★ ״פניתי למספר כותבים והם פשוט אמרו שהם עסוקים, ואחרי מספר נסיונות הבנתי שהם לא מעוניינים לכתוב לי״, כך סיפרה לי אביבה אבידן, מעמודי התווך של הזמר הים תיכוני. מתברר שההתעלמות של הכותבים הצעירים מאביבה אבידן די מוכרת בקרב האמנים הוותיקים. ״תראה, העולם שייך לצעירים, כותבים מעדיפים לתת את הלהיט שלהם לאמנים צעירים שמושמעים יותר מאיתנו בתחנות הרדיו״, מוסיפה אבידן, ״אני מתגעגעת לעוזי חיטמן ואהוד מנור, הייתי מתקשרת והם היו מיד עונים בחיוב ובחיוך. אולי הגיע הזמן שאתחיל ליצור חומרים לעצמי״.

מתברר גם שגלגלצ היא לא הבעיה של האמנים הוותיקים, אלא דווקא חלק גדול מתחנות הרדיו האזוריות שמתעלמות מוותיקי הזמר הים תיכוני. ״בשורה התחתונה מי שאשם אלה העורכים שנמצאים בתחנות הרדיו האזוריות שלא משמיעות אותנו הרבה, והתחנות האזוריות מנגנות הרבה מוזיקה מזרחית״, מספר לי אמן ותיק ומוערך מאוד בתעשייה.

למה אתה לא רוצה להיחשף כמו אביבה אבידן שדיברה באומץ?

״אנחנו שורדים בעולם המאוד קשה הזה, שים לב מה עשו הזמרים הצעירים - נכנסו לעולם הפופ, נטשו את המזרחית וככה פגעו בנו, כי אנחנו כבר לא רלוונטיים. הפרנסה נפגעה ואנחנו נלחמים בזה ועדיף לא להראות בכיין״.

אבידן מצידה תומכת בכותבים הצעירים ומי שמגבה אותה הוא אביהו מדינה, האיש שהמוזיקה המזרחית חייבת לו הרבה על המלחמות שעשה לקידומה בשנות ה-80 וה-90. ״העולם נוהג כמנהגו, הצעירים רוצים לכתוב למי שגדל איתם וכן הלאה, הזמרים הוותיקים שידעו לשמר את עצמם ולשמור על הכסף שעשו באותו הזמן עשו בשכל והיום מסודרים. יש גם כאלה שלא, אבל אני מבין לחלוטין את הכותבים״. אמן ותיק הוסיף: ״בדיחה עצובה ובושה לכותבים שמתעלמים מאביבה אבידן, היא כמעט שלושה עשורים כוכבת, נראה איפה אותם כותבים יהיו בעוד 10 שנים״.

אתה נתקלת בזה?

״ברור ולא פעם, ולא רק אני - כל הוותיקים נתקלו בזה. תראה את השירים שיצאו בשנים האחרונות לחיים משה, יואב יצחק אבנר גדסי, כל הכותבים הם מהתקופה שלנו, או לא מוכרים. הצעירים מחפשים מפורסמים ומחפשים כסף מההשמעות, הם לא מבינים שלכתוב לאביבה אבידן או לחיים, יואב ואבנר זה כבוד הרבה יותר גדול מכל צעיר אחר שיעלם בעוד שנתיים״.

★ אחרי שנים רבות של סכסוך קשה, עופר לוי ואבי ביטר עשו סולחה. לוי, שהתחיל את הקריירה קצת לפני ביטר בשנות ה-90, הקים דור מזרחי שאחריו קמו קובי פרץ, מושיק עפיה ואחרים. מול לוי הגיע אבי ביטר בסגנון התורכי הכבד יותר שאיתו הגיעו ליאת בנאי, ליאור נרקיס, יוסי עדן תמיר גל ואחרים, שבעל כורחם הקימו מחנות מעריצים, שעם השנים הלכו וגדלו. לא פעם טען ביטר שחלק משיריו של לוי שייכים לו והוא לקח ממנו וכשלוי התבקש להגיב על הטענות הוא היה מקפיד לשאול מי זה אבי ביטר ולטעון שאינו מכיר אותו.

אבי ביטר, מברוק על הסולחה המפתיעה.

״מעולם לא היינו מסוכסכים זה הכל ריכולים ושמועות. אם אמרנו משהו כשהיינו צעירים יותר אז אולי לא היינו מספיק בוגרים. לא אוהב להביט אל העבר, העבר זו עבירה, אנחנו כיום בני 50 פלוס חצי מחיינו עברנו כבר״.

באמת בוגר, ומה קורה מכאן והלאה?

״מכאן ממשיך את חיי רק באהבת חינם, הכל פתוח, לא ניתן לדעת מה יהיה בעתיד. מקווה ומאמין שיהיה טוב בעזרת השם״.

אני חייב לדעת איך השלמתם.

״את חידוש הקשר עשה שיקו חייק חבר של שנינו, שיקו מופיע איתי במועדון שלי והחליט לעשות בנינו חיבור מחדש. את עופר אנו מכיר מילדות אני אוהב את עופר אהבה טהורה מעריך ומכבד אותו מאוד אני אוהב לשמוע אותו הוא ענק״.

עופר לוי, הבנתי שאתה וביטר עשיתם סולחה.

״אין לי מושג על מה אתה מקשקש״.

אתה רוצה להגיד לי שלא עשית סולחה עם אבי ביטר?

״סולחה לשון הרע״.

★ מנהליו של בן טיפוחיו של אייל גולן, הזמר לואי עלי, מצאו השבוע דרך מקורית להתגבר על הפקקים שנקלע אליהם הזמר הצעיר בדרך להופעה. כשהוא מככב בשטח עם הלהיט ״נעים מאוד לואי״ ובדרכו להופעת חנוכה בצפון, מצא את עצמו עלי בפקקים עצומים בעקבות תאונה קשה. כשמנהליו הבינו שלא יצליח להגיע בזמן הזעיקו למקום אופנוען מיוחד שלקח אותו הישר למקום האירוע, שהתחיל בזמן.