ביום שבת האחרון ניצחה הזמרת הרה ביורק בקדם אירוויזיון באיסלנד, והמתמודד הפלסטיני, בשאר מוראד, הגיע למקום השני בלבד. כעת כותב השיר של מוראד, איינאר סטפנסון, דורש שתתבצע בדיקה מעמיקה של ההצבעות כדי לנקות חשד של הטעייה. בתגובה, תאגיד השידור האיסלנדי טען כי אכן הייתה תקלת הצבעות, אך לא בהיקף שמשפיע על התוצאה הסופית.

במהלך הקדם האיסלנדי, הצופים יכלו להצביע בשני אופנים: בשליחת הודעת SMS או בשיחת טלפון. גולשים יכלו להשתמש באפליקציה ייעודית כדי שתשלח עבורם את הודעת ה-SMS, אך רבים מהם נתקלו בתקלה בשיטה זו. סרטון שרץ ברשתות חברתיות בערב התחרות הראה אדם מנסה להצביע בשיטה זו למתמודד הפלסטיני אך נכשל.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Bashar Murad‎‏ (@‏‎basharmuradofficial‎‏)‎‏

מנהל התחרות, רונאר פרייר גיסלסון, התייחס לטענות לגבי הטעיית המצביעים בתחרות: "אנחנו בודקים את הנושא עם מפתחי האפליקציה, אבל כך או כך מספר הקולות שהתקבלו דרך האפליקציה לא מספיק גדול כדי לשנות את התוצאות הסופיות, גם אם כל הצבעות האפליקציה היו הולכות למקום השני".

השיר איתו התמודד והפסיד מוראד, תושב מזרח ירושלים, נקרא Wild Wild West, והוא לא עוסק במלחמה או בסכסוך הישראלי-פלסטיני באופן ישיר - אך כן, כך נראה, רומז לו: הקליפ לשיר היה מלא בצבעי אדום, שחור לבן וירוק כצבעו של הדגל הפלסטיני, וכן הופיעו בקליפ אבטיחים - כזכור, אימוג'י האבטיח הפך לסמל של מגיבים פרו-פלסטינים ברשתות.