אולטראווקס ultravox (צילום: Hulton Archive, GettyImages IL)
אולד ניו ווייב. אולטראווקס | צילום: Hulton Archive, GettyImages IL

להקת "אולטראווקס", מאימהות ז'אנר "הגל החדש" האלקטרוני, ששלט בסצנה הבריטית בסוף שנות ה70' ותחילת ה80', מתאחדת לסיבוב הופעות. בשלב ראשון מתוכננות 14 הופעות, הראשונה בהן ב 10 באפריל 2009 באדינבורו, סקוטלנד. מלבד אישור עקרוני לאיחוד הצפוי טרם התקבלה תגובה רשמית של חברי הלהקה. כמו כן לא ידוע אם בעקבות האיחוד מתוכננות גם הקלטות כלשהן. ההרכב, אותו הנהיג הסולן-יוצר מידג' יור, לא הופיע יחד מאז מופע ה"לייב אייד" ההיסטורי בשנת 85'.

"אולטראווקס" נוסדו באמצע שנות ה70', אז הנהיג את הלהקה ג'ון פוקס. המוזיקה הייתה שילוב של צלילי סינתסייזרים מנוכרים ורוק-מתקדם גותי. פרט לקהל מצומצם אך נאמן לא הצליחו לפרוץ מסחרית. עדיין, אלבומיהם הראשונים היו מקור השראה לשורה ארוכה של אמנים, הבולט בהם מלך הגל החדש האלקטרוני גארי ניומן, שהצהיר לא פעם ש"גנב" רעיונות מוזיקליים מהלהקה.

אולטראווקס מידג' יור ultravox midge ure (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
האם הוא יודע שכריסטמס לא יוצא באפריל? מידג' יור | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL

בסוף שנות ה70' פרש פוקס מההרכב לטובת קריירת סולו ואת מקומו החליף מידג' יור, שהוביל את הלהקה לכיוון מלודי וקל יותר לעיכול. להיטם הגדול הראשון היה "וינה", הנחשב כיום קלאסי, ואחריו הגיעו "המנון", "באנו לרקוד", "רוקד עם דמעות בעיני", "הקיר הדק", "הקול" ועוד רבים. בשיא הצלחתם הפכו "אולטראווקס" ללהקה הראשונה מאז הביטלס לה הפיק ג'ורג' מרטין האגדי אלבום שלם, את "קוורטט".

בשנת 84' חבר מידג' יור לסר בוב גלדוף לכתיבת הלהיט "Do they know It's Christmas", בביצוע מיטב אמני אנגליה, שכל הכנסותיו הוקדשו לרעבים באפריקה. שנה מאוחר יותר התפרקה הלהקה ויור יצא לקריירת סולו, במהלכה זכה לכמה להיטים מצליחים, הבולט בהם "If I was".