בתחילת השבוע יצאנו לחפש את שיר המלחמה של מבצע "עופרת יצוקה", או כפי שהוא מכונה "מלחמת עזה". עוד לא הספקנו להגיד "מחמוד א-זהר" וכבר שלפה ריקי גל שיר חדש בשם "מכל המלחמות", שכתב והלחין לירן נדל. השיר מדבר על מעין מלחמה בין בני זוג, אבל אם מייחסים את מילותיו למדינת ישראל, הרי שמדובר בחשבון נפש לאומי, לא פחות:

ילדה קטנה אישה גדולה / אני כבר מבולבלת / דפקתי את הראש בכל פינת חיים / יש לי שירים לימים אפורים

יש לי שקרים כשבאים הפחדים / ילדה יפה זו השפה / ואת כבר מדברת / צחקו עלייך בעיתון המקומי / יש לך שונאים, בימים רגילים / יש חלומות שצריך להנשים

פזמון: מכל המלחמות אני חוזרת בעצמי / קמה לתחיה כמו בהתחלה / מכל האכזבות אני נפרדת בעצמי / רגע מנוחה כמו בהבטחה / שנשבעתי אז בלבי.

איספי ידייך מן האש / ולכעסך הניחי / הביטי לאחור רק כדי להמשיך / יש לך צבעים לימים מחווירים / יש לך אותך לא צריך הסברים

ילדה קטנה אישה גדולה / אני כבר לא נבהלת / בסך הכל רוצה לשיר קצת מעצמי / יש לי קולות / שחוזרים ואומרים / יש חלומות שצריך להנשים".

למחרת הוציאה להקת שבק ס' את השיר "מלחמה בשידור ישיר", מתוך אלבומם האחרון "Boom קרנבל", שיצא לפני כמה חודשים. מדובר בשיר ראפ-רוק מתריס ועוקצני, שמסתכל למציאות העכשווית בעיניים ויוצא נגד ההפיכה של מלחמה, דם, קורבנות וסבל לחומרים שמהם עושים רייטינג ולבידור טלוויזיוני שלצדו משדרים פרסומות. הנה כמה דוגמאות מתוך הטקסט הנוקב: "...זה הבידור מספר אחד היום בכל העיר. יש לי בירות קרות להתרעות חמות, הבאתי קילו גרעינים, רעננתי מסכות. עכשיו מת לראות מה לובשות המגישות. תנו לי זום אין על התמונות הקשות. לא חסרות גופות בצילומי תקריב, כשלא מרגישים כלום - כלום לא מכאיב. עוד הפיכה צבאית או איזה לינץ' אלים, שיעבירו ת'שיעמום של החיים.

"הנה זה מתחיל, עולות הכותרות, שיט, הם כבר יוצאים לפרסומות... השלט לחוץ, מעביר ערוץ-ערוץ, עוד פעולת חיסול, עוד ניסיון חילוץ, מה קורה בחוץ?... משדרים מלחמה, הנוף נראה מוכר, תימן? אירן. אולי בכלל זה כאן? לפי הלוויין לא מזהים ת'מדינה, כי זו אותה המלחמה בתחנה שונה. כותרות אדומות מבשרות על מתים, כנראה שהשלום מוכר ואין קונים. אז נילחם על הקרקע בשם האלוהים, ונעשה מזה סיפור שיגלגל כספים. כי אש ודם מביא רייטינג מצויין, אש ודם- בידור לכל העולם, אש ודם שווה כסף מזומן..."

גם אייל גולן רוצה לתרום את חלקו למאמץ המלחמתי של "עופרת יצוקה". הכוכב בחר לעשות זאת באמצעות חידוש לשירה של אביבה אבידן, "לנצח בני", שהולחן על ידי עוזי חיטמן ז"ל, מוקדש לכלל החיילים באשר הם ומהווה תפילה אישית לחזרה בטוחה של הבנים הביתה. את המילים כתבה נורית בת-שחר צפריר.

לנצח בני
ילדי תשמור על עצמך מכל צרה / ברחוב העיר ובסמטה צרה / הזהר מן המושחת מן המופקר / ומן הלענה המצופה סוכר. הזהר ילדי מכל צורות הרשע / מדבש דביק בטעם של מרור / מאלימות ומזירות הפשע / משנאת חינם, מפיגועי טרור.

פזמון: הזהר מים סוער / מאויב שמסתער / השמר מקיר בוער / ומן הרכב הדוהר / שלנצח בני / שלנצח בני / שלנצח בני / רק תישמר.

הזהר מן הקללה הלא כתובה / משטח ההפקר בשם האהבה / על עצמך תשמור הו ילד מאוהב / מהבטחות המצופות זהב. הזהר מן הממית והפוצע / כי החיים תלויים על חוט השערה / גם אהובה עיתים תשלוף קוציה / אל תסדק אל מול מראה שבורה.

גם קובי אפללו פועל למען החיילים והוציא את "יש בי אור", שיר ראשון מאלבומו השני, שנתרם על ידי אפללו לפעילות עמותת "לחיילים באהבה", שהוקמה במטרה לחזק את הקשר האישי בין חיילי צה"ל לבין הציבור בישראל והציבור היהודי בחו"ל ששולחים לחיילים חבילות דרך אתר העמותה. אלבומו השני של אפללו צפוי לצאת בחודשים הקרובים ,בהפקתו המוזיקלית של עמוס בן-דוד ("כוכב נולד"), שהפיק את אלבומו הראשון והמצליח "בא מן השתיקה", שנמכר בכ-30 אלף עותקים ובזכותו זכה אפללו לתארים כמו "זמר השנה" ו"תגלית השנה". את "יש בי אור", כמו גם את כל שאר שירי האלבום החדש, כתב והלחין אפללו בעצמו.

אחרונים חביבים הם להקת הרגאיי "התקווה 6" בהנהגתו של עמרי גליקמן, שהוציאו לקראת סוף השבוע את "שווייה שווייה", שיר שמדבר על הכאב והמצוקה של האדם הפשוט, על התקווה לשקט ומייחל לחזרה לשגרה: "לפעמים האהבה מרקידה את העצב / האש ששורפת מקררת את הגחל / פתאום גיליתי, יש צד לאויב / והטוב בעלילה הוא זה שמביט ממעל... בסוף נחזור לשגרה / אט אט שווייה שווייה / נשתף את החיוך נפיק רק טוב מרע... לפעמים הלפעמים מופיע לעיתים קרובות / וללא בשורה רעה אין כל בשורות טובות / ואנחנו הנוף המרגש בעולם / וסיבובו של הכדור תלויי בי בך בכולם / וכל שער ייפתח אם רק נדע שזהו שער / אם נתבונן היטב נקטין את כל שבילי הפער / בין אדם לעצמו, בין אדם לאדם / אני אמשיך לדהור גם כשליבי יידם.."