לוקסמבורג היא מדינה שלא השתתפה באירוויזיון במשך 31 שנה, מאז 1993. עכשיו היא חוזרת לאירוויזיון 2024 - ואת תחרות הקדם אירוויזיון של המדינה הקטנה תפיק טלי אשכולי הישראלית. אשכולי הפיקה בעבר את אירוע אירוויזיון 2019 בתל אביב, וכן תחרות מיס יוניברס 2021 באילת.

משדר הקדם-אירוויזיון הלוקסמבורגי ישודר ב-27 בינואר ברשת RTL, ובמאי המופע יהיה גם הוא ישראלי - משה קפטן. לוקמסוברג נעדרה מהתחרות במשך יותר מ-30 שנה, אך כשהשתתפה הייתה אחת מהמדינות המצליחות ביותר בתחרות - עם 5 זכיות בסך הכל. בין האמנים שהובילו את לוקסמבורג לניצחון באירוויזיון ניתן למצוא את אן-מארי דוד, אוהבת ישראל ידועה, וכן הזמרת המנוחה פראנס גל שזכתה עם הלהיט Poupée de cire, poupée de son שכתב לה המחבר הצרפתי היהודי הידוע, סרז' גינסבורג.

אבל אשכולי וקפטן הם לא הישראלים היחידים במשדר: אחת המתמודדות בקדם האירוויזיון בלוקסמבורג היא טלי גולרגנט, צעירה בת 23 ממוצא ישראלי שהתגוררה בלוקסמבורג רוב חייה. גולרגנט תתמודד עם השיר Fighter, עליו אחראי יוצר הלהיט Soldi של הזמר מחמוד מאירוויזיון 2019. 

"השירים הבלתי נשכחים שלוקסמבורג זכתה איתם בתחרות היו ועודם קלאסיקות נפלאות ועל זמניות", סיפרה אשכולי. "זה כבוד גדול עבורי להוביל את לוקסמבורג בקאמבק הגדול שלה לתחרות האירוויזיון. אני נרגשת להיות חלק מהרגע ההיסטורי הזה".