אין תמונה
"אני באמת מאמין שצריכה להגיע מהפיכה". מר

"את פסק הזמן מפעילות הדג נחש אני לא מרגיש, רק עכשיו חזרנו מסיבוב הופעות בארצות הברית, ואנחנו כבר עובדים על האלבום הבא", אומר גיא מר, המוכר בעיקר כדי.ג'יי וראפר של הדג נחש ובימים אלה הוציא את "מהפכה איטית", סינגל הבכורה מ"אין לי מה להתלונן", אלבומו הראשון כסולן. "זו אחת הסיבות שאלבום הסולו שלי הוא תוצר של עבודת לילה", אני ובן הנדלר, השותף לעיבודים ולהפקה המוזיקלית, ויתרנו על הרבה שעות שינה. בימים הייתה לנו תעסוקה, אז היינו מגיעים להקלטות בשעות היחידות ביממה שיכולנו לגייס".

-שם האלבום, "אין לי מה להתלונן", זו אמירה כנה, או סוג של ציניות?
"גם וגם. יש לי הרבה מה להגיד על 'המצב', במיוחד בימים האלה של 'עופרת יצוקה', אבל כשאני מקטין את עצמי ומנסה לחשוב בכנות על החיים אני מבין שבאמת אין לי מה להתלונן. לפחות לא בדברים הקטנים, שהם למעשה הכי גדולים. אני בריא, אני מתפרנס ממה שאני הכי אוהב לעשות, יש לי מה לאכול ולשתות. החיים שלי בסדר, אז על מה לבכות סתם? מצד שני, השיר הראשון שהוצאתי לרדיו נקרא 'מהפכה איטית', וגם זו אמירה שאני עומד מאחוריה. אני באמת מאמין שצריכה להגיע מהפיכה".

-מהפכה מוזיקלית?
"זה אולי בסוף. קודם שיסתדרו במדינה דברים גדולים בהרבה שעוד לא עובדים כמו שצריך. שימצאו דרך לחיות פה בשלום, ואז לאנשים יהיה הרבה יותר מצב רוח למוזיקה".

בנוסף לפעילותו בדג נחש גיא מר הוא מפיק מוזיקלי מבוקש (קרולינה ו-Funset, "מלכה באיה"), וכדי.ג'יי היה מחלוצי ההיפ הופ בארץ. ותיקי הביצה זוכרים לטובה את הסטים שתיקלט בשעתו ב"דינמו דבש", אבל הוא הראשון להודות שכאשר הדג נחש הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, "המכונה של הגרוב", מעטים קלטו מה תפקידו של העומד מאחור על הפטיפונים.

"חשבו שזה סוג של קלידים", הוא משחזר, "עד היום הקונפסט של די.ג'יי כחלק בלתי נפרד מלהקה זר למנטאליות הישראלית, למרות שבעולם זה מאד מקובל. לא מבינים עד כמה התרומה של הדי.ג'יי משפיעה על הסאונד של הלהקה, השילוב בין חי ואלקטרוני, דגימות הצליל, עיבודי הקולות. אבל מעולם לא הרגשתי שאני לא מקבל יחס שווה בלהקה, הן מהקהל והן משאר החברים בהרכב. פשוט נהניתי להיות שם וזה נשמר עם השנים. מסע מדהים שעדיין נמשך. כשהתחלנו לא חלמנו שיום אחד יהיה לנו קהל גדול בארצות הברית שירצה לראות ולשמוע אותנו שוב ושוב".

- עדיין אתה טוען שאין לך עניין בפרסום. מהרבה בחינות "מהפכה איטית" מזכיר את "המכונה של הגרוב".
"לא חשבתי על זה, אבל זה נכון. שני השירים הם האני מאמין של העומד מאחוריהם. נכון שאני לא בעסק בשביל יענו הפרסום, כמו שלא הקלטתי אלבום סולו כי חיפשתי תשומת לב. יש לי די והותר מקדמת הבמה בהופעות עם הלהקה, אבל אני מאמין שהכי בריא ונכון לכולנו לעבוד על פרויקטים עצמאיים במקביל. שאנן עשה את זה, יא יא עשה את זה ועכשיו אני. למדנו המון האחד מהשני. שאנן היה השראה גדולה עבורי בשירה ובעמידה כסולן בקדמת הבמה. 'אין לי מה להתלונן' הוקלט מתוך אותה האמונה העומדת מאחורי כל הקריירה של הדג נחש: 'מקסימום נצליח'. אני, את הכיף שלי מעצם העשייה, כבר הרווחתי".

-מה יהיה הפרויקט הבא שלך כמפיק מוזיקלי?
"יש דיבורים, אבל אני מעדיף לא לדבר עד שיהיה משהו סגור. מה שכן, אני הופך את אולפן ההקלטות שלי, 'קאבום', ללייבל עצמאי שיתמוך במוזיקאים מוכשרים שאני מאמין בהם. האלבום שלי הוא למעשה הראשון שיוצא במסגרת הלייבל החדש".

-יש סיכוי שגם הדג נחש יקליטו את האלבום הבא במסגרת הלייבל העצמאי שלך?
"עדיין לא ידוע באיזו מסגרת יוקלט ויופק האלבום הבא של הלהקה. כרגע, הכיף הכי גדול שלנו הוא לכתוב יחד את השירים החדשים ולדעת שזה יקרה".