גאווה
תגובות (56 תגובות ב-33 דיונים)
33. מכתב מרתק מהרבי מלוּבָּבִיץ' לאדם הסובל מנטיות הפוכות
מכתב מרתק מהרבי מלוּבָּבִיץ' לאדם הסובל מנטיות הפוכות ב"ה כ"ה שבט תשמ"ו ברוקלין, ניו יורק שלום וברכה, הריני לאשר קבלת מכתבך בינואר 26, ובו אתה כותב על בעיה רצינית. כפי בקשתך, אזכור אותך בתפילתי להגשמת משאלות לבך לטובה. אמנם כל הברכות נובעות מאת ה', אבל האדם צריך לעשות מה שדרוש בסדר הטבעי. בעניין הבעיה האמורה, אתה בוודאות יודע על רופאים ופסיכיאטרים שמטפלים בזה, ושהצליחו במקרים רבים. ידועים לי על מספר מקרים של אנשים שהייתה להם הבעיה הזאת, אבל בסופו של דבר התגברו עליה, התחתנו והקימו משפחות. כאשר אנו עוסקים בנושא זה, אבקש לפתור תפיסה מוטעית שהובילה אנשים מסוימים למבוכה ולמסקנות לא נכונות. התפיסה המוטעית נובעת מהטענה שמכיוון שאנשים מסוימים נולדים עם הבעיה הזאת, היא בהכרח דבר "טבעי". משום כך, אין להגדירו כדבר לא מוסרי או חטא, ולכן אין צורך בכלל לנקוט בצעדים לשנות אותו, או, בכל מקרה, הוא אינו בעיה רצינית כלל. ניתן לראות שגישה זו היא בלי יסוד כלל, מכך שהתורה (שנקראת תורת חיים ותורת אמת כי היא המדריך האמתי שלנו בחיי היום-יום שלנו) מצהירה שלְסַפק את רצונות הללו, או אפילו להרהר בהם, זו עבירה על מצוות ה'. לפיכך גם ברור כי הבעיה היא ניתנת לשליטה, שאילו היא הייתה מעבר לשליטת האדם, ה' לא היה מגדירה כחטא. העובדה שיכול להיות שהבעיה מולדת לא משנה את המצב. כל יום ילדים נולדים עם טבע מסוים, או נטיות מולדות או דחפים, מקצתם טובים ומקצתם לא טובים. בגלל זה בני אדם צריכים לעבור הכשרה וחינוך, כדי לפתח ולחזק את התכונות החיוביות ולסלק את התכונות השליליות. הבורא העניק לאדם את היכולת לשפר, אפילו לשנות, את תכונותיהם ה"טבעיות" (המולדות). קח לדוגמה את הקלפטומניה [=הפרעה נפשית המתאפיינת בגנבה אובססיבית. המתרגם]. מוכּר לרוב שהקלפטומניה היא דחף מאוד כפייתי. אבל איש לא יטען שמכיוון שהתכונה הזאת מן הסתם מולדת ומאוד קשה לשנותה, צריך לומר לאדם הקלפטומני שמותר לו לגנוב, או שאין לו מה לעשות לתקן את תכונה זו, וכן הלאה. כן במקרה של האדם שנולד עם התאווה להרוס חפצים, או עם טבע וַכְּחני או אגרסיבי, או עם הנטייה לרמות או לשקר, או עם כל תכונה אחרת שנחשבת כמגונה. גישה זו לא תעזור, לא לאדם עצמו ולא לחברה. להפך, כל הניתן לעשות צריך להיעשות, ובפועל נעשה, כדי לעזור לאנשים אלה להתגבר על נטיותיהם הטבעיות, באשר הם. אין צורך לומר שייתכן שהאדם המיוסר על ידי בעיה זאת או בעיה נירולוגית אחרת, ישאל, "מדוע ברא ה' דחף כפייתי זה, שנוגד באופן ישיר למערכתו המוסרית? מדוע הוא מייסר אותי, שרצוני לקיים באופן מלא את מצוותיו?" אין בריאה יכולה לעמוד על שאלות אלה, שרק ה' יכול לעמוד עליהן. הערה אחת שניתן לומר על השאלה "מדוע אני?", היא שאם אדם עובר מצב קשה או מטריד במיוחד, מובטח שה' נתן לו כוחות יוצאים מן הכלל להתגבר על הקושי היוצא מן הכלל. סביר להניח כי האדם המדובר אינו מודע לכוחו הפנימי האמתי, ולכן סביר להניח כי הניסיון הוצב לתכלית היחידה של להוציא מהאדם את כוחו הטמון, שאותו, אחרי התגברותו על הבעיה, אפשר להוסיף מכאן והלאה לארסנל של יכולותיו הגלויות, כדי להשתמש בשניהם להשגות גדולות יותר באופן אין-סופי, לטובת עצמו ולטובת הזולת. הרמב"ם, "מורה הנבוכים" לדורו ולכל הדורות לאחריו, שגם זכה בכינוי הרופא הטוב ביותר בתקופתו, מצהיר בקטע ידוע בספרו המפורסם משנה תורה (הלכות תשובה פרק ה' הלכות א'-ג', עיין שם), "רשות כל אדם נתונה לו: אם רצה להטות עצמו לדרך טובה ולהיות צדיק, הרשות בידו; ואם רצה להטות עצמו לדרך רעה ולהיות רשע, הרשות בידו… אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טיפשי האומות ורוב גולמי בני ישראל, שהקדוש ברוך הוא גוזר על האדם מתחילת ברייתו להיות צדיק או רשע… ואין לו מי שיכפהו ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים, אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאיזה דרך שירצה". הערה אחרונה מנקודת מבט מדעית: לומר שהשכל האנושי והמערכות הנירולוגיות הן מורכבות בצורה בלתי מושגת, זה לומר דבר שמובן מאליו. רק הבורא יודע את עבודת ידו. אבל הבורא העניק לשכל האדם תכונות נפלאות שמאפשרות לו לבחון את תעלומות הטבע, לחקור, לנסות, ולאגור בצורה הולכת וגוברת עוד ועוד מידע על עצמו ועל יכולותיו הפיזיים והנפשיים. התקדמות ניכרת כבר הושגה על ידי מדענים בחקירתם את תאי המוח והורמונים. היום ברור שניתן לגרות באופן מלאכותי טווח רחב של רגשות אנושיים ותחושות, על ידי טכניקות אלקטרוניות וביו-רפואיות. היום מוסכם באופן כללי, שרוב אם לא כל ההפרעות הנירולוגיות, כולל התנהגות מינית סוטות, מן הסתם נובעים מליקויים כימיים (הורמונים) או אי-סדירויות בתקופת הנעורים. הפרעות נירולוגיות מסוימות כבר מטופלים בהצלחה בתחומים מסוימים הקשורים למערכת העצבים, ויש לקוות שהטווח יתרחב ובסופו של דבר יכלול את כל הספקטרום של ההפרעות הנירולוגיות, גם של הפרט וגם של העמים. בינתיים, ניתן רק לבטוח בה', ולחזק את דבקותנו לתורה ומצוות, שעליהם נאמר "כי הם חיינו ואורך ימינו". בברכה (תרגום מאנגלית)
* מומלץ לקרוא ולהבין   07/08/15 | 10:05
32. בעבר מתגובות כמו שרשמתם כאן
למגיבים הלהטופובים הרגילים הנורמטיביים אלה שלא מבינים מה הקהילה שלי הדוחה המגעילה המקולקלת הכפייתית החסרת בטחון בעלת המומ הדופי הדפוקה הלא בסדר הזאת רוצה מחייהם אז אולי היא רוצה לחיות בשוויון ובלי לחוש סכנה ממשית מאלימות אולי רוצה הקהילה שלי זכות להינשא בלי לברוח לסוף העולם נו כמו כולם ובלי לספוג אלימות מילולית אפליות דקירות רציחות גינויים ועוד משאר הקיצוניים בחוץ ברור שמותר לחלוק בדעות ולהביע אותן זה לגיטימי אבל מכאן מהתגובות שלנו למעלה אפשר למלא את כל מחסני הרוע עד אפס מקום מהלעג הביקורת הפחות נעימה מילות הגנאי האפליה חוסר הסובלנות ועד תגובות שהכילו סמוי וגלוי שאין בכלל בעיה או מורכבות עם רצח בני אנוש ואלימות כלפיי להטבים חומר למחשבה ככה לאנשים לציבור שהוא אינו הקהילה אם היה זה ההיפך? אם הייתה יד המסיט הדוקר הרוצח ידו של אלה מקהילתנו על רקע דומה מה הייתם עושים אומרים או כותבים קחו בשפיות ובפרופורציות אנחנו בני אדם רגילים עובדים משרתים צבא משלמים מיסים ישנים שותים אוכלים השוני הוא במגדר נטיה מינית וכיוב עניין שנולדים איתו לא בוחרים בו ולומדים לחיות עם זה בקבלה עצמית ואהבה אל תמהרו לשפוט ראו את הצד הטוב שבדבר תסתכלו בסביבתכם היטב היטב יש תמיד אחד או אחת מאיתנו שיכולים להיות החברים הכי טובים שלכם אנשים עם חינוך טוב מידות טובות ערכים ושמחה בהצלחה לכולם ושלא נדע צער שכזה יותר
* הייתי נופל חולה ומתעצבן    06/08/15 | 09:41
31. סובלנות !!!!
כל מי שנתקל באלימות מילולית בכלל ופיזית בפרט דווחו, גם במקומות העבודה שלכם אם אתם מופלים וסובלים אלימות ואפליה על רקע מגדרי דווחו , אסור לשתוק ולהשאיר בבטן ולספוג פגיעה. במקומות עבודה ממשלתיים ובשירות המדינה אין סובלנות כלפי פגיעה באדם על רקע מגדרי. דווחו יש מאחוריכם גב שיתן לכם גיבוי. בישראל 2015 אסור יותר לשתוק !!!
* לבנוני צביקה    05/08/15 | 06:00
30. קרך נויבך
את קרן נויבך אני הכי אוהב
* אילן   05/08/15 | 00:21
29. רפואה שלמה בקרוב ממש!!!
* אהרון    04/08/15 | 18:36
28. להזכירך 80% מעם ישראלים עוברים את האיסור החמור ביותר
מחוללים שבת!------------------------------------------ כן! כן! הרי אתם החרדים יודעים היטב שמדובר באחד מהאיסור החמורים ביותר!---------------------------ובכל זאת, עם ישראל עושה מצעדים כל יום שבת ומחללים את עיר הקודשששש! את ירושליים! ----------------------------------------------------- אבל אותם אתם לא רוצחים- אוי! עוד איסור מהתורה. -------------------------------------------------------- לסיכום: יש לך חשיבה של כבשה שהולכת אחרי העדר- אבל אתה יודע מה? גם אם תעשו "מצעד החרדים" בתל אביב לא נדקור אתכם
* דיני אדם קודמים!   04/08/15 | 18:36
לידעתך
יש כאלה שממש מנסים לשמר את השבת והכי משתדלים ועושים מה שהם יכולים אם זה לנסוע בשבת להדליק אש או כל דבר לשמור כשרות זה שאתה חי בבועה תל אביב שאצלכם הכל שמה חטאים לא אומר שכולם כמוכם אומנם אני לא דתייה דתייה אני תומכת בקהילה יש לי ידיד גייז שאני חולה עליו אבל תעשה טובה אל תמצאי דברים מאין הבאת את 80% האלה?
* .   05/08/15 | 03:41
27. איפה דובר על חדר המיטות
את יכולה להסתובב עם בן הזוג שלך ברחוב, ואין בכך כדי לרמוז על הנעשה בחדר המיטות. באותה מידה הם מעוניינים ללכת עם בן הזוג שלהם ברחוב ולא להיות תחת חרושת שמועות תמידית.
* אורי   04/08/15 | 18:13
26. השם ישמור ממש מגפה ומחלה מדבקת
* אן   04/08/15 | 18:02
25. ביהדות מאמינים שכל דבר הינו בר שינוי. אין דטרמיניזם.
* נעמי   04/08/15 | 17:17
24. מעט מן האור...
* אייל   04/08/15 | 17:13
23. כל הכבוד לאנשי הקהילה, אני לא שייכת אליכם אבל רואה בכם כוחות האור שנלחמים
בחושך, בבורות וברוע
* דקלה   04/08/15 | 17:08
22. צפיפות בארון מקיר אל קיר..יוצאים ויוצאים ועדיין מצטופפים בו
* 'יוצאים לאור' לחפש זהות עצמית   04/08/15 | 16:48
21. תשכבו עם מי שבא לכם.. מה אכפת לי מה נעשה בחדר המיטות..
למה חושבים שצריך להצהיר על זה?? אני יוצאת מהארון כרגע- אני סטרייטית יאללה ביי
* ..   04/08/15 | 16:44
זו שאלה של זהות
של מי בן הזוג, את מי את אוהבת, עם מי את רוצה לחיות. לא עניין של יחסי מין. נסי להוציא כל הקשר של בין גבר לאישה מהשיח הציבורי - זוגיות, הורות, יחסי מין. אם מהיום כל שיח כזה הוא לא לגיטימי. זה נשמע לך סביר? הגיוני? לי לא. כנל כשמגבילים זוגיות רק לגבר ואישה.
* גיא   05/08/15 | 08:49
20. הכתבה
אי אפשר לכבד אחד שעובר על איסור של יהרג ואל יעבור.
* חרדי   04/08/15 | 16:42
19. הוא כל הזמן נמצא בכותרות
חחחחחח 😂 כל כתבה הוא חייב להגיב
* יעקוב טרנטו גיי    04/08/15 | 16:37
18. איזה מבכי לראות את הדברים האלו..
חברה אנחנו יהודים. מה קורה פה?! אם אנחנו נראים כך במה אנחנו יהודים.
* בני   04/08/15 | 16:35
האמהות שלנו יהודיות.
* דולב   05/08/15 | 22:00
17. אני מתחתן עם הכלב שלי רק בעקבות התרסה נגד החרדים. המשך,,,,
רק בעקבות יהודי שרצח אמח שמו וזיכרו אתם רוצחים את זה על ציבור שלם
* אלירז   04/08/15 | 16:33
16. רחמיייייםםם!!
כמה תשומת לב המסכנים האלו מחפשים יאללה!
* מישי   04/08/15 | 16:32
15. פשוט מגעילללללל...מה לעשות זאת האמת
* ניר   04/08/15 | 16:32
14. שלא יקראו לעצמם דתיים
יש שלוש מצוות בתורה שכתוב עליהם ״יהרג ועל יעבור״ אחת מהן זה גילוי עריות ומשכב זכור כלול בתוכן..שלא תבינו לא נכון אני לא שופט או דן כי זה לא תפקידי, מבחינתי מגיע להם אותם זכויות כמו לאדם רגיל. רק מפריע לי דבר אחד שמציגים אותם בתור דתיים וזה פשוט לא נכון כי יש דברים בסיסיים!
* דתי    04/08/15 | 16:30
13. התקשרו מהנגריות(יצרניות הארונות)שהן כבר לא עומדות בקצב
סלבס,אנא תתחשבו
* ש   04/08/15 | 16:18
חחח מעולה
* עדי   04/08/15 | 18:05
12. נו...
כל מילה...
* חי   04/08/15 | 16:15
11. שאלה רצינית לכל ההומואים
אם מחר אחליט ללכת עם כיבשה. אתם יודעים ברחוב. אתנשק איתה אצהיר על זה שאני מנהל איתה יחסי מין והכל ואפילו אגיע איתה לבנק לקחץ משכנתא, אתם סבבה אם זה? ברצינות אני שואל
* אחד   04/08/15 | 16:10
הומואים זה יחסים בין שני אנשים בורגרים בהסכמה, את לא יכול לדעת עם הכבשה מסכימה או נהנהת.. שאלה קצת מטופשת
* עופר   04/08/15 | 16:29
מממ...
לא אבל אם תחליט ללכת עם כל אדם בגיר(גבר - אישה או טרנסית)זה יהיה יותר מסבבה ואם מישהו יגיד משהו אנחנו נהיה שם לצידך.. השאלה מה אתה אוהב? גברים? נשים? טרנסים?. למה אתה רוצה להתנשק עם כבשה? בגלל שהיא לא יכולה להגיב.. מעניין שבחרת בכבשה...ועצוב.
* והיה...   04/08/15 | 16:32
אם זה מה שיעשה לך טוב.
השאלה מה הכבשה חושבת על זה
* מהה   04/08/15 | 16:33
כיבשה זה בעל חיי
וזו כפייה! זה ממש אבל ממש אבל ממש לא אותו דבר !!!!
* רן    04/08/15 | 16:37
לא, אלא אם כן תוכיח שזה הדדי והכבשה גם מעוניינת בך
* גדגד   04/08/15 | 16:39
בודאי.
הרי ההשוואה בין 2 אנשים שמתנשקים מרצונם החופשי לבן אדם שמנשק כבשה זה בדיוק אותו דבר. אני מניח שהכבשה גם תחתום על המשכנתא מרצונה, לא כן?
* הומו חוטא   04/08/15 | 16:43
אתה כל כך צודק!!!
* אחת   04/08/15 | 16:44
השוואה מדהימה מה אגיד...
אתה צודק, כי לאהוב כבשה ולקיים איתה יחסים שלא בהסכמה, כשהיא לא יכולה לסרב ולהביע את דעתה ואת מה שהיא חושבת ומרגישה זה בדיוק אותו דבר כמן זוג גברים בגירים ובוגרים שאוהבים אחד את השני ומקיימים יחסי מין בהסכמה מלאה ומתוך רצון הדדי. בדיוק אותו הדבר.
* דווקא סטרייטית   04/08/15 | 16:49
השוואה של בעלי חיים לבני אדם היא טפשית ודוחה
רק אדם טיפש אטום וחשוך יכול להשוות בני אדם לבעל חיים. האדם הוא יצור מורכב בעל תודעה, אשר במקרה ומחליט ללכת עם אותו בן מגדרו הוא עושה זאת מתוך צלילות מחשבתית והגיון! לעומת זאת אם אתה, בור שכמותך, תלך עם כבשה אתה תכפה את עצמך עליה ותגרום לה לעוול שכן לה- בניגוד לבני אדם- אין אפילו את היכולת הבסיסית להתנגד לך! הטיעון שלך הוא טיפשי ומבזה ורואים בדיוק מי אתה ומאיפה באת.
* ירדן   04/08/15 | 16:50
*
מה זו ההשוואה הזו?? וואו הבורות נוזלת ממך אם אתה משווה בין בני אדם לחיות בנושא הזה
* *   04/08/15 | 16:55
אם גם הכבשה מעוניינת בכך... שאו ברכה!
רק חבל שלעולם לא תוכל לדעת באמת אם היא מסכימה לכך... לכן ההשוואה הזו חסרת טעם!
* אחד אחר   04/08/15 | 17:00
תשובה רצינית
1.אם הכבשה הייתה ברת שיפוט והייתה מעוניינת בכך גם- אז למרות שהעניין היה נראה לנו מוזר- הינו נותנים לך לחיות את חייך בשלווה וכבוד- כן! גם להתנשק עם כבשתך ברחוב. 2. ההשוואה בין אהבה בין שני בני אדם לאהבה של אדם לחיה (או לאובייקט) זה בדיוק ההבדל בין FATISH לבין אהבה מלאה בין שני יצורים אוטונומיים. 3. עצם העובדה שאתה כנראה לא רואה את ההבדל היא בעיה רצינית- אצלך 4. ועם זאת- בעולם יש גם אנשים עם FATISH או עם דעות נוגדות לאלו שלנו ואת כולם אנו מקבלים
* שני   04/08/15 | 17:04
הכבשה שלך ברחה
ממך ברגע שהיא ראתה אותך.
* זיו   04/08/15 | 17:16
הנקודה שלך טובה וביפן כך חיים
ביפן מתחתנים עם כלב, חיים איתו לכל דבר וזה נראה ביפן הכי נורמלי. ויותר גרוע הם מתחתנים עם בובות והולכים עם בובה וקוראים לה אישתי. לצערי הנקודה היא שהומו זה לא נורמלי אבל בכוח מכריחים אותנו לחשוב שזה נורמלי.
* עדנה   05/08/15 | 08:08
10. ואיתך!
* ....   04/08/15 | 15:57
9. מעיין?? היה מפקד שלי בצבא חומד של בחור
* בהצלחה יא מתוק   04/08/15 | 14:48
אהה אם הוא היה המפקד שלך אז סבבה.. מי זה בכלל???
שוויון זכויות מלא..
* והיה   04/08/15 | 16:28
8. חח..ניראה יעקוב טרנטו גיי בארון ..כל כתבה של קהילה לא מפספס
* 💋💋💋 אוהבים אותך יעקוב    04/08/15 | 14:46
7. אין כמו ההומואים במינוף אירועים חריגים לטובתם
לקחו את האירוע המצער והנורא הזה ומינפו אותו לזכויות ' להטביות. מה הקשר? המינוף הזה עושה עוול למשפחת הצעירה שנרצחה בדמי ימיה על ידי מחבל, טרוריסט יהודי. תפסיקו למנף אירועים כאלה. תפסיקו להיות ציניים
* סטרייט    04/08/15 | 14:28
בוא נחשוב מה הקשר לקהילה הגאה
אולי בגלל שהילדה הזות נרצחה רק בגלל שהיא לסבית אתה מזכיר איך אנטישמים מדברים שהיהודים מנצלים את השואה
* A   04/08/15 | 17:00
6. כל הכבוד לכוולם..תמשיכו כך.
הגיע הזמן לשוויון-אפשרות אזרחית להתחתן בארץ הזאת(לכוווווולם-לא רק לקהילה הלהטבי"ת. גם למי שיכול להתחתן דתית ובוחר להתחתן אזרחית). אהבה=קבלה=שוויון. ו..סליחה על הבורות. מי זה מעיין יבז ההוא?
* והיה..   04/08/15 | 13:22
5. מעניין כנסו
אנשים שהם הומאים ולסביות יש להם בעיה נפשית עמוקה הם סובלים מחוסר בטחון ... פשוט גועל נפש . והדתי הרוצח הזה צריך להשרף בגהנום ביחד אם כל ההומאים והלסביות .
* גזענית    04/08/15 | 13:12
מעיין "החמודה"
כשיהיה לך ילד ויגיד לך אני הומו אני רוצה לראות אותך מקללת כך למרות שאת לא ראויה לתגובה.נקודה
* מב   04/08/15 | 15:37
4. מי זה מעיין יחבס ולמה הוא מענין אותי??
* שי   04/08/15 | 13:09
3. לא יאבס! תתקנו..
* מעיין יחבס   04/08/15 | 12:30
2. איזה חמוד דוד לביא!
* יוני   04/08/15 | 12:13
נכון, וזו אחת הסיבות שכבר אז הייתי משוכנעת
חבל. בזבוז גנים משווע (לנו, בתור נשים). זה בדיוק העניין. רובם הם בדיוק מה שהרבה נשים מחפשות. יופי, אבל גם רגישות ועדינות.
* שהוא הומו   05/08/15 | 06:48
1. תולדות הארון
מר יעקב אחימאיר דווקא אדם כמוך שדעתו בנושא למה לצאת מהארון חוסר ההבנה הרדידות המחשבתית לקשר את היציאה מהארון לחדר המיטות, לדעתך הארון מייצב רק את משחקי המיטה? לשיטתך אדם שהוא מוצהר כסטרייט ההצהרה מתייחסת רק למעשיו במיטה? לא להאמין עד כמה אפשר להיות רדוד ולא להבין את מה שמייצגת המילה ״סטרייט״ ״הומו״ ״ארון״ ״ לסבית״ ״ טרנסים״ בואו ואני ילמד אתכם את תולדות הארון (לא ההוא מהתנך " תולדות אהרון). ההבדל המהותי למה שמייצג הארון למה שמייצגת המילה סטרייט, הם, הפלייה , חוסר שיויון זכויות , רדיפה על רקע מגדרי, רצח, טבח בברנוער ובמצעד בירושלים, חוסר כבוד, הומופוביה, מר יעקב אחימאיר כפי שאתה קורא ״הארון״ מייצג קמת יותר ממשחקי המיטה
* לבנוני צביקה   04/08/15 | 11:58
קודם תלמד עברית אחר כך תלמד אותנו
* אבשלום לא קור   04/08/15 | 14:21