למה דווקא מאלמו? בסוף השבוע האחרון נחשפה העיר שתארח את אירוויזיון 2024: מאלמו שבדרום שוודיה. כעת, על פי דיווח של העיתון השוודי Aftonbladet, נחשף מדוע נבחרה דווקא עיר שוודית זו, על פני ערים גדולות כמו שטוקהולם, למשל: היא היחידה שעמדה בקריטריונים.

כדי שעיר תתאים לסטנדרטים של איגוד השידור האירופי לאירוח האירוויזיון, היא צריכה לעמוד במספר קריטריונים, בעיקר בנוגע למקום שיאכלס את התחרות. האיגוד דורש מקום שיכול לאכלס לפחות 10,000 צופים, חלל נוסף שיכיל 1,500 עיתונאים, מלונות שיוכלו לארח לפחות 2,000 חברי משלחות של המדינות המתמודדות, וגישה נוחה משדה התעופה הקרוב. מספר ערים שנבחנו, מסבירים בעיתון השוודי, פשוט לא עומדות בקריטריונים.

בגוטנברג, העיר השנייה בגדולה בשוודיה, קיים מקום שיכול לאכלס מספיק צופים, אך מדובר באצטדיון בן 50 שנה לפחות שצריך שיפוץ כדי לעמוד בכלל הקריטריונים. ארנשלדסוויק היא עיר נמל יפהפייה עם חופים פופולריים, אבל יש אליה רק שתי טיסות ביום שכוללות מספר זעום של מקומות. שטוקהולם מרגישה כמו בחירה מתבקשת, בתור עיר הבירה השוודית, אבל המקום שיכול לאכלס את ההופעה ייתפס ב-17 במאי על ידי הופעה של טיילור סוויפט, ואיגוד השידור האירופאי דורש שמקום האירוע יהיה פנוי למשך תקופה של מספר שבועות לפני התחרות, ולכן גם שטוקהולם נפסלה. בהיעדר האופציות הנ"ל, העיר היחידה שמתאימה, עם מיקום מתאים, גישה נוחה משדה התעופה ומלונות שיוכלו לאכלס את כלל המשתתפים, היא מאלמו