מבונקר של 90 מטר מתחת לאדמה: טוורצ'י נבחרו לייצג את אוקראינה באירוויזיון 2023 בליברפול עם השיר Heart of Steel. הקדם האוקראיני (Vidbir) נערך הערב בתחנת הרכבת התחתית מאידאן נזאלז'נוסטי (כיכר העצמאות) בקייב, מתוך חשש שהרוסים ירצו לחבל בערב החגיגי, מכיוון שהמלחמה בין אוקראינה לרוסיה עדיין מתנהלת.

הצמד האלקטרוני מורכב מהמפיק מהמוזיקלי אנדרו הוצוליאק והזמר ג'פרי אוגוסטוס קני, הם עולים ישירות לגמר התחרות, לאחר שאוקראינה ניצחה בשנה שעברה. הצמד התחרו בעוד תשעה מועמדים, כשהתוצאות התחלקו בין הצבעות השופטים, ביניהן זוכת האירוויזיון ב-2016, ג'מאלה, והצבעות הקהל האוקראיני. 

הוצוליאק וקני הקימו את טוורצ'י ב-2018 ומאז הוציאו כבר ארבעה אלבומים. הם מבצעים שירים באנגלית ובאוקראינית. השיר שלהם Heart of Steel הוא הראשון שנבחר מתוך 37 המדינות.

את ישראל כידוע נבחרה לייצג נועה קירל והיא עובדת כבר עכשיו על השיר שלה עם הצוות שהקימה. אירוויזיון 2023 יתקיים באולם "ליברפול ארנה", או בשמו השני M&S בנק ארנה, שיכול להכיל עד כ-11 אלף איש.

כזכור בשנה שעברה היו אלה קאלוש אורקסטרה מאוקראינה שניצחו, אך כיוון שאוקראינה לא יכולה לארח את האירוויזיון לאור הפלישה של רוסיה לשטחה והמתקפות על קייב, התחרות הועברה לממלכה המאוחדת. גורמים אוקראינים יהיו מעורבים בתחרות, כך שישולבו בה גם אלמנטים מטעם המדינה. רוסיה הושעתה מהאירוויזיון, טורקיה שוב תיעדר, וכן גם בוסניה הרצגובינה והונגריה.