מהסקס פיסטולס לאירוויזיון? סולן להקת הסקס פיסטולס, ג'ון ליידון בן -66, יתחרה בקדם האירוויזיון באירלנד במטרה לייצג את המדינה בתחרות השירים האירופאית. ליידון, הידוע בכינויו ג'וני רוטן, כיום חבר בלהקת Public Image Ltd, יופיע ביחד איתה ועם עוד חמישה מתחרים כאמור במטרה לייצג את אירלנד. הבחירה בנציג תתבצע בתוכנית האירית The Late Late Show ב-3 לפברואר.

לפי דיווח של ה-CNN, נאמר בהצהרה של הלהקה, שהם יתחרו בתחילת החודש הבא עם שיר שככל הנראה "נכתב בצורה הכי אישית", בשם Hawaii, שהינו בעצם "מכתב אהבה" לאשתו של ליידון נורה, שמתמודדת בימים אלו עם מחלת האלצהיימר. עוד נאמר כי "הוא מוקדש לכל אחד שעובר כרגע זמנים קשים במסע החיים, עם האדם שהכי חשוב להם. יש בו גם מסר לתקווה, ולכך שאהבה מנצחת את הכל".

ג'ון ליידון יתחרה בקדם האירוויזיון (צילום:  Jim Dyson/Getty Images)
ג'ון ליידון יתחרה בקדם האירוויזיון | צילום: Jim Dyson/Getty Images

אז האם ישראל ונועה קירל שלנו צריכים לחשוש? אירלנד היא שיאנית הזכיות בתחרות, כשהשתתפה באירוויזיון 53 פעמים, מתוכן ניצחה שבע פעמים את התחרות. היא המדינה היחידה שניצחה בתחרות השירים האירופאית כשלוש פעמים ברציפות. מבחינת מדינות בולטות אחרות וקדמי האירוויזיון שלהן,  ספרד, שניצחה באירוויזיון בטורינו במקום השלישי, תקיים את חצי הגמר הראשון של קדם האירוויזיון שלה ב-31 בינואר, חצי הגמר השני ב-2 בפברואר והגמר הגדול ב-4 בפברואר. בתחרות יהיו 16 שירים שייבחר מהם השיר הנכסף לתחרות עצמה.

באיטליה, יתקיים פסטיבל סן רמו ב-7-11 לפברואר, ובו ייבחר הנציג לתחרות. בגרמניה יבחרו את הנציג והשיר בפברואר גם כן, ושבדיה תבחר את הנציג לתחרות שלה בתחרות קדם האירוויזיון שתתקיים ב-11 למרץ. בבריטניה כמדי שנה, BBC חברו עם TaP Mus, הלייבל שמאחוריו עומדות גם אלי גולדינג ולנה דל ריי, ובאירוע גדול משותף ייבחרו הנציג והשיר לאירוויזיון. מועד האירוע טרם פורסם.