מי זה? מי זה? מי זה?! גמר אירוויזיון 2023, ואמנם אנחנו יודעים על 26 המופיעים היום בערב ועל כל התחזיות של טבלאות ההימורים, אבל תעלומה אחת נותרה. בכלי התקשורת הבריטיים מדווחים על אמן סודי שמוגדר כ"כוכב עולמי" שאמור לעלות להופיע הערב. זהותו נשמרת בסוד על ידי מארגני התחרות, והוא עורך חזרות בסט סגור בליברפול. "אני יכול להבטיח לכם שאף אחד לא מוכן לגלות לנו", סיפר כתב ה-BBC סקוט מילס.

אם תשאלו את מרבית הקונספירטורים בטוויטר, מדובר בלא אחר מאשר סר פול מקרטני. למען האמת מדובר בבחירה הגיונית ומרגשת - האמן וכותב השירים מהביטלס גדל ומצא את תחילת דרכו בעולם המוזיקה בליברפול, אי שם בתחילת שנות השישים. 

בנוסף למדינות המתחרות, תופיע שורה של אמנים אוקראינים. אוקראינה, כזכור, זכתה בתחרות בשנת 2022 אך לא יכלה לארח אותה עקב המצב הבטחוני. הערב יתחיל בהופעה של הזוכים האוקראינים מהשנה שעברה, קאלוש אורקסטרה, ואחרים מופיעים אוקראינים נוספים ביניהם ג'אמאל, ורקה סדוצ'קה וטינה קרול.



בנוסף, גם העיר המארחת, ליברפול, תקבל את הכבוד המגיע לה: שורה של מופיעים, מקומיים ועולמיים, כולל מתמודדי אירוויזיונים קודמים, יופיעו במחווה ל"ספר השירים הליברפולי": סוניה, כוכבת הפופ הבריטית שייצגה את הממלכה באירוויזוין ב-93', סאם ריידר, שסיים באירוויזיון 2022 במקום השני, נטע שלנו שאתמול כבר נחשף שתרד מתקרת האולםמחמוד שזכור בעיקר בזכות "סולדי" מאירוויזיון 2019 אצלנו בישראל, דאדי פרייר מאיסלנד, קורנליה ג'ייקובס משוודיה, ודאנקן לורנס מהולנד.