אין תמונה
"מה שאני צריך זה חיבוק אחד של אמא"

"לרגע לא הרגשתי שישראל עקף אותי בסיבוב. מצא דרך קלה לפרוץ עם המוזיקה שלו ב'כוכב נולד', כשאני והלהקה הזענו דם ארבע שנים על האלבום שלנו", אומר הזמר-יוצר דורון בר-און על אחיו הצעיר, זוכה "כוכב נולד 6". בעוד ישראל בר-און מתכונן להופעות החנוכה במסגרת פסטיבל שירי הילדים, האח הגדול מוביל את להקת "וירג'יניה" מבאר שבע לשיר ראשון בשם "לא שולט", אותו כתב והלחין, שיוצא היום לרדיו. אם יצליח השיר, תוציא "וירג'יניה" את אלבום הבכורה שלה במהלך החורף בחברת "הד ארצי".

"ישראל עשה בחירה לגיטימית ללכת ל'כוכב נולד'", מוסיף בר און, "לו יש הדרך שלו, ולי יש את שלי. כשם שהמוזיקה שלו שונה לחלוטין מזו שלי. הוא מעל הכל אחי, ואני אוהב אותו, וכשהוא זכה הייתי גאה בו מאוד. הוא שומע שירים חדשים שאני כותב, משמיע לי שירים חדשים שהוא כותב, אבל אנחנו לא מערבבים בשלב הזה משפחה ויצירה. כל אחד בשלו. האם בעתיד נעשה משהו יחד? מי יידע מה ילד יום. כרגע זה לא בתכנון".

- אתם מייצגים שתי שיטות הפוכות: ישראל פרץ לתודעה דרך תוכנית טלוויזיה ב"פריים טיים", אתה בא מעבודת שטח ובנייה איטית של קהל.
"על פניו זה נכון, אבל אני לא חושב שהדרך של ישראל תהיה בהכרח קלה מעכשיו. הוא התפרסם מהר ב'כוכב נולד' אבל לעשות מוזיקה זו דרך חיים, וכמו בכל דבר בחיים יש ימים יפים שהכל בא בקלות ויש ימים קשים בהם אתה נתקע ושום דבר לא זז. אף אחד לא מחוסן מזה. בסופו של דבר שורד זה שמביא את האמת שלו ונוגע בלב של אנשים. כל השאר זה חרטה ופוזה".

במהלך העונה של "כוכב נולד6" סיפר ישראל בר-און לא פעם כי הוא גר עם אחיו הגדול, ושניהם התנתקו ממשפחתם הדתית. ב"לא שולט", אותו כתב, כאמור האח דורון, מופיעה השורה: "ואני, מה שאני צריך עכשיו, זה חיבוק אחד של אמא, ושיאיר כוכב". אולם דורון בר-און מסרב בכל תוקף להתייחס לנושא המשפחתי ומשאיר את החשיפה האישית לשיר עצמו.

בר-און, בן 31, הוא המבוגר מבין חברי "וירג'יניה", שגילם הממוצע באמצע שנות ה 20. הוא כותב את רוב החומר בלהקה, שר ומנגן בגיטרה אקוסטית. שותפו להנהגת ההרכב הוא הגיטריסט יוסי שטרית, שגם עיבד והפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה ושותף בכתיבת כמה שירים. לצידם מנגנים שי זריהן בבס, איתמר אבו חצירא בתופים, הלל שטרית בקלידים ודודו חמד בגיטרות.

"אני אולי הכי מבוגר, אבל כולנו עברנו דבר או שניים בחיים", אומר בר-און, "כל החברים בלהקה מוזיקאים מעולים, אבל בעיקר חברים טובים. הקמנו את הלהקה בבאר שבע לפני ארבע שנים, וכמעט מיד התחלנו לעבוד על האלבום שרובו הוקלט באולפן של יוסי שטרית. היינו רציניים מהרגע הראשון. היו לנו חיפושי דרך, אבל בגדול ידענו בדיוק מה אנחנו רוצים והיינו מרוכזים לגמרי במטרות שלנו. לחברת 'הד ארצי' הגענו רק לפני כמה חודשים, כשהאלבום כבר היה כמעט מוכן. מצאנו שם אנשים מקסימים שאוהבים מוזיקה ומוכנים להשקיע כדי לקדם אותה. טוב לנו בבית הזה".

אין תמונה
"אנחנו קודם כל אחים"

-בניגוד לישראל, שנטש לחלוטין את הדת, אתה מעורב באורך החיים החילוני אך עדיין אדם מאמין. נושא האמונה בא לידי ביטוי בשירי הלהקה?
"אני כותב ושר כמי שחי, עובד, אוהב ונושם בארץ הזאת. לא כדתי או כחילוני. השירים מורכבים מכל האלמנטים היוצרים את החיים שלנו, אז אם לסוגיה הדתית יש מקום ביצירה זה רק בגלל שהיא חלק בלתי נפרד ממני. עקרונית, אני לא מעוניין להרחיב על הרקע המשפחתי ועל הדת. זה פשוט לא העניין מבחינתי. חשובה המוזיקה של 'וירג'יניה'. אנחנו מדברים עכשיו כי יוצא סינגל, לא כי הלכתי להתפלל בבית הכנסת בבוקר".
-עד כמה אתם בלחץ לקראת יציאת השיר "לא שולט" לרדיו?
"לא לחוצים בכלל. עשינו כל מה שיכולנו כדי שיצאהאלבום פיצוץ. עכשיו הכדור בידיים של הקהל".

-למה "וירג'יניה"?
"אין סיבה. סתם הדליק אותנו השם".

להקת "וירג'יניה" תשיק את סינגל הבכורה שלה בהופעה חגיגית שתתקיים מחרתיים (רביעי, 5/11, 22:30) בתיאטרון "תמונע" בתל אביב.