תאגיד השידור הישראלי "כאן" פנה לאיגוד השידור האירופי ולגוף השידור השוודי במחאה על קריאות הבוז אתמול (רביעי) כלפי עדן גולן. כזכור, בזמן החזרה הגנרלית לחצי הגמר השני של אירוויזיון 2024, שייערך היום, נשמעו בקהל קריאות בוז לעברה של הזמרת הישראלית. "בכאן ביקשו מאיגוד השידור ומ-SVT לפעול למניעת אירועים מסוג זה, ודרשו לאפשר לישראל התמודדות הוגנת", נכתב בהודעה של התאגיד. 

מול קול המחאה שמגיע מישראל, יש מי שמצדיקים את המעשה המכוער ואת קריאות הבוז. "אוי, בטח כל כך קשה לעדן גולן לעלות על הבמה ולחטוף קריאות בוז, מסכנים בישראל", כתב גולש אחד בציניות, "וומפ וומפ! תצעקו לה בוז חזק יותר". "הולך לישון בידיעה שעדן גולן הולכת לחטוף קריאות בוז כל כך חזקות מחר, או מיי גאד", כתבה צייצנית אחרת בליווי תמונה של המתמודדת האירית, במבי ת'אג, צוחקת. "כל הכבוד לקהל הערב, לעדן גולן מגיעות קריאות הבוז", כתב אחר אתמול.

מעריץ אירוויזיון הבהיר: "אני נגד איומים, לעג ולקרוא לעדן גולן בשמות, אבל אני לא רואה שום בעיה בקריאות בוז נגד ישראל בזמן ההופעה שלה באירוויזיון. ישראל היא זו שחוטפת קריאות בוז, לא עדן". אחרים, לעומת זאת, גינו את ההתנהגות: "אני נגעל מהקהל שקרא קריאות בוז, אנחנו עומדים עם עדן גולן", כתב אחד, ואחר הוסיף: "זה היה מגעיל שרוסיה קיבלה קריאות בוז ב-2014–2015, ומגעיל שעדן חוטפת קריאות בוז עכשיו. עדן גולן היא לא נתניהו, לעזאזל".

עיניהם של אין-ספור מעריצים בישראל ובעולם נשואות לחצי הגמר השני שייערך היום, גם כדי לצפות בתחרות האירוויזיון וגם כדי לגלות האם צפויות פרובוקציות נוספות במהלך התחרות. כזכור, במהלך שידור חצי הגמר הראשון ביום שלישי עלה הזמר השוודי אריק סעדה לבמה וכאפייה פלסטינית קשורה לידו. תאגיד השידור האירופי הבהיר כי הם מצר על החלטתו להכניס פוליטיקה לאירוויזיון, וסעדה, מנגד, היתמם: "לא חשבתי שיום אחד הכאפייה הזאת תהפוך לסמל פוליטי".

סעדה הוא לא היחיד שמחה על הבמה: פרד לאונה, אחד הנגנים של המתמודדים האוסטרליים Electric Fields, סיפר אחרי ההופעה: "חצי העיגול על החזה שלי הוא אבטיח (כמו אמוג'י האבטיח, שהפך מזוהה עם דגל פלסטין). 200 מיליון איש צפו וחגגו בזמן שילדים חפים מפשע, אמהות ואבות מתים באלפיהם ברצח עם. אני בקטע של אנשים יהודים. ישראל זהולא יהדות. ישראל לא מייצגת את העם היהודי. אני לא בקטע של פאקינג רצח עם".