מיכל אמדורסקי באוברול שחור-לבן (צילום: רונן אקרמן)
"המקצוע הזה דורש חיטוט בחיים האישיים". אמדורסקי | צילום: רונן אקרמן

הפרידה המתוקשרת של מיכל אמדורסקי מבעלה אסף, אחרי לא מעט שנות נישואין ושתי ילדות משותפות, והבטן המלאה שיש לאמדורסקי על בעלה, הן הרקע לשיר הראשון שמוציאה אמדורסקי מתוך אלבומה החדש, שייצא בחודשים הקרובים. השיר נקרא "רוק סתם" והוא כולל עקיצות, האשמות והשמצות המכוונות כלפי גבר, תוך כדי השוואה בין הדוברת בשיר שהיא "פופ סטאר" לבין אותו גבר שהוא "רוק סתם". מדובר בטקסט ששם הכל בבת אחת על השולחן, הפוך מהאנדרסטייטמנט והאיפוק היחסי שאפיינו את אלבומו האחרון של אמדורסקי הבעל לשעבר, "הרי את", שסומן כאלבום הפרידה בין השניים.

"ברור שעכשיו ישימו פוקוס על החיים האישיים שלי, אבל אני לא רוצה לדבר על זה, כי זה מאוד אישי", אומרת אמדורסקי. "אני יודעת שהכל בחוץ ואני משתדלת לשמור על פרטיות, כמה שפחות לפגוע בבנות שלי. אני יודעת שזה בלתי אפשרי ויודעת על מה ישימו פוקוס אז אני הולכת יד ביד עם זה. לא אלחם כי זה לא יוביל אותי לשום מקום. אני עושה את זה ברגשות מעורבים. זה חלק בלתי נפרד ממני כשהאלבום יוצא עכשיו. צריך להתקדם עם מה שיש. אף פעם לא הפסיקו לחטט לי בחיים. אני חיה עם זה בהבנה ומשתפת פעולה כשצריך. אף אחד לא מעוניין שמחטטים לו בחיים, במיוחד שזה אינטימי ורגשי אבל המקצוע הזה דורש את החיטוט. אתה לא יכול למכור את עצמך בלי לדבר על החיים האישיים. כרגע אין מה לעשות. קרה לי משהו קשה בחיים ואני צריכה להתמודד גם בחיים עצמם וגם מול התקשורת".

-באת ובסינגל הראשון נתת הכל לפנים, בצורה כמעט פורנוגרפית. כאילו את אומרת "רוצים? אז קחו את זה עד הסוף".
"כן יש בזה משהו, אני יודעת. אני מעדיפה שהעיסוק בחיים האישיים יהיה דרך השירים ולא ראיונות. דרך האמנות ולא דרך רכילות. טקסטואלית הגרעין של השיר הוא אוטוביוגרפי. כדי ליצור באז ולגרום לשיר פופ לקבל פוקוס צריך להגדיל ולהקצין את הדברים, שיצאו יותר מוגזמים מהמציאות. שיהיו מצחיקים, יותר גרוטסקיים ובוטים. זה שיר פופ. גם לקייטי פרי יש טקסט הומוריסטי שאוי ואבוי אם זה היה בעברית".

-לכולם ברור על מה ומי את מדברת.
"אמן יוצר לא אוהב שחוקרים אותו על מה השירים שלו. כל אחד לוקח את זה לכיוון שלו. אני בעד שיחשבו מה שרוצים, רק שלא ישאלו יותר מדי שאלות מה נכון ולא נכון. זה לא מתפקידי לומר. אין מה לעשות. אני אמן יוצר וככה אני מרגישה, ככה אני כותבת".

-את לא חוששת שזה יפגע בבנות שלכם?
" אני עושה הכל כדי שהן לא ייפגעו. הבת הגדולה, מילה, כבר בכיתה א'. היא אוהבת את 'בראשית' של אסף מהאלבום האחרון שלו, שיר שחושף הכל. היא לא מבינה על מה הוא מדבר אבל זה השיר שהיא הכי אוהבת באלבום. ככה הוא מרגיש, על זה הוא כתב והיא מתמודדת בלי להבין. אבל אין מה לעשות אנחנו גם הורים עם ילדים שחיים חיי משפחה יציבים וגם אמנים לטוב ולרע".

-"רוק סתם" זה לחן שלך וטקסט שלך, יחד עם ינאי רטפן.
"האלבום התחיל לפני שנתיים כשהייתי בהריון והיה לי זמן לשבת ולכתוב שירים. כתבתי בלדות ללב שבור עוד הרבה לפני הפרידה, למרות שאפשר לשייך אותן למצבי הנוכחי. האלבום הוא לא קונספט עם סיפור מהתחלה ועד הסוף. חוץ מינאי שעזר עם 'רוק סתם' יש עוד המון יוצרים ששיתפו פעולה. כתבתי הרבה עם חגי מזרחי. יש גם שיר של איה כורם שנקרא "מדריך לתל אביבי המתחיל" שהוא שיר מעולה. פופ זה ז'אנר שזז מהר אז התקדמנו עם הסאונדים. יש שירים שהתאמנו אליהם מפיקים כמו 'נערי רפול' והנרי. אני מקווה שהאלבום הזה הוא המאסטר פיס שלי עד כה".

-מפריע לך שלאורך שנים את לא מקבלת את הרספקט שמגיע לך כמי שגם יוצרת?
-"אני טוענת את זה תמיד, אבל די עם הבכי. הרמתי ידיים לגבי הנושא הזה מזמן. שיחשבו מה שרוצים. אני יודעת מה עושים מאחורי הקלעים. אני עובדת, יוצרת וכותבת, אחרת לא היה יוצא כלום. אנשים מגיבים טוב לשיר ואז מתפלאים לשמוע שאני כתבתי והלחנתי. אני יודעת שזה שיר שלי ועשיתי פה עבודה טובה. אני לא צריכה לקהל כפיים. סך הכל זה פופ, לא צ'ייקובסקי".

-את מרגישה שהתקדמת כזמרת מבחינת השירה?
"כל הזמן אני לומדת. אני בעד ללמוד ולוקחת שיעורי פיתוח קול, משקיעה בעצמי ושואפת ליותר. שירה זה חלק שאני חייבת לשים אליו לב כי זה חלק בלתי נפרד מהעשייה ואני לא לוקחת אותו כמובן מאליו, כמו גם את הכתיבה וההלחנה".

-בשנים האחרונות הלכת יותר לכיוון של טלוויזיה, ריקודים והצגות ילדים. הזנחת קצת את הקריירה שלך כזמרת. עד כמה הפיזור שלך הפריע לך?
"זה עושה לי טוב כי אני משתעממת מהר מלהיות במקום אחד כל הזמן. אני מודה כל בוקר לאלוהים שאני עובדת במקצוע הזה, הרי זה לא מובן מאליו. משחק, שירה וריקוד זה מה שעשיתי מגיל צעיר. זה מונע ממני להשקיע הכל במקום אחד, אבל מי אמר שזה טוב? צריך גם להתפרנס ואף פעם לא הפסקתי להופיע כזמרת עם חומרים שלי. תמיד הייתי עדיין מיכל שהיא גם זמרת שיוצרת ומופיעה. זה לא סותר דברים אחרים שאני עושה שחשובים לי לא פחות".

-הסטיגמה שנוצרה בארץ לזמרות פופ, שהן בובות של מפיקים, מפריעה לך?
"בובה על חוט אף פעם לא הייתי. אני המצאתי את עצמי. עברתי המון מנהלים וחברות תקליטים. קשה להשתלט עלי. עכשיו אני עם 'הד ארצי' וינאי ושי בכר כמנהלים. אנחנו חמישה מוחות שעובדים יחד על קבלת החלטות נכונות. זה פרויקט שנקרא 'מיכל אמדורסקי' והוא חולש על הרבה דברים. אני רוצה שיעזרו לי להגיע למקומות הנכונים".

-מתי ייצא האלבום?
"אני לא יודעת. גם הסינגל התעכב בגלל המלחמה ויצא ברגשות מעורבים, כי אנחנו בתקופה קשה. אני מחוברת לטלוויזיה והמצב עושה לי רע. השותפים לפרויקט אמרו שחייבים להמשיך ויש בזה משהו. חייבים להמשיך לחיות פה, ליצור, לעבוד, לעשות. אני מקווה שגם נעשה מופע גדול עם כל הלהיטים אבל כל דבר בעיתו".

מיכל אמדורסקי שירותים (צילום: רונן אקרמן)
"אנשים מגיבים טוב לשיר ואז מתפלאים לשמוע שאני כתבתי והלחנתי" | צילום: רונן אקרמן

"רוק סתם"
מילים: מיכל אמדורסקי וינאי רטפן, לחן: מיכל אמדורסקי.

אני יודעת שאתה לא יוצא מדעתך / מכל המהומה (ויש על מה) שמסביבי / אתה אומר בעייתית יותר מידיי יפה / לא איכותית אבל עושה קמפיין / ומתבכיין על חשבוני

פזמון: אז מה אם אני פופ סטאר פופ סטאר / יותר טוב מלהיות רוק סתם רוק סתם / משחק אותה כל כך מושלם מתוחכם / אתה מרגיש מעל כולם

אז מה עם אני פופ סטאר פופ סטאר / יותר טוב מלהיות רוק סתם רוק סתם / עושה שורה מכל דבר ( כל דבר ) / תבין הזמן שלך עבר

נרקב בברים הקטנים / הראש כואב ממשקאות זולים / וילדות רצות , מעריצות אותך את החיים / אתה בולע כל דבר מהר לפני שהוא נגמר / שוכח מי אתה , אתה כבר אבא להזכיר לך

פזמון: אז מה אם אני פופ סטאר...

לא אכפת לי לוותר עליך / רק תפסיק להתלונן / אתה עוד תחפש אותי / אתה עוד תתחנן

פזמון: אז מה אם אני פופ סטאר...