זה נגמר: בשאר מוראד, המתמודד הפלסטיני שהתחרה בקדם אירוויזיון האיסלנדי במטרה לייצג את איסלנד בתחרות הקרובה, הגיע למקום השני - ולא ייצג את איסלנד באירוויזיון. מי שנבחרה במקום הראשון בתחרות ה-Söngvakeppnin היא הזמרת הרה ביורק בת ה-51, שכבר ייצגה את איסלנד באירוויזיון 2010 והגיעה למקום ה-19.

"מקום שני הוא ניצחון מבחינתי", כתב מוראד, שנולד וגדל במזרח ירושלים ולמד בבית הספר למוזיקה "רימון". "תודה לכל מי שהצביע, אני אוהב אתכם איסלנד", סיכם, בליווי אימוג'יז של דגל פלסטין ודגל איסלנד. גם הקליפ לשיר שהציג בתחרות השירים, Wild Wild West, היה מלא בצבעי אדום, שחור לבן וירוק כצבעו של הדגל הפלסטיני, וכן הופיעו בקליפ אבטיחים - כזכור, אימוג'י האבטיח הפך לסמל של מגיבים פרו-פלסטינים ברשתות.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Bashar Murad‎‏ (@‏‎basharmuradofficial‎‏)‎‏

מגיבים רבים כתבו תגובות תומכות במוראד לאחר ההודאה בהפסד: "התכוונתי לצפות באירוויזיון רק בגלל שאתה מופיע שם, עכשיו קל לי יותר להחרים את התחרות", כתב מגיב אחד. מוראד השתתף בעבר בשיר עם להקת הטארי, הלהקה שייצגה איסלנד באירוויזיון 2019 והניפה דגל פלסטין במהלך השידור החי.

בחודש דצמבר האחרון התראיין מוראד ארוכות למגזין הקווירי האמריקאי THEM, ומחה על פעולות ישראל בעזה - אך נמנע לציין את הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. "ציונים חיים בארץ הפנטזיה המוזרה הזו שבה הם חושבים שהם יכולים להפחיד אותנו כדי להסתיר את זהותנו", הצהיר באותו ראיון, "הם חושבים שרק בגלל שאנחנו חיים בעיר ירושלים תחת כיבוש אנחנו מזדהים כישראלים. זו אשליה מגוחכת שממשיכה להחמיר את המצב - ההכחשה הזו של קיומנו".