אין תמונה
עובדות בהרמוניה. ניני ועוואד

אחינועם ניני ומירה עוואד, נציגות ישראל לתחרות אירוויזיון 2009 במוסקבה, בטלו את השתתפותן המתוכננת באירוע ההתרמה למען הפצועים בעזה שיתקיים מחר (יום ו') בצהריים בתל אביב. השתיים החליטו לבטל את ההופעה בעקבות מכתב מחאה, עליו חתום השחקן ג'וליאנו מר חמיס, שכזכור כבר החתים על עצומה אמנים ואנשי רוח ערבים נגד השתתפותה של מירה עוואד כנציגת ישראל באירוויזיון בטענה שהיא משתפת פעולה עם מכונת התעמולה הציונית.

 במכתב הנוכחי טוען מר כי ניני תמכה בלחימה בעזה ועכשיו היא שרה למען הנפגעים בה, ומכנה את התנהלותה "צבועה". מר מתייחס בעיקר להתבטאות של ניני בתחילת מבצע "עופרת יצוקה": "אני רק מקווה עבורכם הפלשתינאים שישראל תעשה את העבודה שאתם יודעים שצריכה להיעשות. לפטור אתכם מהסרטן הזה, הווירוס הזה, המפלצת הקרויה חמאס".

"אין גבול לצביעותך נועה", כותב מר, "עכשיו, אחרי שמשאלתך נענתה, וצה"ל נפטר מ 1300 אזרחים פלשתינאים, בהם 400 ילדים ומאה נשים, את רוצה לעלות לבמה באירוע שיוקדש לילדי עזה? את תמכת במלחמה שהפכה ילדים אלה ליתומים, ועכשיו את רוצה להיות האמא תרזה שתתמוך בהם? כמה צינית את יכולה להיות? את רוצה להגביר את הפופולאריות שלך בכך שתעשי כותרות, ותרחצי ידייך מדמם של החפים מפשע על גב קרבנות הלחימה".

כאמור, בעקבות מכתבו של מר וככל הנראה מחאות נוספות נגד הופעתן הצפויה באירוע, החליטו ניני ועוואד לבטל את הופעתן. עופר פסנזון, מנהלן האישי, מסר בתגובה: "אחרי לבטים ממושכים אכן החליטו אחינועם ומירה לא להופיע באירוע. הסיבות להחלטה רבות, ומכתבו של ג'וליאנו מר הוא רק אחד מהן. אחד האמנים שייטלו חלק במופע יקרא על הבמה מכתב מטעמן, בו יביעו את תמיכתן במטרת האירוע ויחזקו את ידי מארגניו".

במקביל ממשיכות השתיים לעבוד על שלושה שירים חדשים שיקליטו עם הגיטריסט גילי דור, שותפה הקבוע של ניני ליצירה מתחילת דרכה, לתחרות המיני קדם שתשודר בערוץ הראשון ב 2 במרץ. חמישה ימים בלבד לפני המועד האחרון להגשת השירים לתחרות אירוויזיון 2009 לאיגוד השידור האירופאי. מבין שלושת השירים יבחרו צופי הערוץ הראשון את הראוי ביותר מביניהם לתחרות. דואט נוסף של השתיים, שיר בשם "Word", כבר הוקלט לאלבומה החדש של עווד "לוליינית". השתיים שקלו להציע אותו גם לאירוויזיון, אך נאלצו לוותר על הרעיון אחרי שהתברר שעווד שרה אותו לפני שנתיים בטלוויזיה החינוכית.

"אנחנו עובדים קשה בתנאי זמן בלתי אפשריים אך גם בחדוות יצירה גדולה", מסכם פסנזון, "בכל השנים בהן אני עובד עם אחינועם ניני לא ראיתי אותה ואת גילי דור מתנהלים בהרמוניה כזו עם שותף נוסף ליצירה, במקרה זה מירה עוואד. אני בטוח ששלושת השירים, ללא יוצא מהכלל, יהיו נפלאים".

 - אורלי וילנאי בראיון עם מירה עוואד ואחינועם ניני בתוכנית עובדה

במופע שיתקיים מחר בשעה שלוש בצהריים במועדון לבונטין7, תל אביב, ישתתפו גם רונה קינן, שלומי שבן, "הבילויים", ערן צור, רפי פרסקי, הראפר סאז, בסאם בירומי, יהוא ירון, סיסטם עאלי ועוד.