בריאות
תגובות (130 תגובות ב-50 דיונים)
50. מנהג ברברי
מנהג ברברי שהגיע זמנו לעבור מן העולם.עושים מלחץ חברתי משפחתי נטו, אין הצדקה רפואית.
* אמא   01/12/17 | 08:34
49. בני הסתבך בברית מילה אצל רופא
אני ואשתי עשינו ברחת מילה אצל רופא בכיר בוילה שלו בפתח תקווה. פס יצור כל 15 דק נכנס תינוק. על אף ההמלצות החנות, הילד סבל מהצטלקות קשה שהיה צריך לתקן בניתוח נוסף בהקדמה מלאה. בשביל מה ?? לא עוד.
* אבי עזר   30/11/17 | 20:32
48. הסכנה הכי גדולה בברית מילה
היא הטלת מום שלא לצורך בתינוק חסר ישע, מום שילווה אותו כל חייו.
* אורי   30/11/17 | 18:53
47. כתבה חשובה במיוחד, הבן שלי עבר ניתוח לתיקון ברית
זה היה אומנם לפני 10 שנים, ועדיין חוויה לא פשוטה להכשל בברית שביצע מוהל מוסמך ומנוסה ולהגיע עם תינוק לחדר ניתוח. ולמרות החוויה הקשה, גם את הבן השני החלטנו לימול, ואני ממש לא מצטערת על כך
* לורי   25/08/16 | 01:37
אז אחרי שקרה אסון לבן אחד ללא שום צורך לא למדת לקח?
* אישה חכמה...   25/08/16 | 15:47
?
איך ניתן ליצור איתך קשר?
* 😇   20/05/17 | 05:55
למה?במיוחד אחרי שראית את הנזק
* רשעות   30/11/17 | 17:22
46. RE
מה זה משנה
* אנונימי   22/08/16 | 14:42
45. לא יעזור כלום החילונים פשוט מתים מפחד כי הם רואים
שהרבה מפורסמים והרבה חילונים מגלים את האמת וחוזרים בתשובה!!!! פחדים ...
* קרן   22/08/16 | 12:39
44. כמה טמטום....
התעללות בחסר ישע?! זה סך הכל מנהג דתי, הפצע מגליד אחרי שבוע וזהו, למה בקופת חולים כשדוקרים עם מחטים לעשות חיסון (הבהרה: חלק מהחיסונים הם הכנסת חיידקים פעילים לגוף התינוק) והתינוק בוכה זה לא התעללות?! חלאס כבר, גם אם תחתוך או לא תחתוך אתה לא תהיה שונה מאף אחד אחר, הכל עניין של בחירה, ובחור מתל אביב שיש לו עוד חתיכת עור לא יתנשא עליי (א מתגובה 4 לתשומת לבך)
* עידן   22/08/16 | 12:34
43. מכתבה לכתבה ...צריך לבדוק האם עורכי מאקו יהודים
* יעל   22/08/16 | 11:01
42. לא מבין למה חילוני שאוכל בכיפור חזיר בחלב אימו, שומר רק על ברית מילה...
לא יכולתם לקחת מצווה כמו קידוש או כיפה? זה מה שאתם מעדיפים? לחתוך לתינוק חלקים מאיבר המין?
* חכם   22/08/16 | 08:42
התשובה: כי הוא יהודי!
מה נשאר מהיהדות שלכם? עצוב
* גם את זה אתם רוצים לקחת?   22/08/16 | 09:58
יהדות נקבעת עפי האם בלבד ולא עפי ברית. ברית זה מנהג בלבד ומנהג פרימיטבי.
* !   22/08/16 | 11:22
ברית מילה היא מצווה דאורייתא ויהודי שלא מל את בניו יצאו מדין יהודי הרי דינו כגויי וביטל עשה מהתורה
* צא ולמד   22/08/16 | 14:35
41. מה עם היתרונות הרפואיים ?
* חכם   22/08/16 | 07:57
אין שום ייתרון בריאותי בחיתוך ערלה
איידס? קונדום! דלקת? אנטיביוטיקה! סרטן? ברית בגיל 60!
* רופא   22/08/16 | 15:51
40. ככה שזה שטוב מידיי ליהודי הוא בועט את שורשיו
* אלייקיר   22/08/16 | 01:27
39. ברית
יעלה כבר הרבה זמן שלא עלתם את הנושא כנירא שעוד פעם משעמם לכם ואין לכם כתבות אחרות יש הרבה נושאים אחרים שאתם יכולים לעלות כמו למשל קיום יחסי מין בלי קנדום או על הפקרת חייל במשפט שדה יעלה תיתחיליו לעיתסק אם הזבל של עצמכם
* נמאס מימכם    21/08/16 | 23:09
38. הדבר הכי טוב שישי וגם הכי תועלת
* שי   21/08/16 | 22:46
37. אם בורא עולם צווה, זה הטוב האמיתי עבורנו. אין שאלות!
ומציצה דווקא בפה כי כך ציווה בורא עולם
* דני   21/08/16 | 22:18
הוא גם ציווה לסקול מחללי שבת.. נו, אז?
* אז ?   22/08/16 | 15:51
36. הסכנות בקריאת מאקו
חרדות התחלנות השמאלת יתר
* שלום   21/08/16 | 21:55
35. כותרת אומללה
ברית מילה ובכותרת את כל הסיכונים. אולי תעשו כתבה על ריצה עם הכותרת "עייפות, שברי מאמץ, התקף לב והתייבשות"
* יואב   21/08/16 | 21:30
34. מספיק עם ההתעללות בחסרי ישע
חלאס , יש להציב סרוב מוחלט לרבנות
* משה שלא נמול   21/08/16 | 21:14
ברית היא חשובה ביותר
* שי   21/08/16 | 22:46
בולשיט, זו שטיפת מח כדי להשקיט התנגדות.
* נאיביות   22/08/16 | 11:26
33. כת השטן
לחתוך את איבר המין של עולל שהגיח לעולם לפני מספר ימים
* זיו   21/08/16 | 21:07
32. עוד דבר חשוב מאוד שלא הוזכר בכתבה
עוד דבר חשוב מאוד שלא הוזכר בכתבה לא עושים ברית מילה אצל רופאים 95% מהמקרים של נזקים בלתי הפיכים נעשו ע"י רופאים שרמת הניסיון בתחום הזה אצלם שואפת ל-0 ובהקבה פעמים גרמו לנזקים בלתי הפיכים לעומת מוהלים מקצועיים שמבצעים את הניתוח הזה לפחות 300 פעם בשנה !!
* דוד   21/08/16 | 20:50
ברור! הכיטוב שישיש רועד יחתוך לתינוק את הבולבול!
מי בכלל צריך רופא? והכיהכיטוב: לעשות את הניתוח הברברי בתנאי סטריליות של אולם חתונות, האזור תעשייה, עם 300 אורחים. ככה בטוח נשמור על בריאות העולל בן 8 הימים! דיסקליימר: 1. זה שמישהו עושה משהו 300 פעמים ביום, לא הופך אותו למומחה בתחום. "רופאים" הקיזו דם מחולים במשך מאות שנים, בלי שיש בזה שום תועלת, ולא למדו מזה כלום עד שלא הגיע המדע המודרני, עם ניסוי מבוקר, והוכיח שזה בולשיט. 2. למוהלים אין שום השכלה רפואית. הם מדביקים תינוקות בהרפס מתוך בערות שנפוצה בקרב דתיים (אם זה לא כתוב בתורה זה בטח לא קיים) 3. ל"הסמכה" של המוהל אין שום משמעות. ה"הסמכה" היא סתם תעודה שהרבנות נותנת למי שמשלם לה מתחת לשולחן. לא צריך קורס ולא שום הכשרה אחרת.
* א   22/08/16 | 09:23
31. לכל מי שנגד ברית מילה כנסו
במשך שנים כשהיינו בגולה הגויים ניסו להמיר את דתינו עברנו שואות אינקוויזציות נשרפנו על המוקד רק שלא נמיר דתינו ערגנו לציון בכינו לציון ופה בארצנו הקטנטונת שאף גוי לא מפריע לנו לקיים תורתינו מצלמינו ודמינו יוצאים עלינו לכלותינו נשרף לי הלב איפה היהודים במדינה הזו
* קרן יהודייה גאה   21/08/16 | 20:06
לא רואה סיבה להישרף בשם קנאות דתית
* פנמה   22/08/16 | 02:25
במשך שנים יהודים גם התחתנו בתוך עצמם וכך נולדו המוני דגנרטים נמוכי מצח כמוך.
* קרן ילדה להורים אחים   22/08/16 | 08:17
יהודי הוא מי שאימו יהודיה
ולא משנה איך איבר המין שלו נראה. ולא הבנתי את הטיעון - היה לנו רע וקשה אז נמשיך להתעלל בבנים שלנו!?
* אמא לשלם   01/12/17 | 10:50
30. מליוני יהודים עושים ברית מילה אלפי שנים מי בכלל שמע על הדברים האלו
* אם זה קורה זה אחד למליון כתבה אנטי יהודית   21/08/16 | 19:53
29. כתבה מיותרת תשעים ותשעה אחוז מהבריתות מתבצעות על ידי מוהל
ולא קורה כלום אז תפסיקו לבלבל את השכל,עשינו בריתות לילדינו ולנכדינו בריתות על ידי מוהל ולא קרה כלום.פשוט קשקוש.
* שמעון    21/08/16 | 19:02
28. רק שכחו לציין שזו הטלת מום בלתי נחוצה
כואבת, מיותרת, מסוכנת ומייסרת, ושכחו גם לציין שזה הניתוח היחיד שנעשה ללא הרדמה בבני אדם או בחיות. מנהג פושע חייתי וברברי. בואו נעודד גם מילת נשים במאקו, בטוחה שיש איזה רופא בסומליה שיגיד שזה מצויין.
* גלי   21/08/16 | 18:17
27. אמרו לא לברית מילה! אחריות ההורה להטלת מום בעולל.
מהיכן החוצפה הזו של הורים להטיל מום בעולל שרק נולד כשאיננו יכול לפצות את פיו ולאשר להוריו לעשות בו מעשה אל-חזור?!?!!? מדובר כאן בסכנה גורפת, בלי קשר לדת פרימיטיבית כזו או אחרת, אלא בעשיית מעשה קיצוני ובלתי מוסרי. יש להוציא את הברית מילה הזו מהחוק. בהצלחה!
* פותה   21/08/16 | 16:51
26. אני לא מבינה את הטענה שזה רצון ה'
אם זה היה רצון ה' הוא היה מוליד את הבנים בלי עורלה מראש, ככה הוא בוחר להוציא אותם מהרחם, מה יותר חזק מזה כדי להעיד על הרצון שלו.
* אני   21/08/16 | 16:29
למה כשקונים רכב חדש תולשים את הניילונים? ולמה צריך להסיר את הטבעת מפקק הבקבוק
מבלי ללמוד ולדעת על הדת אין לאף אחד סיכוי להבין סודם וטעמם של מצוות ה' שברא את עולמו והחליט בציוויו על רצונו... כמו שלא יעיז אדם להתערב למנתח בכיר בשלל רעיונות כשהוא לא למד מעולם רפואה.... מה הטיפשות הזו להחוות דעה על דת בלי להיות בקי בכל הדת על בוריה ובכל התורה... זה מראה על אטימות ורדידות, על חוסר מחשבה וכנות אישית אמיתית...
* עמיקם   21/08/16 | 19:43
עמיקם אתה מקרה אבוד
הרב שטף לך את המוח היטב.
* חחח    21/08/16 | 21:43
הרכב בא עטוף בניילון כדי שלא יתלכלך גאון
* חחחח   21/08/16 | 22:19
כי הוא רוצה לדעת מי מאמין בו ומי לא
* מישהו   21/08/16 | 22:36
אז למה לא ביקש שיערוף את הראש או יד או אצבע?
אז למה לא ביקש שיערוף את הראש או יד. או אצבע במקום?
* קשקשנים מפגרים   22/08/16 | 08:19
25. למה
כלכך הרבה אנשים כבר לא רוצים לעשות את זה ועושים את זה רק בשביל שהילד שלהם לא ירגיש שונה. אבל כבר מספיק הבינו ולא עושים לילד שלהם ולכן עוד מעט כולם יקלטו שאם לא רוצים לעשות לא יהיו בעיות חברתיות לילד שלהם בגלל שהוא ערל.
* אלון   21/08/16 | 15:50
24. גועל נפש על הכתבה הזאת מאקו אתם גרועים
בושה שיהודים כך כופרים בתורה זה זכות להיות יהודי וזה התהליך וכך אלוקים רצה מי אתם שתגידו שבגלל שזה 2016 אז צריך להפסיק את המנהג טעות חמורה מי שלא רוצה שלא יעשה לילד שלו ברית לא ראיתי אף בן אדם שסבל מברית מילה רק אנשים חסרי אמונה חושבים שזה ברברי המנהג הזה ישמר לדורות אתם לא תשנו את התורה בשביל זה יש הרבה צרות בגלל שאנשים מנסים לשנות את התורה יהודי אמיתי עושה ברית מילה באהבה
* זהביתוש   21/08/16 | 15:42
ורבנים לא משנים את התורה?
איזה שטויות אתה מדבר... זה בסהכ מוהלים שמפחדים לאבד את העבודה שלהם והרבנים מרעילים אנשים כמוך כדי להגן עלהם הכול כסף אצל הציבור החרדי עצוב שהם מתחלקים לשתיים האלו שמקבלים ”תרומות“ והדתיים הנזקקים שהרבנים מנצלים והם הולכים באמונה עיוורת
* איציק סיפורים   21/08/16 | 18:14
ואני ראיתי כבר מספר אמהות שסיפרו לי
שהיה צריך לקחת את התינוק למיון אחרי הברית בגלל דימום רב שסיכן את חייו. מי שהקימו את המדינה הזאת היו חסרי אמונה בכח עליון. זה אחת הסיבות למה הם קמו ועשו, כי שום חבר דמיוני לא עזר להם. מאחלת שתצאי מהחושך ותביני שאין חברים דימיוניים בשמים שדואגים לך.
* נעה   22/08/16 | 08:19
23. צפניה מל את שני בני. לא רופא ולא נעליים....
* מספר 1   21/08/16 | 15:33
22. הונאה. ברית זה מנהג ברברי שלא מוסיף בריאות.
הרופא הוא מוהל ומועל בשבועת הרופאים. מי שחותך לבן שלו/ה את הפין- פושע נתעב. די לטמטום. זה זיכרון קולקטיבי שקרי ויש להפסיקו.
* יוכי   21/08/16 | 15:28
21. לא מבינה למה משפחות חילוניות עדיין מבצעות
את הטקס הפגאני הזה
* דנה   21/08/16 | 15:00
20. מחקר חדש ב"מורה נבוכים" מראה שגם הרמבם אומר שלא צריך לעשות ברית
האם הרמב"ם התנגד לברית מילה? בהקדמה ל"מורה הנבוכים" משביע הרמב"ם את הקורא שהצליח לגעת בידע הגואל, שיימנע מלחלוק את הסודות עם אנשים אחרים. שלא יגלה אותם. שבועתו של הרמב"ם הופרה בכל דור ודור... המובא להלן הוא ככל הנראה אחד מסודות אלו. נבחן לעומק את הטקסט שלו במורה נבוכים, הלכות מילה, פרק מט, תרגום הרב קאפח: "ומעשה זה לא יעשהו האדם בעצמו או בבנו אלא מתוך דעה ברורה, כי אין זו שריטה בשוק או כויה בזרוע, אלא דבר שהיה קשה מאוד מאוד." מהי דעה ברורה? נחזור למקור של החיבור, ערבית, והמילה שם היא אעתקאד, הרב קאפח פירש במספר מקומות בהם היה שימוש במילה זו ושם דגש על כך שפירוש המילה הוא דעה ולא כמו בתרגומים אחרים שפירשו כ- "אמונה אמיתית" . הפירוש המלא של קאפח ממקום אחר במורה נבוכים - פרק נ, הערת שוליים 1: "אעתקאד" - כאן מגדיר רבנו מושג זה היטב, ובהחלט אין לתרגמו "אמונה", כי אמונה היא השקפה התפושה בידי האדם במסורת וללא ידיעה יסודית, ולפיכך תרגמתי בכל מקום "דעה". ויפה תרגם ר' יהודה אבן תיבון שם ספרו של רס"ג "אעתקאדאת" דעות, אם כי בתוך הספר הסתבך ללא סדר. כי "דעה" היא השקפה שאדם מגיע אליה מתוך חקירה יסודית ותוך בדיקה מקיפה של ההקדמות אשר הובילו אליה, ואף תוך בדיקת המתקפות הצפויות נגדה, כדי לדעת אם היא עשויה להחזיק מעמד נגדן. למחקר המלא: https://docs.google.com/document/d/1HDwgv4pHCb9kZWe0OriCBXRpvqFcKmKlbvjIL8BpSQg/
* חוקרת   21/08/16 | 14:35
זה מחקר זה? הציטוט החלקי שהבאת מהרמב"ם הינו סילוף במתכוון של דבריו
את פשוט לעג לאינטלגנציה, היום כל אחד יכול לקחת את המורה נבוכים ולראות שאת פשוט מסלפת את דבריו בלי כל בושה. ולאלה שאין באמתחתם את ספר מורה נבוכים, אביא את אותו קטע, אבל הפעם בשלמותו (ולא מה שהיה נוח לך לצטט),ושממנו כביכול הוכחת את הטירוף דעת שלך. וכך כותב הרמב"ם במורה נבוכים, חלק ג' פרק מ"ט, כאשר הוא מסביר את חשיבות ברית המילה, וזה לשון הרמב"ם לפי תרגום הרב קאפח: (מורה נבוכים נכתב במקור ע"י הרמב"ם בשפה הערבית) "ויש במילה לדעתי עוד ענין אחר חשוב מאוד, והוא שיהו כל בלי ההשקפה הזו, כלומר סוברי יחוד ה', להם סימן אחד גופני הכוללם, ולא יוכל מי שאינו מהם לטעון שהוא מהם והוא נכרי, לפי שאפשר שיעשה כן כדי להשיג תועלת או להתנכל לאנשי הדת הזו, ומעשה זה לא יעשהו האדם בעצמו או בבנו אלא מתוך ידיעה ברורה, כי אין זו שריטה בשוק או כויה בזרוע, אלא דבר שהיה קשה מאוד מאוד. וידוע גם ערך האהבה והעזרה המתפתחים בין בני אדם אשר כולם באות אחד והיא כעין הברית והמבטח, וכך המילה הזו היא הברית אשר כרת אברהם אבינו על הדעה ביחוד ה', וכך כל הנימול הרי הוא נכנס בברית אברהם ומתחייב בבריתו להיות בדעה על היחוד, להיות לך לאלוהים ולזרעך אחריך, וגם זה ענין חשוב כמו הראשון בטעמי המילה, ואולי אף יותר חשוב מן הראשון." עד כאן לשון הרמב"ם במורה נבוכים. מי שיעיין בכל פרק מ"ט בחלק השלישי מהמורה נבוכים, יראה שהרמב"ם הביא מס' רב של טעמים לקיום ברית המילה. בושי והיכלמי על שקרך הגס!
* אורי רצון   22/08/16 | 09:00
19. אולי מספיק כבר אם המנהג הברברי הזה?
אתם לא מרחמים על הילדים שלכם? 1. פוגעים הלם בהנאה המינית לכל החיים 2. מסכנים אותם במחלות מיותרות 3. קצת מוסריות שטיפת המוח הדתית פגה מן העולם אט אט, זה רק עניין של זמן.
* הידען   21/08/16 | 14:12
אולי מספיק עם האנטי דת הזאת??
* נו באמת   21/08/16 | 14:59
אני לא מטיף לך ומחייב אותך לעשות לבנך ברית
אז אנא ממך אל תטיף לאנשים מה לעשות ובנוגע למחלות זה מונע מחלות תפסיקו עם הכפייה החילונית שלכם וזה בכלל לא פוגע בהנאה המינית
* שלמה   21/08/16 | 15:03
18. מי שלא רוצה שלא יעשה
פשוט פאטתי שאנשים שבוחרים בדרך חיים מסויימת (דת או חילוניות, צמחונות/ טבעונות וכמובן כל ה"ספורטאים" למיניהם שחופרים לך להתאמן אם העלית קילו וחצי) חייבים לשכנע את כל העולם שדרך החיים שלהם היא הנכונה. הויכוח על ברית המילה נמשך אלפי שנים ועוד בשילטון היוונים ניסו לכפות על היהודים להפסיק אותו. זאת מדינה יהודית ויש כאן מסורת יהודית, למי שזה מפריע לו שלא ימול את בנו אבל שילך לפסיכולוג ויטפל בבעיות והחסכים האישיים שלו לפני שהוא מנסה לשכנע ציבור שלם.
* רציונליסט   21/08/16 | 14:09
שמעת על מוסר וזכויות אדם?
1. מה היה קורה אם העולם לא היה מתערב ומוציא אותנו ממחנות ההשמדה? 2. מה היה קורה אם העולם לא היה מתערב ומפסיק את מילת הנשים? 3. מה היה קורה אם הצפון והדרום לא היו הולכים למלחמה והעבדות יצאה מהחור בארה"ב? מזל שיש אנשים שמוכנים להלחם בבורות ובחושך.
* איזה טיעון פאטתי...   21/08/16 | 14:41
שמעת על מוסר וזכויות אדם?
1. מה היה קורה אם העולם לא היה מתערב ומוציא אותנו ממחנות ההשמדה? 2. מה היה קורה אם העולם לא היה מתערב ומפסיק את מילת הנשים? 3. מה היה קורה אם הצפון והדרום לא היו הולכים למלחמה והעבדות יצאה מהחור בארה"ב? מזל שיש אנשים שמוכנים להלחם בבורות ובחושך.
* איזה טיעון פאטתי...   21/08/16 | 14:41
אתה מוכיח את דבריי
בניגוד למילת נשים או עבדות טקס המילה ביהדות עובר מדור לדור בהסכמה מלאה. הצפון והדרום לא יצאו למלחמה על עבדות אלא על הסמכות של נשיא ארהב והממשלה כבעל המונופול על אמצעי האלימות. העבדות היתה רק תירוץ. כמות האנשים שבגרו ומצטערים על כך שנימולו זניח ביחס לאוכלוסיה. אבל ההבדל העיקרי בין המילה לערבות ההדדית הוא שבעוד שעוולות חברתיות אחרות בעולם פוגעות באופן כלכלי או חברתי בשאר האוכלוסיה טקס המילה איננו פוגע באף אחד. הראיה של התנגדות למילה כאקט של ערבות או צדק חברתי מוטעה ומצריך בדיקה פסיכולוגית לבירור הנטיות האובססיביות להתערבות בעניינים שלא נוגעים לאינדיבידואל ולא משפיעים עליו. אני ממליץ על מציאת חיים לפחות פעמיים ביום עד הרגשת הקלה
* רציונליסט    21/08/16 | 17:57
הסכמה מלאה של תינוק בן 8 ימים :/
* פנמה   22/08/16 | 02:23
גם מי שעושה מילת נשים יגיד
שזה טקס העובר מדור לדור בהסכמה מלאה. מוזמן לקרוא את הספר "כופרת" של איאן חירסי עלי. מי שעשה לה מילה אלו אמה וסבתה. כלומר הן לא הצטערו על שמלו אותן.
* נעה   22/08/16 | 08:14
צודק בהחלט!!
* שי   21/08/16 | 15:28
17. זה טמטום לעשות ברית מילה. הסיבה הדתית מפגרת. נולדנו מושלמים אסור להטיל מום בתינוק חסר ישע.
* יהוה   21/08/16 | 13:54
16. לקחנו מוהל מוסמך והיה סבבה
לקחנו לקטן שלנו מוהל מקצועי והכל עבר חלק לגמרי. לפי מה שהבנתי הסיבוכים שבכתבה מאוד נדירים. בכל אופן שמו של המוהל הוא שמואל אבידן מירושלים.
* מיכל   21/08/16 | 13:50
ממש לא פרסומת...
* מוהלים מנצלים את הבמה לפרסום   21/08/16 | 14:39
15. לאסור בכלל את המנהג הברברי הזה. לתת עונש לרבנים הפושעים
* שפוי   21/08/16 | 13:43
תסתכל מסביבך
ותראה ש99 אחוז כולם נימולים זה לא מנהג זה חלק מעם ישראל אבל למה שכופר מסריח כמוך יבין את זה בכלל
* איציק   22/08/16 | 12:30
14. ל12- עגיל מסוכן.הוא יכול להתפרק ולפצוע
הילדה לא הסכימה לעגילים. למה לכפות עליה? ברברי
* ש   21/08/16 | 13:03
עגילים
עגילים לתינוקת זה מעשה מוזר, אבל זה דקירה ודי וזה גם הפיך. זה לא ניתוח כירורגי שמפרידים בו בין שתי רקמות עור, חותכים 1/3 מעור הפין ומשאירים אותו מצולק ובלי אפשרות לתקן את הנזק. ולא, זה לא רק חתיכת עור.
* גלי   30/11/17 | 18:10
13. יגוים מסריחים
לכו תישרפו עם הערבים יגוים מסריחים מי שנגד ברית מילה צריך לשחוט אותו
* נועם    21/08/16 | 12:51
אם כבר נלך להשרף עם הנוצרים. גם מוסלמים עושים ברית מילה.
* אני   21/08/16 | 13:38
מפגר ערבים עושים ברית
* ברברי    21/08/16 | 14:00
למה לשלוח אותו לערבים? הם דווקא עושים ברית, הבורות.....
* אור היהדות   21/08/16 | 14:21
באנו חושך לגרש
תגובה של אדם חשוך. למרות שזה לא מוצא חן בעיניך, מי שנולד יהודי, נשאר כזה, גם ללא ברית וללא בר מצווה. מעניין, שמי שלא מסכים איתך, לעולם לא ישלח אותך להישרף. חייה ותן לחיות. אוייש, שכחתי שאצלכם זה לא קיים.
* סמי   21/08/16 | 16:14
מסריחה מי שהוציאה אותך מהכוס שלה. הללואי שתשרף איתך ביחד
* נועם יהודון מסריח   22/08/16 | 08:23
12. כמה שטויות בכתבה אחת??
לעשות עגילים לילדה בת חצי שנה זה לא כואב?? זה לא התעללות בילד?? אופס שכחתי, רק כשזה בענייני יהדות עולה לכם הפיוז
* ליאור   21/08/16 | 12:26
מי עושה עגילים לתינוקת?
ווגם אם מישהו עושה, זו ממש לא הנורמה. ברית מילה היא כן הנורמה - והיא נורמה מעוותת וחולנית שהגיע הזמן לעקור מהשורש. אין שום סיבה להטיל מום בילד שרק נולד (וכן, ברית מילה היא הטלת מום)
* א   21/08/16 | 12:58
מה הקשר נורמה
אני עשיתי ל2 בניי בריתות על ידי מוהל! אני עשיתי לביתי עגילים בגיל חצי שנה והם לא הושפעו מזה לרעה . גם כשהם לומדים ללכת ונופלים כואב לרגע ועובר הליך הברית חשוב גם דתית וגם רפואית וזה בדוק! עגילים זה לא קריטי אבל אני האמא שלה בחרתי לעשות לה והיא היום בת 4 מרוצה מאוד מהעגילים שלה ! אין קשר לנורמההה
* יהודייה   21/08/16 | 13:53
היא תינוקת לא בובה.. רק הורים שטחיים
וחסרי אחריות עושים עגילים לתינוקות בני חצי שנה. חוץ מהכאב הלא חיוני שהם חווים אחרי עשיית העגיל זה גם מכוער כשהם גדלים. התנוך גדל והחור באוזן משנה מיקום. ובגיל 12 מיקום העגילים מכער את האוזן.
* ״אני האמא ״זה תירוץ עלוב לשטחיות שלך   21/08/16 | 20:39
איפה ראית ילדה שעשו לה בגיל שבוע עגילים?
* גל   21/08/16 | 13:02
עגילים לתינוקת זה מכוער
הילדה נראית כמו גברת קטנה ולא כמו תינוקת
* טל   21/08/16 | 15:15
מי עושה את זה לילדים שלו????
זה לא נורמלי לחורר לתינוקות את האזניים
* פנמה   22/08/16 | 02:20
לא עושה עגילים לתינוקת ולא ברית לתינוק
שניהם נראים לי כמו כאב מיותר לתינוקות. אבל לפחות עגילים זה באיבר עם מעט עצבים ואילו ברית מילה זה באיבר שכולו מעוצבב, כלומר מאוד כואב, ושיש לו כנראה תפקיד ביולוגי אם התפתחנו כך (או אם נבראנו כך אם בזה אתה מאמין)
* נעה   22/08/16 | 08:09
חיסונים את עושה? שיהיה בהצלחה! אין ספק שנשמתך לא מזרע ישראל
* קשקשנית   22/08/16 | 14:38
11. לא מבין את המנהג הדוחה הזה
סרטן הפין פוגע רק מעל גיל 60, ורק ב- 1 מתוך 100,000 בני אדם. לשלמים יש פחות דלקות בדרכי השתן מגיל 1 עד 120. ובכלל למה לא נותנים בחירה?
* שלם   21/08/16 | 12:18
כסף מסובב את העולם...
אתה יודע כמה כסף יש בבריתות רפואיות? זה למה!
* רופאים ללא גבולות מוסר   21/08/16 | 14:22
10. שטויות במיץ כל מה שכתבתם נדיר מאוד
* אוי תנוחו   21/08/16 | 12:17
9. מדהים ומזעזע
איך כתובות פה כל הסכנות בצורה הכי ישירה שיש: דימומים, זיהומים, עקמת, נמק(!!) ובכתבה לא עולה אפילו השאלה אם כן או לא אלא רק איך להזהר. תשעה חודשים אתם נזהרים על העובר, עושים בדיקות, דואגים שלא יחסר לתינוק כלום כשיצא החוצה, האמא נזהרת על כל שטות שהיא מכניסה לפה ואז בגיל 8 ימים המסורת מוחקת את ההגיון ומסנוורת את העיניים. מלחיץ.
* שפויה   21/08/16 | 12:08
למה שמישהו יחליט אם כן או לא
* שכל אחד יעשה מה שבא לו   21/08/16 | 16:20
שכל אחד יעשה מה שבא לו לעצמו
שלא יעשה מה שבא לו לתינוק חסר ישע בן 8 ימים.
* שפויה   22/08/16 | 10:41
8. מיותר לחלוטין, צריך רפורמה דחוף בתוך עם ישראל
המנהג המיותר והאכזרי הזה שגורם נזק משמעותי ותסכול ללא מעט גברים מיותר לחלוטין, אני עברתי 2 ניתוחים בשביל לתקן נזק. תעשו טובה ותחסכו את זה מהילדים שלכם; ברמה הרפואית זה נצרך רק במקרים נדירים של פימוזיס ואין טעם לגעת באיבר מתפתח של תינוקות כי ככה כולם עושים.
* תודה על ההצעה   21/08/16 | 12:07
יותר ויותר חילונים פשוט מוותרים על הברית לגמרי
עוד כמה שנים מי שיעשה ברית יצטרך להסביר למה עשה את הדבר המטומטם הזה לבן שלו!
* צודק צודק   21/08/16 | 14:36
7. סביבה ביתית? לכירורג יש קליניקה!!
* מישי   21/08/16 | 11:55
6. אין טעם ברופא מוהל מומחה עדיף
מוהל שעושה הרבה בריתות עדיף על רופא
* אבי   21/08/16 | 11:37
5. איזה טקס ברברי
מטילים מומים בילדים שלנו :/
* פנמה   21/08/16 | 11:37
המום הכי גדול שיש כאן מכחישי יהדות
* אלייקיר   21/08/16 | 12:42
לא מכחישה את יהדותי
אבל המוצא האתני שלי לא מצדיק בעיניי להטיל מום בילד שלי. סדרי עדיפויות שונים, תתמודד.
* פנמה   22/08/16 | 02:18
מילה חשובה להשתלבות בחברה
תמיד יש את הרגע הזה בראיונות עבודה שבו כל המועמדים מורידים את המכנסיים, ואז מי שלא חתכו אותו בעודו צורח כתינוק לא מתקבל כי הוא לא יהודי טוב והוא טמא כמו חזיר. איזה מזל שחתכו אותי כתינוק ואני לא טמא כחזיר ומקבלים אותי לעבודה. שלא לדבר על סלקציות בפאבים ומועדונים, שם ישר מעיפים אותך בבדיקה בכניסה כשמבקשים להוריד את המכנסיים וכל זה. כל הטמאים לא נכנסים. מגיע להם!
* יהודי אמת   21/08/16 | 14:19
קרעת
* פנמה   22/08/16 | 02:19
4. פשוט: אין שום צורך בברית
אין שום סיבה סבירה לטקס המחריד הזה. מילא דתיים, אלוהים אמר להם, אבל לא ברור למה חילונים הולכים כמו עדר כבשים מטומטמות להטיל מום בילד. פשוט לא צריך לעשות ברית. לא אצל רופא, ולא כירורג, ובטח לא אצל ישיש מזוקן וחסר השכלה רפואית. אל תעשו וזהו. ולא לא יקרה לילד כלום. טוב, אם הוא גר בעיירת מזרחיים פרימיטיבית בדרום אולי כן. אבל במרכז, הוא יחיה חיים נורמליים לחלוטין
* א   21/08/16 | 11:14
צודק לגמרי
* נדב   21/08/16 | 11:50
מילא דתיים... אבל חילונים...
מה הקשר דתי או חילוני. זאת לא המצאה של הדתיים אלא טקס יהודי!! בורות לשמה
* סהר   21/08/16 | 11:52
גם גויים עושים את זה!
* מאור   21/08/16 | 22:43
אני בדרך כלל לא מגיב לשטויות
אבל הנה לכם הדוגמה לאשכנזי תל אביבי מתנשא - "עיירת מזרחים פרמיטיבית בדרום". לא בא לך לעשות לילד שלך ברית מילה אל תעשה, אתה לא חייב! רק אל תתפלא אחרי זה אם הילד לא יצליח להשתלב בחברה בעתיד.
* מישהו   21/08/16 | 13:25
אני לא מגיב למי שלא מגיב בדר"כ על שטויות
תמיד יש את הרגע הזה בראיונות עבודה שבו כל המועמדים מורידים את המכנסיים, ואז מי שלא חתכו אותו בעודו צורח כתינוק לא מתקבל כי הוא לא יהודי טוב והוא טמא כמו חזיר. איזה מזל שחתכו אותי כתינוק ואני לא טמא כחזיר ומקבלים אותי לעבודה. שלא לדבר על סלקציות בפאבים ומועדונים, שם ישר מעיפים אותך בבדיקה בכניסה כשמבקשים להוריד את המכנסיים וכל זה. כל הטמאים לא נכנסים. מגיע להם!
* יהודי אמת   21/08/16 | 14:20
צודק. צריך לתת עונש 3 שנים לרבנים שעושים טקס ברברי הזה
* שפוי משפלה   21/08/16 | 13:31
אז אני אגיד לך משהו "האשכנזי המתנשא"
דבר ראשון אתקן אותך **עדר כבשים מטומטם** דבר שני אני מגיע מעיירה בדרום של מזרחים פרמיטיבים לדעתך עיירה בשם נתיבות אם אתה מכיר ואני מאחל לך מכל הלב כי אתה בן אדם מסכן שאני מרחם עליו אנשים טובים עם לב רחב כמו בנתיבות אופקים שדרות אלו הערים שמחזיקים את המדינה עם ההקרבת נפש שאנו גרים כאן על רצועת עזה ואוכלים את כל הטילים בשביל תלאביבי פלצן כמוך מהערים ה"פרמיטיביים" האלה יש הכי הרבה מתגייסים ליחידות הקרביות בשביל לשמור על אנשים כמוך אבל זה בסדר אתה חי בתוך בועה לא שופט אותך הסביבה והתקשורת אשמים באיך שאתה מדבר..
* יוסף   21/08/16 | 15:17
צודק במיליון אחוז ועם כל הצער אני אומרת זאת בתור תל אביבי
* חיים   21/08/16 | 16:41
יוסף - אתה לא חילוני, אז זה ממילא לא כוון אליך
התכוונתי לחילונים, שלא ברור למה דווקא מכל המצוות הדתיות, מתעקשים על החולנית ביותר. וכן, ילד לא נימול יסבול הרבה יותר הצקות בנתיבות או בירושלים, לעומת תל אביב או ראשלצ. הקידמה מגיעה מתל אביב לפריפריה, לא להיפך.
* א   21/08/16 | 19:06
לדגנרט מהדרום, גם אני אתקן אותך. קח כמה ........ וגם ,,,,,,,,,,.,
* ותשתמש בהם   22/08/16 | 08:27
בת"א חייה אוכלוסיה גדולה של צעירים מהפריפריות מהדרום ומהצפון.
בת"א חייה אוכלוסיה גדולה של צעירים מהפריפריות מהדרום ומהצפון.
* ליוסף   22/08/16 | 11:40
3. האם זהו טקס בו חותכים תינוק בעודו צורח בשם הדת?
* ברבארי   21/08/16 | 11:08
עופו מהמדינה כבר שונאי יהדות ממורמרים
כן הטקס בו חותכים תינוק שצורח נקרא ברית מילה והוא ציווי הא-ל, אל תשאל אתמול ראיתי 3 אנשים זקנים חותכים תינוק חסר אונים ואמא שלו עומדת בצד ולא אומרת כלום.. מזעזע, פרט שולי: זה היה בחדר ניתוח. לא תמיד מה שנראה מזעזע זאת המציאות באותו רגע קצת כואב לתינוק אבל לטווח הארוך זה ישפר את איכות חייו ותקרא מחקרים בנושא אם אתה לא מאמין. כנ"ל לגבי מזון כשר שגם הרבה מאוד לא יהודים, מקפידים עליו, כי זה הוכח מדעית כבריא יותר. התורה מדריכה את האדם לחיים טובים יותר. לא את הכול אנחנו מבינים. המדע כבר מזמן לא אמין, כל חודש יוצא מחקר שסותר את הקודם. אדם בלי אמונה הוא מבולבל אין לו על מי להישען... כל פעם שיוצא מחקר חדש שמבשר חגיגית על סוף העולם וכו' רועדות לכם הביצים (סליחה על הביטוי) אני ב"ה בת למשפחה דתיה אדוקה, כמה רוגע ושלווה יש בביתנו כמה אושר אמיתי ושלום בית ואת כול זה אני זוקפת לתורה הקדושה שמנחה את הורי ואותנו. יש לנו תורת חיים!! תורה נצחית ואנחנו סומכים עליה בעיניים עצומות. כמה אני מרחמת עליכם.. שעם כל ההשכלה וה"נאורות" אתם מפספסים את האור והחוכמה האמיתית והנצחית חוכמת הא-ל.
* ברבארית גאה   21/08/16 | 14:09
גם הרצל לא עשה ברית מילה והיה נגד הדת - בוקר טוב אליהו!
אפילו משה רבנו היה נגד ברית מילה בספר הבדיות שלך.... 1. באית מילה מומלצת תמיד ע"י רופאים שמתפרנסים ממנה, וגם ע"י אנשים נמולים. לא תתפסו איש עם עורלה שאומר שצריך להסיר אותה. 2. בארה"ב שם היו עושים מילה מטעמים רפואיים מפסיקים אם זה לאחר שהבינו שזה לא בריא בכלל ולא מוסרי, ושיעורי המילה יורדים שם בצורה מסחררת ובעוד כמה שנים היא תעלם משם לחלוטין. 3. הרוב המוחלט של העולם לא עושה ברית מילה, ולא תמצאו בסין או יפן או איטליה בתי חולים מפוצצים בחולי סרטן הפין או שאר קשקושים. 4. לחתוך תינוק בסכין בעת ביצוע פולחן דתי זה דבר מטורף, תחשוב על זה קצת בלי התלהמות.... 5. אין אף אירגון רפואי בעולם שטועם שיש לבצע מילה, למעשה ההפל הוא הנכון. קצת עובדות וזה, לא יזיק. אני בטוח שהרוב המוחלט של האנשים לא יודעים בכלל מה זה ברית מילה, איך זה קורה, ומה היא עורלה ומה התפקיד שלה בגוף. זה שההית בברית, ל אומר שאתה יודע מה זה.
* מדינה היא דווקא של חילונים   21/08/16 | 14:47
יש גם המון מחקרים שמראים אחרת ויש הבדל גדול
בין ניתוח כירורגי לברית מילה והעובדה שאת הולכת אחרי התורה בעיניים עצומות זו הבעיה זה אומר שהמצפן המוסרי שלך דפוק ברית מילה זה מנהג דתי שנועד להבדיל את היהודים מאומות אחרות זה הכל ולאכול כשר לא בהכרח הופך אותך לבריא יותר כמו שלאכול ״טרף״ לא הופך אותך לחולה וזאת המדינה שלי בדיוק כמו שזו המדינה שלך וזכותי להביע דעה לא טוב לא את לא חייבת להקשיב
* דודי   21/08/16 | 15:24
נועד להבדיל את היהודים מכל העמים?
אתה חושב שהברית מבדילה אותך מכל העמים? כל מדינה שיש לישראל איתה גבול מקיימת את המנהג הזה, ולא, הן מדינות מוסלמיות ולא יהודיות. בוקר טוב אליהו! גם שבטים הזוייים באפריקה עושים ברית, בוקר טוב אליהו. אתה לא מיוחד, ברית לא מייחדת אף אחד. זה מנהג הזוי במקורו במצריים.
* בורות זו מכת מדינה...   21/08/16 | 16:07
בור אתה בעצמך
לא דיברתי על התקופה הזאת אלא על המקור של המנהג אז תבדוק לפני שאתה מבקר אותי האיסלם והנצרות באו אחרי היהדות ולקחו חלקים ממנה הסיבה שמוסלמים עושים ברית בגיל 13 זה כי ישמעל היה בן 13 כשאברהם מל אותו חתיכת אדיוט
* דודי   22/08/16 | 10:48
ואם לא שמת לב כי כניראה לא קראת את מה שכתבתי
אני נגד המילה לא בעדה אז תיקרא עד הסוף ליפני שאתה מגיב
* דודי   22/08/16 | 10:50
2. אדם שהוא לא יהודי משמיים ישלחו לו אלף סיבות למה לא לעשות ברית לבנו.
כתוב: איש בער לא אדע וכסיל לא יבין זאת,רק אדם שנולד לאמא יהודיה לעולם לא ישאל שאלות לגבי ברית, הוא פשוט ימול את בנו בעניים עצומות.
* עמיהוד   21/08/16 | 10:27
הכתוב מעיד על הכותב
* רק אדם לא יהודי יקשקש שטויות   21/08/16 | 11:03
אני מסכימה שאם יהודייה לא תחשוב פעמיים
ובעניים עצומות תפקיד את בנה בידי ה כדי לבצע פעולה כה טבעית משמע הברית
* יהודייה   21/08/16 | 13:48
לא פעולה טבעית - פשע נגד חסר ישע שלא יכול להתנגד!!!
איפה את חיה? לפצוע ולהטיל מום בתינוק חסר ישע זה בעניך פעולה טבעית? וואו אני פשוט בהלם!!!
* אם יהודיה   21/08/16 | 19:36
אני יהודיה ואמי יהודיה וכך גם אמה וכו
ואין מצב שאני מטילה מום בילד שלי.
* פנמה   22/08/16 | 02:16
מום?
מום יכול לקרואת גם מזריקה דרך אגב יש זיקות שמשאירות סימן דרך אגב את עשית בדיקה גנתית שלא חס וחלילה תעבירי לו מום או מחלה גנטית שתהיה בעניין שיותר מ20 אחוז עובר להם בעייה כול שהי
* יניב   24/09/19 | 23:24
1. ברית לבני
ערכנו שבוע שעבר ברית מילה לבנינו הבכור רן היה לנו מוהל מיוחד במינו שעשה את הברית במהירות ומקצעיות חסרת תקדים. למוהל קראו צבי פוריס. הגיע מיוחד לראשון לעשות את הברית ולא הסכים לקחת כסף.הוא רק אמר שזה לו לזכות ומצוה.
* דנה    21/08/16 | 10:18
הוא מהל גם את 2 הבנים שלי
פשוט מקצועי ואיכפתי והכי חשוב לא עושה למטרת כסף
* אמא   21/08/16 | 12:22
אין שום קשר לשם המצווה - מוהל צריך להתפרנס כמו כולם
* יניב   21/08/16 | 12:43
לפי ההלכה אסור למוהל לקחת כסף על ברית מילה
זה שכולם מושחתים, זה כבר סיפור אחר...
* תיקי   21/08/16 | 15:04
ודאי שיש קשר למצווה
זכות ומצווה ענקית אני מכיר את הרב פנחס מנתיבות שעושה כ 5 בריתות ביום ולא לוקח שקל ולמרות זאת אנשים מאלצים אותו לקחת מהם לכן האיש הצדיק הזה פתח עמותה לנזקקים מכל הכסף שהוא מקבל מבריתות
* דוד   21/08/16 | 15:06