צבא וביטחון
תגובות (278 תגובות ב-155 דיונים)
155. עפולהה
חיסו לחמאס
* מאיר   20/08/18 | 22:22
154. אתם פשוט עם מופרע, זו האמת
חפשו אותי רחוק מהמדינה הזאת, שלום ולא להתראות
* אחד שהספיק לו   13/01/18 | 09:49
153. ישששש משמח לשמוע
כל הכבוד מי צריך להתגייס למדינה כזאת
* רוזה   26/09/15 | 21:12
טפי עלייך
טפי עלייך
* אמאל   22/12/18 | 09:27
152. כל הכבוד לדרוזים - עם אציל
* אורחת   22/04/15 | 16:13
151. אוף
פשוט להסתכל על התגובות של האנשים... חבורה של קמצנים מפונקים עצלנים. תבינו שאין לנו מדינה אחרת ושאין לנו צבא אחר שישמור עלינו, יש לנו רק את עצמנו!!!!!!! תתעורו, תפקחו את העיניים, העולם לא עד כדי כך ורוד כמו שאתם חושבים.
* ...   29/07/11 | 22:17
150. תתחילו לשלם משכורת מינימום לחיילים דור חדש נולד רק כסף יסנוור אותם למטרה
זו אשמת ראשי החינוך בממשלה נוער עברייני כמו בארץ לא נמצא בשום מקום בעולם
* תרם תי   27/07/11 | 00:38
149. יש כאלה שמתגייסים מאוחר בגלל שיבוץ או עושים ש"ש
אלא אנשים שעושים אקסטרה, ויש הרבה כאלה, אבל הם נספרים כאן כאנשים שלא מתגייסים. אז זה לא עד כדי כך פסימי
* אני   26/07/11 | 01:54
148. דור של אגואיזם
אין מה לעשות, האיכות של הנוער הולכת ויורדת ,פרחות מביאות ילדים לעולם בלי ערכים ובלי מוסר שהמטרה היחידה שלהם היא לקנות בזארה טוניקה פירחונית ושרשרת זהב עם השם שלהם, או איזה ג'ינס מלי קופר. והעולים החדשים שלנו שלא מוצאים את עצמם,הם יושבים באיזה פארק ושותים וודקה עד התעלפות וסופרים את הימים עד שהם יברחו מפה. וההורים שמאכילים את הילדים שלהם בכפית זהב יתרמו בעוד כמה אחוזים לנוער המשתמטים שלא יכול לתת מעצמו לאף אחד אלא רק לקבל . אני אישית הולכת להיות לוחמת. וכן, גדלתי בבית אוהב ומפנק אבל גם בית עם ערכים וזה משהו שלא יכולים ללמד בשעור חינוך בבית ספר פעם בשבוע. זה משהו שמקבלים מהבית, גם אם לא תהיה לוחם, תהיה ג'ובניק גם אם לא תבין את המשמעות של להתגייס לצה"ל זאת חוויה לטוב ולרע. לתת ולא רק לקבל זאת דרך חיים.
* רעות   25/07/11 | 13:45
מה הקשר?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אז רק שתדעיייי חמודה שלי שרווווב העוללים שיושבים בפארקיים ומשתכרים כמו שאת אומרת מתגייסים ומגנים עלייך.. אז תחשבי פעמיים לפני שאת כותבת דברים כאלה.
* אחת .   25/07/11 | 15:50
אשפה מתנשאת שכמוך, ערכים גם כן..
* חייל עולה   26/05/13 | 13:50
אני בחור טוב ונחמד
אני בחור טוב ונחמד שלא התגייס בשירות לאומי הבנות שעבדו במשרד איתי מתו עליי הן היו בנות 23+ היו שם כמה שלא סיימו שירות מלא ותכלס למי אכפת ערכים בדרך כלל זה על מורשת ודת מדובר אני בכלל אתאיסט אבל למדתי על ההסטוריה של מדינת ישראל אני יודע הרבה על מלחמות ישראל אבל בחרתי להיות אזרח ולא לוחם אז אל תפקפקי בערכיהם של כאלה שביקשו מהוריהם להוציא פטור כמוני אין בושה בזה.
* מה רע ????   06/03/15 | 13:21
147. לכפות גיוס על החרדים
מי שלא מתגייס יכול לשכוח מהכספים שהם בונים עליהם מהמדינה + מסים כבדים יותר על אותם האנשים !
* אלון   25/07/11 | 13:09
146. כתבה לא מדויקת בכלל
הסיבה שהחברה הדתיים כביכול לא מתגייסים היא בגלל שהם לרוב דוחים שרות בשנה שנתיים.. לאחר מכן הם מגיעים ומגייסים רובם ככולם, יש ישיבות בודדות שמהם יוצאים אנשים שלומדים תורה שנים על גבי שנים והם לא מתגייסים! למשל במכינות קד"צ כמו קשת ועלי יש המון חבר'ה שהם מפקצ"ים בסיירות וכו'.. תפסיקו לכתוב חצאי אמיתות!!
* מתגייס   25/07/11 | 09:59
145. אם עוצרים חיילי גולני על חולצות
- שהם לובשים, אז איזה בחור נורמאלי שרוצה להגן על העם שלו ולא לגרש אותו מהבתים שלו ירצה להתגייס לכזה צבא...????? תתחילו להתייחס לחיילים בכבוד ןתנו להם את ההרגשה שהם מגינים על העם ולא מפנים אותו .... אותו דבר השוטרים - אם נותנים להם את המקרים ששוטר שכמעט נדרס ומת, ירה על הנהג כדי להגן על עצמו ונכנס לכלא - אז מי ירצה להיות שוטר??? תנו להם כבוד לשוטרים - כמו בארה"ב - אז ירצו להתגייס ולתפקד כשוטרים...
* לוי   25/07/11 | 08:44
אלף לייקייםםם!!!
תגובה מעולה אהבתי כל מילה כל הכבוד לך!
* מתגייסת   01/11/12 | 16:01
144. רק 46% מגויסים יהיו?
אני מאמין שאפילו פחות. במדינה כמו ישראל אין לאזרח הפשוט הרבה ברירות, הוא חייב להתגייס, וכשמגבילים אדם למשו שהוא לא רוצה, הוא יעשה הכל כדי שלא יעשה זאת. המדינה גרמה לזה, תאשימו את המדינה לא את האזרחים שמשתמטים, המדינה אשמה!
* 2020   25/07/11 | 00:47
צודק!!
* אחת   25/07/11 | 15:54
143. הגיע הזמן לפתוח את נושא ההתנדבות והשירות הלאומי.
המתנדבים + שירות לאומי מסתפקים בשירות המינימום דהיינו שנה אחת בלבד ומקבלים שכר חודשי יותר גבוה אפילו מחייל קרבי, שלא לדבר על ההטבות המקסימליות אותן הם מקבלים, בעוד חייל המשרת בצבא את מלוא מכסת השנים , יקבל הטבות לפי דירוג שירותו (גובניק, קרבי ...).
* אמא   24/07/11 | 23:54
142. אמת לאמיתה, אני חרדי ביקשתי להתגייס
ביקשתי להתנדב וכרגע אני בוחן זאת.
* הצבא לא הסכים.   24/07/11 | 22:55
141. צה"ל זאת מערכת מפגרת , והמדינה עוד יותר.
שהצבא ומהדינה יתחילו להתנהג כמו שצריך לאזרחים וכן החיילים , כולל משכורת הטבות , יחס טוב וכל דבר אנושי שיש במדינות אחרות אז נתגייס ...... אני עשיתי 3 שנים בהנדסה קרבית כלוחם. ואני יודע על מה אני מדבר....המדינה צריכה שינוי דחוף..... צה"ל גורם להוריד מהציונות שבנו וזה בדוק.!
* איתן    24/07/11 | 22:42
נראה לך שהמדינה יכולה סתם ככה
לפזר כספים? נכון, אנחנו משקיעים 3 שנים מהחיים בצבא, אבל זה הצבא שלנו שמגן עלינו מפני כל האוייבים. ממשלת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לחלק משכורות רציניות לחיילים. תראה את המצב, כמה המס גבוהה, גם ככה אנחנו חנוקים אז מאיפה המדינה תביא? יש הוצאות בתחומים רבים והממשלה לא יכולה להקצות יותר מידיי לטובת הצבא ואז להזניח תחומים אחרים. נראה לך שזה כל כך פשוט? שהמדינה פשוט לא רוצה בטובתנו?
* נער   25/07/11 | 00:46
140. למה בכלל להיתגייס??
כי אם נחשוב לרגע מה הצבא נותן לנו נבין לבד: א. הגנה ממחבלים רוצחים ומדינות אוייבות שמבחינתם לחסל כול אזרח במדינה גם משתמט..מחבל לא מבחין בני לבינך הוא פשוט רוצח. ב. הצבא זה המקום היחיד שבן נוער שגודל בחממה ביתית עטופה בצמר גפן (במיוחד בשניים האחרונות) יכול לחשל את עצמו ולפגוש מצבים שאח"כ בחיים יהיה לו קל יותר להתמודד איתם. ג. צבא- זה הגנה על המדינה והגנה על המדינה זה תנאי הכרחי וחיוני ביותר לקיומה עוד הרבה לפני מחירי הקוטג' ומחירי הדיור המופקעים. ד. איך בדיוק נוכל להילחם על זכויותנו במצב שהזכות הבסיסית ביותר הזכות לחיים נמצאת בסכנה...מסקנה צבא קודם לכול!!! ה. כסף זה אכן הדבר שמניע הכול היום אבל מה לעשות יש דברים שכסף לא קונה. כול אחד שני היום מחפש תירוץ כול כך עלוב להצדיק השתמטות הבעיה שהוא לא מבין שהוא מכרסם בביטחון שלו עצמו ...
* יעקב דרור   24/07/11 | 21:35
139. כמו הטפילים מהישיבות-חוצפה-מספיק עם זה!!!!
* אפילו חיילים קרביים לא מגיעים למשכורת   24/07/11 | 20:43
138. חוק גיוס חובה!
צריך להפוך אותו לחובה על כולם! ללא הבדל דת, גזע ומין. הטילים שיורדים לא מבדילים בין חרדי וחילוני.
* אחי   24/07/11 | 20:04
137. צריך להכריח את החרדים להתגייס לצבא!!!!!!!!!!!!!
ואת המשתמטים להכניס לכלא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שהקב"ה ישמור על חיילי צה"ל ששומרים על המדינה ושישמור על המתגייסים החדשים, שיהיה להם שירות נעים ומהנה ושיחזרו בשלום לביתם.
* אסף   24/07/11 | 19:45
זה נוגע בדת שלהם! עירוב של בנים ובנות יחד!
* הבנת?   24/07/11 | 21:50
אז פותחים יחידות וסיירות לגברים/נשים בלבד.
וזה יפתור את הבעיה. יחידה של לוחמים גברים בלבד ותומכי לחימה נשים בלבד, כנ"ל במודיעין, הנדסה, ג'ובים וכו'.
* לא הבנת?   13/08/11 | 20:34
136. זילזול וחוסר התחשבות של הצבא.
אני מתגייס בנובמבר אבל אין לי בכלל מוטיבציה אחריי שאתה ניתקל בקיר אבן בבק"ום וחוסר התחשבות בבעיות שלך. פשוט זילזול.
* דניאל   24/07/11 | 18:56
135. אני מנסה לחשוב על החיים שלי בלי שירות צבאי
זה חלק יותר מדי משמעותי במדינה שלנו.. כל המשתמטים נדפקים אחר כך כמעט בכל מקום עבודה והורסים לעצמם את החיים... הם המטומטמים פה!
* ישראלי   24/07/11 | 17:49
134. מזה השטויות האלה לא מתגייסים
* זאת לא חובה?   24/07/11 | 17:31
133. למה לא אמרו את אחוז השתמטים החילונים ??
אני לומד בישיבה תיכונית {הכיפות הסרוגות} ואצלנו כולם מרעלים על קרבי ויחידות מובחרות !! מי שלא מתגייס אצלנו לא שווה כלום, ותבדקו ותראו שרוב החיילים ביחידות המובחרות זה דתיים !! אבל מה שהכי מפריע לי זה שלא הזכירו את כל התל - אביבים המתורבתים האלו וכל הילדי - שמאלנים שמשתמטים בלי שום סיבה !!! לדתיים לפחות יש את הסיבה של הדת...
* אליחי    24/07/11 | 17:28
איתך במאה אחוז...
* לוי   25/07/11 | 08:28
לא מדובר בכיפות סרוגות
אלא בחרדים נוקשים
* גיל   30/07/11 | 19:02
132. 80 אחוז גיוס דרוזים! לאן הגענו?!! הם יותר ציונים מיהודים?
אנחנו הורסים את המדינה בעצמנו עם כל הפטורים שהחרדים מקבלים מהצבא ומחובות אזרחיות שמורידות מוטיבציה לכולם..זה מוריד לי את החשק ללכת למילואי, אני מרגיש פראייר(ולכל מי שיגיד שגם חילונים משתמטים, אז קודם כל לחילונים אין חוק שמאפשר להם לברוח ושנית לכו תבדקו אחוזים במגזר עצמו ולא בכללי...רוב רובו המוחלט של המגזר החרדי משתמט לעומת רוב רובו המוחלט של החילוני מתגייס).
* מתן   24/07/11 | 17:20
לא בדיוק
זה ביחס לכמות הגברים הדרוזים שמתגייסים (הם יחסית עדה קטנה ורובם מתגייסים)
* חסוי   25/07/11 | 02:47
131. דעה
בתור אחד שלא סובל משתמטים ובזתי להם כל השירות,איכשהו אפשר להבין אותם,במובן מסויים להצדיק אותם,את ההורים שלהם: חייל מתגייס יוצא למלחמה (וכמו שאנחנו יודעים במלחמה אין חוקים) וכעבור שנה הוא נקרא למשפט שבו הוא צריך לבזבז עליו את כל הפיקדון... למה להתגייס למדינה שמפקירה את חייליה? שכל שבוע מעלים מחיר של משהו אחר? שלא מעניין את הממשלה הזאת שומדבר מלבד איך לקדם את העשירים ואת הפוליטיקאים העלובי נפש האלה? אגיד לכם תאכלס,נשבר לי ה ז מהמדינה הזאת והלוואי ולא הייתי גר פה...הייתי גאה להיות לוחם בצה''ל עד לרגע שלאחר השחרור,אני מפחד להתחיל לחשוב על העתיד.
* הכי הגיוני   24/07/11 | 17:10
תגדיל ראש
כי למרות כל זה אין לנו ארץ אחרת. הבנת?
* תגדיל ראש   24/07/11 | 18:10
130. אני מכיר אישית הרבה בחורים שלא מתגייסים בכלל
והם חילונים גמורים לגמרי!!! וחלאס עם הקטע הזה של החרדים קודם שיראו את החילונים שגם הם משתמטים ככה מהצבא ואחרי זה ידברו על החרדים...וחוץ מזה יש הבדל גדול מאווד בין חרדים לדתיים רוב הדתיים אכן מתגייסים לצבא אפילו לקרבי ! אז חלאס כבר!!!
* ארז   24/07/11 | 17:08
צרת רבים נחמת טיפשים
אז הרבה לא מתגייסים גם חילוניים סו וואט?! זה לא מצדיק שאם הם עשו את זה אז הם יכולים זה לא סותר זה את זה ..זה פשוט שדוסים הם פרזיטים במדינה הזאתי סלח לי:)
* גיל   30/07/11 | 19:05
129. לא, אני לא רוצה להיות גלעד שליט הבא!!
מדינה מפגרת!
* נמאס!!!   24/07/11 | 17:04
128. יאללה, לגייס את כל החרדים...
לבטל במידיות את החוק שמקנה לדתיים ולחרדים את האפשרות לא להתגייס. שייצאו בשישי שבת, אפשר לחשוב שבשאר ימות השבוע הם שומרים שבת! חוצפה. ואם הם לומדים, שיחכו 3 שנים, גם אנחנו החילונים דוחים בשלוש שנים את הלימודים העל תיכוניים.
* טל   24/07/11 | 17:00
127. כמה אחוז מהחילונים מתגייסים??
לפחות איפה שאני גר, אני כמעט לא נתקלתי בחילוני אחד שלא מתגייס, וזה נחשב בושה להשתמט.. אני מנסה לחשוב על כל החילונים שאני מכיר שהשתמטו, ופשוט לא מוצא אף אחד.. גם מהשכבה שלי לא ידוע לי על אפילו אחד שלא מתגייס. טוב שאותנו החילונים מלמדים מה זו נאמנות למדינה.
* מתגייס לקרבי   24/07/11 | 16:57
126. בני הישיבות שלא מתגייסים מהווים רק 12% מהאוכלוסיה ואילו החילונים 40% שלא
בושה וחרפה למדינה הזאת אין יותר ערכים לצבא . חוץ מזה שמי שכבר כן מתגייס הם הדתיים הלאומים שהחלו לתפוס פיקוד בצה''ל. המון צעירים יוצאים ללימודים בחו''ל בוחרים מקצועות מכניסים ועוזבים את הצבא
* מתגייסים   24/07/11 | 16:54
125. לא מפתיע..
אני מצטערת להגיד לכם את זה, אבל כשבשאר העולם האדם הנורמלי מסיים את לימודיו בגיל 18, הולך ללמוד ולעבוד בשביל להרוויח כסף ולקבל תואר והכל בחיים שלו מתקדם הרבה יותר מהר מאשר אצלנו, שאנחנו מתגייסים ובמשך שנתיים-שלוש מתקיימים על 400 שח לחודש(למרות שלפי החוק אנחנו כבר נחשבים כמבוגרים שצריכים לפרנס את עצמנו) ואחר כך מבזבזים עוד שנה על הפסיכומטרי הדפוק הזה (שרק במדינת ישראל חייבים לעשות אותו) ורק בגיל 22-23 (במקרה הטוב) מתחילים חיים עצמאיים, וההורים החסרי ברירה צריכים לפרנס את ילדיהם עד שנות ה-20 המאוחרות שלהם, לא פלא שככה נראים אחוזי הגיוס. אני אומרת את זה בתור אחת שכן עשתה שירות מלא.
* לילי   24/07/11 | 16:52
124. אם היו שמים אותנו איפה שהיינו באמת רוצים להיות היינו מתגייסים ושיעור הגיוס היה גבוהה הרבה יותר והצבא לא מתחש במתגיסיים בכלל
* אוהד   24/07/11 | 16:45
כי אתה מתגייס לגנון נכון?
מגייסים אותך לאן שאתה מתאים - אם זה מסתדר עם מה שאתה רוצה אז מה טוב אבל גם אם לא אתה חייב לתרום איפה שאתה יכול...
* יוסי   24/07/11 | 17:10
123. אוי מאקו סתמום רק להלחיץ ולהתסיס דברים X_X
30 אחוז חרדים טוב שלא רק 15 אחוז מהבני 18 לא מתייגסים ו10-5 אחוזים עניים חייבים עבודה וכו' אז דיי כבר להתסיס דברים שיקריים
* דור   24/07/11 | 16:40
122. מי שלא מתגייס היה יכול להגייס לו המדינה ששמה ז*ן על החייל
* תנו לחיות בשקט   24/07/11 | 16:35
121. לגבי החרדים
כולכם צבועים ושקרנים אני לא חרדי אני חילוני אבל צבא לא עשיתי וכמעט כל החברים שלי לא עשו צבא או יצאו באמצע לא שאני מתגאה בזה או אומר שזה טוב או לא טוב אבל להאשים חרידים זה הכי קל כי לרובם אין אפשרות לענות לכם פה חחחח אתם צבועים ושקרנים המדינה לא בונא אליהם ולעולם הם לא שירתו זה לא חדש כל העניין שאומרים שלא מתגייסים מדובר על חילוניים כי דווקא בשנים האחרונות יותר ויותר חרדים מתגייסים וחשוב לציין בהוראת הרבנים שמי שלא יכול ללמוד כל היום ילך לצבא!! מי שיכול ללמוד עדיף. למה בכלל שחרדים ישרתו בצבא אחרי זה מתעללים בהם בלי סוף מאשימים אותם הכל מה שקורה במדינה הזאת הם בעצם השעיר לאזעזל של החילונים ואני אומר את זה בתור חילוני.
* נתן   24/07/11 | 16:34
כל מילה -סלע!!!!!!
חלאס להאשים חרדיים גם אני מכיר מלאא חילונים שלא עשו צבא!
* לגמרי!!   24/07/11 | 16:54
וואלה אחי אשש עליך !!!
כל מילה זהב !!!
* אליחי   24/07/11 | 17:30
הצדק איתך
צודק בכול מילה מילה ובכלל בני הישיבות ידועים כלוחמים מצטיינים
* אורן   24/07/11 | 18:17
צודק 100 אחוז
* אבי   26/07/11 | 10:12
120. אין צורך בצבא, צריך לעשות שלום.
עד מתי ניהיה מדינת חושך שלוקחת את זכויתהם של הפלסטינים? עד מתי נמשיך עם הכיבוש? עד מתי נממן חרידים? מדינה חשוכה שנכנעת לכול מיני פרזיטית.
* שמלאני שפוי   24/07/11 | 16:32
מית אני יגיד לך
עד שהאויב שמולך אותם אלה שאתה שומר עליהם יכירו בך כיהודי שחי בארצו רק אז יהיה שלום טיפש שכמותך!!
* דניאל    24/07/11 | 17:31
אנו לקחים את זכויות הערבים? הם פלשו לארץ שלנו
אתה קובע שמדינת ישראל היא מדינת חושך? אנו המדינה הנאורה ביותר בכל המזרח התיכון הרצחני. הערבים בארץ ישראל מהווים ראש חץ לאיסלאם להשתלט טוטלית על שטח הארץ כדי שישלוט במזרח התיכון כולו. כל ה"עם" שאתה מדבר עליו הוא ערב רב של ערבים שהובאו לכאן ממדינות ערביות אחרות כדי לטרפד את הציונות. ולצערנו אנשים כמוך מסייעים בידם להגשים את שאיפותיהם הרצחניות. החרדים הם חלק מן העם היהודי ההיסטורי ולהם זכות להיות בארץ הזו בדיוק כמו לחילוניים, כפי שקבעה מגילת העצמאות של מדינת ישראל שחוברה בידי רוב שמאלני בההגת בן גוריון. הוא גם קבע שהמדינה צריכה לסייע בידם לקיים את מסורתם.
* ממוש   24/07/11 | 17:43
אתה פשוט מנותק מהמציאות.
אנחנו לא לקחנו זכויותמשום ערבי שבעולם, צריך צבא גם אם יהיה שלום כי בכל דור ודור יבואו לכלותינו!!!!!!!!!!!!
* יהודי שפוי   24/07/11 | 19:48
נשמח שיהיה שלום ועד לשלום צריך לשמור על המולדת
* אשר דעדוש   24/07/11 | 22:23
הבט,איש הלכאה עצמית
עצם היותך שמאלני מעיד על היותך לא שפוי,אז בבקשה תחסוך מאיתנו
* יצחק   26/07/11 | 01:57
יש משהו
אני מסכימה איתך שההתנחלויות זה דבר מגעיל - וזוהי הפרה של הסכם אוסלו. אבל הפלסטינים רוצים מדינה בלי שלום, אם תהיה להם מדינה - יהיה להם צבא והם ירו עלינו טילים. אז לא מספיק שיש לנו את רצועת עזה שירות עלינו טילים עכשיו תהיה עוד מדינה ממזרח שתירה עלינו טילים באופן קבוע. שלום בלתי אפשרי, ישראל התפשרה בהרבה - אנחנו מוקפים במדינות ערב מוסלמיות שמהיום הראשון שנאו אותנו למרות שאנחנו הזמנו אותם במגילת העצמאות לקיים איתנו יחסים דיפלומטיים. אף אחד לא אוהב מלחמה, אבל אם צריך, נילחם. אף אחד לא אוהב מלחמה אבל לצערנו זוהי הדרך היחידה לשמור על הקיום של המדינה שלנו. אם לא יהיה צבא, לא תהיה מדינה. אתה מתלונן על זה שאנחנו לוקחים זכויות של פלסטינים? ומה עם הזכויות של הילדים בישראל לחיות בביטחון ובשלום? זוהי גם זכות - אז למה לא מגיע להם?
* תראה   25/07/13 | 13:21
119. תמשיכו להתעלל באזרחים...ולא יהיה צבא בכלל
וואלק גם באים להתנדב אני בכוונה אומר את זה כי ככה מרגיש ילד בן 18 שרק רוצה לבלות ולהנות ושחצי מהחברים שלו לא עושים צבא הוא אומר אני בשניה יכול לצאת מהצבא דרך הקבן אבל אני רוצה להתנדב אז הוא מתנדב כי כסף לא מרוויחים שם ואז באים לו ליצנים מעפנים שגדולים ממנו בשנה גג ומתחילים להשפיל אותו ליד אנשים שהוא עוד לא מכיר וגורמים לו לבאסה שהוא רק חושב איך לצאת מהצבא. דבר נוסף למה לשרת מדינה מגעילה כזאת לאנשים אין מה לאכול אין איפה לגור וואלק אנשים מתים להתחתן אבל לא יכולים לשים אוכל על השולחן אז הם לא מתחתנים שכר מינימום מעפן לא מספיק ללחם וחלב וממשלה שמאלנית שלא מחזירה חיילים הביתה אבל כן מחזירה חיילי חמאס הביתה משטרה שמתעללת באזרחים ואני יכול להמשיך עד מחר כל אחד יודע על מה אני מדבר ומי ש"לא יודע" או שהוא צבוע או שהוא לא חיי בעולם הזה!!!
* נתן   24/07/11 | 16:30
לצערי אני מסכים
* :\   24/07/11 | 20:50
118. לא מפתיע.
עם המצב בארץ והיחס שנותנים פה לא פלא שאנשים לא רוצים לשרת בשביל המדינה הזאת.. אנשים בקושי יכולים להרשות לעצמם לחיות פה בגלל המחירים המופרזים, כמה זמן כבר הרופאים בשביתה? חייל כבר יותר מ5 שנים חטוף ומה המדינה עשתה? מצפים מאיתנו להקריב בשביל המדינה ומה עם המדינה להקריב קצת בשבילנו?
* אחת   24/07/11 | 16:25
117. זה לא רק החרדים יש עוד סיבות לכך וצריך לפתור אותן!
לדעתי יש עוד סיבות לכך גם בקרב לא חרדים שלא רוצים להתגייס וצריך לפתור ולדבר על הסיבות ולראות מה חושבים החיילים כיום הצבא לא מה שהיה פעם. יש הרבה דברים מעבר התנאים היחס הכל ועוד הרבה !!
* נופר   24/07/11 | 16:24
116. שלפחות יהיו מקלחות טובות !
מסריח מגעיל תדאגו לזה וכמות המתגייסים תעלה תוך שנייה ! קצת אסתטיקה
* אמיתית !   24/07/11 | 16:23
115. הבעיה היא גם הכסף
3 שנים מעבירים במקום שמרוויחים סכום זעום... חייבים להעלות את התשלום לגבוה יותר בכל חודש. לפי דעתי כדאי לעשות שמתגייס מקבל סכום מסוים ועל כל קורס או שעוברת שנה הוא ייקבל יותר - כך יהיו תמריצים ואנשים לא בהכרח ייחפשו איך לברוח מתפקידים מסוימים.
liroybr   24/07/11 | 16:22
114. חצופים ! אני אלך לשירות לאומי ולא לצבא
וזה לא נקרא שאני לא תורמת למדינה ! אני גם אשקיע שנתיים בשירות לאומי למען המדינה ! תפסיקו עם ההאשמה הזאת של- הבנות הדתיות ! אנחנו תורמות לא פחות מהבנות שמתגייסות לצבא !!!
* דתיה !   24/07/11 | 16:11
את כ"כ צודקת..
* דתיה!   25/07/11 | 19:59
113. אסור להתגייס !
המדינה צוחקת על החיילים.נותנים את החיים שלהם שלוש שנים ולא מקבלים כלום.בארצות הברית לדוגמה מקבלים 3 אלף דולר בחודש,אוניברסיטה חינם,טיסות חינם,כניסה למופעים ועוד הרבה מאוד הטבות.ככה זה כמעט בכל צבא בעולם. ומי שאומר שלמדינה לא יכולה לתת לחיילים,זאת פשוט שטות!איך מי שחותם לקבע 24 שנה מקבל משכורת של לפחות 10 אלף שקל וגם פנסיה גבוהה מאוד!אז למה לחייל בסדיר המדינה לא יכולה לתת גם?! מי שמשתחרר מהצבא לא יודע מה לעשות עם עצמו.הוא מגיע למצב פתאום בגיל 22 בלי כסף,בלי תואר,ואז הוא צריך להסתדר עם המיסוי והמחירים ההזויים פה. לא להתגייס עד שלא ישופרו התנאים לחיילים!
* אחד   24/07/11 | 16:11
גנב כינויים.
* אחד   24/07/11 | 17:13
וואלה יש משו' במה שהוא אומר...
אני לא אומר לא להתגייס.. אבל צריך לעשות הטבות לחיילים שלנו !! הם צריכים להיות מעל כולם.. ובמקום להטיב לחיילים רק רודפים אותם ונותנים הטבות לערבים !!!
* אברי   24/07/11 | 17:31
צודק!
* אחת   24/07/11 | 17:48
נכון אבל...
אתה חיי פה, זאת המדינה שלך וכאן המשפחה שלך. אני מוכן להגן על המשפחה שלי גם בחינם, מה איתך?
* אחד מכם   24/07/11 | 20:55
פרזיטים, מי שלא מתגיס שישלם כופר או שישב 3 שנים במאסר
* אשר דעדוש   24/07/11 | 22:22
??
איך אתה משווה בין ישראל לבין ארצות הברית?? הגיוס בישראל הוא חובה וארצות הברית הוא לא... וזה לא סתם חובה אצלנו.. האנחנו הרבה יותר שונים מארצות הברית מבחינת הצבא.. אנחנו מדינה עם הרבה פחות אזרחים שצריכה להתמודד עם כל מי שמקיף אותה, ואם 50 אחוז מהאזרחים במדינה שלנו לא מתגייסים לצה"ל המצב מאוד מאוד חמור.. כי יגיע יום ולא נוכל להגן על עצמנו.
* ברק טיטו   30/07/11 | 16:37
בסדר
אז אם אתה נגד גיוס אז יש לי שאלה אלייך: איך אתה מצפה שישראל תגן על עצמה מפני אויביה? אם לא יהיה צבא, לא תהיה מדינה. ואם לא טוב לך עם המציאות הזאת, לך תגור בארה״ב או בקנדה - שם לא חייבים לעשות צבא. אם לא יהיה צבא, איך מגן על עצמנו מפני כל. המדינות המוסלמיות שרוצות להשמיד אותנו?
* חכמה   25/07/13 | 13:24
112. חשוב חשוב חשוב
תופעת ההשתמטות הייתה למרבה ההפתעה גם בימי הקמת המדינה אבל ההבדל הוא אחד ויחיד- אז לא הייתה לגיטימציה לזה. משתמטים היו מוחרמים, היום הם הולכים בגאון וגאווה. אנחנו חייבים כחברה לשדר שזהו דבר פסול מיסודו ולהוקיע את התופעה הזו. שתי נקודות לציון- מדובר פה על הציבור הדתי לאומי שמעלה את האחוזים, כמובן שלא ייצינו שמרבית הבנות המשתייכות אליו מתנדבות בשירות הלאומי/אזרחי. לא ידברו על אחוזי הגיוס לקרבי בקרב דתיים. היום בכל יחידה קרבית יש חובשי כיפות, כנ"ל בקורס קצינים, ובכל הדרגים הגבוהים של צה"ל- מג"דים, מ"פים וכו'.
* עומר   24/07/11 | 16:11
111. בטח שרמת המוטיבציה עולה
זה יחס ישיר של אלה שחסרי מוטיבציה וכבר אינם מתגייסים בכלל. אז מי שנשאר זה אלה שמראש באו עם מוטיבציה לשרת ולכן רוצים את הכי קרבי. זה עצוב מאוד. ככה נולדים כל "מנהיגי המהפכה" האלה שלא מצליחים לקרוא את המפה העולמית ולא מבינים שהם מובילים אותנו לאבדון.
* מוטי   24/07/11 | 16:11
110. כשרואים את מצבם של החיילים אחרי השחרור(ראו:מחאת הדיור\קוטג' וכולי),
* וכשלא פועלים למען שליט,מה הפלא????   24/07/11 | 16:05
109. שני האוכלוסיות עם קצב הילודה הכי גבוה הם חרדים וערבים
ז"א שבעוד מספר שנים תהיה לנו אוכלוסיה גדולה שהחלק שלא עושה צבא ונתמך בקצבאות גדול. והחלק שכן עושה צבא וכן תורם לכלכלה קטן יותר מהיום תמשיכו לעודד להם ילודה ! ותראו איזו מדינה תהיה לכם בעוד 20 שנה
* בואו נסתכל לתווך הארוך !   24/07/11 | 16:04
108. לא פלא
לא מפתיע שצעירים לא רוצים להתגייס למען המדינה המושחתת הזאת והנהגה עלובה !!! נהיה יקר לחיות פה, יש לנו מנהיגים שפנים שלא יכולים להביע עמדה ישראלית בסיכסוך עם הפלסטינים, בג''ץ שופט וקובע שאותם החיילים שהולכים לקרב הם "פושעי מלחמה". כמובן ש ב-60 שנה המדינה הזאת צמחה כמו שאף מדינה בעולם לא צמחה.. אבל בשנים אחרונות היא בירידה לצערי.
* ניקו   24/07/11 | 15:53
107. לפי דעתי
שיעשו חוק חינוך חובה עד י"ד ואז בגיל 20 כשהנער יותר בשל הוא יתגייס לשירות של ארבע שנים ונערה תתגייס לשלוש שנים ועם שניהם ירצו הם יוכלו ללמוד על חשבון הצבא באוניברסיטה איזה מקצוע שהם ירצו אבל יהיו חייבים לתת עוד כשנה עד שנתיים לשירות הסדיר שלהם ואז חלקם יסימו תצבא עם תואר ביד או התחלה של תואר כל שהוא ויהיה להם אופציה להיכנס לקבע ושהצבא ימשיך לממן להם לימודים עד לסיום התואר והשירות ואז בגיל 27 בערך יתחילו לבנות את חייהם כמה שיצליחו.
* אחד   24/07/11 | 15:46
חחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח המציאות רחוקה מרחק שנות אור ממה שאתה מציע ...
* יקיר    24/07/11 | 16:17
106. ******שחכו לציין פרט חשוב*******
מישהו בכלל הכניס לסטטיסטיקה את אחוזי הנערים שיש להם רישומים פלילים? תיקים פלילים? המשטרה עבדה עד לא מזמן על תוכנת מנהל מי שמכיר..זה עודד שוטרים להביא תפיסות וככה המון בני נוער עם עבר פלילי ואו רישומים משטרתיים...וצהל לא מגייס נערים עם ר.פ !! וזאת הצרה באה של מדינת ישראל....גם מילואמיניקים הוצאו מהמערכת עקב הסתבכות עם החוק ...בקצב הזה לא יהיו אנשי בטחון והמדינה שלנו הולכת טוטאלוסט.
* ירון   24/07/11 | 15:34