כשדווח שג'ון ליידן, סולן להקת הסקס פיסטולס לשעבר, יתחרה בקדם אירוויזיון 2023 באירלנד במטרה לייצג את המדינה בתחרות השירים האירופאית, נמסר מטעם הלהקה שהשיר אותו יצבעו Hawaii, מוקדש לנורה ליידון, אשתו של ג'ון, שמתמודדת בימים אלה עם אלצהיימר. ליידון חשף קצת יותר בסוף השבוע האחרון על השיר והיחסים עם אשתו האהובה. 

"הייתה לנו חופשה נפלאה בה בילינו בהוואי, אחרי שהייתי בסיבוב הופעות איזו פעם", סיפר לסאן הבריטי על ההשראה לשיר: "וזה היה פשוט השבוע הכי טוב בחיים שלנו. עכשיו, כשהזיכרונות שלה נעלמים, רציתי להחזיר לה משהו שדומה להם בחזרה. אני שבור בכל פעם שאני חושב על זה".

בדיווחים הקודמים על התמודדותו בקדם האירוויזיון נאמר בנוסף כי השיר "מוקדש לכל אחד שעובר כרגע זמנים קשים במסע החיים, עם האדם שהכי חשוב להם. יש בו גם מסר לתקווה, ולכך שאהבה מנצחת את הכל". ליידון עצמו הוסיף כי הוא יודע ש"כשאשתי תראה את זה, זה הולך להמיס אותה. עם האלצהיימר או לא. זה התגמול הכי טוב בעולם עבורה".

ליידון כאמור יתחרה עם השיר במטרה לייצג את אירלנד בתחרות השירים האירופאית. הבחירה בנציג תתבצע בתוכנית האירית The Late Late Show ב-3 לפברואר. ליידון, לשעבר סולן הסקס פיסטולס, יעלה להופיע יחד עם להקת Public Image Ltd בה הוא חבר כיום.