במבי ת'אג, המתמודדת האירית באירוויזיון 2024, דיברה רבות על עמדותיה הפרו-פלסטיניות ועל ההתנגדות שלה להשתתפות ישראל בתחרות - אבל אתמול, בפועל, בהופעתה בחצי הגמר הראשון - היא התקפלה. בחזרות, במבי ת'אג נצפתה עם איפור מקווקוו על פניה, שהוא למעשה כתב אירי עתיק. על פניה בחרה לכתוב הזמרת Ceasefire - קריאה להפסקת אש. ב-mako נשלחה פנייה לתאגיד השידור הישראלי כדי שיבררו את הנושא מול הנהלת האירוויזיון - ואכן, אתמול דברים נראו אחרת.

במבי ת'אג עלתה אתמול על הבמה במאלמו כדי לבצע את השיר Doomsday Blue, ועל פניה איפור דומה לזה שנראה בחזרות - אבל מי שישווה אותו לכתב האירי העתיק יראה שבמקום "הפסקת אש" היא כתבה Crown the Witch - סלוגן כלשהו שקשור למוזיקה שלה. בניגוד לזמר השוודי אריק סעדה, שבחר לעלות לבמה כשעל ידו כאפייה פלסטינית - המתמודדת האירית התקפלה. כך או כך, היא עלתה לגמר, ותופיע בו ביום שבת.

מנגד, באירלנד זכתה המתמודדת לתגובות שליליות, לא בגלל דעותיה הפוליטיות או ההתקפלות, אלא בגלל המראה שלה שנתפס בעיני גורמים שמרניים כ"שטני". "שטניזם הפך לאמנות, כמו שהרבה אנשים אומרים, אין פה במה להתגאות", כתבה גולשת אחת בתגובה לפוסט של תאגיד השידור האירי. "מביך לגמרי, מה לא בסדר בנו?" תהה אחר. מנגד, רבים תמכו בה: "אני דווקא אוהב את השטן, היא מגניבה", כתב מגיב.

בראיון לתקשורת האירית לפני התחרות, הסבירה במבי ת'אג כי היא תומכת בחרם, אבל הגנה על הבחירה שלה להשתתף בכל זאת: "אני עומדת עם כל מי שמחרים, אני חושבת שאם לא הייתי חלק מהתחרות אני גם הייתי מחרימה. יש הרבה חלקים בדבר הזה, ובסופו של יום, בלי הקבוצה שלנו, הפרו-פלסטינית, תהיה פחות תחרות לצד השני, שיכול לנצח", הסבירה למראיין.

View this post on Instagram

A post shared by RTÉ One (@rteone)