דודה פרומו (צילום: אבי גנור)
להקת "דודה", 1980 | צילום: אבי גנור

כפי שכבר פורסם בדצמבר 2010 האלבום היחיד של להקת "דודה" יוצא מחדש, המהדורה החדשה כוללת דיסק בונוס בהופעה חיה ובו שירים וביצועים הרואים אור לראשונה.

ב-1980 ראה אור אלבום הבכורה ואלבומה היחיד, של להקת דודה שהוקמה על ידי דני סנדרסון וגידי גוב וכללה 3 חברים נוספים: יהודה עדר (גיטרה), אלון נדל (בס) ודובי קיזלשטיין (תופים). כעת, 31 שנים מאוחר יותר רואה אור האלבום בהוצאה מחודשת.

דיסק הבונוס בהופעה: שירים נדירים, גרסאות כיסוי וקטע אינסטרומטאלי

אין תמונה
עטיפת האלבום הגנוזה שיוצאת מחדש. "דודה"

המהדורה המחודשת הכפולה, כוללת את האלבום המקורי ובו להיטים כמו "לידיה הלוהטת", "שקט שקט", "ערב אבוד", "גרעינים" והלהיט הגדול והמזוהה ביותר עם ההרכב, "אלף כבאים" - שלא נכלל באלבום המקורי אך צורף אליו בשלב מאוחר יותר. האלבום כולו עבר עריכה דיגיטלית מחודשת מהמאסטרים המקוריים בפיקוחו של דני סנדרסון.

הדיסק השני מתעד הופעה חיה שהוקלטה באפריל  1981, בבית החייל בתל אביב על ידי גלי צה"ל ובה ביצעה הלהקה שני שירים שמעולם לא ראו אור, "המעיל" ו"קניתי לה". עוד בדיסק ההופעה: קטע אינסטרומנטלי בשם "בעקבות הציפור הכחולה", גרסת כיסוי לשירם של פרנקי ליימון והטינאייג'רס "Why Do Fools Fall In Love" וכן שני שירים מתקופת כוורת, "שיר מלחים" ו"האיש הכי מהיר".

עטיפת האלבום המקורית והמוכרת עליה נראית יד אישה מועכת פחית בירה על רקע אדום, הוחלפה במהדורה המחודשת בוורסיה "סגולה" שנגנזה בזמנו.

עם הוצאת המהדורה המחודשת כתב יואב קוטנר:

בראיון על ימי "דודה" סיפר דני סנדרסון שבאחת ההופעות ניגש מישהו מהקהל לגידי גוב, תוך כדי הופעה, "וביקש להנמיך את הווליום...מישהו אחר צעק לעבר הלהקה: "פוקוס!!!!". לדעת סנדרסון, סימלו הצעקות האלה בעיה אמיתית, ולא רק בגלל העובדה שההופעה התקיימה בקולנוע "רינה" בחולון. נדמה שהקהל, לפחות בחלקו, לא הבין את "דודה". לא היה מוכן לקבל את השינוי הסגנוני שהלהקה הזו הציעה, לא רצה קונספט כל כך רחוק מ"כוורת" ו"גזוז", עם הרבה רוק כסאח ומעט הומור.

דודה פרומו 2 (צילום: אבי גנור)
קוטנר: לדודה היתה השפעה גדולה על הרוק הישראלי | צילום: אבי גנור

סנדרסון, תמיד עם חושים חדים לתגובות הקהל, ניסה לערוך שינויים במופע של הלהקה, אך מאוחר מדי. "דודה" בהופעה הייתה כישלון מסחרי, במיוחד בהשוואה להצלחה המטורפת של "כוורת" ו"גזוז". גם מכירות האלבום שהוציאה הלהקה  לא המריאו לגבהים שסנדרסון וגוב ידעו בלהקותיהם הקודמות.

פתחו את הדלת לתיסלם ובנזין, "חמסין" ומני בגר

ועם זאת, ההשפעה של "דודה" על השינויים במוזיקה הישראלית הייתה ניכרת. ארבע שנים אחרי הבדידות המזהרת של "כוורת" עם "תמוז" בחזית הרוק הישראלי, הצעידה "דודה" את הסצנה לשלב הבא ופתחה את השער לדור שנשמע יותר כבד, יותר חזק, יותר מופק רוקנ'רולית... והרבה פחות זר למה שנחשב "מוזיקה ישראלית לגיטימית". עם אפרים שמיר ו"חמסין", שלום חנוך ו"חתונה לבנה", דויד ברוזה ו"קלף", "תיסלם", "בנזין", מני בגר, גרי אקשטיין, אסתר שמיר, יהודית רביץ ועוד רבים אחרים. אפילו אריק איינשטיין ושמוליק קראוס ומתי כספי נשמעו יותר כסאח...”.

המהדורה המחודשת של "דודה"  שהופקה בשיתוף פעולה עם דני סנדרסון וגידי גוב יוצאת במסגרת סדרת "סימני דרך" של חברת אן אם סי יונייטד, הכוללת הוצאות מחודשות לאלבומי מופת במוסיקה הישראלית. עד היום ראו בין היתר אור במסגרת הסדרה הוצאות מחודשות ל"אפר ואבק" של יהודה פוליקר, "כמו צמח בר" של חוה אלברשטיין, "סוף ענת התפוזים" של להקת תמוז, "אהוד בנאי והפליטים","אדם בתוך עצמו" של שלום חנוך  ו"פלונטר" של רמי פורטיס.

>> מחווה לגזוז: גורי אלפי, רועי בר נתן וטלי אורן - "לכבוד הקיץ"