לך תתרגל איתו
דודו טסה – "בסוף מתרגלים להכל",  מילים ולחן: דודו טסה
לדודו טסה נשבר הזין לאסוף נשים פצועות בסוף הלילה אז הוא העדיף לכתוב על זה שיר. התוצאה היא שיר שמשלב רוק עם מוטיבים אוריינטליים, היישר מהקרביים של הבחור. טסה עבר כנראה לא מעט חוויות שלחלקן הוא התרגל, כפי שרומז השיר הנושא את שם אלבומו החדש. המילים מעוררות סקרנות: "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגרה. עדיף הטירוף השיגעון, רק לא הפחד. הוא גומר אותי". המילים יפות, הלחן סוחף ובסוף השיר יש סימפול של האחים כווית, שהם סבו ואחי סבו, שהיו צמד מוזיקאים מעיראק. טסה לא רואה איך הוא יוצא מזה, איך הוא הופך את כל זה לאהבה. בינתיים הרדיו מחבק ומרעיף עליו אהבה. יהיה מעניין לגלות אם אלבומו השלישי ייחשב פסגת יצירתו עד היום.

שירלי לילו ומיקה שדה - החיים שאחרי כוכב נולד

אחד מי יודע
שירלי לילו - "אחד בשבילי", מילים: שירלי לילו, לחן: טל פורר
בלדה גדולה מהחיים וסוחטת דמעות מבית מדרשה של המתאבדת השיעית שירלי לילו, "(כוכב נולד 2"), יוצאת לדרך. ללילו יש נשמה ועוצמה שיש לזמרות נוסח כריסטינה אגילרה ואולי היא באמת שואפת לשם. מעבר לדציבלים שהיא חייבת להוריד, הבעיה העיקרית בשיר, כמו עוד שירים של זמרות נוספות מאותו הז'אנר (שירי מיימון למשל), הן המילים שלא משאירות שום מקום למשהו קצת יותר מקורי. שוב אותה צפייה לאהוב שיבוא ויגאל וידליק לה את "אש החיים": "עומדת לבדי, מחכה רק שתבוא אך מיהו אתה"; "שם בעננים מפסלת את דמותך מחכה רק שתבוא אבל מהו שמך". קשה באמת להתרגש ממילים שמותירות אותך מרוחק, בעיקר כשהיא צועקת וגורמת לעור התוף לחפש מחסה. נגינת הפסנתר הנוגה הפותחת את השיר תוביל אתכם היישר לפסגות הלהיט בפוטנציה הזה, שמאוד קל לאכילה. כן, למרות הכל, מדובר בלהיט אינסטסנט אפקטיבי והלחן של טל פורר תורם לעניין. לילו חיבת לדלג על נוסחה משומשת, לצעוק פחות ואז היא תוכל להיות זמרת פופ פיגוזית. חיכינו זמן רב מאז הקרב של ההראלים ובהחלט מגיע לנו, לא?

ששש...
מיקה שדה – "שעת לילה מאוחרת", מילים ולחן: מיקה שדה
כמו שירלי לילו גם מיקה שדה לא ליקקה דבש ב"כוכב נולד". כמוה גם היא מחפשת אהבה. ומי לא בעצם? אחרי שהוציאה שני סינגלים סימפטיים ביותר כעת יוצא "שעת לילה מאוחרת", רגע לפני אלבום בכורה, שייצא בסוף החודש. עד אז שדה מתחננת ומוכנה לרדת על הברכיים, העיקר שהגבר שלה יבוא: "לאן תלך עם מי תצחק, בוא פשוט תיקח אותי אל השמיים" היא מבקשת. גם כאן אין חדש תחת השמש ושוב אותה בקשה לטיפת אושר בדמות הגבר הגואל חוזרת וממוחזרת. רק שהגרוב והביצוע הקולי של שדה, שנע בין בלוז לסול, עושים את העבודה. גם אם מדובר בסינגל פחות מוצלח מבין השלושה שיצאו עד כה, מדובר בכל זאת באחת הכוכבות הנולדות היותר סימפטיות שהוציאה התחרות עד היום.

כרמי זיסאפל וערן וייץ ודנה בקר - מצטייני השבוע

אז נרים כוס יין לחיי הבכי והצחוק
כרמי זיסאפל וערן וייץ - "עד סוף היום", מילים: כרמי זיסאפל, לחן: כרמי זיסאפל וערן וייץ
לכרמי זיסאפל אין אולי קול מרשים כמו לשירלי לילו או למיקה שדה ובכל זאת הסינגל השני שלה יחד עם ערן וייץ הוא דוגמה ליופי וענווה, שמתחברים יחד לכדי מקסימות, שקשה לעמוד בפניה. בהפקה מינימליסטית ועם המון אהבה וכבוד ללחן ולמילים מגישים השניים דואט, שעושה חשק להיכנס לסרט ישן של וודי אלן. או לשבת באיזה מועדון קטן באמריקה עם כוס יין, לספוג את אווירת האולדי'ס שקיימת בשיר ולחשוב על האירוניה שבחיים: "לחיי הבכי והצחוק שמחליפים ביניהם כאילו היו החברים הכי טובים". השיר עם הרפרנס לשנים המוקדמות של הג'אז אולי לא יזכה להשמעות בתחנות שמעדיפות קול טכני על פני נשמה, אבל אצלי נכנסו השניים הישר ללב.

דנה ראתה חוק אחר
דנה בקר - "חוק אחר", מילים: דנה בקר, לחן: יוסי בבליקי, אלי שאולי
אחרי שהתארחה באלבום האחרון של אמיר פרי וליוותה את להקת פונץ' ב"פינוקיו" וב"דנה ראתה עב"ם", ראתה דנה בקר כי טוב והנה היא מפציעה עם סינגל ראשון. "חוק אחר" לקוח מתוך פרויקט חדש בהפקתו של אלי שאולי, גיטריסט פונץ'. בקר מצליחה לכבוש בקולה המרשים המשדר גם מלנכוליות וגם בגרות. הלחן בשיר מונוטוני וממכר, המילים מתעתעות, פונותפעם לגבר ופעם לאישה. ועד שתספיקו להתבלבל ולהתאהב היא כבר תבהיר לכם שבשני המקרים בא לה על חוק אחר. האמת, גם לי בא חוק אחר שיכריח את גברת בקר להוציא את אלבום הסולו שלה עוד השבוע. אפילו אולי כבר עכשיו. מצטיין המדור של השבוע.