתב מטה אם אתה רוצה להבדיל בין טוב ורע במיוחד בחלק הצפוני של כדור הארץ שהוא שונה לגמרי מישראל קודם כל תלמד את הנורמות אח"כ יהיה לך ברור מי טוב ומי רע
* מסכימה   13/06/20 | 12:29
67.
אכן נושא גדול ומורכב ותלוי בכמה וכמה גורמים אבל דבר אחד ברור יש הבדלים תרבותיים ומנטליים בין בני אדם ופעמים רבות בגלל ההבדלים הללו אנחנו נרתעים אחד מהשני וחבל שכך...אם נכיר לעומק אחד את השני זה יהיה נהדר בו בזמן כמו שצויין אנשים רעים יש בכל מקום וברגע שאת מכיר את התרבות של עם מסויים אל תדע להבדיל בין נורמות לבין רוע של אנשים
* שירי   25/05/20 | 23:59
66.
מסכימה אם המגיבה למטה הגיע הזמן שאנשים יפרידו בין מנטליות לאופי
* חווה   24/05/20 | 11:31
65.
אין לי מושג איך הגעתי לכאן אבל קראתי את הכתבה ואז את התגובות וגיליתי ש4 התגובות האחרונות חוזרות על עצמן כנראה שמדובר בקבוצה של חברות שנכנסו לכאן באותו זמן וכתבו את אותן תגובות אז חברות או מי שלא תהיו תדעו שאני לגמרי מסכימה אתכן נמאס לי מהסטיגמות והשנאה שיש בעולם שלנו ובמיוחד בארץ וכמובן שאני מתכוונת לסטיגמות כלפי מזרחים ואשכנזים (אני מעורבבת) מה שאני הולכת לכתוב עכשיו נכתב אך ורק באופן כללי לא טוטאלי המזרחים נחשבים לקולניים וברבריים והאשכנזים לקרים כקרח הסטיגמות הללו נכונות ובו בזמן לא נכונות השימוש במונחים כמו "קולניים וכקרים כקרח" מגיעים מתוך מקום של שנאה בשל הבדלים תרבותיים ושוני תרבותי כמו שצויין מטה עמי צפון אירופה מרכז ומזרח אירופה (האשכנזים מגיעים מהאזורים האלה) באופן כללי מגיעים מתרבות סגורה אישית ורשמית בעוד עמי המזרח התיכון ודרום אירופה באופן כללי מגיעים מתרבות יותר פתוחה ופחות אישית ורשמית זה ההבדל העיקרי בינם אבל לקשר את המנטליות שלהם לאופי כלומר אנשים רעים וטובים מנומסים וברברים קמצנים אדיבים וכו' זה בולשיט אחד גדול זה קשור נטו לאדם עצמו ולא למוצא שלו מה שקשור למוצא זה התרבות והמנטליות וגם זה לא נכון במאה אחוזים כיוון שיש אנשים שלא מתחברים למנטליות שלהם או מתכחשים אליה וגם אל תשכחו שבכל מדינה יש כמה אזורים שגם בינם יש הבדלים מנטליים אם כי לא ענקיים כי מנטליות כללית היא כללית ותקפה לגבי חלק גדול מהאוכלוסיה אז לסיכום ההבדלים העיקריים בין בני אדם הם תרבותיים מנטליים אבל אופי לא קשור למנטליות רק לאדם עצמו ולפני שאתם מכלילים ושונאים אחד את השני רצוי שתכירו אחד את השני בצורה מעמיקה
* ללי   23/05/20 | 03:39
64.
הכללות הכללות ועוד הכללות בכל מדינה יש נחמדים יותר ופחות ההבדל בין המדינות הוא מנטלי תרבותי בעוד שיש מדינות בעלות מנטליות סגרירית ומרוחקת ישנן מדינות אם מנטליות פתוחה יותר אבל אנשים נחמדים ומגעילים יש בכל מקום ובאותה המידה אופי לא קשור למוצא אלא לבני אדם אנחנו בתור ישראלים [באופן כללי] רגילים לרעש ובלאגן [לטוב ולרע] כך שמי שלא עושים רעש ובלאגן באופן יום יומי כמו לדגומא עמי צפון אירופה מוגדרים אצלנו באופן אוטומטי כקרים ואטומים כאשר מדובר בתרבות ומנטליות בלבד
* מישי   23/05/20 | 00:17
63.
אכן נושא גדול ומורכב וכולכם מכלילים אופי לעולם לא קשור למוצא הוא קשור אך ורק לבני אדם מה שקשור זה מוצא מנטליות תרבות שפה מוזיקה מאכלים וכו' לדוגמא אנחנו בתור ישראלים (באופן כללי כמובן) רגילים לרעש ובלאגן לטוב ולרע אם אנחנו ננחת במדינה כמו נורבגיה לדוגמא עוד לפני שנצא מהמטוס באופן אוטומטי נגדיר את הנורבגים כאנשים קרים ולמה? בנורבגיה האנשים יותר מאופקים ( לא יותר רגועים אבל כלפי חוץ מאופקים) ויותר סגורים רגשית ולמה? כי זו התרבות שלהם והמנטליות שלהם יחד עם שאר עמי צפון אירופה אבל האם זה הופך אותם לאנשים רעים בעלי אופי נוראי? ממש לא זה כבר קשור לאיזה סוג של בני אדם הם ואותו דבר לגבי ישראלים זה שאנחנו רעשנים ופתוחים לא בהכרח הופך את כולנו לאנשים טובים וכמובן שזה משתנה מאזור אחד לשני אבל תמיד יש תרבות כללית שמשפיעה על חלק גדול מהאוכלוסיה בקיצור נושא מורכב ומספיק אם ההכללה
* גברת מג'ונדרת    22/05/20 | 21:18
62.
אין דבר כזה אנשים הכי נחמדים בכל מדינה יש אנשים נחמדים יותר ופחות ההבדל בין מדינה אחת לשנייה הוא תרבותי מנטלי שפתי מנהגי וכו' אבל אל תבלבלו אופי של בני אדם אם תרבות מנטליות ומנהגים כי זה לא קשור
* אחת מהעם    22/05/20 | 21:11
61.
המון הכללות שנאה ופרמטיביות מהצד שלכם,בכל מדינה יש כמה סוגים של אנשים אין סוג אחד בלבד מה שמבדיל אותנו מעמים אחרים במיוחד במדינות צפוניות זה בעיקר המנטליות והתרבות לדוגמא צפון אירופה פעמים רבות שמעתי שצפון אירופאים הם אנשים קרים וזה לא נכון זו פרשנות מוטעית הם אנשים מקסימים אבל מאוד סגורים רגשית ומרוחקים בדרום אירופה האנשים יותר פתוחים רגשית וקרובים זה ההבדל אבל בסופו של יום כולנו בני אדם וכמו שציינתי בכל מדינה יש פסיפס רחב של אנשים ההבדל המשמעותי ביותר הוא מנטליות ותרבות
* מישי   22/05/20 | 21:07
60.
העם הכי נחמד הוא עם ישראל על כל העדות המרכיבות אותו עזרה הדדית,ערבות הדדית וטוב לב
* הדי פלדי   24/03/20 | 06:58
חחחחח תעשה לי טובה אין עם יותר צבועה מעם ישראל אפילו הבריטים ה"קרים כקרח" יותר אמיתיים מהישראלים
* חסויה   22/05/20 | 21:08
מסכימה ישראלים צבועים מאוד
* שושית   22/05/20 | 21:18
יש אצלנו טובי לב אכן נכון אבל לטעון שאנחנו הכי נחמדים בעולם לא הייתי טוענת טענה כזה ובטח שלא הכי מנומסים נימוס זה מונח שחסר בארץ וזה לא קשור לעדה אחת אני מתכוונת לכל העדות במדינה הזו
* אחת   23/05/20 | 00:18
אני לא רוצה לבאס אבל אני מסכימה אם התגובות אני אכן חושבת שאנחנו אנשים חמים אבל ערבות הדדית וטוב לב אין כאן בכל רגע נתון וכמו שצויין גם נימוס אין כאן וזה באמת לא קשור לעדה אחת ספציפית זה קשור לכל העדות
* לילך   24/05/20 | 14:52
59. העם הכי נחמד הם הטייוואנים.
עוצרים לך טרמפים בלי שתבקש ומציעים עזרה. ועוד קונים לך ארוחת צהריים כדי שתכיר את המאכלים המקומיים המומלצים :-)
* לנה   06/10/11 | 20:10
58. באמת לא נמאס כבר?
כל הזמן האיטלקים ראשונים הכי נחמדים מדינה הכי יפה שפה הכי יפה חלאס! שהכתב יטוס כבר לאיטליה ובסבבה לו
* איטליה נמאס   05/10/11 | 19:49
57. העם הכי נחמד
מישהי אמרה לי שהקוריאנים הם העם הכי נחמד שיש, והיא היתה בהרבה מקומות
* עדי   25/09/11 | 00:19
56. כל מילה נכונה על גיאורגיה
כל מילה לגבי גיאורגיה נכונה.פגשנו שוטר ושאלנו איך מגיעים ל"אושגולי" וזה הסביר לנו ,אחרי כמה דק' נסע אחרינו אדם בג'יפ והציע שנסע אחריו כי הוא נוסע לאותו מקום (השוטר ביקש ממנו ללוות אותנו).מנהל המלון שהיינו בו בבטומי שלח אותנו למסעדה שהמליץ ואף שהגיע למקום נכנס אלינו לשאול אם אנחנו מרוצים.
* מיכאל   23/09/11 | 16:55
55. באוסטריה היו האנשים הכי נחמדים
לא הייתי בהרבה ארצות אבל הייתי בכמה באירופה..האיטלקים פשוט חצופים יותר גרוע מישראלים! אוסטרים ממש נחמדים..כנ"ל גרמנים (אני לא מדבר על האנטישמיים מביניהם)
* רקדשע   18/09/11 | 15:26
54. נו בטח שישנאו אותנו בכל העולם אם אנחנו לא יודעים להעריך את עצמנו!
מה זה הדבר הזה?! אנחנו הכי טובים
* אשה   15/09/11 | 14:12
53. לכל התגובות פה על כך שהישראלים חצופים ולא עוזרים-
פשוט שטויות.אולי אנחנו חצופים ואינטרסנטים אבל אנחנו גם חמים ותמיד נעזור למי שמבקש. יש בעם שלנו הרבה חסרונות,אבל בסהך הכל אנחנו אנשים טובים וחמים
* ..   15/09/11 | 00:26
52. עזוב אותך אין כמו האירנים...
בביקורי במדינה נהניתי מאוד מגורמה סבזי משובח...
* עודד   14/09/11 | 20:25
51. הצרפתים הכי גרועים ולא נחמדים
* מוטי   14/09/11 | 15:02
50. אין על איטלקים הכי כייפים
* h   11/09/11 | 08:17
49. הקובנים או הברזילאים
גם הכי נחמדים ושמחים וגם הבחורות הכי שוות בעולם
* מוצ'אצ'ו   09/09/11 | 00:08