"אחת ההופעות המאכזבות והבעייתיות ביותר שראיתי שם בחיי", היה התיאור שגל אוחובסקי כתב על ההופעה של עדן בן זקן בקיסריה. הביקורת שלו הייתה הצעת ייעול מאוד ברורה - איך לגרום לבן זקן למקסם את הפוטנציאל האדיר שלה בתור זמרת אולפנים מדהימה, לכדי מופע סוחף ומרגש. היו שם כמה דברים על הפרק - העובדה שהיא התעסקה עם האוזנייה כל הערב, או זה שהיא הפנתה את המיקרופון לקהל בדיוק ברגעים שהוא ציפה ממנה לשיר. מה שבלט בעיקר הייתה היעדרותו של במאי אחראי שינצח על המופע שלה ביד מקצועית. רק מתבקש לשאול: האם עדן בן זקן, שמגיעה להופעה במנורה, חלל כפול בגודלו מזה שבקיסריה, תצליח לעלות לרמה הנדרשת?

המופע נפתח בהקרנת האודישן שנעשה על אותה במה בדיוק מלפני ארבע שנים, אותו אודישן "30 שקל" המפורסם. יש דרמה, יש נוסטלגיה, האווירה במקום היא שאנחנו מצפים לעלייתה לבמה של דיווה לפחות בסדר גודל של ביונסה. הספוט תכף ידלק ועדן בן זקן, שהיום כבר נראית מיליון דולר, תתחיל לשיר. אבל אחרי שהאודישן הסתיים וכבה האור, הדברים החלו להתעכב והדרמה התפוגגה לחלוטין. לא חבל על כל ההשקעה? בסדר, ניחמתי את עצמי. לפחות היא סוף סוף מתחילה לשיר.

עדן בן זקן בהופעה (צילום: עוזי ג'ורג', יחסי ציבור)
למה בניה עם מיקרופון חלש? | צילום: עוזי ג'ורג', יחסי ציבור

היא עולה עם רצף שירים מהאלבום החדש - "בוא ניסע לים", "געגועים" ו"אל תתקשר אלי". היתרון המשמעותי של עדן בן זקן על מתחריה הוא שהיא משדרת הכי הרבה אמינות. אמנם אלו לא מילים שהיא כתבה, אבל הן תפורות עליה בול. האלבומים שלה מלאים בשירים שאם היא לא הייתה שרה אותם, היא הייתה מתייגת את חברים שלה עליהם. יש זמרים טובים ממנה, אבל אף אחד לא שר כמוה. בין אם היא שרה על פרידה בסגנון שיר דיכאון ובין אם היא שרה על מסיבה באילת באווירה בלקנית, אני מאמינה לה. היא שייכת לדור שבו הגדרות מסתכמות בהאשטגים ותו לא. כמו עומר אדם, היא משלבת בהופעה להיטים בינלאומיים וגם כאלו מקומיים, כשהיא מציעה את הביצוע שלה ל"כל הזמן הזה" של נצ'י נצ'. תשאירו לזקנים להפריד בין ז'אנרים וסטיגמות, אנחנו במסיבת להיטים עכשיו, והיא הכי טובה בעיר.

העניין הוא שדווקא מה שפוגע במסיבת הלהיטים שלה, אלו יכולות השירה שלה. זה לא סוד שמדובר בזמרת ענקית באולפן, אבל כזו שמתקשה בהופעה חיה. למזלה של עדן, "מחליקים" לה את זה. היא צעירה, היא בת 23 ובעיקר - כולם בעדה. כשהיא שרה את "מאורסת", שיר אותו הקדישה לבן זוגה שוקי, היא התקשתה למצוא את הסולם, ויתרה מדי פעם על שורות מהשיר כדי להצליח להכנס אליו ושוב פספסה. מישהו לידי אמר ברשעות "אם ככה היא מאורסת אז שלא תתחתן". כך שאלו לא אי-דיוקים ששמורים לאוזניים של מורים למוזיקה, אלו זיופים ששומעים בקהל. כולם עלולים לזייף, זאת אפשרות סבירה לגמרי. אבל מה היא כן יכולה לעשות כדי לשפר את המצב? חזרות, והרבה מהן. אולי לבטל גיג אחד בחתונה לטובת כמה שעות אימון. כדי להוסיף לעצמה על הקושי, היא גם מתבלת את ההופעה במחרוזות - עניין מסובך  ממילא לזמרים כשמדובר ברצף של נאמברים שונים עם סולמות שונים. את האתגר הזה היא צריכה להשאיר לשועלי במה כמו אייל גולן ושרית חדד, לפחות בשלב זה של הקריירה שלה.

 

עדן בן זקן (צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור)
סטרפלס שמכיל חרדות | צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור

חייבים לדבר גם על האירוח של בניה ברבי וגיל ויין (די ג'יי אונלי), שהרגיש יותר מכל מתנ"סי. הצמד הזה אחראי לאחד מלהיטי התקופה היותר מוצדקים, "אל תשאלי", אבל לדבר הזה לא היה שום קשר עם מה שהתרחש על הבמה. ויין הוא מפיק ולא מבצע ולכן כשעדן מעלה אותו לבמה לצדה ולצד ברבי, מי ששר את השיר, מה נשאר לויין לעשות שם? זאת רק נשמעת כמו שאלה רטורית כי הנה התשובה - תנועות של ראפ בזמן שבניה ועדן שרים. מבקשת להזכיר לכם שמדובר בבלדה בכלל, כן? אמנם לא על זה תקום ותיפול חווית ההופעה של עדן בן זקן, אבל בסופו של דבר עניינים טכניים שלא חשבו עליהם מראש הותירו את הביצוע הזה בינוני בלבד במקום שבו לעדן הייתה את היכולת להעיף אותו לשמיים.

אני האחרונה שתתייחס לאאוטפיט של זמרת בביקורת הופעה אבל כשהיא עולה על הבמה עם שמלת סטרפלס שחורה (והיא אכן נראתה בה מעולה), היא בעיקר מעבירה את הזמן בלמשוך את השמלה שוב ושוב למעלה ואני לא מצליחה למצוא אפילו הסבר אחד הגיוני לזה. להרים את הידיים? לקפוץ? להשתחרר על הבמה? תשכחו מזה, עדן בחרדה קיומית על הסטרפלס עכשיו. כאילו לא מספיקה העובדה שהיא אחת מול אלפי אנשים ותפקידה לבדר אותם עם הקול שלה, היא מחליטה להקשות על עצמה עוד קצת - ועונדת קולר. תודו שלסגור לעצמך את הגרון בערב של הופעה חיה זה פשוט תמוה וממש לא צריך להיות איש מקצוע בשביל להבין את זה. את הריאליטי שלה היא כבר עשתה, מה דחוף להעביר אותה משימת "הישרדות" עכשיו?

 

עדן בן זקן (צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור)
מלכת השושנים, זה מגיע לך | צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור

הבאסה היא שכל הזמן הזה, היא הייתה לבד. עדן בן זקן היא זמרת עם נוכחות כובשת, ממכרת כמעט. הקהל שר את כל המילים, מצלם אותה בכל רגע נתון, צועק את שמה בהתלהבות. היא כאילו מוקפת באהבה אבל מי נמצא איתה מאחורי הקלעים? מי מכוון אותה בתחילת דרכה? מי שואל אותה אם נוח לה בכלל בשמלה הזאת? הימור שלי - אין מישהו כזה.  תהיו בטוחים שלעומר אדם מישהו כן טרח להגיד "אתה הוויקאנד של ישראל, תעוף על זה כפרה", כי אחרת אין לנו הסבר לקסמים שהוא חולל באותו היכל בדיוק, מבוגר בשנה אחת בלבד מעדן.

אני רק יכולה לנחש שהקרבה לסוף המופע הייתה זו ששחררה את עדן מהסטרס סופית, והרגעים המזוקקים האלו שלה הוכיחו שאת הפוטנציאל להיות אחת הפרפומריות הגדולות בישראל - יש לה. כשהיא שרה את "שורף לי בעיניים", לקהל נשרף גם הלב. ככה זה כשהזמרת מולך לא מפחדת להגיע לגובה של הפזמון ונותנת את כל העוצמה שיש לה בגוף לשיר. היא הסתובבה על הבמה מפה לשם, כשברקע וידאו שסוף סוף התיישב עם האווירה הרגשית של המקום. הבטחון העצמי שהשתחרר לה באותו רגע נגרר גם לביצוע המרים ל"כל העיר שלנו", הדואט שלה עם פאר טסי. ראו לה את הכיף בעיניים ועדן בן זקן הכי טובה כשכיף לה.

 

עדן בן זקן (צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור)
הקהל מכור | צילום: משה טולדנו, יחסי ציבור