אין תמונה
"אני מפריד בין קריירת הסולו לבין הבלקן ביט בוקס". תומר יוסף

החיים מחייכים לתומר יוסף, סולן ה"בלקן ביט בוקס". לפני חודשיים נולד בנו הראשון, עדן, עליו הוא אומר: "ילד מקסים, הוא נולד עם תספורת מוהאק, שזו כבר התחלה טובה, והוא מגלה רגישות מיוחדת לצלילים". סיבה אחרת לחייך היא סוף השבוע הקרוב, בו תופיע ה"בלקן ביט בוקס" בבארבי תל-אביב בארבע הופעות רצופות (חמישי-שישי-שבת-ראשון), שלשתיים מהן כבר אין כרטיסים. ההיסטריה לכרטיסים מובנת, כיוון שהלהקה משחקת אותה כבר שנה בארץ ובחו"ל אחרי הוצאת אלבומה המצליח "NU-MED" בשנה שעברה.

"ההצלחה תמיד מפתיעה", אומר יוסף. "עבדנו קשה, צברנו את הקהל שלנו. בפעם שעברה הופענו בהאנגר 11 מול 3800 איש, שזה בערך אותה כמות כמו בבארבי בארבע הופעות. הרגשנו שהפעם אנחנו רוצים לעשות את זה יותר חם וקרוב".

-מי בעצם הקהל שלכם?
"בגלל הצבעוניות המוזיקלית של ההרכב שנוגע בכל מיני תחומים של מוזיקה וכל מיני סגנונות באופי שלו הוא פונה לקהל מאוד רחב. יש ילדים, זקנים, מכל הסוגים, בעיקר בגלל הוורסטיליות של המוזיקה. בהופעות גם קורים כל מיני דברים שיכולים לנגוע בהרבה אזורים בגוף. למרות שאנחנו מתרכזים באגן".

תומר יוסף: תמיד מבלבלים ביני לבין תומ"ש

-אתם טסים הרבה?
"כן. אני נמצא כל הזמן בארץ. ההרכב של הלהקה שמופיעה עכשיו בבארבי רובנו גרים בארץ, חוץ מאורי קפלן שגר בוינה. הגרעין של ההרכב הוא אני, תמיר מוסקט ואורי ואנחנו נמצאים בכל ההופעות, גם בארה"ב וגם באירופה כך שאני כל הזמן טס. אין לי סיפור מיוחד לספר על הופעה בחו"ל, חוץ ממה שכבר פורסם בעיתון שהייתי מאוד חולה בהופעה בטורקיה".

אין תמונה
"מהסטנד-אפ לקחתי את העמידה מול הקהל"

-כבר התקשרת לתומ"ש, אחרי שבעיתון כתבו לאורך כתבה שלמה שתומר שרון הוא הסולן של הלהקה?
"כן (צוחק). אני מפרגן לו, למה לא. אבל הוא מסכן - על ההופעה הראשונה שלו הוא נהיה חולה. האמת היא שתומ"ש התקשר אלי והבלבול הזה קיים כבר שנים בתקשורת כי היינו צמד ויש לנו את אותו שם פרטי. זה בלבול נצחי מסתבר. אני לא מתרגש מזה מי שמכיר יודע".

-אפרופו תומ"ש, מתגעגע לסטנד-אפ?
"לא חסר לי להצחיק אנשים, כי אני מצחיק את אשתי. מהסטנד אפ אני מתחבר היום בעיקר לעניין של לעמוד מול קהל, בניסיון שאתה צובר על במה ובאיך להתייחס לקהל ואיך קהל מתייחס אליך. מוזיקה זה מוזיקה וקומדיה זה קומדיה ויש הרבה הבדל".

תומר יוסף: "לא משנה לי מאיפה מגיעה ההצלחה"

-הוצאת שני אלבומי סולו. משנה לך מאיפה באה ההצלחה, כסולן או בלהקה?
"לא. אני מצליח בלעשות מוזיקה שזה הצלחה הגדולה בעיני ומצליח ליהנות שזה הכי חשוב. למרות שתמיר שחבר איתי ב'בלקן' הפיק מוזיקלית את האלבום הראשון שלי ואת השני הפקנו יחד, יש אצלי הפרדה מאוד ברורה בין ה'בלקן' לפרויקטים סולו שלי. בקרוב אני מוציא אלבום חדש שעשיתי עם בנו הנדלר, פרויקט ששייך לארץ ונקרא 'טרמפולינה'. הוא יכלול את 'עברתי רק כדי לראות', שעשינו ל'עבודה עברית2' ובנוסף קאבר ל'הדייגים' של ארז הלוי והשאר חומר מקורי".

-ואלבום חדש של ה"בלקן"?
"אנחנו עובדים על אלבום חדש שייצא השנה ומנסים להמציא את עצמנו מחדש. אני גם כותב. זו עבודה משותפת עם תמיר, אורי ואני ושאר הנגנים שמנגנים בהופעות. שלושתנו כותבים יחד גם מילים וגם לחנים".

-מהי חלוקת התפקידים בהפקה בעיבודים?
"תמיר מעמיד את הביטים אורי אחראי למלודיות של סקסופונים בעיקר ואני כותב את המילים".

-נוח לך עם זה שהפכו אתכם לשגרירים של שלום?
"אנחנו לא שגרירים. אנחנו שוחרי שלום שמדברים בעד עצמם ולא מייצגים אף אחד חוץ מעצמנו".

-כמה קילו אתה מוריד בהופעה?
"איזה שניים שלושה, ואחר כך מחזיר".