בעז מעודה וזמרות חברות מהאירוויזיון 1 (צילום: עודד קרני)
"הקול שלו הוא מתנה מאלוהים". מעודה, סירושו וילנה | צילום: עודד קרני

בעז מעודה מארח בימים אלה בארץ שתי זמרות שהתחרו בו באירוויזיון האחרון - סירושו, כוכבת הפופ המובילה בארמניה וילנה טומשוביץ', נציגת סרביה לתחרות. השתיים הגיעו לישראל כחלק ממיזם קידום אחווה ושלום, במהלכו יוקלט ויופץ לחו"ל השיר והקליפ "בואי, עורי", על מילותיו, כפי שפרסמנו לפני כשבועיים, חתום נשיא המדינה שמעון פרס, שכבר ארח אמש במשכנו את שתי הזמרות. הלחן הוא של בעז מעודה, והעיבוד של תומר בירן. השיר ייכלל גם ב"מסע חיי", אלבום הבכורה של זוכה "כוכב נולד 5", המיועד לצאת בעוד כחודש וחצי. הקליפ יצולם השבוע במלון "אורכידאה" באילת, וההמשך יהיה השוק האירופאי.

"הטקסט הסופי של השיר הוא שילוב בין המילים שכתב מר פרס והתוספות והתיקונים שלי, אבל זה כבוד כל כך גדול לעבוד מול אישיות כמוהו שאני משאיר לכבוד הנשיא קרדיט מלא על המילים", אומר מעודה. "אפשר לומר שהאירוויזיון הפך, מבחינתי, סוג של מתנה הממשיכה לתת. אחרי שנבחרתי לייצג את ישראל בתחרות רציתי רק לתת את ההופעה הטובה והייצוגית ביותר, אבל כיום ברור לי שזה הפך להרבה יותר. הכרתי שם אנשים מדהימים, בהם סירושו וילנה, והאמת היא שכבר שם הייתה כימיה טובה בינינו. לא יכולתי לחשוב על שותפות טובות יותר להעביר איתן מסר של אחווה ושלום".

-אולי בגלל העובדה ששלושתכם מייצגים מדינות עם היסטוריה של מלחמות ומאבקי קיום.
טומשוביץ': "זה מדויק. השיר המשותף הוא שילוב תפילה ואופטימיות. הרצון לעתיד טוב יותר לשלושת העמים, ולעולם כולו, ואמונה שזה באמת יכול לקרות. כילדה בסרביה גדלתי באזורי הפגזות, וזה השפיע על האישיות שלי וכמובן על המוזיקה שבחרתי לבצע. בימי האירוויזיון, כשראיתי אלפי תיירים מכל אירופה ממלאים מסעדות, טברנות ומועדונים בבלגרד, הרגשתי שהתחלנו לחיות כמו שנועדנו: בשלום, כמו אנשים נורמאלים".
סירושו: "אני גדלתי באזור בארמניה בו אנשים חיו לפעמים בלי כלום. אפילו חשמל לא היה. אני יודעת מה זה להתפלל לשלום".

-מה אתן זוכרות מבעז באירוויזיון?
סירושו: "לא סיפרתי את זה עד היום, אבל אני זוכרת שבמהלך האירוויזיון המשלחות מארמניה ומישראל שהו באותו המלון. יום אחד הלכתי במסדרון ושמעתי שירה. זה היה כל כך יפה, שהייתי חייבת לעצור ליד הדלת מאחוריה בקע הקול ולהקשיב. בסוף לא התאפקתי והצצתי פנימה. היו שם אנשים באמצע חזרה, וכולם סובבו את הראש לראות מי מעז להפריע. סגרתי את הדלת וברחתי משם. רק אחר כך גיליתי שזה היה בעז מעודה מישראל".

ילנה: "הקול שלו הוא מתנה מאלוהים. בעז הביא לאירוויזיון צליל חם ואותנטי. אני כאן יומיים, אבל זה הספיק להרגיש מחוברת לישראל ולהבין עד כמה בעז מגלם באישיות שלו את כל הטוב במדינה הזו. אולי זה מה שהוביל לחיבור בין שלושתנו. העובדה שאני, בעז וסירושו נשארנו נאמנים לאמת שלנו כאמנים מבצעים והבאנו לאירוויזיון מוזיקה מהלב, לא נוסחאות שחוקות שיביאו לנו יותר נקודות".

בעז מעודה וזמרות חברות מהאירוויזיון 2 (צילום: עודד קרני)
"אם יהיו לו שני להיטים גדולים לפחות באותו אלבום, הוא יצליח" | צילום: עודד קרני

-אתן שרות מגיל צעיר, בעז זכה ב"כוכב נולד" רק לפני שנ וחצי. מה עמדתכן בסוגיית התחרויות האלה כמקפצה לקריירה מהירה?
טומשוביץ' : "אני חושבת שזה תלוי באישיות של הזמר. לבעז יש אופי חזק, וברור לי שהוא הצליח לעמוד בפרסום המהיר".
סירושו: "אישית, אני לא מאמינה בתחרויות. האירוויזיון היה התנסות כמעט חד-פעמית, כי לשיר במטרה לשכנע אנשים להצביע בשבילי זה פסול. אבל העובדה היא שבעז מוכשר מאד, יוצא לו אלבום חדש, והדבר היחיד שיקבע עכשיו הוא איכות השירים שלו. אם יהיו לו שני להיטים גדולים לפחות באותו אלבום, הוא יצליח".

-בעז, יש שני להיטים לפחות?
"אני מקווה שיהיו יותר".

-מעבר להקלטות עם סירושו וילנה, מהו תפקידך כמארח?
"אני מתכונן להראות להן את תל אביב, לקחת אותן לשופינג..."
סירושו: "מצוין. איבדתי את המזוודות בשדה התעופה ואני צריכה לעשות קניות דחוף".

-תזמין אותן לרכב על סוסים באליקים?
"לצערי, לא נספיק. את הקליפ נצלם באילת וזה לא ממש בדרך לצפון".