לפי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאיים, כוכבת העל הלטינית שאקירה מכרה לאחרונה את הקטלוג המוזיקלי שלה, שכולל 145 שירים, לחברת Hipgnosis, מי שלאחרונה רכשה גם את הקטלוגים של בלונדי וניל יאנג, כשבין הלהיטים שנרכשו על ידי החברה אפשר למצוא כמה משיריה המוכרים ביותר של הזמרת הקולומביאנית, כולל "Hips Don't Lie", "Whenever, Wherever" ו-"She Wolf".

סכום העסקה המדויק לא פורסם, אבל גופי תקשורת באמריקה הלטינית מספרים שהזמרת הקולומביאנית, שמכרה 80 מיליון עותקים מאלבומיה עד היום - מסרה לחברת הענק את הזכויות על כל השירים שלה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים.

לפי ה-BBC, רוב החברות שמתעסקות בתחום משלמות לפי הערכת תמלוגים של 15 שנה, ובנוסף, העובדה שהעסקה נעשית כעת מעניקה לזמרים יתרון במיסים. בראיון שנערך לפני כשנה, מנכ"ל היפגונסיס מרק מרסודיאדס, הסביר שרוב האמנים יוצאים מעסקאות כאלה "עם רווח של 25 שנה בבום כלכלי אחד גדול".

כאמור, רוב האמנים שמוכרים את הקטלוג שלהם מעדיפים לקבל לידיהם כמות גדולה ומיידית של כסף שתבטיח להם סוג של ביטחון כלכלי, במקום "להמר" על הצלחת המורשת שלהם, אבל התעסקות במאסטרים וקטלוגים יכולה גם להשתבש לפעמים בצורה מכוערת.

לא מאמינים? תשאלו את טיילור סוויפט, שרק לאחרונה מצאה פיתרון יצירתי בשביל לנצח את סקוטר בראון, אחד מהאנשים החזקים בתעשיית המוזיקה העולמית, שמכר את זכויות השירים שלה לקרן השקעות מבלי שידעה על כך.

מרסודיאדס, מנכ"ל החברה שעשה את העסקה עם שאקירה, מבטיח שהם יטפלו כראוי ביצירותיה וביצירות כל האמנים מולם עבדו, כך למשל הוא הבטיח לניל יאנג, שמכר לכם 50% מהקטלוג המוזיקלי שלו, שהקלאסיקה שלו "Heart of Gold" לעולם לא תופיע בפרסומת להמבורגר. טוב לראות שהם מתעסקים בדברים החשובים באמת.