הזמרת לה זארה תיתן פייט לנועה קירל באירוויזיון בליברפול ותייצג את צרפת, כך הודיע היום (חמישי) תאגיד France Télévisions. אמנית הפופ הפריזאית בת ה-25 הודיעה בהתרגשות לאחר הבשורה: "אני גאה מאוד לייצג את צרפת באירוויזיון, תחרות השירים הכי אייקונית בעולם".

אז עם מה יש לנו עסק? קודם כל לה זארה לא זרה לאירוויזיון. לאחר שהבטיחה את המקום השני ב-2021 וזכתה פעמיים באירוויזיון לצעירים בשנים האחרונות – נראה כי המשלחת הצרפתית מעוניינת לשמור על רצף ההצלחות של הזמרת.

ואם במחוזותינו האגדה מספרת שכשקירל בוחרת להקליט שיר אף רוברטו או אמיר לא יכולים לעצור אותה - המשלחת הצרפתית מתארת את לה זארה בדיוק כך. דעתנית שלא נוטה להתפשר, כש"הקול, המבט, האנרגיה, הירכיים!" כפי שהיא מתוארת על ידם – עשויים לתרום לה בליברפול.

"אני גאה מאוד לקבל את ההזדמנות לבצע את השיר שלי מול מיליוני צופים ברחבי העולם. אני מעריצה גדולה של הקולות הצרפתיים היפים ביותר כמו אדית פיאף, ברברה (זמרת שאנסונים צרפתייה יהודייה), אבל גם סלין דיון, ואני כל כך נרגשת לגרום לכל האירופאים לגלות את השיר שלי, שאני מקווה שיהפוך להיות שלהם", אמרה הזמרת לאחר ההודעה.

"היא משלבת את האלגנטיות והסגנון של אודרי הפבורן ומרלין מונרו, עם תחושת הטרגדיה של אדית פיאף, השיכרון הפוסט מודרני של ליידי גאגא, הכנות העירומה של ברברה והשבריריות של דלידה", נכתב על הזמרת שגדלה בקנדה ושורשיה מרוקאיים.

אירוויזיון 2023 יתקיים השנה בליברפול. שני שירים כבר הוקלטו בשיתוף פעולה של נועה קירל עם דורון מדלי, עליהם העבודה טרם הושלמה אולם נמשכת במרץ.  חצי הגמר הראשון יתקיים ב-9 במאי, חצי הגמר השני יתקיים ב-11 במאי והגמר יתקיים ב-13 במאי.