אם הייתם באינטרנט בשלושת הימים האחרונים, היה לכם קשה לפספס את הקליפ החדש והמרהיב של "ג'יין בורדו". הלהקה הישראלית שהביאה לנו להיטים כמו "איך אפשר שלא" ו"עינב" עשתה זאת שוב, והפעם עם קליפ אנימציה מושקע ויוצא דופן עליו שיצרו יואב שטיבלמן ואורי לוטן, שעבדו בעבר בתאגידי על כמו סוני, פיקסר ודיסני. העבודה הקשה שלהם על הקליפ במשך חמישה חודשים הייתה שווה את זה לגמרי - תוך שלושה ימים הקליפ הגיע לכמות המטורפת של 3 מיליון צפיות.

 

"היה לנו ביטחון שיצרנו משהו שהוא מוצלח ונחמד אבל בטח שלא ברמה הזאת בכלל", מספר אורי לוטן במאי הקליפ. "זה בלתי צפוי ברמות. ממש לא חשבנו שזה יגיע לזה, קיווינו להגיע לחמישים אלף. זה מדהים והזוי והכל ביחד".

איך נוצר החיבור ביניכם לג'יין בורדו?

"ישבתי אצל חבר ופלייליסט של הלהקה עלה. המוזיקה מאוד מצאה חן בעיניי, מאוד מלודית וכיפית. רציתי מאוד ליצור קליפ ללהקה ישראלית כשהמילים הם בעברית, אבל כשיש משהו מאוד פרש ומאוד מעניין במוזיקה. זה קלע לכל הקריטריונים האלה. שלחתי להם אימייל שאומר שהייתי ממש שמח לעבוד ביחד, ליצור איזשהו קליפ והם ענו ונפגשנו".

ואיך החלטתם על השיר?

"הם הציעו לעשות קליפ ל'מעגלים', שזה שיר שהם מאוד אוהבים ומתחברים אליו, והייתה להם איזושהי מחשבה לעשות לו קליפ אבל הם לא ידעו בדיוק מה. הקשבתי למוזיקה שוב ושוב עד שעלה איזשהו ניצוץ ממש ראשוני ובשלב הזה חבר שלי יואב הצטרף וביחד התחלנו לפתח את הרעיון יותר לעומק ואז הצגנו את הרעיון ללהקה, הם מאוד התלהבו ומשם הכל התגלגל".

איך הגעתם לקונספט?

"השיר מדבר על התחושה שאנחנו תקועים במעגלים ולא בהכרח הדברים משתנים, אנחנו מאבדים את הזמן והדברים נעלמים. הקונספט אמר שפיזית אחד לאחד זה מה שקורה - הבחורה תקועה במקום, היא לא מתקדמת, וכל מה שמסביבה עושה רושם שהוא כן מתקדם. זאת התחושה שהייתה קריטית לנו להעביר. משם זה התפתח".

איך עוברים מהסטודיואים הגדולים בעולם לעבודה מהסוג הזה?

"עכשיו ביימנו, ושם היינו חלק מצוות של מאה אנימטורים שעובדים על סרט ענק של שעה וחצי. מבחינתי האישית זה פשוט לא הרגיש שזה מקום שאפשר לבוא בו לידי ביטוי כמו שהייתי רוצה, הייתה בי צביטה שמשהו חסר. היה מדהים מקצועית והרבה מה ללמוד מאנשים, אבל באיזשהו שלב הרגשתי שמיציתי את העולם הזה והחלטתי לחזור לארץ במטרה לעשות דברים שמבחינתי יש להם יותר משמעות, אמירה, דברים שאני חושב עליהם בתור בן אדם. משם באה ההחלטה".

יאללה, עושים עוד קליפ?

"עכשיו אנחנו צריכים  להבין מה זה אומר שמשהו מצליח בצורה הזאת ובצורה מאוד שקולה להבין מה עושים הלאה. בעיקרון הרעיון הוא להמשיך לעשות דברים בגישה הזאת - דברים שיש להם ערך ושיש להם משמעות אישית לנו ושאפשר להתחבר אליהם. פחות מסחרי. פרקטית מה זה אומר אני עוד לא כל כך יודע, אבל גם אז לא ידענו ואיכשהו זה התגלגל אז אני חושב שגם הדבר הבא יקרה בצורה דומה".