ישראל באירוויזיון - בגלל שמן לשיער? מאז החלה המחאה הנרחבת נגד השתתפות ישראל באירוויזיון, הבהיר תאגיד השידור האירופאי שוב ושוב כי הוא מאפשר לישראל להתמודד בתחרות - דבר שעורר את זעמם של מפגינים פרו-פלסטינים ואנטי-ישראלים. כעת בקרב אלו שמתנגדים להשתתפות ישראלית בתחרות נפוצה תאוריית קונספירציה חדשה והזויה: ישראל לא מוחרמת מהתחרות בגלל נותני החסות - חברת Moroccanoil, שמוכרת מוצרי שיער.

נסביר: במשך 4 שנים חברת Morroccanoil מהווה נותנת חסות מרכזית לתחרות האירוויזיון. בעוד שמייסדת החברה, כרמן טל, אינה ישראלית, חלק ניכר ממוצרי החברה מיוצרים במפעל בישראל ומספר בכירים בחברה הם ישראלים. בשל עובדה זו טוענים מעריצי אירוויזיון אנטי-ישראלים כי איגוד השידור האירופאי משאיר את ישראל בתחרות בלחץ החברה למוצרי השיער.

"האירוויזיון לא מונעים את השתתפות ישראל בגלל שזו חברה ישראלית. אז שאף אחד לא יגיד שהאירוויזיון לא פוליטי, מכיוון שלא משנה מה הפוליטיקה שלהם, הכל בשורה התחתונה זה עניין של כסף", טען משתמש טוויטר אחד. אחר כתב: "תזכרו ש-Morroccanoil הם נותני החסות לתחרות, ולאיגוד השידור האירופי אכפת מכסף יותר משאכפת להם מחיי אדם". משתמש נוסף כתב: "אם האירוויזיון היו מוותרים על החברה הזאת בתור ספונסרים, היה יותר קל להעיף את ישראל".

יש לציין שהטענה ש-Morroccanoil מחזיקה במו ידיה את כל המימון לתחרות האירוויזיון היא מגוחכת: חלק נכבד מהכסף לקיום התחרות מגיע מהמדינות המשתתפות שמשלמות כסף כדי להשתתף, מגוף השידור המארח שמשלם עשרות מיליוני יורו וכן העיר המארחת.

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

ביום שלישי האחרון יצא איגוד השידור האירופי בהודעה חריגה בנוגע להשתתפות ישראל באירוויזיון, זאת, על רקע מה שהוא מכנה "הוויכוח הער עקב השתתפות ישראל" בתחרות שתיערך במאלמו. "איגוד השידור האירופי מכיר ברגשות העוצמתיים אליהם מובילה תחרות האירוויזיון השנה והוויכוח הער עקב השתתפות ישראל", נכתב, "חשוב לנו להדגיש שההחלטה על השתתפות היא של גופי השידור של המדינות, ולא של האומנים המתחרים".

בהמשך נכתב בהודעת האיגוד: "אנחנו מתנגדים לכל צורה של התעללות או הטרדה של המתמודדים בתחרות, באינטרנט או מחוצה לו. אנחנו מחויבים ליצירת סביבה בטוחה. אנחנו קוראים לדיאלוג מפרה ולתמיכה באומנים, כדי שהמוזיקה תוכל לאחד בינינו".