אין תמונה
מרטי פרידמן

הגיטריסט מרטי פרידמן, גיטריסט להקת Megadeth בשנים 1988-1999, חוזר לישראל ויופיע ביום שלישי 31 במאי במועדון רידינג 3 בנמל תל אביב. כרטיס יעלה 220 ש"ח

פרידמן, יליד 1962, הוא גיטריסט אמריקאי ממוצא יהודי, שחי בשנים האחרונות ביפן. הוא נחשב לאחד מאמני הרוק האינסטרומנטלי המוערכים והגדולים בעולם, ידוע בנגינה פנומנלית, יכולת אילתור מרתקת ושילוב מוטיבים אסיאתים בסגנונות מוזיקה מערביים מרוק, דרך רוק מתקדם ועד מטאל. במהלך חייו היה מועמד חמש פעמים לפרס הגראמי היוקרתי.

פרידמן מנגן ארפג`ו מהיר ביותר, בעזרת טכניקת מפרט מיוחדת ומוכר גם בסגנון הניאו קלאסי מלודי בנגינה בעלת ויברטו נרחב. בשנתיים האחרונות הוא מנגן על גיטרת איבנז ממודל "מרטי פרידמן", ובאוסף שלו יש מעל ל-25 גיטרות חשמליות ואחרות. כאמור, התפרסם פרידמן בעיקר בהיותו הגיטריסט של ענקית המטאל Megadeth ואלבומיו עמה מכרו מיליוני עותקים.

בפעם שעברה: "התקווה" ותקליטים של אלביס

פרידמן הופיע בישראל ב 1995 באולם הסינרמה עם Megadeth וב- 2007 חזר לישראל כאמן סולו להופעת סולד-אאוט במועדון התיאטרון. בהופעה ריגש פרידמן את הקהל הישראלי בביצוע מיוחד משלו ל"התקווה" וסיפר שכיהודי להגיע לכאן ולנגן מול קהל ישראלי מהווה עבורו הגשמה עצמית ברמה האישית ביותר. פרידמן הוא גם מעריץ ואספן של אלביס פרסלי ובביקוריו הקודמים בישראל נדד בין חנויות התקליטים המקומיות ורכש מהדורות ישראליות של אלבומיו.

להקתו הראשונה של פרידמן היתה "הוואי" עמה הוציא שני אלבומים. בשנת 1986 הקים עם הגיטריסט ג`ייסון בייקר את ההרכב "קקופוני", שהציג נגינת שרדינג ניאו קלאסית מהמרהיבה ביותר עד כה. הצמד הוציא שני אלבומים מצליחים והתפרק ב 1989. באותה שנה הוציא פרידמן את אלבומו Dragon's Kiss הנחשב לקלאסיקה ומיקם אותו סופית כענק גיטרה מהגדולים והחשובים בעולם.

כוכב במגאדת'

ב 1990 הצטרף פרידמן לענקית המטאל Megadeth עמה הוציא חמישה אלבומים, ביניהם אלבומי הפלטינה Rust In Peace, Youthanasia ו Countdown To Extintion שמכרו מיליוני עותקים, הנגינה של פרידמן בלהיטי ענק כגון Symphony Of Destruction, Hangar 18 ו Holy Wars הצעידה את מגאדת' משמעותית קדימה מלהקת מטאל של מועדונים למפלצת איצטדיונים בינלאומית עם מיליוני מעריצים.
 
פרידמן הוציא שמונה אלבומים כאמן סולו, אלבומו Introduction מ 1994 שילב לראשונה מוטיבים של מוזיקה אסיאתית ונגינה ייחודית, אשר מזוהה עמו עד היום ומשולבת בתוך האלמנים המוכרים שלו. מגמה זו המשיכה עם האלבום Scenes שנחשב לאחד המוערכים ביותר שלו. בשנות האלפיים חזר פרידמן לנגינה הוירטואוזית המזוהה עמו כל כך באלבומים כבדים יותר כגון Loudspeaker ו Music For Speeding.

>> לא פיצוץ אבל טוב: טריסטניה אירחו את קובי פרחי