בשורות טובות לחובבי האירוויזיון: המשלחת הישראלית לאירוויזיון ובראשה, הנציג שלנו, מיכאל בן דוד, תיקח חלק באירוויזיון, כך נודע ל-mako מוזיקה. אחרי ההודעה שהוציא התאגיד בשם השב"כ לפני קצת יותר משבועיים בה נכתב כי "אין באפשרותו לטפל אבטחתית במשלחת הישראלית לאירוויזיון לנוכח שביתת משרד החוץ", גורמים המעורים בפרטים מספרים היום ל-mako מוזיקה כי נמצא פתרון למשבר. הפתרון עצמו לא נחשף מטעמי אבטחה, מסבירים אותם מקורבים, אך בתאגיד קיבלו אור ירוק.

המשלחת תתחלק לשניים, ביום ראשון הקרוב (1 במאי) תצא הקבוצה הראשונה שבראשה מיכאל בן דוד, ובהמשך ב-8 במאי תצא הקבוצה השנייה. אחרי שקיבלו אור ירוק, בהפקה חזרו לקדם את העניינים וכבר אתמול בבוקר (רביעי) נערכה שיחת הפקה משולבת בזום, עם מיכאל בן דוד, נציגי התאגיד, רשת 13, ואסי טל, אחד מהיוצרים של I.M שנכח אף הוא בשיחה.

מארגני המשלחת הציגו את לוח הזמנים הצפוי לחברי המשלחת שכולל מפגש בבית שגריר ישראל באיטליה, ניהול רשתות חברתיות והחלק החשוב ביותר: נהלי ביטחון. הוסבר כי אין לקחת מוניות מהמלון עצמו, אלא להתרחק מהמלון כמה שיותר ורק אז לתפוס מונית, שלא יקשרו בין המלון למשלחת הישראלית. בנוסף, הוסבר כי אין להזמין שירות חדרים וחברי המשלחת קיבלו אזהרות נוספות.

כזכור, לפני כשבועיים הוציאו בתאגיד הודעה מהשב"כ בה נמסר: "אין באפשרותנו לטפל אבטחתית במשלחת הישראלית לאירוויזיון לנוכח שביתת משרד החוץ", ובאותו זמן הודעה מהתאגיד עצמו: "לא נוכל לקחת אחריות על ביטחון המשלחת ללא אבטחה מטעם מדינת ישראל". ההודעות עוררו סערה והופנו ביקורות כלפי כל הגופים המעורבים - עד שראש השב"כ הודיע בעצמו שהוא פועל למציאת פיתרון.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "מבלי להיכנס לפרטים בשל האחריות הביטחונית לשלומם של חברי המשלחת, נבהיר כי מצב העניינים מבחינת המשא ומתן והעיצומים במשרד החוץ בעינו עומד. הפעלת שירות הביטחון הכללי כתחליף לפעילות התיאום של קציני הביטחון בשגרירות, תוך סיכון שעלול להיווצר לאינטרסים הישראלים בחו"ל בטווח הארוך, היא תעודת עניות למקבלי ההחלטות שלא השכילו להביא לסיומו של משבר שירות החוץ, המאיים על יכולתה של ישראל להתמודד בהצלחה עם האתגרים בזירה הבינלאומית".