אחד המדדים הבולטים ביותר להצלחתו של אמן בישראל, במיוחד בז'אנר הים תיכוני ובעולם הפופ, הוא עד כמה שיריו מבוקשים בערבי קריוקי - הן במועדונים גדולים והן באירועים פרטיים. מסיכום נתוני "שרים קריוקי" לשנת 2019 ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה אמנים שנחשבים למצליחים ביותר בישראל כמו עומר אדם, סטטיק ובן אל, ליאור נרקיס, דודו אהרון, הרבה פחות מבוקשים מבעבר.

"שרים קריוקי" היא חברה שמספקת שירותי קריוקי לחדרי קריוקי ומשתמשים פרטיים, כאשר כל חודש נחשפים כ-100 אלף איש לפלייבקים של החברה. על פי הנתונים, בחודשים האחרונים אדם נדחק לעשירייה השלישית בזמן שאמנים כמו אייל גולן, מושיקו מור, עדן חסון, ישי ריבו וחנן בן ארי מאיישים את העשירייה הראשונה. 

אם בחודש יולי הזמר השתלט עם ארבעה שירים על העשירייה השנייה (בין היתר ״טמפרטורה״ ו״יעשו לנו כבוד״), בחודש אוגוסט הדרישה כבר פחתה, ושיריו של הזמר הופיעו רק במקום ה-24, ה-26 וה-30. בחודש שאחרי ״שניפגש בשמחות״ הגיע למקום ה-25 בלבד ובחודש אוקטובר אף שיר של אדם לא נכנס ל-40 המושמעים של "שרים קריוקי". בחודש נובמבר שב אדם עם שיר אחד בלבד במקום ה-22.

עומר אדם הוא לא היחיד שמדד הפופולריות שלו בצניחה בעולם הקריוקי. ב-2019 שיריו של ליאור נרקיס לא הופיע ב-40 הגדולים מלבד הדואט "אחי" עם הזמר מושיקו מור, שנחשב לכוכב עולה בעולם המוזיקה הים תיכונית.

2019 לא הייתה שנה טובה גם עבור סטטיק ובן אל, שמאוגוסט פחתה באופן משמעותי הדרישה גם לשירים שלהם בקריוקי, מלבד השיר ״יאסו״, שאותו הם מבצעים עם עדן בן זקן וסטפן. גם בן זקן, שנחשבת לאחת הזמרות המצליחות בישראל, לא הכניסה מאז חודש יוני אף שיר ל-40 השירים מלבד "יאסו". 

האיש שעומד מאחורי "שרים קריוקי" הוא אבי פטמן, שלדבריו הביא לפני שלושה עשורים את הקריוקי לישראל. ״לשרים קריוקי יש יכולת ייחודית לאתר דרישה של שיר ממספר מפעילים שונים שחולשים על השוק כולו. על בסיס נתונים אלו מתפרסם מדי שבוע מצעד השירים הנדרשים ביותר על ידי הקהל. נתונים אורגניים שנותנים קנה מידה להצלחת השיר בשטח על ידי הקהל״.

איך אתה מסביר את ההתעלמות של הקהל מהזמרים שנחשבים למובילים?
״אנחנו לא מתעסקים בפרשנות, רק מציגים את הנתונים האורגניים בלבד, כפי שאנחנו מקבלים אותם מהשטח״.