מסימני הזמן: פעם אלבום חדש של להקת הרוק מספר אחד בעולם, U2, היה אירוע ענק בפני עצמו, היום זקוקים בונו, דה אדג' וחבריהם להשקת אייפון 6 כדי לרכוב עליה לכולם שכולו אייטיונז, בה ניתן האלבום החדש בחיני חינם ל-500 מיליון משתמשי אייטיונז ב-119 מדינות. הרוק החזק, החם והמתריס של החבורה האירית, הוא כעת כמעט הערת שוליים מוזיקלית במציאות שנשלטת על ידי ענקיות הטכנולוגיה.

פעם כולם היו מחכים לשיר חדש או לאלבום חדש, היום מחכים לאפליקציה הבאה או למכשיר הסלולרי שיאיר את הדרך. לפני עשור אמרו שהדור הבא בתור אחרי דור הפרחים ודור האיקס הוא דור 3. או 2.0 או כל סוג אחר של מיתוג-על דיגיטלי. היום כבר מובן מאליו שאין רוקנ'רול להמונים בלי חיבוק דביק עם איזה סי. אי. או דמוי סטיב ג'ובס. הבונוז, בדרכם, משתדלים להוביל את המחנה וכבר שיתפו פעולה עם "אפל" לפני עשור בהשקת האייפוד. ועדיין מורגשת צרימה קלה כשאלבום חדש, יצירת אמנות, מושק בחסות מסחרית כה בולטת, אפילו במציאות בה מופע זיכרון לאריק איינשטיין ז"ל הופך ליום הולדת לחברת סלולר מקומית.

אין תמונה
"זה האלבום הכי אישי שלנו". U2 על במת האירוע של אפל בקליפורניה

ובכל זאת, השקת האלבום החדש של U2 בעל השם הסמלי "Songs of Innocence" בצמוד להשקת האייפון 6 (והאייפון 6 פלוס, והאיי ווטץ') של "אפל" מרגשת. "זו השקת האלבום הגדולה ביותר בכל הזמנים", הצהיר מנכ"ל "אפל" טים קוק, ובזה הוא צודק, כי למרות שביונסה כבר עשתה כזה בדצמבר. אז חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם לא עמדה לצידה, אלא רק שיווקה אותה בבלעדיות. "המוזיקה נמצאת עמוק בדנ"א של אפל, ופועלת דרך הליבה של כל המוצרים שלנו. במהלך הזמן בנינו מערכת יחסים עמוקה עם תעשיית המוזיקה והאמנים המרכיבים אותה. לפני עשור התחלנו שיתוף פעולה עמוק עם אחת מהלהקות הטובות ביותר בכל הזמנים - U2, שהסכימו להופיע הערב בפנינו".

הבונואים עלו לבמה לבצע דווקא את "Miracle (Of Joey Ramone", הקרוי על שמו של אחד ממייסדי הPאנק, תנועה שהערכים האמיתיים שלה הפוכים מאלה של "אפל", שלעולם לא תהיה באמת הPאנק של ההיי-טק. אבל הקהל במרכז פלינט בקופרטינו, קליפורניה, מחא כפיים עד שכאבו לו הידיים, וקוק יכול היה להשתפך: "האם זה לא הסינגל המדהים ביותר ששמעתם בחייכם?".

השאלה היא האם כמו "אפל", גם U2, "האפל" של הרוק, ידעה שוב להמציא את עצמה מחדש. בונו מצידו התבדח על הזמן הרב (יחסית) שחלף מאז האלבום הקודם, "No Line on the Horizon", שיצא ב-2009. מלך הכריזמה הודה שהיו כמה אלבומים על הפרק, אבל אף אחד מהם לא ממש עשה את זה לחברי הלהקה. "זה האלבום האישי ביותר שלנו", אמר, "סיימנו אותו ממש לפני שבוע והיינו רוצים שהוא יהיה טוב כמו העבודות הכי טובות שיצרנו". רף גבוה בהחלט, ללהקה שעומדת מאחורי אלבומים כמו "Joshua Tree".

U2 חשפו את שם האלבום החדש, נשמעו התבדחויות כמו "איך נגיע איתו לכמה שיותר אנשים", ואז חשפו בונו וקוק שהאלבום ניתן בחינם למשתמשי אייטיונז באשר הם, עד ה-13 באוקטובר, באופן בלעדי. המצגת הסתיימה בהקרנת פרסומת חדשה ל"אפל" בכיכוכבם של U2, עם אותו השיר, "Miracle (Of Joey Ramone", פרסומת שהזכירה את הפרסומת לאייפוד מ-2004 שגם בה כיכבו U2.

האלבום החדש של U2 כולל 11 שירים שהוקלטו בדבלין, לונדון, ניו יורק ולוס אנג'לס. רשימת המפיקים המוזיקליים בו כוללת את דיינג'ר מאוס, פול אפוורת', ראיין טידר, דקלאן גפני ופלוד.

רשימת השירים בו נראית כך:

1. "The Miracle (of Joey Ramone"
2."Every Breaking Wave"
3. "California (There Is No End to Love"
4 "Song for Someone"
5."Iris (Hold Me Close)"
6."Volcano"
7. "Raised by Wolves"
8. "Cedarwood Road"
9. "Sleep Like a Baby Tonight"
10."This Is Where You Can Reach Me Now"
11. "The Troubles"

המהדורה הרשמית שתצא לחנויות ב-14 באוקטובר תכלול ארבעה שירים נוספים וחוברת מפוארת בת 24 עמודים. במקביל תצא באותו היום מהדורה אקוסטית לשירי האלבום. מהאלבום נעדר השיר "Invisible" שחשפה הלהקה בפברואר האחרון בפרסומת ל"בנק אוף אמריקה" ששודרה בסופרבול.