אחרי שעלה על במת האירוויזיון עם כאפייה קשורה על ידו, כפרובוקציה וכמחאה נגד ישראל, הזמר השוודי אריק סעדה מגיב - ומיתמם:  "קיבלתי את הכאפייה מאבא שלי בתור ילד קטן, כדי שלעולם לא אשכח מאיפה המשפחה הגיעה. לא יודעתי אז שיום אחד יקראו לו 'סמל פוליטי'. זה כמו לקרוא לסוס דלה (סמל שוודי ידוע) סמל פוליטי".

כזכור, סעדה עלה אתמול (שלישי) לבמה במהלך טקס הפתיחה של האירוויזיון, לא כמתמודד מתחרה אלא בתור הופעת הפתיחה של הטקס יחד עם מתמודדי עבר נוספים (אלני פוריירה מקפריסין ושאנל מספרד). בניגוד להופעתו בחזרות, סעדה עלה לבמה כשעל ידו קשורה כאפייה שחורה - סמל התנגדות פלסטיני, שהפך למזוהה עם המאבק הפלסטיני בין היתר לאחר שנחבשה על ידי יאסר ערפאת.

מיד עם עלייתו של סעדה לבמה עם הכאפייה, פנו מהתקשורת הישראלית - כולל mako - לתאגיד השידור האירופאי כדי לקבל הבהרה כיצד דבר כזה מתאפשר בתחרות שמתיימרת להיות "מעל פוליטיקה". התגובה הראשונית של הנהלת התחרות הייתה כי "תחרות האירוויזיון היא שידור טלוויזיה חי, המתמודדים מודעים לחוקים של התחרות ואנו מצרים על כך שאריק סעדה בחר לפגוע באופי הלא-פוליטי של האירוע".

בהודעה נוספת מתאגיד השידור האירופי (EBU) ותאגיד השידור השוודי (SVT) נאמר: "תאגיד השידור השוודי היה בדיאלוג קבוע עם אריק סעדה לפני הופעתו. הוא היה מודע לחוקים שחלים על כל מי שמופיע על במת האירוויזיון. בזמן החזרות הוא לא ענד את פריט הלבוש. הוא שם אותו כשאף אחד לא שם לב לפני השידור החי".

בעיריית מאלמו ובמשטרת מאלמו נערכו לאפשרות של הפגנות ענק נגד ישראל במהלך התחרות ואף לאיומים על חייהם של ישראלים - אך נכון לכתיבת שורות אלו עדיין לא נרשמו הפגנות מאסיביות. ביום שני האחרון מפגינים פרו-פלסטינים התפרצו להופעה של מלכת הדראג וזוכת האירוויזיון לשעבר קונצ'יטה וורסט - אך ההפרעה הסתיימה במהרה. נותר לחכות ולראות אם מחכות לנו פרובוקציות נוספות מחר (חמישי), כאשר עדן גולן תעלה על הבמה, ובגמר ביום שבת.