אולי אלכסנדר, כוכב הפופ הבריטי שנבחר לייצג את בריטניה באירוויזיון 2024, סחף אחריו עוד תשעה מתמודדים לקריאה משותפת של ״סולידריות עם המדוכאים״, שנמצאים להגדרתו בשטחים הפלסטינים הכבושים. בעצומה שפורסמה הבוקר (שישי), הוזכרו גם החטופים.

״אנו רוצים להתחיל בהכרה בזכות שניתנה לנו להשתתף באירוויזיון. לאור המצב הנוכחי בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ובייחוד בעזה, ובישראל, אנו לא חשים בנוח לשמור על שתיקה", נמסר במכתב, ״זה חשוב עבורנו לעמוד בסולידריות עם המדוכאים ולבטא את שאיפתנו לשלום, להפסקה אש מיידית ונמשכת, ולשובם בשלום של כל החטופים. אנו עומדים מאוחדים כנגד כל צורה של שנאה, כולל אנטישמיות ואיסלמופוביה". 

אולי אלכסנדר (צילום: Marcelo Hernandez, GettyImages)
צילום: Marcelo Hernandez, GettyImages

"אנו מאמינים בנחישות בכוחה המאחד של המוזיקה, שמאפשרת לאנשים להתעלות מעל להבדלים ביניהם ולעודד שיחות וקשרים בעלי משמעות. אנו מרגישים שזוהי חובתנו ליצור ולתחזק את החלל הזה, עם תקווה עזה שזה יעודד חמלה ואמפתיה רבות יותר".

View this post on Instagram

A post shared by olly alexander (@ollyalexanderr)

 ארגונים יהודיים פנו ל-BBC בחודש דצמבר ודרשו שידיחו את אלכסנדר, המוכר גם מלהקת years and years ומסדרת הטלוויזיה "החטא" בה כיכב בתפקיד הראשי, מהשתתפות בתחרות האירוויזיון, בעקבות מכתב שחתם עליו שבועיים לאחר מתקפת חמאס על ישראל. המכתב, של הארגון הלהטב"קי Voices4 London, הגדיר את פעילות ישראל בעזה "רצח עם".

עוד נאמר במכתב עליו חתם אלכסנדר בזמנו: "אנחנו מאמינים שעמידה בסולידריות עם פלסטין היא עניין קווירי, אנחנו מתנגדים לטענות שלהיות פרו-פלסטיני או אנטי-ציוני פירושו לקדם אנטישמיות. אנו עומדים נגד הטרדה ואפליה נגד קהילות יהודיות". עם זאת, המכתב תוקף בהמשך את ה"פילושמיים הלא-חושבים". פילושמיים ("אוהבי יהודים") היא מילה שנוצרה בגרמניה ככינוי גנאי לציבור הרחב שתומך בקהילה היהודית, והשימוש במונח זה במכתב של הארגון הקווירי עורר את זעמם של ארגונים יהודיים בבריטניה.