איגוד השידור האירופי (EBU) יוצא היום (שלישי) בהצהרה חריגה הנוגעת להשתתפות ישראל באירוויזיון, זאת, על רקע מה שהוא מכנה "הוויכוח הער עקב השתתפות ישראל״ בתחרות שתיערך במאלמו. "איגוד השידור האירופי מכיר ברגשות העוצמתיים אליהם מובילה תחרות האירוויזיון השנה והוויכוח הער עקב השתתפות ישראל״, נכתב בפתח ההודעה, ״חשוב לנו להדגיש שההחלטה על השתתפות היא של גופי השידור של המדינות, ולא של האומנים המתחרים".

בהמשך כותבים באיגוד כי "אנחנו מתנגדים לכל צורה של התעללות או הטרדה של המתמודדים בתחרות, באינטרנט או מחוצה לו. אנחנו מחויבים ליצירת סביבה בטוחה. אנחנו קוראים לדיאלוג מפרה ולתמיכה באומנים, כדי שהמוזיקה תוכל לאחד בינינו".

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

ההודעה החריגה של האיגוד מגיעה אחרי שלפני כמה שבועות, בעקבות מתקפת הטרור ההרסנית במוסקבה, גבר החשש מאיומי טרור באירוויזיון הקרוב. יורגן הולמלונד, מומחה לניתוח מודיעין מאוניברסיטת סטוקהולם, הביע דאגה הולכת וגוברת מפני הפוטנציאל להתקפה דומה במאלמו, שנחשבת לעיר עם ריכוז המוסלמים הגבוה ביותר בשוודיה. "אירועי תרבות גם עם קהל רב וגם עם המון תשומת לב תקשורתית, נמצאים בסיכון להתקפה", הזהיר.

השילוב של המלחמה המתחוללת בישראל והריכוז הגבוה של פלסטינים במאלמו הביאו לחלטה המתבקשת של הגברת האבטחה סביב המשלחת הישראלית. כל המשלחות הישראליות לדרותיהן אובטחו על ידי השב״כ, אך נראה שהשנה האבטחה תהיה חריגה בהיקפה.