השטיח הטורקיז, אירוע הפתיחה הרשמי של האירוויזיון, התקיים אתמול על אדמת טורינו. רגע אחרי שהנציג הישראלי, מיכאל בן דוד חשף שחן אהרוני, שיצר את השיר שמייצג אותנו באירוויזיון 2022 יחד עם אסי טל ולידור סעדיה, סימס לו - הוא התפנה לרקוד עם המשלחת המולדובית לצלילי הבה נגילה.

"אסי פה, אהוב ליבי הגיע", ענה בן דוד לשאלה האם קיבל את ברכת הדרך מיוצרי השיר המדובר, "גם חן כתב לי. כל מה שקורה פה לא היה קורה בלעדיהם. אני חייב להם את זה ואני אהיה חייב להם את זה כל החיים - אז תודה לכם".

אבל זה לא כל מה שהיה שם. כשהמשלחת האלבנית עברה על השטיח, לא יכולנו שלא לשים לב לקעקוע שמעטר לו את החזה: כיתוב בערבית של המילה מוג'הדין, מה שבדרך כלל מתאר לוחמי האידאולוגיה האסלאמיסטית. "יש לזה משמעות גדולה עבורי, כי אני חצי ערבי חצי איטלקי", הסביר האלבני, "בשבילי להיות מוג'הדין זה אומר להילחם על החלומות שלי". 

ביום חמישי הקרוב, בן דוד יעלה על הבמה הנוצצת מכולן ויתחרה מול נציגי המדינות השונות בחצי הגמר השני. למרות שהמתח מורגש באוויר, והאדרנלין כבר מרקיע לשחקים, הוא הודיע מספר ימים לפני האירוע הגורלי, כי החליט שלא לענוד תכשיטים מבית סברובסקי בעקבות בחירתו של המותג העולמי בדוגמנית בלה חדיד כפרזנטורית של החברה.

"אני חלילה לא מחרים שום חברה, יש לנו נציגים בארץ שעובדים בסברובסקי - וזה פוגע להם בפרנסה. פשוט אם הפרזנטור של החברה שונא את ישראל, אז אני לא יכול להופיע עם זה.", אמר בן דוד אתמול.