דיבור ישיר
תגובות (37 תגובות ב-19 דיונים)
19. אם אתה לא מחתן גם "ממזרים"-אזי אתה לא שווה כלום!
כן יירבו "ממזרים" בישראל!
* ממזר   26/11/19 | 11:46
18. צודק כל כך, סוף סוף דתי שפוי
* רן   12/01/19 | 10:14
17. הוא לא שונה מטרוריסט
האיש הזה שקיבל כותרת ובמה הוא עבריין ברמה הכי קשה כי הוא לא סתם יוצר מפגי ציבורי הוא פוגע לנו בדבר הכי עמוק ביהדות! הרעיון ברישום נישואים הוא בעל ערך חשוב ולכן המדינה מנהלת רישום שכזה. לכל מי שמציע כאן לטוס לחול ולהתחתן אני שואל למה? ומי מבטיח שהם יירשמו כאן? למזלנו על פי חוק ניתן להתגרש רק ברבנות ואז לפחות יש אולי רישום שהזוג היה נשוי אבל גם זה אם יש שם מאבק והם מתגרשים עם התערבות משפטית תארו לכם זוג שיהדותם נניח צולעת התחתן בחול הגיעו לארץ ולא נירשמו נולדו להם שני ילדים ולפתע האישה שנכנסה להריון לפני שבוע מוצאת בחור חדש ומחליטה לחיות איתו ולהתחתן גם איתו איך זה מסתדר? בקיצור לאסור את הרב הזה וליצור רישום של כל הנישואים שהוא יצר
* בני   12/01/19 | 06:21
16. צדיק!
אמן!
* ליאת   11/01/19 | 19:53
15. חוק החופות הוא לא הבעיה! הבעיה היא המונופול הרבני
הבעיה היא המונופול הרבני על חתונה בישראל, ועל חוסר הפרדת דת ממדינה! כל מדינה בריאה שפויה ותקינה, נותן אופציה מדינית אזרחית להתחתן, ללא הבדלי גזע, דת, מין ונטייה מינית. נתחיל בזה.. הבעיה שהמדינה נתנה לרבנים ולרבנות כח כה גדול, שבעצם כובל את ידי המדינה, ולא מאפשר למדינה לממש את הצהרותיה במגילת העצמאות ובשוויון זכויות אשר חייבים להינתן על ידיד המדינה לכלל אזרחיה! ללא שום הבדלים. דווקא עבור שמירת צביון יהודי ומסורת ישראל, ומניעת ממזרות, טוב מאוד שחוק החופות קיים ואני בעדו, אבל אני נגד הממסד הרבני שהוא מונופול ואין הפרדת דת ממדינה. על זה אתה כבוד הרב, ועוד רבים כמוך שמסכימים איתך, צריכים להילחם על הפרדת דת ממדינה. זאת תהיה סלילת הדרך הישרה והטובה עבור עם ישראל, ודווקא זה יגרום ליותר ויותר יהודים דווקא לשמר את מסורת ישראל, ולא ההיפך. תחשבו עמוק תרדו לסוף הדעת ותבינו.
* יניב   11/01/19 | 15:25
14. מספר שאלות לכבוד הרב שקרוב לוודאי אף אחד מלבד הקהילה הקטנה שלו חברים ומשפחה לא הכיר עד הפרשה
מי מממן את המאבק שאתה מנהל ומשלם לך על זה? ומהן עמדותיו ביחס לכפיפות מלאה לאורתודוקסיה היהודית ולחוק בישראל שנחקק בהליך דמוקרטי? למה אתה להוט דווקא על הנושא על זה ולא על החוצפה בכך שתעודת זהות ודרכון אני יכולה להוציא רק במשרד הפנים קצבאות רק מביטוח לאומי ורישיון נהיגה רק במשרד התחבורה, ובאופן כללי על כל חוק מבאס או מגביל אחר שהתקבל ברוב? על איזה גדול דור אתה מסתמך ואיך זה שלא שמעו על אף רב גדול שמסכים איתך ? האם אתה מודע לסכנה החמורה של גירושין ממזרות וכו' והשלכותיהן הנצחיות של טעויות ייחוס שמהן הרבנות מנסה להימנע, ואם כן למה אתה לא מציין אותן, האם זה כי אתה מזלזל בציבור ורוצה לסמא את עיניו? האם אתה פלורליסט ליברל פרוגרסיבי שמונע מאג'נדה נגד מוסדות הדת במדינה כדי לפורר את המרכיב היהודי של שלטון החוק, כלומר הדמוקרטי במדינה בתחפושת דוס, או שאתה מנוצל על ידי גורמים כאלה ומשמש כבובה על חוט שלהם? האם נראה לך ראוי שכל שקרן שמספר סיפור על כתובה שאבדה יצטרף לעם היהודי ויתחתן עם יהודים אמיתיים ויסכן ייחוס יהודי לזרעם תוך הטעייה נגד רצונם של המתחתנין היהודיים כשיש אפשרות פשוט להתגייר? האם יש לך קשר סמוי לרפורמים או לקונסרבטיבים כי נשמע שאתה מנסה להסתיר את המבטא האמריקאי.. לא חלילה להעליב, אבל ליהודים אמריקאים יש נטייה לטשטש הבדלים בין רפורמים ליהודים על אף שרפורמים בחלקם הגדול שמאלנים תומכי חרמות נגד ישראל ולא עזרו לנו בשואה ותומכים בארגוני הקרן החדשה שתומכת בין היתר במטרתך משום מה ... עד כמה אתה מוכן ללכת רחוק כדי שהציווי דאוירייתא המפורש (דברים ז , ג) "ולא תתחתן בם בתך לא תתן לבנו ובתו לא תקח לבנך" לא יתקיים בגלל ההתבוללות שיגרם לעיתים בחתונות הלא מפוקחות שאתה מנסה להאבק לקיים? למה אתה לא כועס באותו להט קדוש על כל מיני אישורים שהממשל דורש בשביל הליכים שונים כגון בניה או קבלת זכויות או רישיונות לעסק? האם היהדות עד כדי כך פחות חשובה מכל הנ"ל או מהכסף והפרסום שאתה מקבל?
* חופש הביטוי - ערך קדוש!   10/01/19 | 21:31
כל מדינה חייבת לאפשר לאזרחיה להתחתן על פי מצפונם. בישראל חתונה אזרחית לא אפשרית השאלה היא למה כי הרי נישואין אזרחיים מחו״ל מוכרים לכל דבר ועניין
* המטיף   11/01/19 | 02:11
אין קשר בין נישואין אזרחיים בארץ לדרישתו לחתונה
אין קשר בין נישואין אזרחיים בארץ לדרישתו לחתונה יהודית פרטית בארץ. לא לערבב בין הדברים. ולי לא ברור למה אנשים חסרי דת מלכתחילה עלו לכאן כשידוע שזו מדינה יהודית שלא תאפשר להם להתחתן אזרחית .. אולי כי לא סיפרו להם מפלגות אנטי יהודיות ששיחרו אחר מצביעים לשמאל ולכן הגדירו יהודים לפי נירנברג הנאצי או הסוכנות שחיפשה להראות עאלק הישגים ..אז שיבואו אליהם בטענות... מי שמתעקש לחיות דווקא כאן שיקבל את החוק הדמוקרטי ואת היהודיות ששניהם מרכיבים את זהותה המדינה הזו וישלים עם ההשלכות או יתגייר או ירד מהארץ ... שינוי זהות המדינה לא בא בחשבון
*  מה הקשר?   11/01/19 | 10:03
למה יהודי דתי צריך
למה יהודי דתי צריך לחפש רחובות אלטרנטיביים או להסתכל על הרצפה או להוריד משקפיים כדי לא להיתקל בתמונות נשים מחפיצות שמצפונו הדתי אוסר עליו לראות ולמה אם הוא רוצה ללמוד תואר שני הוא חייב ללמוד מעורב עם נשים שלעיתים מחפיצות את עצמן.... יש מסעדות מסיבות סרטי קולנוע ערוצי טלוויזיה הצגות ומלא תחומים נוספים שמדירים דתיים מעצם התנהלותן והדתיים שותקים כי הם מבינים שיש מרחב ציבורי ויש עסקים פרטיים אבלללללל זאת למרות שלא הכל פרטי .... אז למה שהרב ליבוביץ הקדוש לא יואיל להתכבד ולתעל את האנרגיה שלו כדי להילחם שכל מה שממומן מהמדינה היהודית יבטא תכנים באופן מייצג שיהיה על טהרת שומרי המצוות. אבל זה פחות מעניין אותו.. הוא לא קיבל על זה כסף
* למטיף   11/01/19 | 16:34
כמה שנאה.. זה מאוד יהודי
אם כך אתה טוען כי בכל חתונה יהודית שהתקיימה טרם הקמת מדינת ישראל והרבנות המהוללת מוטלת בספק יהדותם של המתחתנים? ומה הקשר לשמאלנים? ומה הבעיה עם רפורמים וקונסרבטיביים? הם יהודים בדיוק כמוך וחבל על כל כך הרבה שנאת חינם!
* מישהי   11/01/19 | 11:38
פעם לא היה כזה טוב פה ולא כולם ניסו להשיג אזרחות ולהיות חלק ממנו
פעם פעם כולם הכירו את כולם ... היום המצב השתנה ויש חובה להסדיר.. ת.ז רשיונות נהיגה ודרכונים לא היו בעולם תמיד... לגבי רפורמים דמאלנים וקונסרבטיביים יש קשר פשוט תקרא בעיון את התגובה שלי ותבין
* אין שנאה .. אולי כעס ואני בחורה   11/01/19 | 16:31
יאיר לפיד
צופית גראנט גם הם חיתנו מחוץ לרבנות. רבנות זה מוסד ארכאי כמו הרבה מוסדות בארץ שצריך להמחק. כאילו שדת זה טאבו שלהם ורק עלפיהם ישר דבר. כשרות חתונה, גירושים וכו'... די למוסד הקיצוני הזה.
* שרה   12/01/19 | 10:34
13. הבורות של המגיבים כאן פשוט מדהימה
התחתנתם אצל ''רב'' כזה, עכשיו, נניח והנשואים לא עלו יפה, הרי אין אף גוף רשמי שיודע שאתם בכלל נשואים, עכשיו, בני הזוג החליטו לפרק את החבילה אך ללא גט, מבחינת ההלכה הזוג הזה נשוי, ילד שיבא אחר כך הוא ממזר למהדרין, עכשיו, נניח והילד הזה בחר לחיות את חייו המסורתי, הוא רוצה ללכת להתחתן אבל אז אמו מגלה לו שהוא היא היתה נשואה אבל היא לא התגרשה מבעלה הראשון בהתאם לחוק שהילד בחר לאמץ לעצמו ועל כן היא גזרה על אותו ילד שהוא לעולם לא יוכל להתחתן. זה הוגן? לא. וזה בדיוק מה שהרבנות עושה, היא יוצרת סדר שמי שנשוי נשוי ומי שדרוש גרוש. לא נח לך להתחתן ברבנות- סע לקפריסין תתחתן שם, אף אחד לא דורש ממך להתחתן לפי הרבנות, אבל להתחתן כאילו לפי הרבנות ולעשות בלאגן - זה כבר סיפור אחר ועל זה קבע המחוקק ישיבה בבית סוהר. אז מגיע לך בית סוהר בזכות ולא בחסד.
* נניח ו..   10/01/19 | 21:15
למה צריך חילוני ישראלי לנסוע לקפריסין כדי להתחתן על פי מצפונו? תאר לך שהיה להיפך וכל יהודי דתי היה צריך לנסוע לחו״ל להתחתן...
* המטיף   11/01/19 | 02:07
צורת החשיבה שלך ממש הזויה
אם הילד יבחר באורח חיים מסורתי זה העסק שלו, לא של הוריו. אמו לא התגרשה לפי החוק שהוא בחר לעצמו? חבל מאוד. שיגיד תודה שהיא בכלל הביאה אותו לעולם, האכילה אותו, טיפלה בו וגידלה אותו. זכותו של כל אחד להתחתן עם מי שהוא ירצה ולנהל טקס לפי השקפת עולמו ללא התערבות של גורמים זרים. הגוף הרשמי היחיד שצריך לדעת שמתקיימים נישואין הוא המדינה ולכן צריך להנהיג נישואין וגירושין אזרחיים, כי הרבנות מתנהלת לפי חוקי הדת היהודית ואינה מאפשרת לכל האזרחים לרדום את נישואיהם. זוג שרוצה להתחתן צריך להירשם כנשוי בבית משפט לענייני משפחה ולחתום על הסכם נישואין אזרחי, מי שמעוניין בנוסף בטקס דתי שיהיה לו בכיף.
* לומי   11/01/19 | 15:46
ולא יהודים?
עם כל הכבוד, אתה צודק - אבל מה יהיה בדור הבא כשנתמלא ממזרים ויהודים שהם לא יהודים כלומר מחר הבן/הבת שלך תירצה להתחתן מי מבטיח לך שבן הזוג שלה הוא יהודי? מי מבטיח שהוא לא פסול חיתון? יש כאן שאלות כבדות שצריך להתמודד איתן... נכון יכול להיות שהרבנות צריכה ניעור אבל בין זה לבין עבירה פלילית שבה צריך לעקוף את הרבנות יש מרחק אני מאחל לרב הזה מאסר כי אין שום דבר שמבטיח שהוא עצמו לא ייחתן את אותה אישה לגבר אחר מבלי שהיא עברה גירושין... בקיצור מי שמחפש ארוע כדי לצאת ידי חובה הוא לא רציני... אם כבר לשחק אותה אז רק לפי החוק ולפעמים ישנן כל מיני מהמורות וזהו אבל עדיין זה החוק! דרך אגב החבורה האטאיסטית שהקימה את המדינה(בן גוריון וחבריו) היא העבירה את החוק ואפילו שופטים גדולים וליברלים כאהרון ברק למרות כל הנזקים שעשה לארץ במישור השפיטה והביא עלינו אקטיביזם שיפוטי... את החוק הזה הוא קיים וקידש כמו חוקים נוספים
* ב   12/01/19 | 06:07
יהודים או לא, זה לא משנה
עצם העובדה שיש אנשים שמוגדרים כפסולי חיתון ולכן לא יכולים להתחתן עם מי שהם בחרו- זה מה שלא בסדר. כשהבן או הבת שלי יתחתנו לא יהיה לי אכפת אם בני הזוג אינם יהודים. אני לא שופטת אדם לפי דתו וזה לא מהווה שיקול בבחירת בן זוג. שוב: צריך נישואין וגירושין אזרחיים כדי שכל אזרח יוכל להתחתן עם מי שהוא בוחר ללא התערבות של מוסדות המדינה בבחירתו, ומי שרוצה גם טקס דתי שיהיה לו בכיף.
* לומי   12/01/19 | 14:31
כן יירבו " ממזרים" בישראל!
למגיב הפרימיטיבי שפוחד מ" ממזרים"- הלואי שיהיו לך כמה כאלו במשפחה שלך! כן יירבו " ממזרים" בישראל!
* ממזר   22/12/19 | 23:53
ממזר הוא מי שאביו לא ידוע. הבורות אצלך
* ל   12/01/19 | 01:19
12. שכוייח
חזק ואמץ
* יזכר לדורות   10/01/19 | 20:49
11. הרב המכובד
צודק כבוד הרב. מה דעתך להוציא לי דרכון ולא דרך מ.הפנים. או לגייס אותי לא דרך הצבא. אולי הכי טוב תאשר לי שאני עורך דין בלי שעברתי את בחינת לשכת עורכי הדין. מי קבע שצריך לעבור דרכם בואו נעשה כל אחד דין לעצמו
* עמי   10/01/19 | 19:50
בניגוד לכל הדוגמאות שהבאת, מי הוא יהודי קשור לכל יהודי העולם והרבנות מנסה לנכס לעצמה את המונופול הזה הבנת?
* המטיף   11/01/19 | 02:04
דווקא כי זה קשור לכל יהודי העולם חשוב שיהיה מוסדר
שלא נגיע למצב שכל אחד יחתן כדרכו והקהילות בחו"ל ובארץ יעדיפו להדיר רגליהם מהרישום של מדינת ישראל ולנהל ספרי היוחסין והדבר יקרע את העם ... המונופול במקרה הזה מוודא שיהיו כללים ברורים שיצרו קונצנזוס לא חשבת על מקרה שיהיו קבוצות שלא יתחתנו עם אנשים שהלכו לרבנים מהסוג של ליבוביץ ... לא סתם זה לא עבד עד כה לכל הפוליטיקאים שהבטיחו לשנות.
* למטיף.. אני נגד מונופול ברוב המקרים   11/01/19 | 09:50
10. אני עובר באדום ולא מפחד לשבת בכלא!!! הידד לעוברים על החוק!!!
* יהודי נאמן למסורתו   10/01/19 | 19:33
כשאתה עובר באדום אתה מסכן את חייך ואת חייהם של אחרים
אין שום סכנה בנישואין לבני דת שונה חוץ מההיבט הדתי. דת היא עניין פרטי בין אדם לאלוהיו, אי אפשר לנהל מדינה דמוקרטית מודרנית לפי חוקי דת.
* לומי   11/01/19 | 10:56
9. כל הכבוד הגיע הזמן לשים סוף לזה!
* כל הכבוד!   10/01/19 | 18:24
8. תראו מה זה, יש אפילו רבנים שנמאס להם מהרבנות
הגיע הזמן לסגור את המוסד המושחת הזה. דת היא עניין פרטי בין אדם לאלוהיו. אין זה מקומו של אף אחד אחר, בטח ובטח שלא מוסדות המדינה, לכפות על אנשים חוקי דת.
* לומי   10/01/19 | 17:33
7. מדהים
מאיר עיניים לראות רב שמאמין בדת היהודית אך מסרב לקחת חלק במשחקה של הרבנות. לכל דת יש זרמים. למה במדינה בשנת 2019 קיים חוק כזה? למה אדם אחד יותר יהודי מהאחר? אני מסכימה עם כל מילה שלך, ובבוא היופ מקווה שאזכה שתערוך את טקס החופה שלי. תודה לך על המילים החכמות. חשר כוח.
* יעל   10/01/19 | 17:08
6. אדם אמיץ! מאבק חשוב. כולנו מעריכים את האומץ שלך
* מיקו   10/01/19 | 17:07
5. לא הבנתי למה?
האם אתה עושה את זה חינם?
* ערן   10/01/19 | 16:40
כי זה חשוב לו
הרב של הרבנות מחתן בחינם? מסופקני. וחוץ מזה זה לא רלוונטי, אם יש אנשים שמעוניינים בשירותיו בבהחלט מותר לו לגבות תשלום, ומותר לו גם לעשות את זה בחינם.
* לומי   10/01/19 | 19:51
חוק החופות
נראה לך !!!!??? עושה את זה רק בשביל כסף ואפילו לא טורח לבדוק את יהדותה של הכלה השם ישמור איזה התבוללות יכולה להיות
* ......   10/01/19 | 21:09
4. ...
אני באמת חושב שזה לא בסדר לחתן אנשים ללא הרבנות. כי אם באמת התברר שהם לא יהודים . על סמך מה הם יאמרו זאת? הן חייבים הוכחות לכך
* ניצן   10/01/19 | 16:15
אף אחד לא חייב שוב הוכחות, להפריד דת ומדינה
מי שחשוב לו להתחתן לפי חוקי הדת ולוודא את יהדותו ואת יהדות בן או בת הזוג- שיתחתנו ברבנות ושיהיה במזל טוב. זה לא נכון לכפות על אנשים לבצע בירור יהדות אם הם לא מעוניינים בזה, אי אפשר לאסור על אנשים להתחתן רק כי הדת שלהם שונה או אין הוכחה ליהדותם. חייבים לאפשר נישואין אזרחיים לכולם, מי שרוצה גם טקס דתי- שיהיה לו בכיף.
* לומי   11/01/19 | 10:53
3. אומנם מאוד באיחור בישרת לנו , אבל טוב מאשר בכלל לא , כל הכבוד
* זה ההגיון הבריא   10/01/19 | 16:00
2. כן ירבו רבנים כמותך. תודה רבה!
* יעל   10/01/19 | 15:58
1. כל הכבוד
* דביר   10/01/19 | 15:56