בעקבות מתקפת הטרור ההרסנית במוסקבה בסוף השבוע האחרון, גובר החשש מאיומי טרור באירוויזיון 2024, שיתקיים השנה במאלמו, שוודיה, בחודש מאי, כך מדווחים היום (ראשון) בשוודיה.

יורגן הולמלונד, מומחה לניתוח מודיעין מאוניברסיטת סטוקהולם, הביע דאגה הולכת וגוברת מפני הפוטנציאל להתקפה דומה באירוויזיון הקרב, בעקבות פיגוע הטרור שאירע באולם קונצרטים בבירת רוסיה, וגבה את חייהם של יותר ממאה אנשים.

"אירועי תרבות גם עם קהל רב וגם עם המון תשומת לב תקשורתית, נמצאים בסיכון להתקפה", הזהיר הולמלונד באשר לתחרות, שצפויה למשוך מבקרים רבים למאלמו ולהוות, בין היתר, מוקד להפגנות נגד המלחמה בעזה. עוד הוא ציין כי הפיגוע במוסקבה מדגיש את העוצמה הפוטנציאלית של תקיפה מתוכננת היטב.

"זה מראה כמה הם בעלי מוטיבציה ויכולת, למרבה הצער", אמר, והדגיש את הצורך בהגברת הערנות בקרב הציבור הרחב. עוד הוסיף הולמלונד כי הפוטנציאל לאיום הוא ממשי שכן המחבלים, לדבריו, יזכו לסיקור באירוע מסוקר ממילא, "כי פיגוע ייתן חשיפה מקסימלית".

ככל שההכנות לאירוויזיון נמשכות, שם תייצג את ישראל עדן גולן עם השיר Hurricane, שנכנס למקום השני בהיטליסט - מצעד המוזיקה של ישראל, כך צפויה גם החרפה באמצעי האבטחה כאמור, על מנת להבטיח את שלומם של המשתתפים והצופים כאחד.