הימורי האירוויזיון עוד רחוקים מלשקף את המצב הצפוי בתחרות עצמה בחודש מאי, וקשה לומר מי יהיה המנצח הגדול - אבל יש כבר מתמודד בולט שזוכה להצלחה כחודשיים לפני התחרות. Joost, המתמודד ההולנדי לאירוויזיון 2024, כובש את אירופה עם השיר Europapa. בטבלאות ההימורים הוא נמצא במקום החמישי, אך זכה כבר למיליוני האזנות וצפיות ביוטיוב ובספוטיפיי.

"יורופאפא" של ג'וסט חוגג את המטרה שלשמה הוקם האירוויזיון: אחדות אירופאית. "מבקר חברים בצרפת או הולך ברגל לוינה, אני רוצה לעזוב את הולנד אבל אין לי דרכון. לוקח אוטובוס לפולין, או רכבת לברלין, אין לי כסף לפריז, אז השתמשתי בדמיון", מכריז הראפר\זמר ההולנדי.

בנוסף לחגיגה האירופאית, "יורופאפא" הוא מחווה מובהקת למוזיקת דאנס של שנות התשעים ושנות האלפיים המוקדמות - וספציפית זו האירופאית וההולנדית בפרט. ההתחלה, עם הקריאה "Europe! Let's come together!" נשמעת כמו מחווה מובהקת לעוד להקה שזכתה להצלחה אדירה בתחום הדאנס - סקוטר.

מי שבקיא בעולמות המוזיקליים הנ"ל ייזכר גם בהפקות הדאנס של האחים באוור (2Brothers on the 4th Floor), קטעי דאנס מרימים מלאים בפסנתר ומקצבים מהירים. לקראת סוף השיר, "יורופאפא" הופך ממש לקטע בסגנון ה"גאבר" - תת-ז'אנר הולנדי של הארדקור טכנו עצבני.

מספר חודשים לפני הלהיט הנוכחי, זכה הראפר בן ה-26 להצלחה ויראלית עם שירו Friesenjung. בדומה ליורופאפא, גם השיר הנ"ל מהווה סוג של מחווה לסגנון הטכנו המהיר והבועט שאהוב על האירופאים, ונשען על דגימה מלהיט אייטיז אהוב: גרסה בגרמנית לשיר של סטינג, Englishman in New York. השיר זכה להצלחה אדירה בטיקטוק (אך הוסר מהאפליקציה), והפך ללהיט מספר אחת במצעד הגרמני ובמצעד האוסטרי. יורופאפא, לעומתו, יצא רק לפני שבועות ספורים - אך קפץ לראש המצעדים בבלגיה ובהולנד.