פרסום ראשון: קשיים עומדים בדרכה של עדן גולן לאירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה - כך נודע ל-mako. גולן קיבלה לאחרונה את הבשורה כי לאירוויזיון שיערך במאלמו תאלץ לטוס ללא כל אנשי הצוות שלה. לפי גורמים המעורים בפרטים, לגולן נאמר לאחרונה כי להבדיל מנועה קירל, שייצגה את ישראל באירוויזיון בשנה שעברה, מנהלת הסושיאל האישית של גולן, שמנהלת לה את הרשתות החברתיות, לא תוכל להצטרף לנסיעה.

לפי גורמים המעורים בפרטים, "עדן התבאסה מאוד והיא מקווה שזה ישתנה". בנוסף אומרים אותם גורמים כי גם הצוות סביבה יהיה מצומצם, ולא כמו הצוות הרחב לו זכתה קירל בשנה שעברה. בעקבות מתקפת הטרור ברוסיה בחודש מרץ, בה למעלה ממאה איש איבדו את החיים, גובר החשש מאירועי טרור במאלמו בעת האירוויזיון. בתאגיד השידור מסרו בתגובה שהמשלחת השנה תהיה מצומצת "בשל הוראות אבטחה קפדניות" (תגובה מלאה בסוף הידיעה).

"אירועי תרבות גם עם קהל רב וגם עם המון תשומת לב תקשורתית, נמצאים בסיכון להתקפה", הזהיר יורגן הולמלונד, מומחה לניתוח מודיעין מאוניברסיטת סטוקהולם, לגבי התחרות, שצפויה למשוך מבקרים רבים למאלמו ולהוות, בין היתר, מוקד להפגנות נגד המלחמה בעזה.

עוד הוא ציין כי הפיגוע במוסקבה מדגיש את העוצמה הפוטנציאלית של תקיפה מתוכננת היטב. "זה מראה כמה הם בעלי מוטיבציה ויכולת, למרבה הצער", אמר, והדגיש את הצורך בהגברת הערנות בקרב הציבור הרחב. הולמלונד הסביר שהפוטנציאל לאיום הוא ממשי שכן המחבלים, לדבריו, יזכו לסיקור באירוע מסוקר ממילא, "כי פיגוע ייתן חשיפה מקסימלית".

גולן נפגשה אתמול (שלישי) עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, על מנת לקבל ממנו את ברכת הנשיא המסורתית. "אני מרגישה תמיכה עצומה מכולם, וחום שנותן לי את הכוח הזה - לזוז ולהמשיך", אמרה גולן במעמד נשיא המדינה. "זה מדהים שאנחנו כמו משפחה אחת גדולה, ואנחנו פה בשביל אחד השני. אנחנו פה ונשאר פה תמיד". הנשיא הרצוג הכריז: "כשאת תעלי על הבמה כולנו נהיה איתך, כל העם יהיה איתך, כל העולם היהודי, כל אוהבי ישראל, כולם יהיו איתך. בכל זירה שישראל צריכה להיות היא תהיה!".

שירה של עדן לתחרות האירוויזיון, "הוריקן", נמצא נכון לכתיבת שורות אלו במקום השלישי בהיטליסט - מצעד המוזיקה הרשמי של ישראל. בהימורים לקראת האירוויזיון, לעומת זאת, הוא נמצא נכון לכתיבת שורות אלו במקום התשיעי, מתחת ליוון ומעל לאוסטריה.

 

מטעם כאן, תאגיד השידור הישראלי נמסר: "המשלחת הישראלית למאלמו השנה מצומצמת בשל הוראות אבטחה קפדניות. אבטחת המשלחת הישראלית עומדת בראש סדר העדיפויות מבחינתנו".